بهترین سوغات سنگاپور

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور
بهترین سوغات سنگاپور

آیا می‌خواهید گزینه‌ای منحصر به فرد را بعنوان سوغات سنگاپور، در پایان سفرتان به خانه ببرید که یادآور لحظات خاصی باشد که در این کشور تجربه کرده‌اید؟ در این صورت، خیالتان راحت باشد. زیرا طیف گسترده‌ای از محصولات مشهور این کشور وجود دارند که اغلب از قیمت‌هایی مناسب برخوردارند و برای هر رده سنی جذابیت دارند.

 

آشنایی با بهترین سوغات سنگاپور

حقیقت این است که به جز جدیدترین اقلام در زمینه طراحی و فناوری، این کشور گزینه‌های بسیاری برایتان در چنته دارد که می‌توانید بعنوان هدیه سفر با تور سنگاپور برای خانوده و دوستان خریداری نمایید. از زیورآلات و عطرهای جذاب گرفته تا خوراکی‌ها و اسنک‌های لذیذی که طعم‌های این کشور را به نحوی به یادماندنی برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. جالب است که برخی از این کالاها، سفر با تور مالزی و تور تایلند نیز در دسترسند. در ادامه، برخی از مهمترین و محبوب‌ترین‌ها را معرفی خواهیم کرد:

سوغاتی‌های مینیاتوری مرلیون

نماد سنگاپور، به شکل طرح مرلیون ارائه شده که مشتمل بر موجودی با سر شیر (نشان دهنده نام اصلی سنگاپور) و بدن ماهی (نشان دهنده منشا سنگاپور بعنوان یک دهکده ماهیگیری) است. سوغاتی‌هایی با این طرح منحصر به فرد، در تمامی فروشگاه‌های سوغات سنگاپور در دسترسند و می‌توانید اقلامی نظیر آهنرباهای یخچال، جاسوئیچی، کره‌های برفی، قاب عکس، درب بازکن قوطی، فندک، جعبه‌های سیگار و جا سیگاری، زیر لیوانی و مجسمه‌های مرلیون را با این طرح خریداری نمایید. فرودگاه چانگی، محله چینی‌ها، فروشگاه‌های سوغات در Mustafa Centre، خیابان بوگیز و فروشگاه‌های Peninsula Plaza، از بهترین مکان‌ها برای خرید این هدیه جذاب به شمار می‌آیند.

 

عاشقانه‌ترین دیدنی‌های سنگاپور

عکس: springtomorrow.com

 

عطر ارکیده سنگاپور

ارکیده، گل ملی سنگاپور است و ارتباط نزدیکی با این باغ شهر دارد. این امر، الهام بخش متخصصان عطر Singapore Memories شد تا در مورد ارکیده‌های بومی سنگاپور و همچنین ارکیده‌های درمانی آسیا تحقیق کنند و عطر سنگاپور را تولید نمایند.

در این رابطه، مجموعه‌ای از عطرها مشتمل بر ۸ نوع عطر زنانه و مردانه ارائه شدند که همگی از گل‌ها، تاریخ و فرهنگ سنگاپور الهام گرفته شده‌اند. برای خرید این اقلام بعنوان سوغات سنگاپور، می‌توانید به اوت لت سنگاپور در سنتوزا بروید و یا سری بزنید به  فروشگاه های Design Orchard، Singapore Flyer و Mustafa Center.

عکس: homeanddecor.com.sg

 

باکوا در سنگاپور

باکوا که با نام‌ "گوشت باربیکیو" نیز شهرت دارد، یک میان ‌وعده محبوب و یکی از سوغات سنگاپور به شمار می‌آیند. این گزینه، از لایه‌های گوشت کبابی (اغلب گوشت خوک) تهیه می‌شود که خشک شده و به قطعات نازک بریده شده است. باکوا به خاطر طعم‌های خوشمزه و متنوعش (ساده، تند، همراه با سیر، همراه با فلفل سیاه) و همچنین بافت جویدنی و لطیفش بسیار محبوبیت دارد.

گفتنی است این خوراکی به طور سنتی، در مناسبت‌های جشن مانند سال نو چینی صرف می‌شد. اما اکنون به یک میان وعده در تمام طول سال بدل شده که هم محل‌ ها و هم گردشگران سنگاپور، از خوردن آن لذت می‌برند. بعلاوه مردمان، اغلب باکوا را بعنوان هدیه یا سوغات به عزیزانشان تقدیم می‌کنند و آنرا نمادی از خوش شانسی و سعادت می دانند.  

برای خرید بهترین باکوا پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه‌های Bee Cheng Hiang، Fragrance Foodstuff، Kim Joo Guan و Lim Chee Guan بروید.

 

بازدید از معابد بودایی و هندو در سنگاپور

عکس: holidify.com

 

یاکون کایا در سنگاپور

این گزینه، از دیگر سوغات سنگاپور است که یک مربای شیرین و خامه‌ای نارگیل به شمار می آید. این مربا معمولا روی نان تست همراه با تکه‌ای ضخیم از کره یا بعنوان رویه دسر و کیک میل می‌شود و اغلب بخشی از یک صبحانه سنتی است. یک فنجان چای یا قهوه داغ، مکملی عالی در کنار کایا به شمار می‌آید.

این خوراکی لذیذ از چند ماده ساده از جمله شیر نارگیل، تخم مرغ، شکر و برگ پاندان تهیه می‌شود که رنگ سبز متمایز و عطری عالی به آن می‌بخشند. گفتنی است کایا، در بسیاری از کافی شاپ‌ها و رستوران‌های سنگاپور به یک غذای اصلی محبوب بدل شده است. در نهایت فروشگاه‌های سوغاتی فرودگاه چانگی، فروشگاه Ya Kun Kaya Toast در سراسر جزیره و اغلب سوپرمارکت‌ها کایا، را به فروش می‌رسانند.

عکس: thebestsingapore.com

 

سکه‌های فشرده سنگاپور

این سکه‌ها نیز بعنوان سوغات سنگاپور، گزینه‌های شگفت انگیزی هستند که می‌توانید پس از یک سفر فوق العاده به این کشور، به کلکسیون سکه‌هایتان اضافه کنید یا به دوستانتان هدیه دهید. سکه‌های فشرده که با عنوان سکه‌های کشیده نیز شناخته می‌شوند، سکه‌هایی هستند که کشیده شده و طرح‌های نمادین روی آنها حک می‌شود تا ژتون‌های یادگاری به یاد ماندنی خلق شود.

در سنگاپور، دستگاه‌های خودکاری وجود دارند که می‌توانید از آنها سکه‌های فشرده دریافت کنید. این دستگاه‌ها، در بسیاری از مکان‌ها در دسترسند از جمله:

  • یونیورسال استودیو سنگاپور
  • استراحتگاه جهانی سنتوزا
  • فروشگاه هدیه Gardens By The Bay
  • باغ وحش سنگاپور
  • باغ پرندگان جورونگ
  • باغ گیاه شناسی سنگاپور
  • موزه ملی سنگاپور
  • موزه سکه و اسکناس سنگاپور
  • مرکز خرید سانتک سیتی

عکس: carousell.sg

 

محصولات تایگر بالم  

‌ محصولات تایگر بالم، یک درمان خانگی محبوب در سنگاپور به شمار می‌آیند و برای انواع دردهای مفاصل و عضلات موثرند. با وجود فروش سالانه بیش از ۲۰ میلیون شیشه تایگر بالم، می‌توان اثربخشی فوق العاده این پماد گیاهی را تایید کرد.

این محصول به قدری محبوب و موفق شده که تولیدش گسترش پیدا کرده و به اشکال مختلف از جمله کرم، ژل، مایع یا اسپری ارائه می‌شود. اگر از میان عزیزانتان کسی را می‌شناسید که از بدن درد رنج می‌برد، توصیه می کنیم حتما این محصول را بعنوان سوغات سنگاپور خریداری کنید. در ضمن می‌توان به راحتی، محصولات این برند را در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کشور پیدا کرد.

 

شش تفریح جذاب و خانوادگی در شب‌های سنگاپور

عکس: holidify.com

 

خمیر لاکسا در سنگاپور

علاوه بر باکوا و کایا، خمیر لاکسا نیز از خوراکی‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد و بعنوان سوغات سنگاپور ایده آل است. لاکسا، یک سوپ نودل سنتی است که از تلفیقی از سبک‌های آشپزی چینی و مالایی نشات گرفته و با موادی مانند شیر نارگیل، خمیر میگو، علف لیمو و برگ لاکسا درست می‌شود.

برای راحتی نگهداری و حمل و نقل، بیس سوپ لاکسا منجمد شده و بعنوان خمیر آماده برای طبخ فروخته می‌شود. می‌توانید این گزینه جذاب را از فروشگاه‌های سوغاتی فرودگاه چانگی و یا سوپرمارکت‌های سراسر کشور تهیه کنید.

عکس: holidify.com

 

زیورآلات ارکیده با روکش طلا

اگر به دنبال کالایی ممتاز برای شخصی خاص هستید، یک ارکیده با روکش طلا را بعنوان سوغات سنگاپور هدیه دهید. در این  رابطه، برند RISIS زیورآلاتی ارائه می‌دهد که در آن ارکیده‌های واقعی با ظرافت و با طلای ۲۴ عیار آبکاری می‌شوند! سپس این گل‌های طلایی خیره کننده، به جواهرات زیبایی مانند گوشواره، آویزها، گردنبندها و سنجاق‌ها بدل می‌شوند.

علاوه بر این می‌توان بعنوان هدایای رسمی سازمانی، آنها را در جای کارت و قلم و یا در قاب عکس و لوح بکار برد. برای خرید این هدایا، کافی است به فروشگاه‌های RISIS در گوشه و کنار شهر بروید از جمله: به باغ ملی ارکیده در باغ گیاه شناسی سنگاپور، مرکز خرید Suntec City، فروشگاه‌های مارینا بی سندز و ترمینال ۳ فرودگاه چانگی.

 

۷ دیدنی جدید سنگاپور که دنیای شما را تغییر می‌دهد!

عکس: holidify.com

 

چای توینینگز در سنگاپور

از دیگر سوغات سنگاپور که طرفداران بسیاری در میان گردشگران و البته مردمان محلی دارد، می‌توان به چای توینینگز اشاره کرد. در واقع پیشنهاد می‌کنیم برای ترکیب خاطره‌ای خوش از سفر با تور سنگاپور و طعم‌های عالی، از چای‌های TWG غافل نشوید. این گزینه‌ها در بسته‌ها و طعم‌های مختلفی نظیر مرکبات، میوه‌ای، نعناع، ادویه‌دار و شکلاتی موجودند. در مورد انتخاب نوع چای، بهتر است به اندازه کافی وقت بگذارید. برخی از انواع مختلف این چای‌ها عبارتند از: ارل گری انگلیسی، ارل گری فرانسوی، هالیدی این نیویورک و فروت مونتین.

گفتنی است این چای‌ها در کنار کلوچه و شیرینی بسیار می‌چسبند. در نهایت بهتر است چای TWG را از فروشگاه‌های فرودگاه چانگی، مارینا بی سندز و ریپابلیک پلازا خریداری نمایید.

عکس: thebestsingapore.com

 

منسوجات و پارچه‌های سنگاپور

منسوجات و پارچه‌های سنگاپور را در اشکال، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف خواهید یافت. این اقلام رومیزی، فرش، لباس‌های چشم نواز و موارد دیگر را شامل می‌شوند.

اما اگر به دنبال یک سوغات سنگاپور واقعا استثنایی هستید، لباس و منسوجات باتیک را جستجو کنید. همچنین پوشاک تهیه شده از منسوجات باتیک بسیار راحت هستند و در این رابطه می‌توانید  پیراهن‌های ابریشمی، نخی و کتانی برای مردان و دامن‌ها و لباس‌های زنانه و متداول باتیک را در سفر با تور سنگاپور بیابید.

خیابان عربها در کامپونگ گلم و جاده سرانگون در هند کوچک، بهترین مکان‌ها برای خرید منسوجات سنگاپور هستند. همچنین در محله چینی‌های سنگاپور، فروشگاه‌های بسیاری برای خرید پارچه پیدا خواهید کرد.

در نهایت از دیگر سوغات سنگاپور که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، می‌توان به موارد  زیر اشاره کرد:

  • آبنبات White Rabbit
  • آب نبات دوریان
  • بشقاب‌های محلی سنگاپور
  • کفش برند چارلز و کیت
  • شربت سرفه Pei Pa Koa
  • کیک پاندان
  • جاسوئیچی
  • نودل فنجانی

 

تفریح‌های عاشقانه‌‌ی سنگاپور

عکس: tailorshopdubai.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۴ آبان ۱۴۰۲

نظرات کاربران