سفر زمستانه به ارمنستان؛ فعالیت‌ها و مراکز دیدنی

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
سفر زمستانه به ارمنستان؛ فعالیت‌ها و مراکز دیدنی

ارمنستان از آن مقاصد خاص گردشگری است، که هر چهار فصل سال زیبایی و فعالیت‌های خاص خودش را دارد و جادوی زمستان‌های این کشور نیز باعث شده، تا در فصل سرما هم بسیاری به آن‌جا سفر کنند. با چراغانی‌های زیبای تعطیلات سال نوی میلادی در ایروان، اقامتگاه‌های کوهستانی زیبا برای اسکی و مناظری که زیر برف زیبایی منحصر به فردی پیدا می‌کنند، ارمنستان انتظار می‌کشد تا در فصل سرما به دیدنش بروید.
در این مقاله ما به سراغ ۸ فعالیت جذاب زمستانه رفته‌ایم، تا شما را در سفر با تور کریسمس ارمنستان در فصل زمستان راهنمایی کنیم یا اگر هنوز تصمیم به رفتن نگرفته‌اید، ترغیبتان کنیم تا در فصل سرما، این کشور زیبا و ارزان را برای سفر انتخاب نمایید.

 


تماشای درختای‌های کریسمس


تزیین درختان کریسمس در کشورهای زیادی از دنیا رسم است، اما جو مذهبی ویژه ارمنستان باعث شده تا این رسم، جذابیت متفاوتی پیدا کند. مهم نیست خیابان باشد، خانه باشد، مراکز خرید یا هتل محل کار، همه جا و در هر گوشه‌ای یک درخت کریسمس زیبا قرار گرفته است. درخت‌های ایروان از روزهای نزدیک به ۱۵ دسامبر در خیابان‌ها پیدا می‌شوند و درختی بسیار بزرگ نیز در کنار سالن اپرای معروف پایتخت قرار می‌گیرد که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کریسمس این شهر است. در مجموع تزیینات کریسمسی، ایروان را به شکلی در می‌آورد که انگار در یک شهر کارتونی قدم می‌گذارید.

 

۵ دلیل برای این که کریسمس امسال را در ارمنستان جشن بگیرید

 

 

 درختای‌های کریسمس

 


شب سال نو در میدان جمهوری


از زمان باستان، شب سال نوی میلادی مهم‌ترین جشن ملی در ارمنستان بوده است. البته این جشن در ۶ ژانویه برگزار می‌شود که ۶ روز با بخش زیادی از کشورهای غربی متفاوت خواهد بود. قدیم‌ها رسم اکثر خانواده‌ها این بود که همچون نوروز ما کنار هم می‌نشستند و منتظر می‌شدند تا ساعت ۱۲ شب فرا برسد، اما در دهه گذشته حضور در میدان جمهوری و جشن و آتش‌بازی مفصلی که در این مکان برگزار می‌شود باعث شده که بسیاری از مردم شهر مخصوصا جوانان و البته گردشگران، شب سال نو را در این محل جشن بگیرند.

 

 

 کریسمس ارمنستان

 


چای آویشن وحشی، رسم زمستانه ارمنستان


هیچ چیز در زمستان‌های سرد ارمنستان مثل چای آویشن معروف این کشور قلب شما را گرم نخواهد کرد. بخش زیادی از کافه‌های شهر در فصل سرما به سرو این چای خوشمزه می ‌پردازند و شما می‌توانید در هنگام سفر با تور ارمنستان این نوشیدنی را سفارش دهید. چای آویشن به واسطه رشد خودران این گیاه خوش عطر و بو در دشت‌های ارمنستان، جزو نوشیدنی‌های ملی این کشور محسوب می‌شود و طی سال‌های اخیر که گردشگران بیشتری به ارمنستان سفر می‌کنند، بین مسافرین نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

بهترین صبحانه‌های ارمنستان را در کجا بخوریم؟

 

 

ارمنستان

 


تورهای اسکی ارمنستان


اما اگر از آن دسته کسانی هستید که دوست دارید از هتل بیرون بزنید و به دنبال هیجان باشید، تور اسکی در ارمنستان باب میل شماست. این کشور سرزمینی کوهستانی به حساب آمده و به همین واسطه چندین و چند پیست اسکی عالی دارد که می‌توانید به وسیله تورهای گردشی به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. تجهیزات عالی به صورت کرایه‌ای به شما داده می‌شود، تورها شما را از در هتل سوار می‌کنند و به پیست برده سپس شما را بر می‌گردانند و البته می‌توانید یک روز را نیز در اقامتگاه‌های کوهستانی زیبای این مناطق سر کنید. در مجموع اگر اهل اسکی نیستید یا اولین تجربه‌تان هست نیز این مهم را به انجام برسانید، زیرا دیدن این مناظر دوست داشتنی در پیست‌های ارمنستان عالی است، هزینه بسیار کم‌تری نسبت به دیگر کشورها دارد و بعضی‌هایشان فاصله چندانی با ایروان ندارند.

 

 

تورهای اسکی ارمنستان

 


اسکیت بر روی دریاچه‌ی یخ زده قو


هر ساله اوایل دسامبر، دریاچه‌ی مصنوعی کنار سالن اپرا کاملا یخ میزند و جایگاهی عالی برای اسکیت روی یخ را پدید می‌آورد. البته این محل یک نقطه تفریحی در زمستان‌های ایروان محسوب خواهد شد، چون کنسرت‌های زیادی در آن برگزار می‌شود، نمایش‌های روی یخ جذابی به خود می‌بیند و به طور کلی هر ساله برنامه‌های متنوعی برای اجرا در این مکان در نظر گرفته خواهد شد. اما پیست برای اسکیت هر روز صبح بعد از بازدیدهای عمومی بازگشایی شده و تا پاسی از شب باز خواهد بود.

 

بازدید از دریاچه سوان ارمنستان؛ یکی از بزرگترین دریاچه‌های حوزه قفقاز

 

 

دریاچه‌ی یخ زده قو

 


فستیوال آدم‌برفی در جرموک


برای ۶ سال متمادی است که شهر جرموک میزبان فستیوال آدم برفی است. این فستیوال عموما در اواسط فوریه برگزار می‌شود اما در نهایت به واسطه وضعیت آب و هوا، تاریخ دقیقش متعاقبا اعلام می‌گردد. البته این فستیوال تنها به آدم برفی اختصاص ندارد و تندیس‌های برفی بسیار زیبایی در آن ساخته می‌شود که به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی از خود ارمنستان یا از کشورهای خارجی برای دیدنش به این مکان می‌روند. البته با توجه به اینکه جرموک یک شهر کوهستانی است و پیست‌های اسکی بسیار خوبی در خود دارد، این فرصت را برای بازدیدکنندگان پدید می‌آورد تا در کنار بازدید از همایش، کمی هم روی برف اسکی کنند.

 

 

فستیوال آدم‌برفی در جرموک

 


تورهای تماشای کلیساها در طبیعت سپیدپوش ارمنستان


بدون هیچ شکی دیدن از کلیساهای ارمنستان، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در هر فصلی از سال، هنگام دیدن از این کشور انجام دهید. با این حال دیدن این سازه‌های زیبا در طبیعت برفی، چیزی نیست که به هیچ وجه بتوان از آن چشم پوشی کرد. بهترین راه‌کار برای این چنین فعالیتی، انتخاب تورهای مناسب گردشی است که به صورت یک روزه از ایروان برگزار می‌شوند. این تورها عموما هزینه‌ی زیادی نداشته و با داشتن تجهیزات خوب و البته راهنمای انگلیسی زبان، کمک شایانی به لذت هر چه بیشتر از مناظری که قرار است ببینید می‌کند.

 

معرفی مکان‌هایی که از آنجا می‌توانید زیباترین مناظر ارمنستان را ببینید

 

 

ارمنستان

 


اقامت در دامنه‌ی زیبای Tsaghkadzor


اگر از خود ارمنی‌ها یا کسانی که دفعات زیادی به این کشور بپرسید که بهترین فعالیت زمستانه در ارمنستان چه چیزی می‌تواند باشد، اولین جوابش به شما رفتن به اقامتگاه‌های زمستانه در Tsaghkadzor و یک شب بودن در این مکان زیباست. Tsaghkadzor حدود ۱۷۵۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد و غیر از اقامتگاه‌های لوکس و بسیار عالی و مناظر بی‌نظیر، چند پیست اسکی عالی و مراکز تفریحی مبتنی بر برف دارد که می‌تواند ساعات متفاوتی در این کشور برایتان رقم بزند. در کنار این‌ها نباید دیدن از مجموعه‌ی صومعه کچاریس را هم از یاد ببرید که قرن ۱۱ میلادی در این مکان ساخته شده است.

 

 

دامنه‌ی زیبای Tsaghkadzor

 

۱۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران