آشنایی با موزه اتحاد دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آشنایی با موزه اتحاد دبی

هر مقصد گردشگری مملو از جاذبه‌های متعدد و گوناگون بسیار زیادی است که سبب جذب توریست‌ها به آن می‌گردند. یکی از جذاب‌ترین این مقاصد که امروزه در بین توریست‌ها با محبوبیت بسیار زیادی همراه شده شهر مدرن دبی است. به طوری که تور دبی تفریحات، جاذبه‌ها، مراکز خرید، آسمان خراش‌ها و گزینه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی بسیار زیادی را در اختیار مسافرها قرار می‌دهد. مهم نیست که چه انتظاراتی از سفر دارید در هر صورت دبی یکی از بهترین تجربه‌های سفر را برای شما رقم خواهد زد. از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی موزه‌های جذاب و دیدنی آن هستند، در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به معرفی یکی از معروف‌ترین آن‌ها به نام موزه اتحاد دبی بپردازیم. برای آشنایی با این موزه جذاب و دیدنی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی موزه اتحاد دبی (Etihad Museum In Dubai)

موزه اتحاد یک موزه معاصر در دبی است که به قرن بیست و یکم تعلق دارد. این موزه تاریخ امارات را از طریق عکس‌ها، مستندها، مصنوعات شخصی و غرفه‌های تعاملی متعدد به تصویر می‌کشد و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های دبی است. آنچه که این موزه را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند قرار گرفتن آن در مجاورت خانه تاریخی اتحادیه است. این خانه دقیقاً مکانی است که هفت موسس امارت در آنجا دور هم جمع شده و اعلامیه تشکیل امارات متحده عربی را امضا کردند. این موزه جذاب و دیدنی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع متر قرار گرفته و معماری زیبای آن با الهام از تاریخ امارات و دبی انجام شده است.

از جمله نقطه عطف‌های اصلی این موزه می‌توان به دست‌خطی از سقف سهموی بر روی پوستی اشاره کرد که قانون اساسی امارات بر روی آن نوشته شده است. نکته قابل توجه دیگر دارا بودن هفت ستون طلایی در راهرو ورودی موزه است. چرا که گفته می‌شود این ستون‌ها نماد قلم‌هایی است که برای امضای قرارداد تشکیل امارات به کار برده شده بود. علاوه بر تمامی این موارد در بازدید از موزه اتحاد دبی شاهد میدان وسیع مرمری سفید خواهید بود که گفته می‌شود حاکمان دبی نشست‌ها و مذاکرات مهم بسیاری را در طول تاریخ در آن برگزار کرده‌اند.

 

تاریخچه موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۶ در خیابان جمیرا دبی تاسیس شد. این موزه در ابتدا با نام خانه اتحادیه (Union House) شناخته می‌شد و بعدها به موزه اتحاد دبی تغییر نام داد. علت این موضوع نیز به تاریخچه بنای آن برمی‌گردد؛ زیرا همان طور که گفته شد ساختمان کنونی این موزه به خانه اتحادیه دبی تعلق دارد. این مکانی است که در آن پدران موسس امارات اعلامیه‌ای که نشان دهنده شکل‌گیری امارات به صورت رسمی در سال ۱۹۷۱ بود را امضا کردند. امروزه متن این اتحادیه در موزه قرار گرفته و یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های آن به حساب می‌رود. در حال حاضر موزه اتحادیه دبی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی در بین توریست‌ها تبدیل شده و از اهمیت بالایی در بین مردم محلی برخوردار است.

 

تجربه سفر متفاوت بهاری در دبی

 

طراحی و سبک معماری موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی علاوه بر آثاری که برای بازدید به نمایش گذاشته به دلیل داشتن بنایی زیبا و تاریخی نیز از اهمیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است. طراحی این ساختمان توسط دو معمار معروف به نام‌های موریام و تشیما انجام شده و نمایی جذاب و تماشایی دارد. این موزه شامل سالن‌های برگزاری نمایش‌های دائمی و موقت، سالن تئاتر، منطقه آموزشی و منطقه تفریحی است. همچنین آثار قرار گرفته در آن به هشت غرفه تقسیم شده‌اند که هر کدام موضوع مختلفی را به نمایش می‌گذارند. به طوری که بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به میراث و زندگی غنی امارات متحده عربی قبل از معاهده و رویدادهای سال ۱۹۶۸ تا اوج اتحاد امارات در سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ خواهند داشت.اگر به معماری علاقه دارید، شهر دبی پر از شگفتی برای شما است و پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ۸ بنای باشکوه دبی که شهرت جهانی دارند نیز بزنید.

 

چشم دبی، بزرگ‌ترین آبزرویشن ویل دنیا

 

بخش‌های مختلف موزه اتحاد دبی

همان طور که گفته شد موزه اتحاد دبی از هشت بخش‌ مختلف تشکیل شده که هرکدام موضوع متفاوتی را به نمایش گذاشته‌‌اند. این موارد شامل عکس‌ها و نقل قول‌های پدران موسس امارات متحده عربی هستند. همچنین آثار شخصی مانند پاسپورت‌های قدیمی، حلقه‌ها، عینک‌ها و ساعت‌های جیبی، تمبرها، نامه‌ها و سایر موارد کمیاب متعدد دیگری نیز که به این افراد تعلق دارند در این موزه می‌توان مشاهده کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از این هشت غرفه به صورت جداگانه می‌پردازیم:

  • غرفه اول: یک فیلم مستند درباره تاریخ امارات را به نمایش می‌گذارد.
  • غرفه دوم: دارای یک نقشه تعاملی پانوراما است که به دوران قبل از تشکیل فدراسیون اشاره دارد.
  • غرفه سوم: دارای جدول زمانی تعاملی است که رویدادهای تاریخی کلیدی را قبل از اتحادیه نشان می‌دهد.
  • غرفه چهارم: ویترین دیداری مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و شیخ راشد بن سعید آل مکتوم را در خود جای داده است.
  • غرفه پنجم: راهنمای تعاملی برای تشکیل اتحادیه را به نمایش گذاشته است.
  • غرفه ششم: ادای احترام به لحظات مهم و چالش‌های پیش روی بنیانگذاران قبل از سال ۱۹۷۱
  • غرفه هفتم: این غرفه به قانون اساسی امارات متحده عربی اختصاص دارد و خود اعلامیه واقعی را نیز شامل در خود جای داده است.
  • غرفه هشت: غرفه نهایی بوده و یک گالری باز است که پیشرفت و اتحاد امارات را جشن می‌گیرد.

علاوه بر این هشت غرفه موزه اتحاد داستان‌ها و فیلم‌های جذاب و دیدنی را از گذشته دبی به نمایش گذاشته و همچنین از یک کتابخانه گسترده برخوردار است. کتابخانه موزه بیش از ۳۰۰۰ کتاب تاریخی، سیاسی و اجتماعی، انواع مجلات، سی دی و سایر موارد مربوط به امارات را در خود جای داده است.

 

۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

 

حقایق جالب درباره موزه اتحاد دبی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با این موزه جذاب و دیدنی که در تور دبی فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، آشنا شده‌اید. برای شناخت بیشتر در ادامه به چند نکته جالب در خصوص این جاذبه جذاب و دیدنی می‌پردازیم:

  • Etihad در زبان عربی به معنای اتحاد بوده و به شکل‌گیری امارات متحده عربی اشاره دارد.
  • این بنا توسط دو معمار به نام‌های موریاما و Teshima طراحی شده که در یک شرکت کانادایی مشغول کار بودند.
  • این بنا در همان مکانی ساخته شده که قانون اساسی امارات توسط بنیانگذاران آن امضا شده و در نتیجه آن امارات متحده عربی شکل گرفته است.
  • دوره‌های زمانی که در این موزه به نمایش گذاشته‌اند تاریخ امارات را از کشف نفت، خروج بریتانیا از آن و شکل‌ گیری اتحاد هفت امارت بیان می‌کنند.
  • علاوه بر آثار تاریخی ارزشمندی که در این موزه به نمایش درآمده‌اند، بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای زیبای محوطه اطراف آن نیز بهره ببرند. چرا که این موزه دارای باغی زیبا بوده و در کنار ورودی آن و یک آبشار چشم‌نواز وجود دارد که اغلب توریست‌ها تمایل زیادی به عکاسی در مقابل آن از خود نشان می‌دهند.

چنانچه از سواحل دبی و گشت و گذار در مراکز خرید دبی آن خسته شده و به دنبال مکانی متنوع برای تفریح و سرگرمی خود هستید، بازدید از موزه اتحاد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. بازدید از این مجموعه برای افراد در هر سنی مناسب بوده و شما را با تاریخچه ارزشمند شکل‌گیری امارات متحده عربی با تمامی جزئیات مربوطه آشنا خواهد کرد.

 

هزینه و زمان بازدید از موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در بین بزرگسالان و همچنین کودکان برای بازدید است. به طوری که وارد شدن به این موزه برای عموم مردم آزاد بوده و تمامی علاقه‌مندان فرصت بازدید از آن را خواهند داشت. توجه داشته باشید که برای بازدید از این موزه ابتدا باید مبلغی را بابت هزینه ورودی پرداخت کنید:

  • بزرگسالان (افراد بالای ۲۵ سال): ۲۵ درهم
  • دانش آموزان: ۱۰ درهم
  • کودکان: رایگان

چنانچه تصمیم خود را برای بازدید از این موزه گرفته‌اید در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب می‌توانید در آنجا حضور داشته باشید.

  • تلفن تماس: ۵۱۵۵۷۷۱ ۴ ۹۷۱+

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی دبی

 

نحوه دسترسی به موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی در خیابان معروف و توریستی جمیرا قرار گرفته و دسترسی به آن از دیگر نقاط شهر بسیار آسان است. به طوری که گردشگران می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی مانند: مترو، اتوبوس و همچنین تاکسی برای رفتن به آن بازدید کنند. چنانچه قصد بازدید از موزه اتحاد دبی را با مترو داشتید باید خود را به نزدیکترین ایستگاه مترو رسانده و از آنجا مسیر ایستگاه مترو ADCB را در پیش بگیرید. این ایستگاه در مسیر خط قرمز  M1 قرار دارد. توجه داشته باشید که بعد از پیاده شدن در این ایستگاه باید مسیر کوتاهی را به صورت پیاده و یا با تاکسی طی کنید. روش دوم استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی است. توریست‌ها می‌توانند از یکی از ایستگاه‌های 28, X13, C1, 8 سوار اتوبوس شده و با حداقل هزینه به موزه اتحاد دبی دسترسی پیدا کنند.

چنانچه بودجه محدودی برای سفر خود در تور دبی تعیین نکرده‌اید، تاکسی برای دسترسی به این جاذبه توریستی گزینه مناسبی خواهد بود. چرا که از سرعت بیشتری برخوردار بوده و همچنین بدون نیاز به پیاده روی در هر خیابانی می‌توانید تاکسی کرایه کرده و دقیقا در مقابل موزه پیاده شوید. در نهایت نیز می‌توان کرایه خودرو را در میان راه‌های دسترسی به موزه اتحاد عنوان کرد که نه تنها برای این مقصد بلکه در کل سفر امکان گشت و گذار شما را تسهیل خواهد کرد. ناگفته نماند که کرایه خودرو در سفرهای انفرادی بسیار هزینه‌بر بوده و برای کسانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارند توصیه نمی‌شود.

  • آدرس: خیابان جمیرا، دبی، امارات متحده عربی

 

منبع ۱

منبع ۲ 

منبع ۳

۲۰ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران