معرفی برج‌های شعله؛ یکی از سازه‌های دیدنی و توریستی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو

باکو یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آذربایجان است که در فصل‌های بهار و تابستان یکی از برترین شهرهای ارزان برای مسافرت به حساب می‌آید. جاییکه امکانات توریستی و رفاهی مناسبی دارد و با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مصنوعی گردشگری از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که از آن می‌توانید سوغاتی‌های خوب خریداری کنید. در سفرتان با تور باکو اگر می‌خواهید با یکی از سازه‌های شگفت‌انگیز جهان آشنا شوید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا برج‌های شعله را خدمتتان معرفی کنیم.

 


ساختمان‌های آتشین جهان؛ برج‌های شعله باکو


در سال ۲۰۰۷ پروژه‌ای در باکو شروع به کار کرد تا در زمینی به ۲۴۵ هزار متر مربع بلندترین برج‌های آذربایجان ساخته شود. پروزه‌ای که ماموریتش را در سال ۲۰۱۳ به پایان رساند و سه برج به شکل شعله‌های آتش با ارتفاع‌های متفاوت اما مرتفع به بلندای آذربایجان ساخت و تحویل شهر داد. برج‎هایی که هرکدام کاربری متفاوتی دارند و برای ساخته شدن آنها هزینه‌ای به اندازه‌ی ۳۵۰ میلیون دلار صرف شده است. برج‌هایی که در نمای بیرونی‌شان ۱۰ هزار لامپ LED به کار برده شده است و شب‌ها یکی از زینت‌بخش‌ترین نقطه‌های باکو به حساب می‌آیند. این برج را شرکت HOK که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های طراحی و معماری در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید ساخته است و در ساختن آن از بتن و لوله‌های ۶ تا ۱۰ سانتی‌متری استفاده کرده است تا این بناها در مقابل باد و زلزله مقاومت زیادی داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید این پروژه به صورت همزمان ۱۵۰ مهندس ناظر داشته است و اصول ایمنی در ساخت تمامی اجزای آن رعایت شده است. برای آشنایی بیشتر با هرکدام از این ۳ برج همراه ما باشید.

 

جشن و شادی بر وصف بهار؛ نوروز در باکو

 

 

 


برج شماره ۱


برج شماره یک این مجموعه مرتفع‌ترین آنها است که ۱۹۰ متر بلندی دارد و در ضلع جنوبی دیگر برج‌ها واقع شده است. برجی کاملا مسکونی که ۱۳۰ آپارتمان و ۳۱۸ اتاق دارد تا لوکس‌ترین خانه‌های شهر باکو و کشور آذربایجان در آن قرار داشته باشند. خانه‌هایی که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریای خزر به ساکنانشان ارائه می‌دهند. خانه‌هایی که امکانات رفاهی عالی مانند سالن بدنسازی، استخر و مواردی از این دسته دارند. خانه‌هایی که متعلق به پولدارترین افراد آذربایجان هستند.

 

هتل ۵ ستاره دینامو ، اقامتی مجلل در قلب باکو

 

 

 


برج شماره ۲


ساختمانی که ۱۶۰ متر ارتفاع دارد و ۳۷ طبقه. ساختمانی که به فیرمونت نیز معروف است و تماما هتل می‌باشد. هتلی با ۳۱۸ اتاق لوکس و لاکچری. هتلی که سالن همایش‌هایش یکی از معروف‌ترین سالن‌های همایش باکو به حساب می‌آید و همایش‌های بزرگی در آن برگزار شده است. هتلی که میزبان عروسی‌های مهم و بزرگ کشور آذربایجان بوده و است. هتلی که سوئیت، اتاق‌های تک تختخوابه و دو تختخوابه دارد. سالن نهارخوری این برج و هتل مساحتی به اندازه‌ی ۲۵۰۰ متر مربع دارد.

 

موزه‌ی فرش باکو تجلی فرهنگ و هنر آذربایجان

 

 

 


برج شماره ۳


برج شماره ۳ این مجموعه ۱۴۰ متر ارتفاع دارد و کوتاهترین آنها به حساب می‌آید. برجی در ۳۸ طبقه که یک برج تجاری مهم در آذربایجان محسوب می‌شود. برجی که ۳۳۰۰ فروشگاه و واحد تجاری در آن مشغول به کار هستند. برجی که در طبقه‌ی همکف آن یکی از مهمترین مراکز فروش‌ خودرو لامبورگینی در منطقه واقع شده است. برجی که در سال ۲۰۱۴ آغاز به فعالیت کرده است و قرار است در روزهای پیش رو ۶ سالن سینما و تئاتر در آن فعال شود. همچنان که یک سرزمین بازی کودکان، کافه، رستوران، سالن بولینگ، سینمای ۳ بعدی و مواردی از این دسته آغاز به فعالیت در آن کرده‌اند. مساحت این برج ۳۳ هزار متر مربع است.

 

 

 


فضای عمومی برج‌های شعله باکو


فضای میان این سه برج که به شکل لانه‌ی زنبور است یکی از تفریح‌گاه‎‌های معروف باکو به حساب می‌آید که بسیاری از توریست‌ها زمان در آن صرف می‌کنند. فضایی که انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در آن واقع شده‌اند تا شما قادر باشید زمانی چند را در آن به استراحت بپردازید. همچنین یک سینمای روباز در این بخش واقع شده است که برترین فیلم‌های روز دنیا در آن به نمایش درمی‌آیند. برای اطلاع پیدا کردن از فیلم‌ها و سانس‌های مختلف این سینما می‌توانید به وب‌سایت آن به آدرس www.parkcinema.az مراجعه کنید.

 

۰۴ فروردین ۱۳۹۸