بهترین باقلوای استانبول از کجا بخریم؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین باقلوای استانبول از کجا بخریم؟

باقلوا دسری است که در طول اعصار، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. هیچ کس نمی‌تواند منشا و مکان دقیق تهیه آنرا به طور قطعی پیدا کند، اما اعتقاد بر این است که در آسیا، این شیرینی توسط ترک‌ها ارائه شده است. در واقع  پس از ورود ترک‌ها به آناتولی، این دسر با مواد مختلف دیگری که در خاورمیانه یافت می‌شد، ترکیب گشت. در این مقاله، راهنمای خرید باقلوای ترکی را ارائه می‌دهیم تا اگر عازم سفر به این خطه هستید، بتوانید به راحتی بهترین باقلوای استانبول را پیدا کنید.

 

راهنمای خرید بهترین باقلوای استانبول

در سفر با تور استانبول، می‌توانید از طعم بی نظیر دسرهای متعددی برخوردار شوید. اما باقلوا در قلب این شهر، جایگاه ویژه ای دارد. این خوراکی، یکی از دسرهای خاص ترکیه است و از لایه های بسیار نازک فیلو همراه با گردو و پسته تهیه می‌شود.

 باقلوای کاراکوی گوللو اوغلو

Karaköy Güllüoğlu، بهترین باقلوای استانبول را ارائه می‌دهد. این برند، یک تجارت خانوادگی را دنبال می‌کند که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و انواع باقلواها را بدون گلوتن و به نحوی تخصصی سرو می‌کند از جمله:  باقلوای ساده، باقلوای گردو، پسته و فندق. با اینحال باقلوا با شکلات، از جمله پرطرفدارترین نوع است. علاوه بر این، باقلواهای برگر با گردو و پسته جدیدترین نوع از این خوراکی لذیذ به شمار می‌آیند که توسط  کاراکوی گوللو اوغلو در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

از طرفی باید گفت این فروشگاه که یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده باقلوا در جهان است، در کاراکوی استانبول واقع شده و شعبه دیگری ندارد. قیمت‌ها در اینجا در حد متوسط بوده و خرید باقلوای پسته، حدود ۱۵ تا ۱۶ دلار برای شما هزینه دربر دارد. از طرفی محدوده قیمت انواع باقلوای گردویی، بین ۱۲ تا ۱۳ دلار به ازای هر کیلو است. جالب است بدانید این تولیدکننده، بسته‌های هدیه باقلوا را با یادداشت‌های ویژه به آدرس‌هایی در ترکیه و سراسر جهان تحویل می‌دهد.

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Kemankeş Cd. No:67, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

عکس: pinterest.com.m

 

باقلوای حافظ مصطفی ۱۸۶۴

اگر از طرفداران پر و پا قرص مکان‌های معتبر برای خرید بهترین باقلوای استانبول هستید، کافه Hafız Mustafa 1864 شما را به به سفری نوستالژیک می‌برد. اینجا مکانی اصیل بوده و فضای آن، یادآور دوران قدیم است. در طراحی دکوراسیون، آداب سرویس دهی، دستور پخت و منو، می‌توانید متوجه این اصالت شوید. این برند، شعبه‌های متعددی در سراسر شهر داشته و خصوصا شعبه سیرکجی، طرفداران بسیاری دارد.

منوی دسر بسیار متنوع بوده و از دسر به و کدو حلوایی گرفته تا انواع باقلوا را می‌توانید در این مکان پیدا کنید. در مورد انواع باقلوای سرو شده در حافظ مصطفی می‌توان به باقلوای گردویی، باقلوای شکلاتی، باقلوای پسته‌ای، باقلوای ساده خانگی و باقلوای خشک اشاره کرد. بعلاوه می‌توانید باقلواهای خود را با خامه شیر، بستنی و یا قهوه ترک میل کنید.

قیمت باقلوای پسته در این کافه، کیلویی ۲۳ تا ۲۵ دلار است. از طرفی قیمت انواع باقلوای گردویی به ازای هر کیلو، حدود ۱۵ تا ۱۷ دلار تمام می‌شود. بعلاوه این برند، خدمات دلیوری باقلوا و دسر را به خارج از کشور نیز ارائه می‌دهد.

آدرس: Hoca Paşa, Muradiye Cd. No:51, 34080 Fatih/İstanbul, Türkiye

 

معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

عکس: halalxplorer.com

 

باقلوای امیراوغلو

باقلوا Emiroğlu، یکی دیگر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید بهترین باقلوای استانبول است. همه انواع باقلوا که در امیر اوغلو سرو می‌شوند عالی هستند، اما sütlü nuriye (باقلوای فندقی شیری)، بیش از سایرین محبوبیت دارد. انواع دیگر باقلواهایی که در اینجا سرو می‌شوند عبارتند از: باقلوای پسته، باقلوای صدفی (به دلیل ظاهرش به آن صدف می‌گویند)، باقلوای گردویی و باقلوای خلال هویج.

در مورد قیمت باقلوا در امیر اوغلو نیز باید گفت انواع باقلوا پسته‌ای، کیلویی ۱۳ دلار است. و قیمت  Sütlü Nuriye (باقلوای فندقی شیری) که خاص‌ترین باقلوای این فروشگاه است،  کیلویی ۱۰ دلار قیمت دارد. همچنین قیمت باقلواهای گردویی، از ۱۰ تا ۱۱ دلار برای هر کیلوگرم متغیر است.

گفتنی است تمام شعبه‌های این برند در سمت آناتولی استانبول واقع شده‌اند و البته شعبه‌های اوسکودار و کادیکوی استانبول، طرفداران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنند.  

آدرس: Nuhkuyusu Cd No:289, Istanbul, İstanbul, Turkey

عکس: holidify.com 

 

باقلوای کوشکر اوغلو

Köşkeroğlu، مکان دیگری در کاراکوی برای عاشقان واقعی دسر و صرف بهترین باقلوای استانبول با قیمت هایی مقرون به صرفه است. سابقه این برند، به دهه ۱۹۴۰ باز می‌گردد. کوشکر اوغلو، اولین شعبه خود را در غازیانتپ افتتاح کرد و به مرور شهرتش به استانبول رسید. در حال حاضر، این برند 5 شعبه در استانبول دارد.

در مورد انواع باقلواهایی که در کوشکر اوغلو سرو می‌شود، باید گفت کاتمر بیش از سایرین خودنمایی می‌کند و جالب است بدانید اگرچه کاتمر دقیقا از نوع باقلوا نیست، اما از لایه‌های فیلو و پسته خرد شده تهیه می‌شود. در کنار آن باقلوای پسته، باقلوای گردویی، رول پسته‌ای و رول رویال نیز زبانزد هستند و هر کدام از این انواع، به صورت روزانه و تازه تولید و سرو می‌شوند.

قیمت باقلوای پسته‌ای، کیلویی ۱۳ تا ۱۵ دلار است. از طرف دیگر، قیمت باقلواهای گردویی به طور میانگین حدود ۱۲ دلار به ازای هر کیلو تمام می‌شود. و کاتمر نیز که خاص‌ترین و معروف‌ترین دسر این مکان است، بشقابی ۵ دلار قیمت دارد.

آدرس: Karaköy Köşkeroğlu Merkez, Kemankeş Karamustafa Paşa, Kat Otoparkı altı, Mumhane Cd., 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

قدیمی‌ترین رستوران‌های استانبول

 

 

 سِچ باقلوا

Sec Baklava، ۲۹ سال است که با تازه‌ترین باقلواها، خدماتش را به مردمان استانبول ارائه می‌دهد. ویژگی باقلواهایی که در اینجا یافت می‌شوند و در شمار بهترین باقلوای استانبول هستند، طعم و مزه بی نظیر بوده و این واقعیت که هیچ افزودنی و نگهدارنده در آنها وجود ندارد. پسته‌ها منحصر به فرد انتخاب می‌شوند و فقط از کره شفاف استفاده می‌شود تا بافت روانی به باقلواها بدهد. شعبه‌هایی از Sec Baklava را می‌توان در غازیانتپ، آدانا و استانبول یافت.

منوی باقلوا، حتی طولانی‌تر و غنی‌تر  از چیزی است که تصور می شود. باقلوا Clams، Nightingale’s Nest، Sbiyet با بادام زمینی، باقلوا پسته و بسیاری دیگر را می‌توان در فروشگاه‌های این برند یافت. به غیر از باقلوا، می‌توانید شیرینی‌ها و کلوچه پسته‌ای را نیز امتحان کنید که شهرت بالایی را برای این برند به ارمغان آورده‌اند. گفتنی است قیمت یک کیلو از انواع باقلواهای این برند، از ۱۸ تا ۲۳ دلار متغیر است.

آدرس: Caddesi Akdag Kardesler Han No:76/1, Istanbul 34120 Turkiye

عکس: turkishalibazaar.com

 

باقلوای بیلگه اوغلو

اگر در قسمت آناتولی استانبول پرسه می‌زنید و طعم بهترین باقلوای استانبول را در Bilgeoğlu نچشیده‌اید،  بسیار ضرر کرده‌اید! این غذاخوری کوچک که فقط یک شعبه دارد، در سال ۱۹۵۶ در کادیکوی افتتاح شد و از همان زمان، یکی از خوشمزه‌ترین باقلواهای شهر را سرو می‌کند.

بهترین گزینه‌ها در منوی باقلوا عبارتند از باقلوای پسته، باقلوای گردویی و باقلوای خشک. و اگر دوست دارید شیرینی خاص‌تری را امتحان کنید، بهتر است از Sobiyet غافل نشوید. این باقلوای خامه‌ای ترد، به راحتی در دهان ذوب می‌شود. بعلاوه، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک فنجان قهوه ترک کلاسیک را در کنار باقلوا نوش جان کنید. در نهایت قیمت یک اسلایس باقلوا در اینجا، در حدود ۴ دلار تمام می‌شود.

آدرس: Bahariye Caddesi, Nail Bey Sk. No: 1-B, Kadıköy/İstanbul, Türkiye

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در سفر استانبول

 

باقلوای گازیانتپ

باقلوای سنتی تازه و مسحورکننده بدون افزودنی را که از بهترین باقلوای استانبول است، در Gaziantep Baklavacısı  امتحان کنید. این برند که از سال ۱۹۸۳ در این حرفه فعالیت دارد، نقش مهمی را در کسب شهرت جهانی این دسر ایفا کرده است.

همه روزه تمام باقلواهای دست ساز، با بهترین محصولات طبیعی در اینجا تهیه می‌شوند. گازیانتپ، همچنین طعم‌های باشکوهی ارائه می‌دهد که به راحتی شما را به یاد سنت‌ها و فرهنگ استانبول می‌اندازند. در ضمن، ۳ شعبه از این برند را در کل شهر خواهید یافت که سعی می‌کنند طعم باقلوای ترکی را زنده نگه دارند. در اینجا انواع باقلوا موجودند. اما باقلوای پسته که با مغز پسته مخصوص و کره شفاف تهیه می‌شود، باقلوای گردویی، باقلوای خشک با بادام زمینی و شیر و بلغور، از محبوب‌ترین گزینه ها به شمار می‌آیند.

آدرس: Kartal. Kartal Cd. No:54, Istanbul, İstanbul, Turkey

 

باقلوای کاشی بیاض

اگر علاقمند به صرف غذاهای ترکی هستید و سعی می‌کنید رستورانی پیدا کنید که غذاهای گوشتی استثنایی را به همراه بهترین باقلوای استانبول سرو کند، سری به Kaşıbeyaz بزنید. این غذاکده که در سال ۲۰۰۱ درهای خود را به روی علاقمندان گشود، در ارائه طعم‌های جنوب شرقی آناتولی فعالیت دارد. کباب‌ها و گزینه‌های گریل، محبوبیت بالایی در این مکان دارند. در عین حال باقلوای چند لایه با گردو، بادام زمینی، پسته، هویج و کره شفاف و همچنین باقلوای خشک با بادام زمینی، شیر و بلغور را در این مکان مفرح خواهید یافت.  

آدرس: Mollafenari, Yeniçeriler Cd. No46/B, 34120 Fatih/İstanbul, Türkiye

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

 

باقلوای حاجی بوزان اوگولاری ۱۹۴۸

Hacı Bozan Oğulları 1948، یک باقلوافروشی با ریشه عمیق در شهر است. این برند با تخصصی چندین ساله،  از همان ابتدا اصرار داشت برای ارائه بهترین باقلوای استانبول، از محصولات محلی و اصیل و باکیفیت استفاده کنند. بعلاوه به دلیل نزدیکی به محله‌های تاریخی استانبول، همیشه مقصدی محبوب برای گردشگران تور استانبول نیز بوده است.

در اینجا می‌توانید از صرف انواع باقلواها نظیر باقلوای پسته، باقلوای ساده، باقلوای خلال هویج، سوتلو نوریه و باقلوای بدون گلوتن لذت ببرید. به علاوه، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید و در ماه رمضان به این مکان به یادماندنی بیایید، می‌توانید samsa (نوعی باقلوا که با شیرینی پرک و انواع آجیل تهیه می‌شود) را نیز میل کنید.

همچینن باید گفت قیمت باقلوای پسته‌ای، از ۱۱ تا ۱۲ دلار به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده و باقلواهای گردویی، کیلویی حدود ۱۰ تا ۱۱ دلار قیمت دارند.

آدرس: Yeşilköy, İstasyon Cd. No:8, Istanbul, Turkey

 

آشنایی با محله باکرکوی استانبول

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۱ آبان ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 27 آبان 1402)

نظرات کاربران