گشت و گذار در خیابان معروف مرجانیشویلی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
گشت و گذار در خیابان معروف مرجانیشویلی تفلیس

تفلیس یکی از اصلی‌ترین و زیباترین شهرهای گرجستان به حساب می‌آید و از آنجا که پایتخت این کشور نیز است همه روزه شاهد گردشگران فراوانی است . شهری که شبانه‌روزی پرشور و خاطره‌انگیز برای مسافرانش می‌سازد. شهری که بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را در خود دارد و رستوران‌هایش جزو بهترین رستوران‌های گرجستان به حساب می‌آیند. شهری با جاذبه‌های تاریخی و مدرن. شهری نسبتا ارزان قیمت که در آن می‌شود تفریحات متنوعی را تجربه کرد. در سفرتان با تور گرجستان اگر به دنبال خیابان‌گردی‌های خاطره‌انگیز در تفلیس هستید همراه ما باشید تا مرجانیشویلی؛ یکی از معروف‌ترین خیابان توریستی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


مرجانیشویلی خیابانی تاریخی و در عین حال مدرن


این خیابان در بافت شهری تفلیس به دلیل آنکه خانه‌هایش متناسب با معماری اروپای قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده است بسیار معروف است. خیابانی که خانه‎هایش تراس دارند و زیاد بلند بالا نیستند. خانه‌هایی که نمایشان شکوه دارند. خانه‌هایی که قادرند یک فضا بسازند و فضایی که می‌سازند حال و هوای شما را به خوبی‌ها دگرگون می‌کنند. این خیابان امروزه یکی از اصلی‌ترین محل‌های رفت و آمد گردشگران تفلیس است. چرا که هم جاذبه‌های گردشگری در خود جای داده است، هم مراکز خرید درجه یک، هم رستوران‌های ویژه. اگر به دنبال جاذبه‌های مختلف این خیابان هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

خیابان پکینی تفلیس، شانزلیزه گرجستان برای گردشگران

 

مرجانیشویلی

 


جاذبه‌های خیابان مرجانیشویلی


۱- گردشگری


مرجانیشویلی برخی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس را در خود جای داده است و همین امر سبب شده است رفت و آمد گردشگران به این خیابان زیاد باشد. جاذبه‌هایی قدیمی و مدرن که هم توریست‌های جوان را به خودشان می‌کشانند و هم توریست‌های میان سال. مهمترین جاذبه‌های گردشگری این خیابان به شرح زیر هستند:

  • کلیسای کاتولک سنت پائول
  • تالار عمومی کنسرت
  • پارک رز که در خود مجسمه‌های سنتی گرجی را جای داده است
  • سالن تئاتر مرجانیشویلی
  • ایستگاه اتوبوس مرجانیشویلی
  • پارک کاخیدزه

 

پل صلح تفلیس و ۱۰ جاذبه گردشگری برتر اطراف آن

 

مرجانیشویلی

 


با رفتن به این خیابان می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی‌اش دیدن کنید و زیباترین عکس‌های خود در سفر به این شهر را بیندازید. جاذبه‌هایی از پارک گرفته تا کلیسا. جاذبه‌هایی که بازدید از برخی‌هاشان کاملا رایگان و برای دیدن برخی‌های دیگر باید اندکی پول بپردازید.

 


۲- مراکز خرید


این خیابان مرکزخرید مجلل و بزرگ، آنچه به عنوان مال شناخته می‌شود را در خود جای نداده است اما دو طرفش پر از فروشگاه‌هایی هستند که برترین برندهای دنیا در زمینه‌های مختلف اعم از پوشاک، کیف و کفش در آن شعبه دارند. فروشگاه‌هایی که ظاهری مانند شانزالیه به این خیابان بخشیده‌اند. فروشگاه‌هایی که در برخی از روزهای سال تخفیفات ویژه به مشتریان‌شان ارائه می‌کنند. در بازدیدتان از مرجانیشویلی به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خریدن سوغاتی‌های خاص هستید حتما از فروشگاه‌های آن دیدن کنید.

 

مرانی مال تفلیس، مرکز خرید لوکس برای برترین برندهای اروپا

 

مرجانیشویلی


۳- رستوران‌ها


یکی از مزیت‌های ویژه‌ی این خیابان رستوران‌های آن است. رستوران‌هایی که هرکدام جزو بهترین رستوران‌های نه تنها تفلیس بلکه گرجستان به حساب می‌آیند. رستوران‌هایی متنوع و پرطرفدار که شهرت‌شان در سرتاسر تفلیس پیچیده‌اند. رستوران‌هایی که مهمترین‌شان موارد زیر هستند:

  •  رستوران گالریا ایتالینا


این رستوران فضایی اروپایی به خیابان بخشیده است و یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی گرجستان به حساب می‌آید. رستورانی که همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ نیمه شب درهایش به روی مشتریانش باز است و از آنها با لذیذترین غذاها پذیرایی می‌کند. رستورانی که بهترین پیتزاها و پاستاهای گرجستان را در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که قیمت غذاهایش اندکی گران است و اگر با بودجه‌ی کم به تفلیس رفته‌اید چندان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم به این رستوران تشریف ببرد.

 

۸ رستوران عالی برای خوردن بهترین پیتزاهای تفلیس

 

مرجانیشویلی

 


نشانی: Marjanishvili, 5 Kote Marjanishvili St, Georgia

 

 

  • کافه رستوران مرجانیشویلی ۸


این رستوران یکی از بهترین کافه‌های تفلیس نیز به حساب می‌آید که بهترین نوشیدنی‌ها را در کنار بهترین غذاها در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه رستورانی که غذاهای بین‌المللی برای مهمانانش سرو می‌کند و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب درهایش به روی مشتریانش باز است. بنابراین برای نوش جان کردن انواع وعده‌های غذایی می‌توانید به این کافه رستوران مراجعه کنید.

 

 

مرجانیشویلی

 


نشانی: Marjanishvili St. 8 Tbilisi, 0102, Georgia

 

  • - رستوران استرادا مرجانیشویلی


تردید نکنید لذیذترین غذاهای گرجستان را در این رستوران می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستورانی که غذاهای محبوب آمریکای شمالی در آن طبخ می‌شوند. رستورانی که برای گیاهخواران نیز غذاهای ویژه‌ای دارد. رستورانی که همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ نیمه شب درهایش به روی مشتریانش باز است و انواع غذاهای مختلف را برای آنها سرو می‌کند. رستورانی که اگر علاقه‌مند به پیتزاها هستید باید بدانید پیتزا نیز در این رستوران سرو می‌شود.

 

بهترین کافه‌های تابستانی تفلیس، خنک شوید و استراحت کنید

 

مرجانیشویلی

 


نشانی: ۵ Kote Marjanishvili St, T’bilisi 0102, Georgia

 

۰۹ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران