آشنایی با برج مارینا ۱۰۱ دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آشنایی با برج مارینا ۱۰۱ دبی

همه ما دبی را با آسمان خراش‌های بی‌نظیر آن می‌شناسیم. به طوری که آسمان خراش‌ها جزئی از جاذبه‌های گردشگری دبی شده‌اند. در میان برج‌های متعددی که در تور دبی امکان بازدید از آن‌ها وجود دارد، برخی از آن‌ها از شکوه و ابهت بیشتری برخوردار هستند. از آنجایی که این موضوع به ارتفاع این برج‌های عظیم برمی‌گردد در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برج مارینا ۱۰۱ دبی بپردازیم. برای شناخت دومین برج بلند امارات متحده عربی شما را به همراهی ما در این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی برج مارینا ۱۰۱ دبی

مارینا ۱۰۱ یکی از آسمان خراش‌های دیدنی در دبی، امارات متحده عربی است که در منطقه دبی مارینا واقع شده است. این ساختمان با دارا بودن ۱۰۱ طبقه و ارتفاع ۴۲۵ متر موفق شده تا عنوان دومین ساختمان بلند در امارات متحده عربی را بعد از برج خلیفه از آن خود کند. همچنین از سال ۲۰۲۱، مارینا ۱۰۱ سی و دومین ساختمان بلند جهان شناخته می‌شود. در میان طراحی بی‌نظیر این برج آنچه سبب باشکوه‌تر شدن آن گشته تاج ۴۵ متری است که بر فراز آن قرار داده‌اند. مساحت این ساختمان ۱.۶۸ میلیون فوت مربع بوده و ساخت و ساز آن در سال ۲۰۰۷ آغاز گردید. در ابتدا گفته می‌شد که اتمام این پروژه در سال ۲۰۱۵ خواهد بود، اما تا سال ۲۰۱۸ به طول انجامید. البته هنوز هم در برخی از قسمت‌های این آسمان خراش کارهای مربوط به ساخت و ساز ادامه دارد.

۳۳ طبقه اول آسمان خراش مارینا ۱۰۱ به عنوان یک هتل ۵ ستاره هارد راک با ۲۸۱ اتاق طراحی شده است. در حالی که طبقات از ۳۴ تا ۱۰۰ آن شامل آپارتمان‌های مسکونی می‌شوند. به غیر از پنج رستوران در برج هتل، ۲۵۲ آپارتمان یک خوابه، ۲۰۴ آپارتمان دو خوابه و ۴۲ آپارتمان سه خوابه با ۶ پنت هاوس دوبلکس از طبقه ۹۷ تا ۱۰۰ در این برج وجود دارند. طبقه ۱۰۱ این آسمان خراش دارای یک کلاب، رستوران و یک فروشگاه کالای راک شاپ است.

یکی از جذابیت‌های برج مارینا ۱۰۱ آسانسور شیشه‌ای آن است که حین بالا رفتن از آن این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از تماشای چشم‌انداز اطراف لذت ببرند. ساکنان طبقات ۹۴ به بالا این فرصت را خواهند داشت تا به تماشای منظره زیبای خلیج فارس و سواحل زیبای آن بپردازند. در طراحی و ساخت این ساختمان باشکوه و لوکس تمامی نکات رفاهی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال بنای برج مارینا به غیر از هتل، رستوران، فضای تفریحی و غیره دارای پنج سطح پارکینگ سکویی با ظرفیت ۶۶۵ وسیله نقلیه است.

 

راهنمای بازدید از برج‌العرب در دبی

 

امکانات برج مارینا ۱۰۱ دبی

همان طور که گفته شد برج مارینا ۱۰۱ دبی از ۱۰۱ طبقه کلی تشکیل شده است. این مجموعه عظیم ترکیبی از هتل‌ها و آپارتمان‌های مسکونی و پنت هاوس‌های بسیار لوکس می‌باشد که پروژه ساخت آن توسط هولدینگ شفیلد لمیتد بنیانگذاری شده است. این آسمان خراش که موفق شده عنوان دومین برج مرتفع امارات را از آن خود کند در فاصله چند قدمی مارینا قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین بخش‌ها و امکانات برج مارینا ۱۰۱ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ لوکس اتومبیل

۶۷۷ اسلات اختصاصی برای پارکینگ در مارینا ۱۰۱ برای راحتی ساکنان تعبیه شده است. البته بازدیدکنندگان می‌توانند ماشین‌های خود را بیرون از ساختمان پارک کنند. همچنین یک فضای پارکینگ عمومی نیز در خارج از برج مارینا ۱۰۱ وجود دارد.

  • آسانسور برج

این ساختمان باشکوه و مجلل در مجموع دارای ۲۹ آسانسور است که از آسانسورهای خدماتی با سرعت پایین تا آسانسورهای مسافربری پرسرعت را شامل می‌شوند.

 

  • خدمات حفاظتی و سیستم تهویه مطبوع مرکزی

آپارتمان‌های برج مارینا دارای اتصال گاز مرکزی هستند. همچنین تمامی واحدها دارای تهویه مطبوع و گرمایش مرکزی می‌باشند. کارکنان امنیتی نیز با نظارت ۲۴ ساعته دوربین مداربسته امنیت ساکنین و ساختمان را تضمین می‌کنند.

  • فضای باز تفریحی

یکی از دوست داشتنی‌ترین امکانات برج مارینا ۱۰۱ فضای تفریحی روباز آن است. به این صورت که یک منطقه باربیکیو در ساختمان وجود دارد که ساکنان می‌توانند مهمانی‌ها و مجالس کوچکی را در آن برگزار کنند. همچنین یک اتاق کنفرانس برای رویدادهای رسمی‌تر در این برج وجود دارد.

  • سالن بدنسازی و امکانات ورزشی

قطعا ساختمانی به لوکسی برج مارینا فاقد سالن بدن سازی لاکچری نخواهد بود. بنابراین ساکنان می‌توانند از یک سالن ورزشی مجهز در داخل برج بهره‌مند شوند. داخل ساختمان یک استخر عمومی، سونا و جکوزی نیز وجود دارد.

  • فضای بازی کودکان

در برج مارینا پارک تمامی سنین مورد توجه قرار گرفته‌اند. چرا که داخل محوطه ساختمان فضای بازی کودکان وجود دارد. همچنین این مکان دارای یک مرکز کمک‌های اولیه و یک مهدکودک نیز می‌باشد.

  • خدمات دربان و مهمان

این ساختمان دارای خدمات دربانی برای ساکنین و بازدیدکنندگان است. بنابراین افراد می‌توانند بدون دغدغه از فضای آن لذت ببرند.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

 

امکانات واقع در نزدیکی برج مارینا ۱۰۱

برج مارینا ۱۰۱ از موقعیتی بی‌نظیر در دبی برخوردار است. چرا که امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در نزدیکی‌های آن قرار داشته و دسترسی به آن برای گردشگران از طریق وسایل حمل و نقل عمومی دبی دشوار نخواهد بود. در ادامه به معرفی نزدیک‌ترین این موارد به برج مارینا می‌پردازیم:

  • رستوران‌های نزدیک برج مارینا ۱۰۱

در سمت شرقی برج و در فاصله ۵ دقیقه‌ای از آن، هتل مدیا وان با رستورانی به نام کیوتری (Qwerty) قرار دارد. این رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن و کلاسیک قاره‌ای را ارائه داده و گزینه‌ای مناسب برای خوردن لذیذ‌ترین غذاها در تور دبی است. گزینه دیگر رستوران وپیانو (Vepiano) است. این رستوران که در همین حوالی قرار گرفته بیشتر به خاطر منویی از غذاهای ایتالیایی که ارائه می‌دهد، معروف است. در سمت غربی به سمت مارینا واک، مجکوعه‌ای دیگر از رستوران‌های باکیفیت دبی به چشم می‌خورند. نزدیکترین آنها رستوران و کافه ریم الباوادی(Reem Al Bawadi) است که غذاهای لذیذ و اصیل عربی را سرو می‌کند. مورد بعدی رستوران ناندوز (Nando’s) می‌باشد که به‌خاطر لقمه‌های لذیذ خود معروف است و ۶ دقیقه با ماشین فاصله دارد. علاوه بر این موارد می‌توان به رستوران‌های غذای مادر و رستوران ایتالیایی ماسیمو اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها تنها ۹ دقیقه از برج مارینا فاصله دارند.

  • سوپرمارکت‌های نزدیک برج مارینا ۱۰۱

نزدیک‌ترین سوپرمارکت‌ها به برج مارینا ۱۰۱، سوپرمارکت فرش پلاس پوینت (Fresh Plus Point) است که در فاصله چند قدمی آن قرار دارد. سوپرمارکت اسپینیز (Spinneys) گزینه بعدی شما خواهد بود که تنها ۴ دقیقه با شما فاصله داشته و انواع محصولات بریتانیایی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این دو، سایر سوپرمارکت‌های اطراف عبارتند از: سوپرمارکت هشت ستاره، دیلی گورمت، سوپرمارکت آل مایا، کارفور مارکت و بسیاری موارد دیگر.

  • جاذبه‌های گردشگری نزدیک برج مارینا ۱۰۱

دبی مارینا یکی از مناطق نمادین و معروف دبی است. این منطقه به خاطر برج‌های مرتفع و هتل‌های ۵ ستاره‌ای که دارد در بین گردشگران شناخته می‌شود. باشگاه گلف امارات (Emirates Golf Club) نزدیکترین جاذبه گردشگری و تفریحی است که می‌توان به آن اشاره کرد. به طوری که می‌توان آن را از طبقات بالای برج مارینا ۱۰۱ نیز مشاهده کرد. باشگاه گلف امارات دارای یک زمین گلف ۳۶ سوراخه می‌باشد که در سطح جهانی از کیفیت و شهرت بالایی برخوردار است.

مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری دبی که در حوالی برج مارینا ۱۰۱ قرار دارد، ساحل معروف جی بی آر (JBR Beach) است. به طوری که تنها با ۱۰ دقیقه رانندگی می‌توانید خود را از مارینا به این ساحل جذاب و دوست داشتنی برسانید.

چنانچه اهل خرید کردن هستید به شما مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates) را واقع در جاده شیخ زاید پیشنهاد می‌کنیم. مرکز خرید امارات دارای بیش از ۹۰۰ فروشگاه خرده فروشی و ۱۰۰ رستوران است. مرکز خرید امارات است که فقط ۱۰ دقیقه با برج مارینا فاصله دارد لحظات به یادماندنی را از خرید در دبی برای شما رقم خواهد زد.

 

معرفی چهار برج بلند و مشهور دبی

 

نحوه دسترسی به برج مارینا ۱۰۱

یکی از دغدغه گردشگران در طول سفر نحوه دسترسی به جاذبه‌ها و نقاط مهم شهر است. به دلیل موقعیت عالی و نزدیکی برج مارینا ۱۰۱ به بزرگراه‌های اصلی دبی، گردشگران مشکلات ناشی از حمل و نقل و دسترسی به آن را نخواهند داشت. چرا که دسترسی به این برج از طریق تمامی وسیله‌های حمل و نقل عمومی آسان است. به این صورت که یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی هتل مینا سیاحی وستین دبی وجود دارد که تنها ۳ دقیقه با برج مارینا فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس مدیا سیتی دبی نیز در فاصله ۵ دقیقه‌ای آن واقع شده است. علاوه بر آن گردشگران می‌توانند تنها در عرض ۶ دقیقه از ایستگاه اتوبوس برج الثریا خود را به این برج دبی برسانند.

به غیر از اتوبوس می‌توانید از ایستگاه‌های تراموا دبی برای دسترسی به برج مارینا استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از ایستگاه تراموا مینا سیاحی که در فاصله کوتاهی با آن قرار دارد کمک بگیرید. ایستگاه تراموا مدیا سیتی تنها ۳ دقیقه از برج مارینا فاصله دارد. گزینه بعدی دسترسی به برج مارینا ۱۰۱ ایستگاه‌های مترو هستند. چرا که ساکنان می‌توانند چندین ایستگاه مترو را در فاصله ۶ دقیقه‌ای از آن پیدا کنند. این ایستگاه‌های مترو عبارتند از: ایستگاه مترو داماک پرپرتیز، ایستگاه مترو نخیل و ایستگاه مترو شهر اینترنتی دبی.

 

در برج‌های جمیرای دبی یک سفر لوکس و رویایی را تجربه کنید

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران