بهترین ماه‌های سال برای سفر به ارمنستان کدامند؟

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

ارمنستان نقطه‌ای ویژه در کره‌ی زمین است که تنوع اقلیمی مناسبی دارد. از اینرو سفر به آن در ماه‌ها و فصل‌های مختلف سال متفاوت است و از همین روست که یکی از کشورهای پرطرفدار در میان گردشگران به حساب می‌آید. چرا که در فصل‌های مختلف سال برای انجام تفریح‌های مختلف و دیدن روزهای متفاوت این شهر می‌توان به آن سفر کرد. کشوری پر از جاذبه‌هی تاریخی و تفریحی. پر از مکان‌های دنج و اقامتگاه‌های ویژه برای روزهای مختلف سال. اگر قصد سفر با تور ارمنستان به این کشور را دارید و نمی‌دانید در تعطیلات کدام ماه باید به آن سفر کنید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا تمامی ماه‌های سال برای سفر به این کشور را یک به یک بررسی کنیم.

 


۱- ژانویه


در اواسط دی تا اواسط بهمن ماه اگر به ارمنستان سفر کنید روزهای برفی و سفید این کشور را می‌بینید. روزهایی که در آن می‌توانید انواع تفریحات زمستانی را انجام بدهید و اگر کوهنورد هستید با تجهیزات کامل بزنید به ارتفاعات این کشور و قله‌هایش را فتح کنید. میانگین دما در این ماه‌ها ۲ درجه سانتی‌گراد است و نیمی از روزهایش برفی و بارانی است.

 

سفر زمستانه به ارمنستان؛ فعالیت‌ها و مراکز دیدنی

 

 

 

 


۲- فوریه


در این ماه‌ از اواسط بهمن تا اواسط اسفند اگر به این کشور تشریف ببرید روزهای سرد و سوزدارش را می‌بینید. روزهایی که برف بیشتر شهرهایش را سپید پوش کرده است. روزهایی که سفر به آن ارزان است و بیشتر مکان‌های دیدنی‌اش را با قیمت‌هایی ارزان می‌توانید دیدن کنید. در این روزها همچنین می‌توانید به کافه‌های درجه یک این کشور برویدو بهترین و گرمترین نوشیدنی‌ها را در لذت‌بخش‌ترین حالت ممکن نوش جان کنید.

 

 

 

 


۳- مارچ

 

از نیمه اسفند تا نیمه فروردین هوای گرفته و ابری ارمنستان در ماه‌های ژانویه و فوریه باز می‌شود. میانگین دما به ۷ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و کشور می‌رود که روزهای بهاری‌اش را تجربه کند. در این روزها هنوز ارمنستان مملو از گردشگر نشده است و همچنان یکی از کشورهای ارزان برای سفر به حساب می‌آید.

 

 ۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید 

 

 

 


۴- آوریل 


نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت در ارمنستان، ماه‌های جوانه زدن است. ماه‌هایی که سرسبزی‌ها دارند می‌شکوفند و کشور چهره‌ای بشاش به خودش می‌گیرد. ماهی که سفر به ارمنستان نسبت به فصل زمستان گران‌تر می‌شود و آغاز فصل سفر به این کشور است. در این ماه میانگین دما به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با رفتن به ارمنستان می‌توانید زیباترین تصاویر طبیعی این کشور را ببینید.

 

 

 

 


۵- می 


نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد روزهای پایانی فصل بهار و روزهای آغازین فصل تابستان بهترین روزها برای سفر به ارمنستان است. هنگامیکه سرسبزی رنگ انداخته، روزها رو به بلند شدن می‌روند و هوا رو به گرم شدن اما نه آنقدر که از توان تحمل آدم بالاتر برود.

 

 

 


۶- جون


فصل تابستان فصل برداشت و فستیوا‌ل‌های کشاورزی است. فصلی که می‌توانید برای دیدن سنت‌های کهن ارمنستان به این کشور پا بگذارید و لذت ببرید. در این ماه‌ها میانگین دمای هوا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

 

معرفی فوق‌العاده‌ترین مکان‌ها در ارمنستان برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

 

 

 

 


۷- جولای


نیمه تیر تا نیمه مرداد اگر گرمای هوا اذیتتان نمی‌کند این ماه‌ها گرمترین روزهای ارمنستان است که می‌توانید به آن سفر کنید. روزهایی که فستیوال‌های آب و رنگ در آن برگزار می‌شوند و به بهانه‌ی این فستیوال‌ها مسافران زیادی به ارمنستان سفر می‌کنند. در این روزهای میانگین دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

 ۸ فستیوال جذاب و ویژه که هرساله در ارمنستان برگزار می‌شوند

 

 

 

 


۸- آگوست


در نیمه مرداد تا نیمه شهریور هوا گرم هست اما می‌شود به ارتفاعات و اطراف شهر ایروان رفت و کمپ زد. در این روزها می‌شود به دریاچه‌ی سوان رفت و شنا کرد و درعین حال از هوای مطبوع کوهستانی آنجا لذت برد.

 

 

 

 


۹- سپتامبر 


در نیمه شهریور تا نیمه مهر هوا آنقدر که باید گرم نیست و دارد رو به خنکی می‎‌رود. فصل پاییز دار فرا می‌رسد و شهرهای مختلف ارمنستان دارند رنگ عوض می‌کنند. در این فصل فستیوال هریسا در ایروان برگزار می‎شود و همین فستیوال زمینه‌ساز هجوم مسافران برای سفر به این شهر است.

 

 معرفی مکان‌هایی که از آنجا می‌توانید زیباترین مناظر ارمنستان را ببینید 

 

 

 

 


۱۰- اکتبر


نیمه مهر تا نیمه آبان بهترین ماه برای سفر به ارمنستان است. چرا که هوا خوب است. شهر رنگ نارنجی و زیبا به خود می‌گیرد و فستیوال‌های فرهنگی هنری از جمله فستیوال فیلم و انیمیشن در شهر ایروان این کشور برگزار می‌شوند.

 

 

 

 


۱۱- نوامبر


در نیمه آبان تا نیمه آذر هوا دارد رو به سرما می‌رود و اگر به این کشور رفتید هرگز نباید فراموش کنید که لباس‌های گرم همراه خودتان ببرید. در این روزها می‌توانید بهترین بازدیدها را از اماکن تاریخی و کلیساهای ارمنستان داشته باشید و متفاوت‌ترین عکس‌های سفری خودتان را بیندازید.

 

 

 

 


۱۲- دسامبر


در نیمه آذر تا نیمه دی حال و هوای شهرهای ارمنستان دارد عوض می‌شود. هوا سوز دارد و ساز. سازی که از صدای پیچیدن باد در میان برگ‌های درختان به وجود می‌آید. در این روزها شهرهای ارمنستان می‌روند آماده بشوند برای کریسمس و تعطیلات سال نو. اگر می‌خواهید در تعطیلات سال نو میلادی شرکت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم این ماه را برای سفر با تور کریسمس ارمنستان انتخاب کنید.

 

 

 

۱۴ آذر ۱۳۹۷