معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

شهر استانبول شهر دیدنی‌ها و خوراکی‌ها است. استانبول علاوه ‌بر داشتن مراکز خرید، ساحل زیبا، مجموعه‌های تفریحی و ... به داشتن غذاها و دسرهای خوشمزه و دلپذیر هم شهرت دارد. بسیاری از گردشگران با ورود به استانبول هوس می‌کنند خوراکی‌های این شهر دیدنی را امتحان کنند. در استانبول در کنار غذاهای خوشمزه محلی و بین‌المللی فرصت نوش جان کردن دسرهای خوشمزه‌ ترکی و بین‌المللی را هم خواهید داشت. بنابراین گردشگران، استانبول را به مرکز دسرهای خوشمزه هم می‌شناسند. در این مقاله برای آشنایی شما عزیزانی که قصد سفر با تور استانبول و امتحان کردن دسرهای خوشمزه این شهر را دارید، معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول را معرفی کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله نیازی به گشتن در استانبول برای پیدا کردن دسر مورد علاقه‌تان نخواهید داشت.

 

معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

استانبول توریستی‌ترین شهر ترکیه است. این شهر با اینکه پایتخت ترکیه نیست اما بزرگترین و مهم‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. با سفر به این شهر زیبا و دیدنی شما می‌توانید هم از جاهای دیدنی و تفریحی طبیعی لذت ببرید و هم از مراکز خرید بزرگ و لوکس آن خرید کنید و هم خوراکی‌های خوشمزه و متنوع آنجا را امتحان کنید. یکی از خوراکی‌هایی که شما به طور خاص می‌توانید در تنوع بالا در استانبول پیدا کنید، دسر است. در این شهر دسر فروشی‌های زیادی وجود دارند که شهرت جهانی پیدا کرده و امروزه به مقصد بسیاری از گردشگران تور استانبول تبدیل شده‌اند. انواع دسرها را در طعم و رنگ متفاوت و از سراسر جهان می‌توانید در این دسر فروشی‌ها مشاهده کنید. در زیر به معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول اشاره کرده‌ایم:

شیرینی پزی پلیت (pelit)

یکی از معروف‌ترین شیرینی پزی‌های ترکیه که شما می‌توانید دسرهای خوشمزه و متنوعی را از آنجا بخرید، شیرینی پزی پلیت است. این شیرینی پزی شهر استانبول شهرت زیادی دارد و با مراجعه به آن و مشاهده تعداد مشتری‌های آن در ساعات مختلف، متوجه این محبوبیت خواهید شد. دسر میله فیوله که یک شیرینی فرانسوی است، معروف‌ترین دسری می‌باشد که به طور اختصاصی در این شیرینی پزی پخت می‌شود. طعم این دسر بسیار عالی است و توصیه می‌کنیم حتما این شیرینی را با چایی امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

۱۱ مقصد جذاب برای سفرهای نیم روزه از استانبول

سارای بولولو حسن اوستا (Bolulu Hasan Usta)

سرای بولولو حسن اوستا یکی از بهترین مراکزی است که شما برای میل کردن انواع دسر و بستنی‌های خوشمزه ترکی و حتی بین‌المللی می‌توانید به آنجا بروید. دسرهای این فروشگاه بسیار خوشمزه است و در عین حال قیمت بالایی هم ندارد. اگر می‌خواهید بعد از گردش در شهر استانبول با خوردن یک دسر خستگی را از تن خود بیرون کنید، به بولولو حسن اوستا سر بزنید. این دسر سرا در محله امینونو استانبول واقع شده است.

سارای محلبی جسی(Saray Muhallebicisi)

سارای محلبی جسی یکی دیگر از دسرسراهای استانبول است که با شیرینی‌های خوشمزه معروف ترکیه به نام محلبی شهرت دارد. محلبی نوعی پودینگ است که در آن از شیره درخت کندر و از دارچین برای تزیین استفاده می‌کنند. البته در این مکان انواع دسرهای محلی و بین‌المللی در طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند و هنگام رفتن به داخل آن و مشاهده تنوع دسرها، شربت‌ها و شیرینی‌های خوش رنگ و خوش طعم، انتخاب بسیار سخت می‌شود. این دسرسرا جزو بناهای قدیمی استانبول است و در کنار بازار مشهور ادویه استانبول قرار دارد. فضای این دسر سرا بسیار دلنشین است. سارای محلبی جسی یک شعبه دیگر هم در خیابان استقلال استانبول دارد که دارای فضایی دنج است.

 

تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

شیرینی فروشی مشهور ببک بادم ازمسی (Meshur Bebek Badem Ezmesi)

این شیرینی‌فروشی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی‌های شهر استانبول است. به طوری که ببک بادم ازمسی یک شیرینی فروشی و دسرسرای زنجیره‌ای است که دارای فروشگاه‌های زیادی در استانبول و حتی دیگر شهرهای ترکیه می‌باشد. در این دسر سرا انواع شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه ترکی و بین‌المللی را می‌توانید پیدا کنید. این شیرینی فروشی شهرت زیادی دارد و بسیاری از گردشگران و بومیان استانبول، دسرهای آن را دوست دارند و با اشتیاق برای خرید از آنجا صف می‌بندند. قدمت این دسر سرا به سال ۱۹۰۴ میلادی برمی‌گردد.

شیرینی پزی دیوان (Divan)

شیرینی پزی دیوان از جمله شیرینی فروشی‌ها و دسرسراهای استانبول است که رتبه A کیفیت را دارا است. در این شیرینی پزی انواع کیک و شیرینی‌های خوشمزه ترکی را با طعم‌های اصیل آن‌ها می‌توانید امتحان کنید. این شیرینی پزی تنها به شیرینی و کیک شهرت ندارد، بلکه دسرهای مخصوص این فروشگاه هم همیشه مورد توجه و علاقه بوده است. یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌های این شیرینی پزی، شیرینی اکلیر (Éclair) است که ترکیبی از شیرینی خامه‌ای و بستنی است. توصیه می‌کنیم تا اکلیر را امتحان نکرده‌اید، از استانبول نروید.

 

بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش اول

شکلات فروشی کافر ارول (Cafer Erol)

اگر به شکلات به عنوان دسر علاقمند هستید و یا می‌خواهید به عنوان سوغاتی در تور استانبول برای عزیزانتان شکلات بخرید، شکلات فروشی کافر ارول فروشگاه مناسبی برای شما خواهد بود. در این شکلات فروشی انواع شکلات از برندهای مختلف به فروش می‌رسد. در این مغازه خوراکی‌های دیگری همچون انواع کلوچه‌ها هم به فروش می‌رسند. این شکلات فروشی از جمله فروشگاه‌های پر رفت و آمد و محبوب در شهر استانبول است. در واقع کافر ارول یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های شیرینی و شکلات استانبول است. آنجا دنیایی از طعم و رنگ است و چشم‌ها را خیره می‌کند. اگر به کافر ارول بروید محال است دست خالی بیرون بیایید. این فروشگاه در بخش آسیایی استانبول واقع شده و دارای تنوع بسیار زیادی در شکلات و شیرینی‌هایی است که عرضه می‌کند. در کافر ارول می‌توانید مجموعه‌ای از خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین آبنبات‌ها را با رنگ و طعم مختلف پیدا کنید. همچنین انواع شیرینی‌های میوه‌ای را از این فروشگاه می‌توانید بخرید.

دسر سرای تکسیم سوتیس (Taksim Sutis)

دسر سرای تکسیم سوتیس از معروف‌ترین و پرطرفدارترین دسر سراهای شهر استانبول است که علاوه ‌بر مردم خود شهر استانبول، مورد علاقه بسیاری از توریست‌ها و گردشگرانی است که با این مجموعه آشنا هستند. اگر یکبار شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه تکسیم سوتیس را امتحان کنید، هر بار که با تور استانبول سفر کنید، از اولین فروشگاه‌هایی خواهد بود که به آنجا می‌روید. در تکسیم سوتیس یک شیرینی بسیار خوشمزه و محبوب به نام کونفه (Kunefah) به فروش می‌رسد که محبوبیت این مجموعه را دو چندان کرده است.

 

لوکس‌ترین هتل‌ها در آکسارای استانبول: قسمت اول

شیرینی پزی گورمه(Goreme)

از دیگر دسر سراهای معروف و محبوب استانبول و حتی کل ترکیه، شیرینی پزی گورمه است. این شیرینی پزی پاتوق بسیاری از گردشگران و ساکنین خود استانبول است. به گونه‌ای که از هرکس آدرس آن را بخواهید، بدون تعلل آدرس دقیق آنجا را به شما خواهد داد. این شیرینی پزی در محله کورتولوش قرار دارد. گورمه به عرضه دسرها و شیرینی‌های لبنی شهرت دارد. شیرینی محلبی از محبوب‌ترین شیرینی‌های این دسر سرا است که طرفداران زیادی در استانبول دارد.

شیرینی پزی نظر (Nazar)

شیرینی پزی نظر یکی از دسرسراهایی است که در استانبول می‌توانید برای خرید شیرینی‌های خوشمزه و متنوع به آنجا مراجعه کنید. نظر یک فروشگاه نسبتا کوچک است و ظاهر ساده‌ای دارد و به هیچ عنوان مکانی لوکس نیست. اما آنقدر شیرینی‌های خوشمزه و متنوعی دارد که آن را جز محبوب‌ترین دسرسراهای استانبول به حساب می‌آورند. پروفیترال معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین دسر نظر است که محبوبیت زیادی دارد و بسیاری تنها به خاطر خرید پروفیترال نظر را انتخاب می‌کنند. پروفیترال نوعی شیرینی گرد است که داخل آن خامه دارد و روی آن شکلات ریخته می‌شود.

 

آشنایی با معروف‌ترین مسجدهای استانبول

رستوران هونکار(Hunkar)

رستوران هونکار یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است. در این رستوران علاوه‌ بر غذاهای خوشمزه ترکی و بین‌المللی، نوعی دسر بسیار محبوب هم سرو می‌شود. در واقع می‌توان گفت که محبوبیت هانکر بیشتر به خاطر این دسر است. دسر معروف هونکار، حلوای ایرمیک است. این حلوا از آرد سمولینا و بستنی تهیه می‌شود. حتما حلوای ایرمیک را امتحان کنید تا عاشق طعم عالی آن شوید.

شیرینی پزی بیلگه اوغلو (Bilge oglu)

بیلگه اوغلو از شناخته شده‌ترین شیرینی پزی‌های استانبول است. شهرت این مجموعه به خاطر باقلواهای بی نظیری است که می‌پزد. کشور ترکیه، کشور باقلواها است و شما می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را پیدا کنید که انواع باقلوا در آنجا عرضه می‌شود، اما بیلگه اوغلو چیز دیگری است. باقلواهای آن متنوع و پر مخلفات بوده و همیشه تازه و خوش طعم هستند. باقلوای ترکی بهترین سوغات کشور ترکیه است؛ مخصوصا اگر آن را از بیلگه اوغلو خریده باشید.

 

مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

رستوران کونیالی (Konyali)

کونیالی از رستوران‌های معتبر و با کیفیت استانبول است که غذاهایی فوق‌العاده در آنجا سرو می‌شوند. البته کونیالی علاوه ‌بر رستوران یک شیرینی پزی هم در زیر مجموعه خود دارد. شیرینی پزی کونیالی انواع شیرینی‌های ترکی را در طعمی فوق‌العاده و اصیل و با کیفیتی بالا عرضه می‌کند. اما تخصص این مجموعه پخت انواع باقلوا است. باقلوای پرتقالی کونیالی شهرتی جهانی دارند و از همه جای دنیا توریست‌هایی که به استانبول می‌آیند، آن را امتحان می‌کنند.

کلام آخر

استانبول از مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای ترکیه است. بسیاری از گردشگران ابتدا استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خود در کشور ترکیه انتخاب می‌کنند. در این شهر علاوه ‌بر جاذبه‌های گردشگری، شما می‌توانید خوراکی‌های مختلف ترکی و بین‌المللی را انتخاب کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. این شهر دسرهای بسیار معروفی نیز دارد و فروشگاه‌ها و دسرسراهای زیادی در سطح شهر به گردشگران تور استانبول و مردم بومی آنجا خدمات می‌دهند. در اینجا چند مورد از معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول را برای شما معرفی کردیم. اگر در استانبول به دنبال خوردن شیرینی‌ها و دسرهای خوش طعم ترکی بودید، یکی از این دسرسراها را انتخاب کنید.

 

بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در تور استانبول

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران