آشنایی با کتابخانه‌های محبوب دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آشنایی با کتابخانه‌های محبوب دبی

هر چند در عصر دیجیتال به سر می‌بریم، اما هنوز هم هیچ چیز مثل خواندن یک کتاب خوب در حین صرف قهوه خوشمزه نمی‌تواند لذت بخش باشد، حتی اگر در مسافرت به سر ببریم. البته کتاب‌های جدید اغلب گران قیمت هستند، اما اگر با تور دبی به این شهر زیبا و باشکوه سفر می‌کنید، باید بدانید دسترسی به بهترین کتاب‌ها که در کتابخانه‌ها، گالری‌ها و حتی موزه‌های شهر پراکنده شده‌اند چندان سخت نیست. اگر شما نیز از عاشقان کتاب هستید، همراه ما به کتابخانه‌های محبوب دبی سر بزنید و با برخی از این گزینه‌ها آشنا شوید.

 

Al Safa

این کتابخانه که به تازگی بازسازی شده، کتاب‌هایی مناسب بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد. بعلاوه فضای داخلی مینیمالیستی و آرامش بخش آن کمک می‌کند بدور از هر گونه حواس پرتی و تنش، از خواندن کتاب لذت ببرید. در این کتابخانه شیک، چندین اثر هنری در معرض دید قرار داده شده‌اند و همچنین کلاس های آموزشی نیز برگزار می‌شوند. در ضمن باید گفت استفاده از کتابخانه رایگان است، اما اگر می‌خواهید کتاب‌ها را برای مطالعه به خانه ببرید باید حتما عضو شوید. این مکان همه روزه به جز جمعه‌ها، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

 

شکم گردی در ۷ کافه‌ی خانوادگی دبی

آدرس: behind Safa Park, Dubai

 

the old library

این کتابخانه ۵۰ ساله، دارای حدود ۲۵۰۰۰ کتاب است و توسط افراد داوطلب اداره می‌شود. بعلاوه هزینه‌های این کتابخانه غیر انتفاعی، از طریق هزینه اشتراک و فروش کتاب‌های دست دوم تامین می‌شود. گفتنی است این مکان، دارای تاریخچه بسیار جالبی است که می‌توانید در اینجا درباره آن بخوانید و بدانید.

این مجموعه شامل رمان‌های محبوب، زندگینامه‌ها، ادبیات غیرداستانی و ادبیات کودکان است. از آنجا که این کتابخانه عمومی نیست، باید عضو شوید که هزینه آن سالانه ۲۰۰ درهم است. در صورت تمایل می‌توانید همه روزه به جز جمعه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر از این مکان استفاده کنید.

آدرس: Gold & Diamond Park, Building 7, Dubai

 

Etihad Museum

موزه اتحاد در کنار خانه اتحادیه واقع شده و کتابخانه آن بیش از ۳۰۰۰ کتاب در حوزه‌های سیاست، بافت اجتماعی و تاریخ امارات را در خود جای داده است. بعلاوه در اینجا می‌توانید از فضایی آرام و انواع مجلات، جزوات، سی دی‌ها و سایر موارد آموزشی مربوط به امارات برخوردار شوید.

لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید کتابها را به خانه ببرید و برای دسترسی به آنها باید بلیط موزه را خریداری کنید که برای بزرگسالان ۲۵ درهم و برای دانش آموزان و دانشجویان (پنج تا ۲۴ سال) ۱۲ درهم هزینه دارد. در ضمن، باید قبل از بازدید حتما تماس بگیرید تا مطمئن شوید موزه برای یک رویداد خصوصی بسته نشده است. این مکان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.

 

معروف‌ترین ساحل‌های دبی

آدرس: Union House, 2nd December Street, Jumeira, Dubai

 

Jameel Art Centre

کتابخانه جمیل، کتابخانه‌ای است که در طبقه همکف مرکز هنری جمیل واقع شده و طیف گسترده‌ای از کتاب‌های دو زبانه به زبان‌های عربی و انگلیسی، بعلاوه مجلات و کاتالوگ‌هایی را در خود جای داده که به تاریخ‌ فرهنگی خلیج و منطقه می‌پردازند. این کتابخانه همچنین میزبان چندین گردهمایی، پروژه تحقیقاتی و گروه‌های مطالعه به سرپرستی کارشناسان منطقه است. در صورت تمایل می‌توانید همه روزه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و جمعه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب به این مکان مراجعه کنید.

آدرس: Jaddaf Waterfront, opposite Palazzo Versace, Dubai

 

Beach Library

هیچ چیز به اندازه خواندن یک کتاب خوب کنار ساحل نمی‌چسبد. و اگر در سفر با تور دبی برای ساحل گردی برنامه ریزی کردید اما فراموشتان شد که کتاب با خودتان بیاورید، اصلا جای نگرانی نیست. با ابتکار شهرداری دبی، می‌توانید در برخی سواحل عمومی اطراف شهر از جمله جمیرا، کورنیش و ام سوقیم، کتابخانه‌های ساحلی را بیابید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از کتاب‌ها استفاده کنید.

 

بهترین سالن‌های بولینگ در دبی

آدرس: Umm Suqeim - Jumeirah 3 - Dubai - United Arab Emirates

 

Al Mankhool

این کتابخانه که در Bur Dubai واقع شده، طیف وسیعی از کتابها و منابع را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از خواندن آن‌ها در محیطی دنج و آرام لذت ببرید. بعلاوه می‌توانید از این مکان عالی، برای انجام امور کاری بهره بگیرید. گفتنی است هزینه عضویت پنج ساله در اینجا فقط ۷۵ درهم برای کودکان زیر ‍۲ سال و ۲۲۰ درهم برای بزرگسالان است.

آدرس: Al Mankhool, Dubai

 

Umm Suqeim

این کتابخانه عمومی، دارای تعداد زیادی کتاب به زبان انگلیسی و عربی است. همچنین در اینجا به اینترنت رایگان، بخش اختصاصی کودکان همراه با سالن مطالعه، اتاق فعالیت، تجهیزات سمعی و بصری و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. هزینه مطالعه در خود کتابخانه رایگان است، اما اگر برای امانت کتاب باید یک عضویت 5 ساله به مبلغ  ۲۲۰ درهم برای هر نفر و یا ۲۷۰ درهم برای یک خانواده گرفته شود.

 

معرفی ۱۰ برج بلند دبی

آدرس: 770Jumeirah Street, Dubai

 

Al Ras

این کتابخانه که یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی دبی است، دارای بیش از ۱۰۰ هزار کتاب با صدها تنوع می‌باشد. اینجا همچنین دارای بخش‌های جداگانه برای کودکان با یک فضای بازی و یک سالن مطالعه است. بنابراین اگر والدین در جستجوی مکانی هستند تا بتوانند با آرامش به مطالعه بپردازند، اینجا بهترین گزینه است. این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب پذیرای علاقمندان است.

آدرس: Deira Al Ras, D85, Dubai

در انتها اگر علاقمندید که در حین سفر کتاب‌هایی ارزشمند خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۵ کتاب فروشی جذاب دبی که در سفر به این شهر می‌توانید کتاب‌هایی به زبان لاتین از آنها خریداری کنید را نیز مطالعه کنید.

۱۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران