۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

ارمنستان به دلیل قرار گرفتن در چهارراه اروپا و آسیا مملو از تاریخ غنی، میراث فرهنگی و مناظر زیبای کوهستانی است. به همین دلیل این روزها تور ارمنستان به یکی از بهترین تورها برای لذت بردن از سفر تبدیل شده است. در پی این موضوع می‌توان شهرها و روستاهای بسیار جذاب و دیدنی را در این کشور بازدید کرد. علاقه‌مندان به گردش در ارمنستان می‌توانند در این مقاله ما را همراهی کنند. زیرا این بار به معرفی ۱۰ تا از دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان خواهیم پرداخت.

 

لیست دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان

۱- گوریس (Goris)

گوریس یکی از شهرهای جذاب در ارمنستان جنوبی می‌باشد که در مسیر کوهستانی قره باغ واقع شده است. این شهر در کنار یک رودخانه قرار گرفته و به وسیله کوه‌های سرسبز احاطه شده است. آنچه باعث تمایز این شهر با سایر شهرهای ارمنستان شده بناهای منحصر به فرد سنگی آن است. همچنین گردشگران می‌توانند در این سفر به سمت روستای قدیمی به نام خندزورسک رفته و از آن نیز دیدن کنند. در این بازدید فرصت تماشا و سوار شدن به طولانی‌ترین کابین دنیا را در کنار مناظر طبیعی خواهید داشت.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

۲- سوان (Sevan)

یکی دیگر از دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان سوان نام دارد. ارمنستان ممکن است دریا نداشته باشد، اما دارای یک گوهر طبیعی است که زیبایی آن چیزی از دریا کم ندارد. این گوهر طبیعی همان دریاچه سوان می‌باشد که در شهر سوان قرار گرفته است. این شهر زیبا و خوش آب و هوا در ارتفاع ۱۹۰۵ متری از سطح دریا واقع شده و گردش در پارک ملی دریاچه سوان؛ ارمنستان و گذراندن روزهای گرم تابستان برای گردشگران در این مکان موقعیتی عالی محسوب می‌شود. همچنین در صورت علاقه می‌توانید وسیله پیک نیک با خود برده و از لذت تفریح در آن بهره ببرید. علاوه بر این صومعه سواناوانک (Sevanavank) از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی است که در طول سفر به شهر سوان می‌توانید از آن دیدن کنید.

۳- کاپان (Kapan)

شهر کاپان به عنوان یکی دیگر از زیباترین شهرهای ارمنستان که هر مسافری را عاشق خود می‌کند شناخته می‌شود. این شهر یک مقصد گردشگری کامل محسوب شده که بازدید از آن را به مسافران ارمنستان می‌توان پیشنهاد داد. مناظر طبیعی نفس‌گیر، کوه‌های مرتفع و دره‌های زیبا، آب و هوای فوق‌العاده همه و همه چیزهایی هستند که هر گردشگری در طول سفر به دنبال آن است و شما می‌توانید در این شهر به طور یکجا آن‌ها را پیدا کنید. این شهر دیدنی نام خود را از "kapel" به معنای قفل کردن که به رشته‌کوه‌های در هم تنیده اشاره دارد گرفته است. در مرکز شهر کاپان پارک‌های آرامش‌بخش، جریان آب رودخانه و کافه‌های دنج وجود دارند که سفری به یاد ماندنی را برای توریست‌ها رقم می‌زنند. علاوه بر موارد گفته شده با رفتن به این شهر می‌توانید زیباترین نقاط ارمنستان را بشناسید و از صومعه دیدنی (Vahanavank) ، که در حدود ۷ کیلومتری شهر قرار دارد نیز دیدن کنید.

 

۸ چیزی که ارمنستانی‌ها به آن افتخار می‌کنند

۴- دیلیجان (Dilijan)

دیلیجان یک شهر بزرگ آبگرم در استان تاووش است که به دلیل داشتن چشمه های آب معدنی بسیار مشهور است. ۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان یک شهر مورد علاقه در بین افراد محلی و گردشگران قبلا برای شما معرفی شده است. این شهر سبز تعداد بسیار زیادی از هتل ها و آسایشگاه های زیبا را ارائه می دهد و به بازدید کنندگان این فرصت را می دهد تا از زیبایی‌های پارک ملی اطراف و مناظر تاریخی چشمگیر استفاده کنند. مردم محلی گاهی اوقات از Dilijan به عنوان "سوئیس کوچک" یا "سوئیس ارمنستان" یاد می کنند. این شهر زیبا و جنگلی همچنین دارای معماری سنتی ارمنی به ویژه در "شهر قدیمی" است و مکان مناسبی برای دوچرخه سواری در کوهستان ، پیاده روی و حتی پیک نیک است.

۵- جرموک (Jermuk)

جرموک یک شهر کوچک و آرام در ارمنستان بوده که به دلیل آب و هوای معتدل، طبیعت خیره‌کننده و آب های معدنی شفابخش خود مشهور است. بسیاری از بازدید‌کنندگان شهر جرموک را برای استفاده از خواص درمانی آب‌های معدنی آن انتخاب می‌کنند. به همین دلیل این روزها به یک شهر توریستی با اقامتگاه‌های متنوع تبدیل شده است. درمجموع حدود ۴۰ چاه معدنی آب گرم در جرموک وجود دارد. علاوه بر آن یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی شهر آبشار جرموک می‌باشد که دومین آبشار بزرگ ارمنستان محسوب می‌شود.

 

دانستنی‌های جالب از فرهنگ ارمنستان

۶- اودزون (Odzun)

اودزون واقع در استان لری ارمنستان، یک روستای تاریخی مهم و زیبا در این کشور محسوب می‌شود. اودزون بیشتر از هر چیز دیگری به دلیل مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای که دارد مشهور است. علاوه بر آن کلیسای بسیار خوش منظره و تاریخی در آن قرار گرفته است که مورد توجه توریست‌ها می‌باشد. به طوری که می‌توان گفت این کلیسای باستانی در واقع اصلی‌ترین جاذبه در این شهر محسوب شده و قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.

۷- تساقکاتسور (Tsaghkatsor)

شهرTsaghkatsor  واقع در شمال ایروان از جمله پرطرفدارترین و دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان می‌باشد. این شهر کوچک مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات در تمام فصول سال است. به طوری که دارای تابستان‌هایی آفتابی و معتدل بوده که فرصت تفریحاتی مثل کوهنوردی، لذت از مناظر کوهستانی خیره کننده و یک پیک نیک دلنشین را فراهم می‌کند. از طرفی دیگر در زمستان دارای هوایی برفی بوده که بازدید‌کنندگان می‌توانند به تفریحاتی مثل اسکی یا اسنوبورد بپردازند. به دلیل این ویژگی‌ها امروزه این شهر زیبا مجهز به هتل‌های لوکس، امکانات تفریحی و رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری شده است.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

۸- آشتاراک (Ashtarak)

شهر آشتاراک به عنوان یکی از باستانی‌ترین شهرک‌های دیدنی ارمنستان شناخته می‌شود. به طوری که می‌توان در آن شاهد آثار تاریخی و فرهنگی بیشماری با ویژگی‌های برجسته معماری بود. از جمله این موارد می‌توان به چندین کلیسای دیدنی که هر کدام داستان‌های جذاب و خاص خود را دارند اشاره کرد.

۹- ایروان (Yerevan)

بدون شک یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان جایی جز شهر ایروان نخواهد بود. ایروان به عنوان پایتخت این کشور توریستی میراث فرهنگی غنی بسیاری را در خود جای داده است و ۸ دلیل برای اینکه چرا باید به شهری همچون ایروان سفر کنید قبلا برای اطلاعات بهتر بیان شده است. بیشتر ساختمان‌های این شهر زیبا از نوع معماری اولیه شوروی بوده که برای هر گردشگری جذاب می‌باشد. بدون شک مهم‌ترین شهری که هر گردشگری در سفر خود به ارمنستان یک بار هم که شده باشد باید از آن دیدن کند شهر ایروان است. مراکز خرید لوکس، اقامتگاه‌های شیک، رستوران‌ها با منوهای غذایی لذیذ سنتی، جاذبه‌های گردشگری فراوان همه و همه مواردی هستند که می‌توانید در این شهر پیدا کنید.

 

هزینه‌های سفر به ارمنستان

۱۰- آرزاکان (Arzakan)

دهمین مورد از دیدنی‌ترین شهرهای ارمنستان شهر آرزاکان می‌باشد. این شهر در استان کوتایک قرار دارد که این روزها مورد توجه بسیاری از مسافران ارمنستان واقع شده است. معمولا افراد این شهر را به دلیل آرامش و تنفس در هوای تازه کوهستانی انتخاب می‌کنند. علاوه بر آن چندین جاذبه‌ گردشگری نظیر صومعه باستانی Neghutsi Vank و صومعه باشکوه Ghuki Vank در آن قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

۲۲ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران