بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

اطلاعات مفید
بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

یکی از چیزهایی که به شما کمک می‌کند تا مقصد گردشگری مورد نظر خود را انتخاب کنید، جمع آوری اطلاعات درباره مقاصد مختلف توریستی است و برای این کار می‌توانید به سراغ پست‌های بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی رفته و تجربه آن‌ها دنبال کنید. ممکن است چند نفری از این اینفلوئنسرها را بشناسید با این حال ما لیستی از بهترین‌ها را برایتان در این نوشته گرد آورده‌ایم که پست‌هایی با محتوای عالی و آموزنده در صفحات خود می‌گذارند.

 

اینفلوئنسر سفر به چه کسانی گفته می‌شود؟

با توجه به رشد صنعت گردشگری و نفوذ شبکه‌های اجتماعی در میان مردم دنیا، افراد زیادی که علاقه به سفر کردن داشتن یا در این زمینه تحصیل کرده‌اند، شروع به ارائه پست‌های مفید از سفرهای خود به نقاط مختلف جهان کرده و در همین راستا، مردم نیز آن‌ها را در صفحاتشان دنبال می‌کنند. اینفلوئنسرهای سفر البته دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها تنها ویدیوهایی کوتاه از هتل‌ها و شهرهایی که به آن‌جاها سفر کرده‌اند گرفته و بعضی دیگر، با تخصص بیشتری به دنبال ارائه محتوای ارزشمند هستند.

خیلی از عکاسان حرفه‌ای یا آن‌ها که در زمینه سفر، باستان شناسی یا حتی ورزشکاران به مرور در محیط اینستاگرام، یوتیوب یا حتی تیک تاک به اینفلوئنسرهای سفر تبدیل شده‌اند. در نهایت تاثیر این قشر در نگاه مسافران نسبت به شهرها  و کشورهای مختلف را نمی‌توان کتمان کرد.

 

سوغات‌ کشورهای مختلف

عکس: medium.com

 

بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

از نکاتی که باید در مورد اینفلوئنسرهای سفر ایرانی بدانید این است که بسیاری از آن‌ها جدا از ایران گردی، به کشورهای مختلف خارجی نیز سفر می‌کنند و بهترین‌های آن‌ها، اغلب با نگاهی متفاوت، از منظری متفاوت این سرزمین‌ها را به ما نشان می‌دهند. پس تنها برای انتخاب تورهای داخلی مثل تور کیش و تور مشهد به سراغ آن‌ها نروید بلکه حتی برای خرید تور خارجی مناسب خود نیز، ابتدا می‌توانید با مرور صفحات آن‌ها، با کشورهای مختلف جهان آشنا شوید. البته فراموش نکنید که بعضی از پست‌های این اینفلوونسرها تبلیغاتی هستند و گاهی در مورد معرفی بعضی هتل‌ها یا مراکز توریستی ایرانی، اطلاعات کاملی در اختیار خوانندگان قرار نمی‌گیرد.

بنیامین رضایی

بنیامین رضایی با ۸۰۴ هزار دنبال کننده در اینستاگرام  و سفر به نقاط مختلف جهان، مجموعه‌ای از پست‌های جذاب را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد و همچنین، پست‌های ارزشمندی در سایت رسمی خود منتشر می‌کند. روایت‌های جذاب او در مورد شهرها و کشورهای مختلف جهان، تنها به معرفی نقاط دیدنی این کشورها ختم نشده و غذاها، فرهنگ و خیلی نکات دیگر در آن‌جاها را نیز شامل می‌شود. شما می‌توانید، در سایت رسمی او، سفرنامه‌هایش به نقاط مختلف دنیا که نکات فوق‌العاده جالبی در آن‌ها پیدا می‌شود را مطالعه نمایید. بنیامین رضایی نه تنها یکی از موفق‌ترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی به حساب می‌آید، بلکه به طور کلی از موفق‌ترین افراد در محیط بلاگرهای ایرانی است. او تورها شخصی خود را نیز در کشورهای مختلف برگزار کرده و تا حالا، به ۹۴ شهر مختلف سفر کرده است.

عکس: instagram.com

 

شادی گنجی

شادی گنجی شاید همچون خیلی دیگر از بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی دارای صدها هزار دنبا کننده نباشد اما او که دارای مدرک دکترا باستان شناسی‌ست، ایران و جهان را از نگاه دوربین خود به شکلی متفاوت برایتان به تصویر می‌کشد و البته چند کتاب مهم در زمینه باستان شناسی نیز منتشر کرده است. در پست‌های او هم زیبایی‌ها و نقاط تاریخی و حتی کاوش‌های باستان شناسی در ایران می‌بینید و هم ماجراجویی‌هایش به نقاط مختلف دنیا تا قطب را دنبال خواهید کرد. اما در هر سفر شادی گنجی، شما با وجهی متفاوت از آن چه دیگر اینفلوئنسرهای ایرانی به تصویر کشیده‌اند، مواجه خواهید شد. در سفرهای او، خبری از هتل‌های لاکچری و جاذبه‌های گردشگری معروف نیست، در عوض او به دل مردم عادی زده، به سراغ بناهای تاریخی این شهرها می‌رود و ماجراجویی در دورافتاده‌ترین نقاط کشورها را تجربه کرده و از این سفرها، عکس‌ها و ویدیوهایی را روی شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارد.

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

عکس: instagram.com

 

آرش آروین

او را همه با نام صفحه اینستاگرامی‌اش، کرگردن نارنجی (Orange Rhino) می‌شناسند.  کسی که به کشورهای مختلف سفر می‌کند و پست‌های مختلفی از لحظات سفرش و دانستنی‌های مختلف در مورد مقاصد متفاوت را با نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارد. آرش آروین از جمله اینفلوئنسرهایی است که به نقاط مختلفی از دنیا از آسیای شرقی، روسیه، خاور میانه و ... سفر کرده است. البته سفرنامه‌های او به شهرهای داخلی نیز جذابیت خود را داشته که پیشنهاد می‌کنیم، آن‌ها را نیز دنبال کنید. مینا طاهر همسر آرش آروین نیز تنها کمی کم‌تر او دنبال کننده داشته و پست‌های او با این که اغلب در مورد همان مقاصد است، اما محتوایی متفاوت را ارائه می‌کند.

عکس: instagram.com

 

سمانه قائدی

سمانه قائدی نیز از بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی به حساب می‌آید که با بیش از هزار عکس و ویدیو و سفرنامه در شبکه‌های اجتماعی خود، نقاط مختلفی از ایران و جهان را به دنبال کننده‌های خود شناسانده‌ است و جالب این که ، نکاتی کاربردی برای سفر به مقاصد محبوب ایرانی‌ها همچون گرجستان را ارائه می‌کند. او دارای یک سایت اختصاصی نیز بوده و یکی از بخش‌های فعالیتش، نقد هتل‌های محبوب است که از نظر خیلی از دنبال کننده‌هایش، پست‌هایی بسیار مفید قلمداد شده.

عکس: instagram.com

 

ارشاد نیک‌خواه

ارشاد نیکخواه بلاگر خاصی‌ست که پست‌هایی دیدنی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کند. او هم به شهرهای مختلف ایران سفر کرده و هم کشورهای مختلفی در دنیا را از نزدیک دیده است و مطالب و عکس‌های متنوع و هنرمندانه‌ای را از آن‌جاها با دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارد. او طنزی جالب در کارهای خود دارد اما در عین حال، اطلاعات مفیدی درباره سفر کردن ارائه می‌کند و همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث شده تا طرفداران پر و پا قرصی برای خود جمع کند.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

عکس: instagram.com

 

هدی رستمی

با تمام حواشی که هر از چند گاهی یقه هدی رستمی را می‌گیرد اما او هنوز هم یکی از موفق‌ترین و بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی که سفرهایش به نقاط مختلف جهان از جمله قبیله‌های اروپایی، سر و صدای زیادی به پا می‌کند. او عموما به دور از فضاهای لاکچری به دنبال مقاصد خاص گشته و عکس‌هایی از طبیعت، زندگی مردم عادی و نکات جالب شهرهای مختلف در دنیا را را به نمایش می‌گذارد. البته عکاسی حرفه‌ای و ساخت ویدیوهای با کیفیت باعث شده تا صفحات او در شبکه‌های اجتماعی، کاملا حرفه‌ای به نظر بیاید و قابل مقایسه با اینفلوئنسرهای سفر خارجی باشد.

عکس: instagram.com

 

صحرا زنگنه

صحرا زنگنه نیز از اینفلوئنسرهای سفر موفق ایرانی است که که هم عکس‌ها و هم فیلم‌های جذابی از مکان‌های مختلف توریستی در جهان به اشتراک می‌گذارد. او نه تنها دارای حدود ۱۵۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام بوده بلکه صفحه یوتیوبش نیز بیش از ۱۲ هزار نفر مشترک دارد و ویدیوهایش بازدیدهای خیلی خوبی می‌خورد. هر چند تنها بخشی از محتوای یوتیوب او به سفر اختصاص داشته و مطالب مختلفی را بر می‌گیرد. یکی از موهبت‌های دنبال کردن صحرا زنگنه در اینستاگرام، پخش‌های زنده اوست که گاهی از کنسرت‌ها و برنامه‌های تفریحی در جایی خاص در دنیا بوده که شما را از کیلومترها دورتر به آن محل و در آن لحظه وارد می‌کند.

عکس: instagram.com

 

زینب شاه‌علی

بر خلاف خیلی از بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی که به گرفتن عکس‌های زیبا و حرفه‌ای می‌پردازند، زینب شاه علی با نزدیک به ۶۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام، با ساخت یک اکانت شاد و رنگارنگ، طرفداران زیادی پیدا کرده و بخش زیادی از مطالب خود را به ویدیوهای سفرهای داخلی خود اختصاص داده. البته شاه‌علی سفرهای خارجی متعددی نیز داشته و نکات جالبی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها در صفحات خود منتشر کرده است که خواندن دیدن آن‌ها را هم حتما پیشنهاد می‌کنیم. برای مثال ویدیوها و عکس‌های زیادی از او در سفر به باتومی پیدا می‌کنید، با این حال اکثر پست‌های او مربوط به داخل ایران است. از نکات جالب دیگر در مورد اکانت زینب شاه علی، معرفی هتل‌های مختلف در شهرهای ایران از جمله، کیش، قشم، یزد، نیشابود، اصفهان و .. بوده و از جاذبه‌های گردشگری این شهرها نیز ویدیوهایی خوبی نیز به اشتراک گذاشته شده است.

 

۱۵ جاذبه‌ی گردشگری مهم دنیا

عکس: instagram.com

 

مارال

"سفر با مارال" یکی از بلاگرهای محبوب با نزدیک به ۱۰۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام است که در کنار سفر به نقاط مختلف ایران و بعضی کشورهای خارجی، به سراغ معرفی هتل‌های مختلف نیز می‌رود و اطلاعات مفیدی درمورد باید‌ها و نبایدها در سفر ارائه می‌کند. شما می‌توانید، تصاویر، ویدیوها و دانستنتی‌های جالبی از هتل‌های خاص ایران در صفحه این بلاگر مشاهده کنید و از قیمت‌ها، امکانات و شرایط آن‌ها آگاهی پیدا نمایید. البته بخش زیادی از صفحه اینستاگرام و حتی یوتیوب "سفر با مارال" به سفرهای داخلی اختصاص دارد و البته در میان بازدید از مناطق طبیعی، پست‌های متنوعی مربوط به هتل‌های لاکچری ایران را هم در آن‌جا پیدا خواهید کرد.

عکس: instagram.com

۲۵ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران