فستیوال موسیقی Sunburn در گوا

جاذبه‌های گردشگری هند
فستیوال موسیقی Sunburn در گوا

فستیوال  Sunburn بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی در کل هند است که هر ساله در شهر گوا و در سبک EDM (موزیک  و رقص الکترونیک) برگزار می‌‌شود. فستیوال موسیقی Sunburn گوا سه روز به طول می‌انجامد و با توجه به محبوبیت بالای آن، افراد زیادی در این روزها به گوا سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این جشنواره جذاب، بزرگ و شاد، اطلاعات جامعی از آن را برایتان در این نوشته گرد آورده‌ایم.

 

نگاهی کلی به فستیوال موسیقی Sunburn گوا

برای بسیاری از گردشگران جهان، زمان برگزاری فستیوال‌های مختلف، بهترین زمان برای شرکت در تور هند به حساب می‌آید. از فستیوال هولی یا همان جشن رنگ‌ها گرفته تا فستیوال موسیقی Sunburn که پای معروف‌ترین DJ های جهان را به سواحل هند می‌کشاند. Sunburn کار خود را از سال ۲۰۰۷ در گوا آغاز کرد و از آن به بعد، جز در سال‌های شیوع کرونا، هر سال – در این شهر برگزار شده و در هر نسخه، بهتر و بهتر شده است تا جایی که حالا، اگر در ایام فستیوال Sunburn به تور هند بروید، با یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های این شهر مواجه خواهید شد.

البته این فستیوال که کار خود را با برپایی چند کنسرت در گوا آغاز کرده بود، حالا به یک جشنواره کامل بدل شده و در کنار کنسرت‌های رسمی، پارتی‌های بزرگ، برنامه‌های تفریحی، جشن‌های دریایی بر روی کشتی‌های کروز، برنامه‌های هنری و خیلی چیزهای دیگر را شامل می‌شود. در واقع در آن سه-چهار روز، شما مجموعه‌ای بزرگ از فعالیت‌های تفریحی و شاد را پیش رو خواهید داشت.

 

شهر ساحلی گوا و خاص‌ترین کلیساهای آن

عکس: festground.com

 

زمان برگزاری و قیمت بلیط فستیوال موسیقی Sunburn گوا

فستیوال Sunburn عموما هر ساله در آخرین روزهای سال میلادی یعنی از ۲۸ دسامبر تا ۳۱ دسامبر برگزار شده و امسال نیز در همین تاریخ، مردم گوا به استقبال این جشنواره بزرگ می‌روند. بلیط‌های ورودی برای شرکت در جشنواره Sunburn به صورت روزانه به فروش می‌رسانند. قیمت پایه بلیط‌ها ۳ هزار روپیه (نزدیک به ۳۶ دلار) است. البته شما می‌توانید بلیط‌های VIP را با قیمت حدودا دو برابر تهیه کنید که جایگاه آن بسیار بهتر است ودسترسی به بار، سرویس بهداشتی و خدمات بهتر و اختصاصی دارد. همچنین یک بلیط خاص برای ورود به پشت صحنه و عکس گرفتن با هنرمندان نیز فروخته می‌شود که قیمت آن ۷ هزار روپیه (۸۴ دلار) است.

فراموش نکنید که امکان خرید بلیط‌های چند روزه شرکت در فستیوال Sunburn را دارید و اگر بلیط‌های دو روزه یا سه روزه را تهیه کنید، می‌توانید از تخفیف خوبی برخوردار شوید. همچنین آن‌هایی که بلیط‌های هر سه روز را تهیه می‌کنند، دسترسی به بعضی پارتی‌های بعد از کنسرت‌ها را هم خواهند داشت. البته این قیمت‌ها برای نسخه سال ۱۴۰۲ بوده و ممکن است تغییراتی را در سال‌های آینده از نظر قیمتی شاهد باشیم.

عکس: pinterest.com

 

خرید بلیط فستیوال موسیقی Sunburn گوا

پر واضح است که با توجه به محبوبیت فستیوال Sunburn، نباید خرید بلیط را به روزهای آخر موکول کنید. تنها راه خرید نیز سایت‌های آنلاین هستند که معتبرترین آن، Bookmyshow است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید در این برنامه شرکت کنید، بلیط‌های خود را چند هفته‌ای زودتر تهیه نمایید و اگر امکان خرید ندارید، با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید تا آن‌ها در این زمینه شما را راهنمایی کنند. البته در روزهای برگزاری فستیوال، افراد زیادی در بازار سیاه اقدام به فروش بلیط با قیمت بسیار بالا خواهند کرد و از طرفی، اصلا به بلیط‌هایی که از آن‌ها خریداری می‌کنید، اعتباری نخواهد بود!

 

بناهای تاریخی هند

عکس: edmsauce.com

 

سفر به گوا در زمان برگزاری فستیوال موسیقی Sunburn

همان طور که در مورد بلیط‌های فستیوال گفتیم، هتل‌ها نیز روزهایی شلوغ را در این ایام از سر می‌گذرانند. از طرفی، تعطیلات پایان سال میلادی آغاز شده و از طرف دیگر، فستیوال موسیقی Sunburn برپا خواهد شد و خیلی از گردشگران اروپایی و آمریکایی به این شهر ساحلی می‌آیند. بهتر است به جای این که خود را درگیر رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما کنید، از چندی قبل، اقدام به خرید تور گوا در آن زمان کنید تا خیلی راحت، در هتلی نزدیک به محل برگزاری فستیوال را انتخاب نمایید.

عکس: zenseresort.com

 

فستیوال موسیقی Sunburn گوا در کجا برگزار می‌شود؟

محل برگزای کنسرت‌ها، یک استیج موقت بسیار بزرگ در ساحل واگاتور است. این ساحل در شمال گوا قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین سواحل توریستی گوا به حساب می‌آید. در کنار این ساحل، چندین هتل و ریزورت مختلف وجود داشته و رستوران‌ها، کافه‌ها، کلاب‌ها و بارهای ساحلی متعددی را پیدا خواهید کرد. این محل به خاطر پوشش گیاهی منحصر به فرد، مناطق صخره‌ای و همچنین ماسه‌ی طلایی رنگش معروف بوده و در روزهایی که فستیوال نیز برگزار نمی‌شود، همیشه پر از توریست است. یکی از نکاتی که حتما باید در رزرو بلیط به آن توجه کنید، شلوغی‌های بعد از کنسرت‌ است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما هتلی در نزدیکی این ساحل رزرو نمایید.

 

معرفی جزایر آندامان در هند

عکس: exploreincrediblegoa.com

 

نکات مهمی که درباره فستیوال موسیقی Sunburn گوا باید بدانید

در بالا گفتیم که به خاطر شلوغی‌ها، باید هتلی در نزدیکی ساحل واگاتور رزرو کنید. برای درک بیشتر، در نظر بگیرید که کنسرت‌ها حدودا ساعت یک نیمه شب به اتمام رسیده، و تمامی افراد حاضر در آن‌جا، برای رفتن به هتل یا شرکت در پارتی‌های بعد از فستیوال، از محل برگزاری خارج می‌شوند و خیابان‌های اطراف کاملا قفل می‌شود. گاهی ممکن است برای خارج شدن از منطقه و رفتن به نقطه‌ای دیگر از گوا، حتی تا ۳ ساعت در ترافیک بمانید.

تمامی نوشیدنی‌های سرو شده در کنسرت، اسپانسر آن هستند، پس به هیچ وجه این اجازه را نخواهید داشت که با خود نوشیدنی یا خوراکی به داخل محل برگزاری ببرید و فقط می‌توانید از محصولاتی که در آن‌جا به فروش می‌رسند استفاده کنید. در مورد خوراکی‌ها هم اگر چه چیزهای خوبی در فستیوال به فروش می‌رسند اما قیمت آن بسیار بیشتر از قیمت واقعی‌اش، در خارج از محیط کنسرت‌هاست. توجه داشته باشید که هنگام ورود به کنسرت، اسکن می‌شوید، پس هیچ چیز اضافه‌ای جز مقداری پول و گوشی تلفن خود را همراه نبرید.

وقتی وارد یکی از کنسرت‌های فستیوال موسیقی Sunburn گوا می‌شوید، با جمعیتی مواجه خواهید شد که در زمان آغاز کنسرت، تقریبا جایی برای حرکت کردن هم ندارید! پس اگر تحمل چنین شلوغی‌هایی را ندارید، به هیچ وجه برای رفتن به این فستیوال اقدام نکنید. بهتر است برای خروج عجله نکنید، همیشه همراه گروه خود و نزدیک به همراهانتان باشید و از بردن وسایل قیمتی به داخل کنسرت‌ها هم پرهیز کنید.

 

آشنایی با غارهای الفانتا در بمبئی

عکس: festground.com

 

هوای گوا در ایام برگزاری فستیوال اصلا سرد نیست، مخصوصا این که همیشه شما در شلوغی‌ها خواهید بود، پس حتما لباس خنک و تابستانی همراه خود ببرید. برای رفتن به کنسرت‌ها هم، به هیچ وجه از کفش‌های پاشنه دار استقاده نکنید، چون تمام  مدت قرار است سر پا بوده و مجبورید در بعضی از محل‌ها از روی ماسه رد شوید. در طول روز هم، پوشیدن کلاه آفتاب گیر و استفاده از کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید.

تمام برنامه‌های مربوط به فستیوال موسیقی Sunburn گوا برای افراد بالای بزرگسال برنامه ریزی شده و ورود افراد پایین ۱۸ سال به این برنامه‌ها مجاز نیست. به همین خاطر، کلا سفر خانوادگی به گوا در این ایام را پیشنهاد نمی‌کنیم، چون تمامی گوا درگیر برنامه‌های مربوط به فستیوال Sunburn هستند و کودکان و نوجوانان فعالیت‌های زیادی برای انجام پیدا نخواهند کرد. همچنین، وقتی قرار نباشد در این فستیوال شرکت کنید، دلیلی ندارد که شلوغی‌های بسیار زیادی این روزهای گوا را تحمل کرده و زمان بهتری را برای سفر به جذاب‌ترین شهر ساحلی هند پیدا خواهید کرد.

عکس: facebook.com

 

۰۷ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران