درباره ویزای سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
درباره ویزای سریلانکا

«ویزای سریلانکا را چطور بگیرم؟» ممکن است یکی از اولین سوالاتی باشد که به هنگام برنامه‌ریزی سفر به فکرتان می‌رسد. از آنجایی که سریلانکا یکی از زیباترین جزایر نزدیک هند است و آب و هوایی مناسب دارد، بهترین زمان سفر به سریلانکا بین ماه‌های دسامبر و اپریل است. شما برای اینکه برنامه درستی برای سفر خود بچینید، کافی است این مقاله را بخوانید و هر آنچه برای گرفتن ویزا لازم است را فراهم کنید. روزهای خاطره‌انگیز پیش روی شماست.

 

 

درباره ویزای سریلانکا

در سفر خود با تور سریلانکا علاوه بر شناخت جاذبه‌های گردشگری، آشنایی با غذاها و رزرو هتل مناسب، اولین اقدام ضروری برای سفرتان، تهیه ویزای سریلانکا است. با ما همراه باشید تا شرایط گرفتن ویزا و انواع آنها را بررسی کنیم تا مدارک لازم برای ورود به کشور سریلانکا را فراهم کنید. ایرانی‌ها برای سفر به سریلانکا از روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای سریلانکا استفاده می‌کنند که اصلی‌ترین و رایج‌ترین آنها ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای کاری و ویزای تحصیلی سریلانکا است.

cdn.generationvoyage.fr

 

شرایط دریافت انواع ویزای سریلانکا

برای دریافت ویزای سریلانکا که به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و تمامی مراحل درخواست آن آنلاین است، می بایست ابتدا به سایت اداره مهاجرت سریلانکا به نشانی اینترنتی eta.gov.lk مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا را پر کنید. مدارک لازم برای ویزاهای مختلف کمی متفاوت است. پس در ادامه به انواع ویزای سریلانکا می‌پردازیم.

 

راه‌هایی برای صرفه جویی در سفر به سریلانکا

gharepeyma.com

 

ویزای توریستی سریلانکا

ویزای گردشگری یا همان توریستی سریلانکا را علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت الکترونیکی درخواست دهید، به صورت فرودگاهی نیز صادر می‌شود و کافی است مدارک لازم را آنجا در دست داشته باشید. این نوع ویزا به دو دسته ۳۰ روزه و ۱۸۰ روزه تقسیم می‌شود. همچنین ممکن است ویزا به صورت یک بار ورود و خروج و یا مولتی برای چند بار ورود دریافت کنید. بسته به اینکه هدف شما از گرفتن ویزای سریلانکا چیست می‌توانید در فرم آن را مشخص کرده و بنا به درخواست شما ویزای مورد نیاز شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر برای بستن قرارداد کاری یا تحصیل در این کشور اقدام می‌کنید، لازم است ویزای مربوط به آنها را دریافت کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اما برای سفر با تور سریلانکا ویزای توریستی عادی با یک بار ورود برای شما کافی خواهد بود. هزینه دریافت ویزای ۳۰ روزه توریستی سریلانکا ۵۰ دلار و برای ویزای توریستی ۱۸۰ روزه، ۵۵ دلار است.

newtravels24.ir

 

ویزای کاری سریلانکا

اعتبار ویزای کاری و تجاری سریلانکا هم مانند ویزای توریستی است و ۳۰ و ۱۸۰ روزه دارد. برای دریافت این نوع از ویزای سریلانکا ابتدا باید از یک کارفرمای بومی دعوتنامه کاری داشته باشید و در این صورت می‌توانید یک ویزای ۳۰ روزه دریافت کنید. اما پس از آن امکان دریافت ویزای تجاری ۱۸۰ روزه را نیز خواهید داشت و می‌توانید ویزای کاری خود را تمدید کنید. هزینه ویزای ۳۰ روزه تجاری سریلانکا ۵۰ دلار است و مبلغی برای تمدید آن دریافت نمی‌شود.

qotbnama.com

 

ویزای ترانزیت سریلانکا

دریافت ویزای ترانزیت سریلانکا برای افرادی لازم است که قصد سفر به کشور دیگری را دارند و در این میان پرواز آنها برای مدت کوتاهی در این کشور فرود می‌آید و می‌بایست مدتی را تا پرواز بعدی در فرودگاه انتظار بکشند. این نوع ویزای سریلانکا به صورت رایگان به مسافرانی که از هواپیما پیاده می‌شوند و مقصدشان کشور دیگری است، ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که ویزای ترانزیت سریلانکا به مدت دو روز و معادل ۴۸ ساعت اعتبار دارد، اما مسافران حق خروج از فرودگاه را نخواهند داشت و می‌توانند در این فاصله از امکانات ترمینال استفاده کنند.

 

قوانینی که باید قبل از سفر به سریلانکا بدانید

t-systems.com

 

ویزای تحصیلی سریلانکا

یکی دیگر از انواع ویزای سریلانکا، ویزای تحصیلی است. دانشجویان می‌توانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا موسسات آموزشی معتبر سریلانکا، برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست بدهند. برای گرفتن ویزای تحصیلی سریلانکا تنها شروط لازم، داشتن عدم سوءسابقه کیفری موثر و دریافت نامه قبولی از یک موسسه معتبر در سریلانکا است. این نوع ویزای سریلانکا را معمولا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالا می‌گیرند. مدت زمان اعتبار این ویزا هم تا پایان دوره تحصیل شما خواهد بود. هزینه دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا، مبلغ ۱۰۰ دلار است و امکان چند بار ورود و خروج برای دانشجو وجود دارد.

cdn.nbyula.com

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای سریلانکا

مهم‌ترین بخش دریافت ویزای سریلانکا، فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای ورود به این کشور است. در صورتی که همه آنها را با دقت آماده کرده و به همراه داشته باشید، هیچ مشکلی برای دریافت ویزا نخواهید داشت. مدارک لازم را به صورت زیر لیست می‌کنیم:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • بلیط رفت و برگشت
  • اطلاعات دقیق محل اقامت (نشانی، شماره تلفن، ایمیل)
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • نامه قبولی از دانشگاه (برای ویزای تحصیلی)
  • دعوتنامه از سمت کارفرما (برای ویزای تجاری)
  • فیش بانکی برای اثبات تمکن مالی (برای ویزای تحصیلی یا تجاری)

studyusa.com

 

پس از ارائه مدارک ذکر شده با توجه به ویزای مورد نظر، می بایست هزینه ویزا را واریز کنید. در صورتی که درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده‌اید باید هزینه‌های بررسی مدارک هم به صورت آنلاین برای اداره مهاجرت سریلانکا واریز شود. پس از آن، اگر تمامی مدارک به درستی بارگذاری شده و فرد مشکلی برای ورود به سریلانکا نداشته باشد، در پاسخ نامه‌ای برای فرد درخواست دهنده ایمیل می‌شود. ویزای توریستی، تجاری و ترانزیت سریلانکا در مدتی حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت و ویزای تحصیلی این کشور در مدت زمان  ۵ تا ۱۰ روز کاری صادر می‌شود.

 

مراکز خرید در کلمبو سریلانکا

visaguide.world

 

نکته‌ای که برای گرفتن ویزای سریلانکا وجود دارد این است که این ویزا می‌تواند برای ۳ بار به درخواست شما تمدید شود! برای بار اول به مدت ۶۰ روز و بار دوم و سوم به مدت ۹۰ روز امکان تمدید دارد. فرایند تمدید ویزای این کشور هم می‌تواند به‌ صورت آنلاین از طریق سایت اداره مهاجرت و هم حضوری از اداره کشور سریلانکا انجام شود. برای تمدید ویزای سریلانکا لازم است آدرس محل اقامت و بلیط برگشت را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید.

cdn.gihub.org

 

در نهایت، برای دریافت تمامی ویزاها ارائه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ضروری است. شما در یک فرآیند ساده و کمتر از نیم ساعت ویزای فرودگاهی سریلانکا را دریافت خواهید کرد. در نتیجه اگر قصد سفر با تور سریلانکا را دارید، نیازی نیست که فکرتان را درگیر چگونگی دریافت ویزا کنید. کافی است مدارک نام برده را آماده کرده و در سفر خود به همراه داشته باشید. علاوه بر انواع ویزاهای گفته شده ممکن است شما نیاز به دریافت ویزاهایی مانند ویزای درمانی، ویزای دیپلمات و ویزای ازدواج هم داشته باشید که با ارایه درخواست و فرم پر شده به سایت کنسولگری می‌توانید به راحتی ویزای مورد نظر را دریافت کنید.

 

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران