بازدید از ۲۰ مکان برتر مسکو و سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری روسیه
بازدید از ۲۰ مکان برتر مسکو و سنت پترزبورگ

روسیه به عنوان یکی از قدیم‌ترین و پهناورترین کشورهای دنیا همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا بوده است. در تور روسیه نیز شهر مسکو به دلیل پایتخت بودن بیش از دیگر شهرهای این کشور مورد توجه توریست‌ها است. این شهر همواره در تاریخ روسیه نقش پررنگی را ایفا کرده و کاخ‌ها، صومعه‌ها، کلیساها، موزه‌ها، پارک‌ها، تپه‌ها، برج‌ها و گالری‌های متنوعی را در خود جای داده‌ است. چنانچه مسافر کشور روسیه هستید و قصد سفر به این شهر را دارید با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبرو خواهید بود که احتمالا زمان کافی برای بازدید از تک تک آن‌ها را نخواهید داشت. پس در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با برترین مکان‌هایی که باید در سفر به مسکو بازدید کنید، آشنا کنیم.

 

۱. موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ، روسیه (Hermitage Museum Saint Petersburg, Russia)

موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ، پس از موزه لوور پاریس، دومین موزه هنری جهان است. این مؤسسه در سال ۱۷۶۴ توسط امپراتور کاترین کبیر تأسیس شد. از آثار باستانی مصر، هنر رنسانس و هنر باروک هلندی گرفته تا هنرهای زیبای نئوکلاسیک، امپرسیونیست، پست امپرسیونیست و مدرن اروپایی مواردی هستند که در این موزه هنری شاهد آن خواهید بود. تمامی آثار هنری موزه ارمیتاژ آن را به بهشت ​​ علاقه‌مندان به هنر تبدیل کرده است.

  • آدرس: Palace Square, 2, Sankt-Peterburg, Russia, 190000
  • زمان بازدید: ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ عصر (دوشنبه تعطیل)

 

۲. ورزشگاه کرستوفسکی سنت پترزبورگ، روسیه (Krestovsky Stadium Saint Petersburg, Russia)

ورزشگاه کرستوفسکی از مهم‌ترین استادیوم‌های روسیه محسوب می‌شود و در دهه ۱۹۰۰ برای دوره‌های خاصی محل باشگاه فوتبال زنیت بود. همچنین جام کنفدراسیون‌های فیفا و چندین بازی گروهی و فینال آلمان و شیلی در این ورزشگاه برگزار شده است. جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ نیز در آنجا برگزار شده که روسیه میزبان مسابقات بود. بنابراین اگر به فوتبال علاقه دارید حتما بازی‌های این استادیوم را در تاریخ سفر خود بررسی کرده و در صورت برگزاری بازی تیم‌های مورد علاقه خود بلیط مسابقه را خریداری کنید.

  • آدرس: Futbol’naya Aleya, 1, Sankt-Peterburg, Russia, 197110
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر

 

گشت و گذاری زمستانه در سن پترزبوگ روسیه

 

۳. کاخ پیترهوف سنت پترزبورگ، روسیه (Peterhof Palace Saint Petersburg, Russia)

یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی روسیه کاخ پترهوف است. این مکان مجموعه‌ای از کاخ‌ها و باغ‌هایی است که در پترهوف، سنت پترزبورگ واقع شده‌اند. یکی از برترین ویژگی‌های این منطقه که چشم بسیاری از گردشگرانی که برای بازدید از این منطقه می‌آیند را به خود خیره می‌کند، صخره‌ای به ارتفاع ۱۶ متر در آن است. همچنین این کاخ تالار باشکوه چسما را در خود جای داده که با نقاشی‌های تاریخی از نبرد چسما تزئین شده است. این یکی از مهم‌‌ترین جنگ‌های روسیه در طول تاریخ بوده که در مقابل ترکیه به پیروزی دریایی دست یافت.

  • آدرس: Razvodnaya Ulitsa, 2, Sankt-Peterburg, Russia
  • زمان بازدید: ۹ صبح الی ۷ عصر

 

۴. موزه پوشکین مسکو، روسیه (Pushkin Museum Moscow, Russia)

اگر می خواهید از یکی از بهترین مکان‌های توریستی در مسکو دیدن کنید تا مجموعه گسترده‌ای از شاهکارهای اروپایی را کشف کنید، پس باید از موزه پوشکین را هرگز ار دست ندهید. در اینجا، می‌توانید به گشت و گذار چند ساعته پرداخته و روزی به یادماندنی را سپری کنید. موزه پوشکین به سه بخش تقسیم شده است که هر کدام از این بخش‌ها موضوعات مختلف هنر بیزانس، رنسانس، و عصر طلایی هلند را پوشش می‌دهد. همچنین برای تماشای مجموعه اهدایی افراد مهم تاریخ، می‌توانید از موزه مجموعه‌های خصوصی نیز دیدن کنید.

  • آدرس: Ulitsa Volkhonka, 12, Moskva, Russia, 119019
  • زمان بازدید: ۱۱ صبح الی ۸ شب

 

قدیمی‌ترین شهرهای روسیه را بشناسید

 

۵. کولومنسکویه مسکو، روسیه (Kolomenskoye Moscow, Russia)

کولومنسکویه که در فاصله چند کیلومتری مرکز شهر مسکو قرار دارد، زمانی یک ملک سلطنتی بود که اکنون به موزه تبدیل شده است. این مجموعه مشرف به رودخانه مسکوا بوده و مکانی بسیار جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ است. شما می‌توانید در باغ این موزه که یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مسکو است قدم زده و برای دقایقی از شلوغی شهر دور باشید.

  • آدرس: Andropova Ave, 39, Moskva, Russia, 115487
  • زمان بازدید: ۹ صبح الی ۸ شب

 

۶. صومعه نووسپاسکی مسکو، روسیه (Novospassky Monastery Moscow, Russia)

شهر مسکو طیف گسترده‌ای جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده که صومعه نووسپاسکی یکی دیگر از محبوب‌ترین آن‌ها در بین توریست‌ها است. صومعه نووسپاسکی که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد، اولین صومعه‌ای است که در قلب مسکو تأسیس شده است. این مکان در منطقه جنوب شرقی واقع شده و سالانه توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند.

  • آدرس: Krest’yanskaya Ploshchad’, 10, Moskva, Russia, 115172
  • زمان بازدید: همه روزه در تمامی ساعات

 

بهترین مقاصد پاییزه روسیه

 

۷. اسلحه خانه کرملین مسکو، روسیه (Kremlin Armoury Moscow, Russia)

اسلحه خانه کرملین یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو است که در محوطه کرملین مسکو قرار دارد. گردشگران این مکان را یک گنج خانه در قلب مسکو می‌دانند. اسلحه خانه کرملین یک موزه منحصر به فرد است که حدود ۴۰۰۰ وسیله منحصر به فرد و گرانبها از انواع سلاح‌ها را از سال ۱۸۵۱ را در معرض نمایش گذاشته است.

  • آدرس: The Moscow Kremlin, Moskva, Russia, 125009
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر (در تمام تعطیلات رسمی تعطیل است)

 

۸. اسپارو هیلز مسکو، روسیه (Sparrow Hills Moscow, Russia)

قطعا ترک شهر مسکو بدون بازدید از تپه‌های لنین که امروزه با نام تپه‌های اسپارو شناخته می‌شود، ناتمام خواهد بود. این مکان در ارتفاع ۲۲۰ متری قرار گرفته و بلندترین نقطه شهر است که بر فراز رودخانه مسکوا قرار دارد. اغلب توریست‌ها تمایل دارند تا به بالای تپه‌ها رفته و از آنجا مناظر خیره کننده خط افق مسکو را تماشا کنند.

  • آدرس: Moscow, Russia, 119270
  • زمان بازدید: ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته

 

جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

 

۹. کلیسای جامع فرشته بزرگ مسکو، روسیه (Cathedral Of The Archangel Moscow, Russia)

کلیسای جامع فرشته بزرگ مسکو، یک کلیسای جامع ارتدکس بوده و در یکی از توریستی‌ترین بخش‌های شهر قرار دارد و یکی از زیباترین کلیساهای مسکو است. بنابراین گردشگران علاقه‌مند می‌توانند در همان روز به بازدید از برج ناقوس ایوان بزرگ و کاخ بزرگ کرملین نیز بروند. این کلیسای جامع که منعکس کننده جذابیت سبک معماری رنسانس ایتالیایی است، در محل ساختار اصلی که قدمت آن به سال ۱۳۳۳ باز می‌گردد، ساخته شده است.

  • آدرس: Cathedral Square, Moscow Kremlin, Moscow, Russia, 103073
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (در تمام تعطیلات رسمی تعطیل است)

 

۱۰. مسکواریوم مسکو، روسیه (Moskvarium Moscow, Russia)

مسکواریوم مکانی متفاوت در مسکو است و این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا به همراه کودکان خود حیات زیر آب را کشف کرده و لحظاتی به یادماندنی را سپری کنند. این مجموعه در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده و امروزه به یکی از مکان‌های پرطرفدار برای بازدید در مسکو تبدیل شده است. مسکواریوم حدود ۸۰ آکواریوم بزرگ را که موجودات دریایی از حدود ۸۰۰۰ گونه را در خود جای داده تشکیل شده است. این آکواریوم‌ها که از سرتاسر جهان گرد هم آمده‌اند، دارای بیش از ۵۰۰ گونه ماهی از جمله دلفین، کوسه‌های ۳ متری، نهنگ‌های قاتل و ماهیان خاویاری روسی هستند.

  • آدرس: All-Russian Exhibition Center, Prospekt Mira, 119, стр.23, Moskva, Russia, 129223
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (در تمام تعطیلات رسمی تعطیل است)

 

۱۱. موزه صندوق الماس مسکو، روسیه (Diamond Fund Museum Moscow, Russia)

موزه صندوق الماس یکی از باشکوه‌ترین مکان‌هایی است که در تور روسیه فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این موزه دیدنی سنگ‌های قیمتی، جواهرات، صندوق الماس و بسیاری موارد دیگر از این دسته را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد. بدون اغراق در این بازدید محو زیبایی و شکوه جواهرات گران‌بها در آن خواهید شد. این موزه در محوطه کرملین معروف مسکو و در مکانی که توسط امپراتور پیتر اول روسیه در سال ۱۷۱۹ تأسیس شد، قرار دارد. بنابراین در کنار جواهرات چشمگیر می‌توانید از سبک معماری قدیمی بنای آن نیز دیدن کنید.

  • آدرس: Proyezd Proyektiruyemyy 813, Moskva, Russia, 125009
  • زمان بازدید: جمعه تا چهارشنبه از ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر و ۲ ظهر تا ۵:۲۰ عصر (پنجشنبه‌ها تعطیل)

 

قهوه‌های متفاوت در بهترین کافه‌های مسکو

 

۱۲. پارک ملی لوسینی اوستروف مسکو، روسیه (Losiny Ostrov National Park Moscow, Russia)

از میان تمام نقاط دیدنی مسکو، پارک ملی لوسینی اوستروف ترکیب کاملی از طبیعت و حیات وحش را ارائه می‌دهد. این پارک از نظر وسعت و عظمت اغلب با پارک ایالتی پدرا برانکا در ریودوژانیرو و پارک ملی تیبل مونتین کیپ تاون مقایسه می‌شود. این اولین پارک ملی پایتخت روسیه بوده که در آن می‌توان گونه‌های حیوانی زیادی را از جمله پرندگان، پستانداران، دوزیستان و خزندگان مشاهده کرد.

  • آدرس: Poperechny Prosek, 1G, Moscow 107014, Russia
  • زمان بازدید: همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز

 

۱۳. برج اوستانکینو مسکو، روسیه (Ostankino Tower Moscow, Russia)

برج اوستانکینو که در ارتفاع ۱۷۷۲ فوتی قرار دارد به دلیل اینکه تنها سازه مستقل در کل اروپا به حساب می‌‌آید، مشهور است. جدا از اینکه برج اوستانکینو یازدهمین سازه مرتفع جهان است، سکوی رصد در برج اوستانکینو مکانی برای کسانی است که می‌خواهند از بهترین مناظر افق مسکو لذت ببرند. پس دوربین عکاسی خود را برداشته و برای تماشای مسکو به صورت پانوراما به بازدید از اوستانکینو بروید.

  • آدرس: Akademika Koroleva St, 15, Moskva, Russia, 127427
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا ۹ شب

 

۱۴. کاخ بزرگ کرملین مسکو، روسیه (Grand Kremlin Palace Moscow, Russia)

کاخ بزرگ کرملین که در سال ۱۸۴۹ تأسیس شده، یکی از آن مکان‌هایی است که در مسکو باید از آن دیدن کرد. دکور پیچیده داخل کاخ بزرگ کرملین که به زیبایی و با دقت در جزئیات ساخته شده است. معماری این کاخ ترکیبی از هنر روسی و سبک معماری بیزانس بوده و همین جذابیت آن را دوچندان کرده است.

  • آدرس: Moscow Kremlin, Moscow 103073, Russia
  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر

 

بهترین نقاط اینستاگرامی مسکو

 

۱۵. پارک ودنخا مسکو، روسیه (VDNKh Park Moscow, Russia)

پارک ودنخا یکی از مکان‌های دیدنی محبوب مسکو است که در حقیقت یک مرکز تجاری و نمایشگاهی بزرگ در شهر به حساب می‌آید. این پارک زیبا مجموعه بی‌نظیری از کاخ‌ها، فواره‌ها، شگفتی‌های معماری، طاق‌ها و آلاچیق‌های متعددی را در خود جای داده که در حین گشت و گذار در آن هرگز احساس خستگی و کسل‌کنندگی به شما دست نخواهد داد.

  • آدرس: Prospekt Mira, 119, Moskva, Russia, 129223
  • زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه به صورت ۲۴ ساعته

 

۱۶. تئاتر بولشوی مسکو، روسیه (Bolshoi Theatre Moscow, Russia)

برای دوستداران هنر و فرهنگ، تئاتر بولشوی مکانی است که می‌توانند شاهد یکی از بهترین اجراهای زنده اپرا و باله باشند. تئاتر بولشوی که به دلیل داشتن نمای نئوکلاسیک معروف است، یکی از نقاط دیدنی شهر است. توصیه می‌کنیم حتما در سفر خود به مسکو بلیطی از اجراهای این تئاتر را خریداری کرده و ساعاتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم سالن‌های درجه یک تئاتر مسکو را نیر بشناسید.

  • آدرس: Theatre Square, 1, Moskva, Russia, 125009
  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

 

۱۷. موزه یادبود کیهان نوردی مسکو، روسیه (Memorial Museum Of Cosmonautics Moscow, Russia)

موزه یادبود کیهان‌نوردی، منحصربه‌فرد‌ترین مکانی است که در مسکو فرصت بازدید از‌ آن را خواهید داشت. روسیه یکی از پرمدعاترین کشورها در حوزه هوا و فضا بوده و به همین دلیل جای تعجبی نخواهد بود که بخواهید از این موزه دیدنی که مرتبط با فضانوردی است دیدن کنید.

  • آدرس: Prospekt Mira, 111, Moskva, Russia, 129223
  • زمان بازدید: پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۹ شب؛ سه شنبه‌ها، چهارشنبه‌ها، جمعه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۷ عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل است

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه

 

۱۸. کلیسای جامع سنت باسیل مسکو، روسیه (Saint Basil’s Cathedral Moscow, Russia)

کلیسای سنت باسیل که یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مسکو محسوب می‌شود، در میان مردم محلی به کلیسای جامع واسیلی متبرک نیز معروف است. این کلیسای جامع که یکی از نقاط دیدنی مسکو است در قلب میدان سرخ واقع شده و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این مکان که به عنوان یک غذای بصری برای مسافران خدمت می‌کند، یکی از بایدها برای بازدید در مسکو است.

  • آدرس: Krasnaya Square, 2, Moscow 109012, Russia
  • زمان بازدید: ماه‌های ژوئن تا آگوست از ۱۰ صبح تا ۷ عصر؛ آگوست تا سپتامبر از ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر؛ سپتامبر تا نوامبر از ۱۰ صبح تا ۶ عصر

 

۱۹. میدان سرخ مسکو، روسیه (Red Square Moscow, Russia)

میدان سرخ که ارگ ​​سلطنتی کرملین را از محله تجاری قدیمی کیتای گورود جدا می‌کند، یکی از جالب‌ترین مکان‌های مسکو است. میدان سرخ با تحمل سنگینی تاریخ روسیه تا حد زیادی نه تنها به عنوان یک جاذبه بلکه به عنوان قلب، روح و نماد کل کشور عمل می‌کند. به طوری که هدف اصلی اغلب گردشگران از سفر با تور روسیه بازدید از میدان سرخ آن است. پینشهاد می‌کنیم حتما جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو را از دست ندهید.

  • آدرس: Krasnaya Ploshchad, Moscow, Russia
  • زمان بازدید: همه روزه در تمامی ساعات شبانه روز

 

۲۰. کرملین مسکو، روسیه (Moscow Kremlin, Russia)

اگر همه جاذبه‌ها به عنوان اعضای شهر عمل کنند، کرملین مسکو خانه‌ای خواهد بود که همه این مکان‌های گردشگری را در خود جای داده است. کرملین مسکو که تقریباً تمام جاذبه‌های دیدنی معروف را در بر می‌گیرد، اقامتگاه سلطنتی رئیس جمهور روسیه و بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مسکو است. کاخ کرملین با ارائه مناظر خیره‌کننده از رودخانه مسکو و واقع در قلب شهر، از واجبات هرکسی برای بازدید یک بار در طول عمر است.

  • آدرس: Moscow, Russia, 103073
  • زمان بازدید: جمعه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر؛ پنجشنبه تعطیل است

 

سفر به سن پترزبورگ و حضور در شب‌های سفید

 

منبع

۲۱ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران