گشت و گذار یک روزه در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
گشت و گذار یک روزه در تفلیس

تفلیس به عنوان برجسته‌ترین مقصد گرجستان، از شهرهای به شدت رو به رشد و جذاب اروپایی است که در سال‌های اخیر توانسته توریست‌های زیادی را به خودش جذب کند. همچنین تفلیس با قیمت‌های پایین باور نکردنی و صحنه هنری پویا به مکانی جذاب برای توریست‌ها مخصوصا جوانان تبدیل شده است. چیزهای زیادی وجود دارد که تفلیس را بسیار خاص می‌کند، مانند غذاهای لذیذ گرجی، مهمان نوازی مردم محلی، و بسیاری از نقاط زیبا و خاص که شهر را احاطه کرده‌اند. اگر قصد گشت و گذار در گرجستان را دارید و می‌خواهید مهم‌ترین نقاط تفلیس را در یک روز ببینید و رهسپار مقصد بعدی شوید، بد نیست با هم راهنمای گردش یک روزه در تفلیس را بررسی کنیم.

 

بهترین زمان برای بازدید از تفلیس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به تفلیس، ماه‌های تابستان از ژوئن تا آگوست است. اگرچه این ماه‌ها گرم‌ترین زمان سال در تفلیس هستند و دمای هوا بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده اما بهتر است که باران و برف ببارد و نتوانید آزادانه هر کجا که خواستید بروید. اما اگر طرفدار گرمای تابستان نیستید سپتامبر هم گزینه مناسبی است. در این ماه دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و از ازدحام جمعیت توریستی هم کاسته شده است و این فرصت را برای شما فراهم می‌آورد که از همه جاذبه‌های گردشگری تفلیس دیدن کنید.

 

عکس: matadornetwork.com

برنامه بازدید یک روزه در تفلیس

مسلما در پایتخت هر کشوری، به حسب اهمیت و توجه بیشتر کارهای زیادی برای انجام وجود دارد که توریست‌ها را سرگرم می‌کند. با این حال اگر قرار باشد برای مدت محدودی مهم‌ترین چیزها را ببینید و انجام دهید، برنامه سفر محلی می‌تواند روز شما را تضمین کند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای گرجی در سفر به تفلیس

 

عکس: georgia.travel

از شهر قدیمی در تفلیس دیدن کنید

شهر قدیمی تفلیس جالب‌ترین و تاریخی ترین قسمت شهر است. این مکان عالی برای شروع اکتشافات است زیرا در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. اگر قرر است گردش یک روزه در تفلیس داشته باشید شهر قدیمی باید در صدر فهرست شما باشد. با پرسه زدن در خیابان‌ها شروع کنید و از ساختمان‌ها و بالکن‌های رنگارنگ زیبای آن دیدن کنید. اگر دنبال مکان‌های محبوب اینستاگرامی هستید، به برج ساعت و چرلی آبانو (حمام آبگرم) بروید. همچنین می‌توانید چند ساعتی را صرف بازدید از حمام گوگرد کنید زیرا این یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در اینجا انجام می‌شود.

 

عکس: booking.com

شهر جدید تفلیس را بگردید

یکی از جاهای ارزشمند تفلیس برای بازدید، شهر جدید یا همان قسمت مدرن و امروزی آن است. پس از کاوش در شهر قدیمی، می‌توانید به سمت پل صلح تفلیس به سمت شهر جدید بروید. پل صلح شهر قدیم را با شهر جدید به هم متصل می‌کند و از این‌رو پل بسیار معروفی است که چشم اندازهای عالی بر روی رودخانه متکواری (کورا) ارائه می‌دهد. در بازدید از اینجا، می‌توانید سوغاتی‌های محلی بخرید و در یک کافی شاپ زیبا یک فنجان قهوه بنوشید و عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

راهنمای سفر به تفلیس برای اولین بار

 

عکس: ladentdeloeil.net

سوار تله کابین تفلیس شوید

بعد از دیدن شهر از نمای پایین، نوبت تماشای آن از بالا است. بنابراین به سمت تله کابین تفلیس بروید، جایی که می‌توانید شهر را از بالا ببینید که برای رسیدن به قله، باید یک کارت با قیمت ۲ لاری خریداری کنید. به علاوه اینجا یکی از بهترین نقاط شهر برای صرف ناهار است. برای گردش یک روزه در تفلیس انتخاب‌های مختلفی است که بازدید از این تله کابین از مهم‌ترین آن‌هاست. رستوران «فونیکولار» نه تنها به کل شهر مشرف است، بلکه برخی از بهترین خاچاپوری‌های معروف کل شهر را سرو می‌کند. این غذا به اصطلاح "قایق پنیر" است که از خمیر نان، مقداری کره و تخم مرغ تهیه می‌شود و از مهم‌ترین غذاهایی است که باید حتما در تور گرجستان خورده شود.

 

عکس: gondolaproject.com

از کلیسای جامع تثلیث تفلیس دیدن کنید

نمی‌شود که به تفلیس بروید و از کلیساهای بسیار زیبا و چشمگیر آن دیدن نکنید! یکی از کلیساهای برجسته‌ای که باید از آن دیدن کنید قطعا کلیسای جامع تثلیث تفلیس است. می‌توانید بعد از صرف ناهار در بالای تله کابین با تاکسی خودتان را ظرف 20 دقیقه به این کلیسا برسانید. مخصوصا این که تاکسی در تفلیس بسیار ارزان است. زنان برای ورود باید لباس مناسب با دامن بلند به تن داشته باشند و روسری سر کنند. فضای بیرونی کلیسا نیز جایی عالی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است.

 

۱۴ تجربه شگفت‌انگیز در سفر به تفلیس

 

عکس: trip.com

به فابریکا در تفلیس بروید

فابریکا یک هاستل پرطرفدار است که در آن جوانان هر روز عصر گرد هم می‌آیند تا با هم بنشینند و نوشیدنی بنوشند. فضای اینجا هر روز و حتی در طول هفته بسیار زنده است! اگر دوست دارید با مردم محلی ملاقات کنید و شاید چند نوشیدنی بنوشید، قطعا ارزش بازدید را دارد. اگر قرار باشد در گردش یک روزه در تفلیس فقط یک جا برای صرف نوشیدنی انتخاب کنید آنجا باید هاستل فابریکا باشد.

 

عکس: hostelfabrika.com

از مجسمه مادر گرجستان دیدن کنید

مجسمه مادر گرجستان به زبان گرجی کارتلیس ددا مجسمه‌ای عظیم و ۲۰ متری بر فراز شهر است که از دور توجه هر کسی را به خودش جلب می‌کند. در یک دست این مجسمه پیاله نوشیدنی برای دوستان و در دست دیگرش شمشیر برای دشمنان است. از آنجایی که این مجسمه بر فراز شهر واقع شده نمایی بی‌نظیر از بالای تفلیس ارائه می‌دهد.

عکس: georgiantravelguide.com

بازدید از قلعه ناریکالا در تفلیس

یکی دیگر از جاهای مرتفع تفلیس قلعه ناریکالا با دیوارهای کشیده است که در فاصله کمی از مجسمه مادر گرجستان واقع شده است. این قلعه که مربوط به قرن ۱۶ تا ۱۷ میلادی است و روزگاری قلعه‌ای ایرانی بوده است یکی از جاذبه‌های اصلی تفلیس است که چه در روز و چه در نور زرد چراغ‌ها در شب جلوه‌ای دیدنی دارد و باید در فهرست کارهای شما در تور تفلیس باشد!

 

۵ اپلیکیشن کاربردی در سفر به تفلیس

عکس: en.wikipedia.org

از باغ گیاه‌شناسی تفلیس دیدن کنید

اگر در فصل تابستان به گرجستان سفر می‌کنید یکی از جاهایی که می‌توانید از گرما به آن فرار کنید باغ گیاه‌شناسی تفلیس است. مخصوصا اگر بچه همراه شما است چند منطقه بازی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. رفتن به این باغ می‌تواند رنگ و لعاب گردش یک روزه در تفلیس را کاملا عوض کند.

عکس: reddit.com

برای شام خینکالی بخورید

رستوران‌های شگفت انگیز و شیک زیادی در تفلیس وجود دارد، با این حال، خانه خینکالی ( Khinkali House ) یکی از موارد بسیار محبوب تفلیس است زیرا برای ۷ روز هفته باز است و غذاهای بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه‌ای سرو می‌کند. خینکالی کوفته گرجستانی است که حتما باید در سفر به گرجستان آن را امتحان کنید و چه راهی بهتر از یک مهمانی برای پایان دادن به یک روز کامل پر از فعالیت؟

 

۲ تور ماجراجویانه‌ی جذاب در سفر به تفلیس

عکس: tripadvisor.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۲ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران