آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

هنر خیابانی، یک روند رو به رشد در امارات متحده عربی است که بیشتر به دلیل پشتکار تعداد انگشت شماری از هنرمندان پرشور ساکن امارات متحده عربی شکل گرفته است. بنابراین یکی از جاذبه‌های فضای باز در سفر با تور دبی، گشت و گذار در میان آثار هنری شکل گرفته بر دیوارهای سطح شهر است. چه به دنبال یک نقطه رنگارنگ برای دریافت بهترین لوکیشن جهت ثبت عکس‌های اینستاگرامی باشید و چه فقط بخواهید صرفا به تحسین آثار هنری بپردازید، می‌توانید از تماشای آثار گرافیتی در دبی به صورت کاملا رایگان لذت ببرید.

 

منطقه الکرامه در دبی

به غیر از تعداد زیادی کافه، رستوران، فروشگاه‌های خرده ‌فروشی و مجتمع خرید واقع شده در منطقه الکرامه، آثار هنری زیبایی را می‌توانید شاهد باشید. در واقع این روزها، الکرامه جذابیت‌های بیشتری را نسبت به سالیان قبل در معرض دید گردشگران تور دبی و مردمان بومی قرار می‌دهد: یک انفجار رنگ پر جنب و جوش که به تازگی در تمام طول خیابان 18b و سایر بخش‌های این منطقه ظاهر شده‌اند.

در واقع این ۲۴ گرافیتی در دبی، خیابان‌های شلوغ را دگرگون کرده‌اند و به محبوب‌ترین جاذبه توریستی الکرامه بدل گشته‌اند. این آثار هنری شگفت انگیز که توسط تعداد انگشت شماری از هنرمندان مالزیایی خلق شده‌اند، پس زمینه‌هایی جالب توجه برای عکاسی به شمار می‌آیند و سوژه‌هایی متنوع، از غواصی مروارید گرفته تا شاهین، طوطی، صحنه‌های فضایی و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

 

بهترین تفریحات رایگان در دبی در سال ۲۰۲۳

عکس: thenationalnews.com

 

محله ساتوا در دبی

اگر شکی در ذهن شما وجود داشت که دبی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز گرافیتی جهانی است، باید نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده جدیدی را که در ساتوا ظاهر شده‌اند حتما ببینید.

به لطف یک ابتکار هنری عمومی در سال ۲۰۱۶ به نام "موزه خیابان دبی"، خیابان دوم دسامبر ساتوا (خیابان دیافه) به یک گالری هنری بزرگ در فضای باز شبیه الکرامه بدل شد. گرافیتی‌های زیبا، شابلون‌ها و نقاشی‌های دیواری، بیشتر در نمای ساختمان‌های قدیمی در خیابان‌های شلوغ این محله پرازدحام به چشم می‌خورند. این آثار گرافیتی در دبی، میراث شهر را به تصویر می‌کشند و در مجموع ۱۶ ساختمان در امتداد خیابان دوم دسامبر (که از اقیانوس تا جاده شیخ زاید در ساتوا امتداد دارد)، توسط ۱۶ هنرمند داخلی و بین المللی نقاشی شده‌اند.

عکس: whatson.ae

 

منطقه دیزاین دبی

همانطور که می‌دانیم، دبی یک شهر بی نظیر و یک مقصد بسیار محبوب برای تمام کسانی است که به دنبال چیز جدید و باارزش هستند، چه در زمینه تجاری و چه در زمینه‌های هنری.

با این حال‌ منطقه دیزاین دبی، یکی از مهم‌ترین مناطق شهر به شمار می‌آید و در واقع در مکانی بسیار استراتژیک در کنار نهر دبی، پشت برج خلیفه و مرکز خرید دبی که قلب شهر محسوب می‌شود، واقع شده است. این محدوده با وجود سازماندهی فعالیت‌های هنری مانند کلاس‌های هنری و کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف، به حفظ استعدادهای محلی اختصاص یافته است. اینجا مکانی است که به راحتی می‌توان از فضایش برای خلق آثار هنری الهام گرفت.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: visitdubai.com

 

در این محدوده نه تنها اینستالیشن‌های خارق‌العاده‌ای پیدا خواهید کرد، بلکه دو نقاشی دیواری خیره‌کننده را نیز خواهید یافت. این آثار گرافیتی در دبی که در دو پارکینگ مختلف واقع شده‌اند، بطور کامل فضا را پر کرده‌اند و  لحظات منحصر به‌ فردی را از حضور در میان آثار هنری ارائه می‌دهند.

در پارکینگ ساختمان ۲ ، تجربه حرکت در زیر آب با وجود تصاویر غواصان، ماهی‌ها، کوسه‌ها و غیره در انتظار شماست. ساختمان ۶ شما را از این جهان خارج می‌کند و با تم فضایی‌اش که حدود ۵۰۰۰۰ ستاره، سیاره و فضانورد را شامل می‌شود، هر بیننده‌ای را به تحسین وامی‌دارد.

عکس: bayut.com

 

خیابان آلسرکال  در دبی

اگر گذرتان به خیابان السرکال افتاد، در واقع به صحنه هنری پیشرفته دبی قدم گذاشته‌اید. زیرا این منطقه میزبان گالری‌هایی مانند Gray Noise، Ayyam، Lawrie Shabibi، The Third Line و Carbon 12 است. بعلاوه در اینجا می‌توانید شاهد آثار هنر گرافیتی فوق‌العاده‌ای باشید و به صورت رایگان از تماشای آنها لذت ببرید.

عکس: commercialinteriordesign.com

 

منطقه جی بی آر دبی

دیوارهای The Walk در JBR در سال ۲۰۱۶، بعنوان بخشی از جشنواره هنر سه بعدی Canvas به شاهکارهایی جذاب بدل شدند. آثار هنری این دیوارها که توسط هنرمندان با استعداد بین‌المللی و ملی خلق شده‌اند، برای ایجاد توهم‌‌های نوری سه ‌بعدی به شکلی جالب توجه رنگ‌آمیزی شده‌اند و به زیبایی هر چه تمام‌تر در این محدوده خودنمایی می‌کنند.

شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین آثار گرافیتی در دبی در این محدوده، تصویر زرافه‌ها در جنگل است که در سایه راه پله‌ای باریک شکل گرفته و لوکیشنی عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین نقاشی‌هایی که معماری سنتی اسلامی را به تصویر می‌کشند، عقاب طلایی غول پیکر که از پشت ستون‌ها بیرون آمده، عروسک‌ها، زیردریایی، خرچنگ و دلفین معلق در آکواریوم و دختری که با شادی روی ایوان تاب می‌خورد و دریای مدیترانه‌ای آبی را در پس زمینه‌اش دارد، از دیگر آثار پرطرفدار در JBR دبی به شمار می‌آیند.

 

دلفیناریوم دبی قبل بازدید از آن

عکس: b-change.me

 

منطقه لامر در دبی

وقتی صحبت از سرگرمی و تفریح در دبی به میان می‌آید، لامر یکی از بهترین مکان‌هایی است که زمان خوبی را در آن سپری خواهید کرد، چه در یک جمع خانوادگی باشید یا بخواهید به تنهایی در سطح شهر قدم بزنید و جاذبه‌های جدید را کشف کنید.

لامر دارای مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های شیک، سینماها، فروشگاه‌هایی متنوع و ورودی رایگان برای دسترسی به ساحل است. از طرفی اگر به هنر علاقمندید یا اگر هنرمندی هستید که به دنبال الهام گرفتن در زمینه هنری به ویژه در رابطه با نقاشی یا گرافیتی هستید، لامر مکان مناسبی برایتان به شمار می‌آید.

عکس: isupportstreetart.com

 

در واقع این منطقه با حال و هوای هیجان‌انگیز، ظاهر هزاره‌ای و مجموعه‌ای از رستوران‌های مد روز، یکی از بهترین مکان‌های دبی برای گرفتن سلفی محسوب می‌شود. تمام منطقه لامر، با دیوارهای رنگارنگ پر شده که به ظاهر شیک آن دامن می‌زنند. و بنابراین در هر گوشه‌ و کناری، می‌توانید شاهد برخی از بهترین آثار گرافیتی در دبی باشید. این آثار با سبک‌های مختلف نقاشی روی دیوارها شکل گرفته‌اند و این امر نشان می‌دهد که دبی، درهای خود را به روی هنرمندان با هر سلیقه و سبکی گشوده است.

 

راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

عکس: isupportstreetart.com

 

منطقه الفهیدی دبی

منطقه الفهیدی دبی، یکی  از بهترین مکان‌ها برای یافتن نقاشی‌های خیابانی در دبی است. این محدوده تاریخی که به دلیل میزبانی جشنواره‌های هنری محبوب در دبی مانند نمایشگاه هنر سیکا شناخته می‌شود، چندین اثر هنری دائمی نیز دارد که برخی از هنرهای عمومی شگفت‌انگیز را در دبی به نمایش می‌گذارند. این منطقه، همچنین مکانی عالی برای بازدید و آشنایی با میراث غنی و تاریخ امارات است.

عکس: thenationalnews.com

 

و اما در جریان جشنواره هنر و طراحی سیکا، هنرمندان تجسمی، نوازندگان و طراحان در محله تاریخی الفهیدی گرد هم آمدند تا کنسرت‌ها، کتاب‌خوانی‌ها، نمایش‌ها و خلق نقاشی‌های دیواری جدید در کوچه‌های باریک معروف این منطقه فرهنگی را به سرانجام برسانند.

در میان آثار گرافیتی در دبی خلق شده در این منطقه، می‌توان به اثر هنری سه بعدی "درخت زیبایی الفهیدی" اشاره کرد که نمایانگر دیدگاه نقاش از صلح، زیبایی و عشق است. "درخت خرد"، اثر شاخص دیگری است که توسط گری یونگ هنرمند مالزیایی - چینی شکل گرفته و ترکیبی از سبک‌های انتزاعی و فیگوراتیو را به نمایش می‌گذارد و بر خرد، بعنوان یک ارزش انسانی تمرکز می‌کند.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف چای عصرانه در دبی

عکس: thenationalnews.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۳ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران