غذاهای گیاهی در سنگاپور

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور
غذاهای گیاهی در سنگاپور

بسیاری از گردشگران بر این باورند که غذاهای گیاهی در سنگاپور کمیاب بوده و یا به سختی قابل دسترسند. اما اجازه دهید بگوییم، اینجا منطقه‌ای عالی برای گیاهخواری است. در واقع طیف متنوعی از غذاهای گیاهی سنگاپور، در انبوهی از رستوران‌های گیاه‌خواری به استقبال مهمانان می‌آیند و سفر غذایی سالم و جذابی را برای آنها به ارمغان می‌آورند.

 

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای گیاهی سنگاپور

سنگاپور که زمانی مستعمره بریتانیا بود، تحت تاثیر فرهنگ مالایی، چینی، هندی و اوراسیایی است. و فرهنگ غذایی این خطه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و متمایزترین، متنوع‌ترین و شگفت‌انگیزترین صحنه‌های غذایی در جهان را به مسافران تور سنگاپورو تور مالزی هدیه می‌دهد. در این میان غذاهای گیاهی سنگاپوری، ترکیبی زیبا از گزینه‌های متنوع با ادویه‌های تند را شامل می‌شوند و سفر شما را به تجربه‌ای هیجان انگیز بدل می‌کنند.

لاکسا

Laksa، یک نودل محبوب در سراسر سنگاپور و آسیاست که می‌تواند با / یا بدون غذاهای دریایی، گوشت و تخم مرغ درست شود. انواع مختلفی از لاکسا وجود دارند، اما رایج‌ترین نوع آنها آسام لاکسا است که با شیر نارگیل، آب تمر هندی و ادویه تهیه می‌شود. نسخه گیاهی این غذا، معمولا به جای گزینه‌های دریایی با توفو، قارچ یا تمپه طبخ شده و معمولا با نودل برنج، جوانه لوبیا لیما، خیار، آناناس و چاشنی نعنا سرو می‌شود. این سوپ تند، ترش و خوشمزه، از محبوب ترین غذاهای گیاهی سنگاپور به شمار می‌آید.

 

۷ دیدنی جدید سنگاپور که دنیای شما را تغییر می‌دهد!

عکس: sanitarium.com

 

ناسی لماک

Nasi lemak، در اصل یکی از غذاهای مالزیایی است که از برنج شیر نارگیل، سویا، ماهی آنچوی، بادام زمینی و یک تخم مرغ پخته شده همراه یک برگ موز تشکیل شده است. در نسخه گیاهی این غذا، از قارچ یا توفو به جای آنچوی استفاده می‌شود و نتیجه به همان اندازه خوشمزه است. همچنین، تخم مرغ نیز قابل حذف است. در نهایت، این غذا با خمیر چیلی یا سامبال سرو می‌شود. این غذای مقوی را می‌توان در هر زمانی از روز، خصوصا برای صبحانه میل کرد.

عکس: seriouseats.com

 

بی هون

از رایج‌ترین غذاهای گیاهی سنگاپور، می‌توان به Bee Hoon اشاره کرد که نوعی نودل ورمیشل برنجی است که در این خطه بسیار رایج است. می‌توان آنرا با گوشت یا بدون گوشت درست کرد، اما نسخه گیاهی آن با توفو، سبزیجات و قارچ تهیه می‌شود. ممکن است آنرا را شبیه یک غذای گوشتی در غرفه‌های گیاهخواری بیابید. اما نگران نباشید! این مورد گوشتی نیست، بلکه محصولی شبیه گوشت است که از سویا و آرد تهیه می‌شود. همچنین این غذا با سس سویا، سیر و زنجبیل ارائه می‌شود.

این نودل، یک انتخاب محبوب برای صبحانه، خصوصا در میان نسل قدیمی سنگاپوری به شمار می‌آید و در غرفه‌های غذای خیابانی به فروش می‌رسد. هر چند که این وعده غذایی مقوی، در هر زمانی از روز میل می‌شود.

عکس: beautifulvoyager.com

 

روجاک

Rojak، یک غذای محبوب مالزیایی است که در شمار برترین غذاهای گیاهی سنگاپور نیز محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. روجاک، به معنای مخلوط است. این غذا در اصل، مجموعه‌ای از مواد است که همه با سس مخلوط شده‌اند.

این غذا معمولا شامل ترکیبی از میوه‌ها و سبزیجات است که با سس تند و بادام زمینی پوشانده شده‌اند. در نسخه گیاهی، از توفو به جای گوشت استفاده می‌شود.

توفو در این غذای خوشمزه و سالم، ابتدا در مخلوطی از سس سویا، شراب برنج و پودر پنج ادویه ترد شده و سپس سرخ می‌شود. سپس آنرا با خیار خرد شده، آناناس، جوانه لوبیا، پیاز و فلفل سبز ترکیب کرده و با سس روجاک پوشانده می‌شود. و در نهایت این ترکیب، با بادام زمینی خرد شده و گشنیز تزئین شده و با یک ظرف سس سیر چیلی سرو می‌شود. همچنین اگر گزینه میوه‌ای‌تر را ترجیح می‌دهید، به سراغ نسخه چینی روجاک بروید، زیرا در آن آناناس هم وجود دارد.

 

شش تفریح جذاب و خانوادگی در شب‌های سنگاپور

عکس: lifestyleasia.com

 

ناسی گورنگ

Nasi Goreng، یک غذای خوشمزه برنج بوده و از محبوب‌ترین غذاهای گیاهی سنگاپور به شمار می‌آید. به طور سنتی، ناسی گورنگ با مرغ یا میگو درست می‌شود، اما به راحتی می‌توان آنرا بدون گوشت نیز تهیه کرد. کلید جذابیت یک ناسی گورنگ خوشمزه، سس آن است و دستور العمل‌های مختلفی برای تهیه سس وجود دارد.

عمدتا از سس سویای شیرین، برای تهیه این غذا استفاده می‌شود. سایر ترکیبات رایج عبارتند از فلفل چیلی، سیر، موسیر و زنجبیل. در ضمن باید گفت این غذا، معمولا با یک تخم مرغ سرخ شده سرو می‌شود، اما می‌توان آنرا با توفو یا تمپه جایگزین کرد. در ضمن این گزینه، در سنگاپور با عنوان می گورنگ نیز شناخته می‌شود.

عکس: kitchensanctuary.com

 

پراتا

منشا Prata هند بوده، اما در سنگاپور نیز بسیار محبوبیت دارد. اگر به دنبال بهترین صبحانه در این خطه هستید، از این روتی غافل نشوید که از برترین غذاهای گیاهی سنگاپور به شمار می‌آید. این نان تخت خوشمزه ترد پف‌دار، با انواع سس‌های غوطه ور در ادویه کاری سرو می‌شود و بهترین راه برای شروع یک روز دلپذیر است.

همچنین پراتای شیرین با طعم‌هایی مانند شکلات، موز یا شکر کره، انتخاب‌های محبوبی هستند. گفتنی است خمیر این خوراکی از آرد، آب و روغن گی درست می‌شود و سپس در تابه داغ سرخ شده تا رنگی قهوه‌ای طلایی به خود بگیرد.

 

در سنگاپور کودکان را برای تفریح کجای شهر ببریم؟

عکس: reddit.com

 

ناسی پادانگ

Nasi Padang، معمولا با انواع گزینه‌های گوشتی و همراه با برنج سرو می‌شود. با این حال، می‌توان نسخه‌های وگان این غذا را نیز در میان محبوب‌ترین غذاهای گیاهی سنگاپور یافت. ناسی پادانگ گیاهی، مجموعه‌ای از توفو، تمپه و سبزیجات پخته شده در سس تند را شامل می‌شود. البته این مواد می‌توانند متنوع‌تر از این هم باشند و بسته به سلیقه آشپز، تفاوت‌هایی وجود دارد. اما اقلام رایج نظیر لوبیا، سیب زمینی و کلم را نیز می‌توان در این غذا یافت. همچنین این گزینه، بسیار تند است، اما می‌توانید سطح ادویه و تندی را متناسب با سلیقه و ذائقه‌تان تنظیم کنید.

عکس: sethlui.com

 

دوسا

Dosa در اصل، نوعی پنکیک هندی جنوبی است که از خمیر برنج تخمیر شده تهیه می‌شود. این غذا، معمولا با چاتنی و سامبار سرو می‌شود و همچنین یک صبحانه محبوب در لیست برترین غذاهای گیاهی سنگاپور به شمار می‌آید. دوسا می‌تواند ساده باشد یا مملو از گزینه‌هایی نظیر سیب زمینی، پیاز، ماسالا، پنیر و غیره باشد. در این میان، ماسالا دوسا یک نوع محبوب از دوسا است که در آن پنکیک با ماسالای سیب زمینی پر می‌شود.

عکس: healthifyme.com

 

گادو- گادو

Gado-gado با انواع سبزیجات ترد، توفو، جوانه لوبیا، کیک برنج، سس خامه‌ای بادام زمینی و سس لیمو ترش درست می‌شود. کلمه "gado-gado" در واقع به معنای "مخلوط کردن" است که این نامگذاری، با توجه به ترکیب پر جنب و جوش رنگ و بافت غذا بسیار بامسما است. این گزینه، یک غذای بسیار سالم بوده و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

 

مدرن‌ترین و لاکچری‌ترین سالن‌های سینمایی سنگاپور

عکس: thejakartapost.com

 

پوپیا

Popiah از یک پنکیک نازک تشکیل است که با مخلوطی از سبزیجات، میگو و گوشت خوک پرشده است. اما در نسخه گیاهی این میان وعده سبک که از برترین غذاهای گیاهی سنگاپور محسوب می‌شود ، نان با انواع سبزیجات از جمله قارچ، هویج و کلم پر می‌شود. پاپیا را می‌توان با سس فلفل دلمه‌ای شیرین، سس لوبیا یا هر سس دلخواهی سرو کرد.

عکس: myplantifulcooking.com

 

روتی جان

Roti John، یک غذای محبوب خیابانی سنگاپوری است که با نان فرانسوی درست شده و معمولا با تخم مرغ، گوشت و سبزیجات پر می‌شود. اعتقاد بر این است که این غذا، در دهه ۱۹۶۰ در سنگاپور ارائه شد. گزینه گیاهی این غذا، با سبزیجات و توفو پر می‌شود. همچنین نان را معمولا برشته می‌کنند و سپس با فلفل قرمز، کاری یا سس کچاپ می‌پوشانند. در نهایت سطح روتی، با توفو و یا قارچ تزئین می‌شود.

عکس: sbs.com.au

 

تاو هوای

این گزینه، یک دسر سنتی چینی است که از توفو، شیر سویا، شکر و نوعی کشک به نام tau huay تهیه شده و اغلب با رویه‌ای از میوه‌ها یا آجیل پوشانده می‌شود. منشا این غذا که جزو غذاهای گیاهی سنگاپور است، استان فوجیان چین است. اما اکنون، در سراسر آسیا محبوبیت داشته و سنگاپور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گفتنی است در تهیه این غذا، از انعقاد شیر سویا برای تشکیل کشک استفاده می‌شود. سپس این کشک‌ها، در شربت خیسانده شده و به صورت سرد استفاده می‌شود. در نهایت این غذا، دارای بافتی صاف و خامه‌ای و طعمی شیرین و ملایم است.

 

عاشقانه‌ترین دیدنی‌های سنگاپور

عکس: eatbook.sg

 

و در آخر از دیگر غذاهای گیاهی سنگاپور که محبوبیت بالایی در این منطقه دارند، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • Kueh
  • Chendol
  • Red bean buns
  • Hokkien Mee
  • Mala Xiang Guo
  • Acar
  • Fried Rice
  • Char Kway Teow

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۳ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران