گشت و گذار در خیابان قدیمی شاردنی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
گشت و گذار در خیابان قدیمی شاردنی تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید که باید به آن سفر کرد و روزگاری را حسابی خوش گذراند. شهری که برترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور را در خود جای داده است و در تمامی فصل‌های سال میزبان بی‌شمار گردشگر از سراسر جهان است. شهری که بهترین هتل‌های دنیا را در خود دارد و در برترین امکانات رفاهی از مهمانانش میزبانی می‌کند. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و هم مجردی. شهری که رستوران‌های معروفی در خود دارد و با غذاهای خوشمزه‌اش برای شما خاطره سازی می‌کند. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر اگر به دنبال گشت و گذار در محله‌های تفلیس هستید همراه ما باشید تا به خیابان شاردنی این شهر سری بزنیم و آن را خدمتتان معرفی کنیم.


شاردنی خیابان شب‌های پر شور و صبح‌های پرسکوت

شاردنی یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تفلیس به حساب می‌آید که بعد از روستاولی یکی از خیابان‌های مشهور نزد گردشگران محسوب می‌شود. چرا که علاوه بر پل صلح تفلیس، بسیاری از بوتیک‌ها را نیز در خود جای داده است. خیابانی که بیشتر خانه‌ها و بناهایش به رنگ سرخ هستند و شب‌ها طنین موسیقی در آن نوا می‌اندازد. خیابانی که قدم زدن در طول آن حال و هوایتان را عوض می‌کند و برایتان خاطره‌هایی فراموش ناشدنی می‌سازد. در سفرتان به تفلیس به شما توصیه می‌کنیم یک شبگردی خود را به این خیابان اختصاص بدهید. البته اگر اهل شور و هیجان هستید. اگر نیستید می‌توانید یک صبح به این خیابان تشریف ببرید تا در سکوت و آرامش آن غرق شوید و راه بروید. این خیابان از غروب آفتاب تا اوایل بامداد از خیابان‌های پرتردد و پرشور تفلیس به حساب می‌آید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با جاذبه‌های این خیابان هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

خیابان پکینی تفلیس، شانزلیزه گرجستان برای گردشگران

shardeni-street-tbilisi-4_result


پل صلح

پلی به طول ۱۵۰ متر که در سال ۲۰۱۰ در این شهر تاسیس شده است. پلی که یکی از جاذبه‌های مدرن شهر تفلیس به حساب می‌آید و در این سال‌ها تبدیل به یکی از نمادهای تفلیس شده است. پلی که خیابان ارکله را به پارک رایک وصل می‌کند و در شب‌ها با زیباترین نورپردازی‌ها چون الماسی بر حلقه شهر می‌درخشد. پلی که با طرح یک حیوان دریایی از شیشه و فولاد ساخته شده است. این پل توسط معمار ایتالیایی میشل دِ لوچی طراح ساختمان‌های ریاست جمهوری گرجستان و وزارت امور داخلی گرجستان طراحی شده است اما طراحی سیستم نورپردازی آن به عهده طراح نور فرانسوی فیلیپ مارتینود بوده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید قطعات این پل در ایتالیا ساخته شده‌اند و به کمک ۲۰۰ کامیون به تفلیس آورده شده‌اند و سیستم نور و لامپ‌های پل نیز در مرحله مونتاژ بر روی آن نصب شده‌اند.

 

shardeni-street-tbilisi-5_result


فروشگاه‌های شاردنی

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های خیابان شاردنی، فروشگاه‌های آن است که در دو سوی خیابان واقع شده‌اند. فروشگاه‌هایی که با رفتن به آنها می‌توانید سوغاتی‌های خوبی از سفر با تور تفلیس تهیه کنید. فروشگاه‌هایی از لباس گرفته تا کیف و کفش، از وسایل تزئینی گرفته تا وسایل بازی برای کودکان. فروشگاه‌های این خیابان همه روزه از ظهر به بعد تا اوایل بامداد درهایشان به روی مشتریان‌شان باز است و از حضور آنها استقبال می‌کنند. توصیه ما به شما اما این است که پس از غروب آفتاب به فروشگاه‌های این خیابان بروید که رونق بیشتری دارند و تلاش کنید برای خرید هرچیزی که چشم‎تان را می‌گیرد از فروشندگان تخفیف بگیرید. همینطور به شما پیشنهاد می‌کنیم در این خیابان برای خودتان نیز یک یادگاری از سفر تهیه کنید تا همیشه به یاد تفلیس و گرجستان باشید.

 

 رستوران‌های خوب و کم‌ترشناخته شده در تفلیس

shardeni-street-tbilisi-2_result


رستوران‌های شاردنی

رستوران‌ها همیشه یکی از مهمترین نقاط هر کشور برای گردشگران به حساب می‌آیند که به آنها مراجعه می‌کنند. تفلیس پر از رستوران است و رستوران‌های بی‌شمارش نیز غذاهای لذیذی طبخ می‌کنند. غذاهایی که برخی‌هاشان خوشمزه‌ترین غذاهای گرجی و برخی دیگر نیز غذاهای بین‌المللی مشهور در تفلیس هستند. رستوران‌هایی که برخی مدرن و برخی دیگر سنتی هستند. با رفتن به خیابان شاردنی می‌توانید ترکیبی از رستوران‌های سنتی و مدرن این شهر را ببینید و برای نوش جان کردن غذا به داخل آنها تشریف ببرید. اما این خیابان دو رستوران مشهور دارد که بیشتر گردشگران به آنها مراجعه می‌کنند. دو رستورانی به شرح زیر:


۱- رستوران تفلیسو

یک رستوران عالی که همه روزه درهایش از ساعت ۱۱ ظهر تا ۳ نیمه شب به روی مشتریانش باز است و از آنها با معروف‌ترین غذاهای گرجستانی و بین‌المللی پذیرایی می‌کند. رستورانی که سبب می‌شود مسافران تفلیس که تا دیر وقت به گشت و گذار می‌پردازند، گشنه به خواب نروند.

 

shardeni-street-tbilisi-1_result

 

۲- رستوران جوسپر گریل

در سفرتان به تفلیس اگر می‌خواهید غذاهای گریل شده نوش جان کنید باید به این رستوران تشریف ببرید. جاییکه همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب درهایش به روی مشتریان باز است و از آنها بهترین پذیرایی‌ها را می‌کند.

 

۴ رستوران معروف تفلیس برای خوردن خوشمزه‌ترین خینکالی‌

shardeni-street-tbilisi-6_result

۰۴ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران