تجربه پاراگلایدر در ایران و نکات مهم آن

جاذبه‌های گردشگری داخلی
تجربه پاراگلایدر در ایران و نکات مهم آن

تفریحات هیجان انگیز این روزها به یکی از بایدهای زندگی افراد تبدیل شده است. چرا که می‌توان با این تفریحات آدرنالین خون را به اوج رسانده و نهایت لذت را تجربه کرد. یکی از پرطرفدارترین تفریحات هیجان‌انگیز پاراگلایدر سواری است. علاقه‌مندان می‌توانند به مکان‌های مختلف پاراگلایدر سواری رفته و یک پرواز به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. در اصل پاراگلایدر یک رشته ورزشی به حساب می‌آید که امروزه به تفریحی محبوب در بین جوانان تبدیل شده است. چنانچه شما نیز عاشق پرواز و تفریحات هیجانی هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تجربه پاراگلایدر در ایران و نکات مهم که باید قبل از آن بدانید، آشنا کنیم.

 

آشنایی با پاراگلایدر در ایران

پاراگلایدر وسیله‌ای ابتدایی برای تجربه پرواز بر فراز آسمان برای انسان است. به این معنا که به کمک پاراگلایدر می‌توان بدون نیاز به موتور در آسمان‌ها به پرواز درآمده و هیجان را در خود به بالاترین حد رساند. البته برای این منظور باید آموزش‌های ابتدایی توسط استادان این کار دریافت شوند. خود پاراگلایدر از جنس یک لایه پلاستیکی می‌باشد که از چهار گوشه آن طناب‌هایی به قسمت نشیمن آن وصل می‌شوند. برای شروع پرواز شخص پاراگلایدر سوار بر فراز تپه‌ای بلند می‌رود. از فاصله دور به سمت سراشیبی تپه دویده و در نهایت از روی زمین بلند می‌شود. آنچه پاراگلایدر را در بین افراد محبوب کرده عدم نیاز به سقوط آزاد یا پرش از ارتفاع در آن است. پس شرط اصلی برای اوج گرفتن توانایی بدن شما در دویدن است. پس هیچ گونه ترسی ناشی از پرش از ارتفاع و سقوط آزاد در این ورزش تفریحی متوجه حال شما نخواهد شد.

 

جنگل‌ها و دره‌های خوفناک ایران!

 

ایمنی پاراگلایدر در ایران

یکی از شرط‌های اصلی در هر ورزشی و به خصوص ورزش‌های پروازی ایمنی است. چرا که هیچ کسی دوست ندارد به خاطر یک لحظه لذت یک عمر پشیمان شود. چنانچه پاراگلایدر سواری با رعایت تمامی نکات ایمنی و با راهنمایی یک استاد حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه انجام شود هیچ گونه خطری متوجه حال شما نخواهد شد. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید انتخاب یک سایت پاراگلایدر سواری معتبر و کمک گرفتن از افراد متبحر در این زمینه است. همچنین توصیه می‌شود که شرایط جوی را قبل از پاراگلایدر سواری مورد بررسی قرار داده و در روزی خوش آب و هوا و بدون وزش باد سعی در لذت بردن از این تفریح بکنید. به عنوان نکته آخر نیز پیشنهاد می‌شود حتما از تجهیزات ایمن و استاندارد استفاده کنید. در صورت رعایت تمامی نکات ایمنی این اطمینان را به شما می‌دهیم که پاراگلایدر سواری بی‌خطری را با اوج لذت تجربه خواهید کرد.

 

مراحل پاراگلایدر سواری

پاراگلایدر سواری کمی با دیگر ورزش‌ها متفاوت است. به این صورت که برای انجام آن نمی‌توان بلافاصله دست به کار شد. چرا که پاراگلایدر نیاز به یک سری مراحل و اقدامات قبلی دارد. در زیر به مراحل پاراگلایدر سواری به ترتیب پرداخته‌ایم:

  • تحقیق در مورد سایت‌های پاراگلایدر سواری

اولین کار تحقیق و پیدا کردن مکانی معتبر با تمامی امکانات استاندارد برای پاراگلایدر سواری است. برای این منظور می‌توانید از اینترنت و افراد فعال در این زمینه کمک بگیرید. ما نیز در ادامه چند مورد از مهم‌ترین سایت‌های پاراگلایدر را معرفی می‌کنیم.

  • استفاده از تجهیزات مطمئن و استاندارد

در اصل برای تجربه پاراگلایدر نیازی به تجهیزات شخصی و زیادی ندارید. چرا که در سایت‌های مخصوص تمامی وسیله‌های مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهند گرفت. اکیدا توصیه می‌شود که قبل از نشستن بر روی قسمت نشیمن چتر حتما از تجهیزات ایمنی مثل کلاه مخصوص و ... استفاده کنید.

  • دویدن به سمت نقطه پرش

همان طور که گفته شد برای پاراگلایدر نیازی به سقوط آزاد نیست. با این حال برای آغاز پرواز باید انرژی اولیه را داشته باشید. برای این منظور باید با سرعت بالا دویده و به سمت نقطه پرش در ارتفاعی که انتخاب کرده‌اید خیز بردارید.

  • تیک آف برای پرواز

با رسیدن به ابتدای تقطه آغاز شیب در ارتفاعات کوه پرش پاراگلایدر آغاز می‌شود. به این مرحله تیک آف می‌گویند که می‌توانید پرواز را تجربه کنید.

  • فرود بر روی زمین

بعد از اینکه پاراگلایدر سواری شما تمام شد باید بر روی زمین فرود بیایید. پس نقطه‌ای امن پیدا کرده و آرام آرام پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید.

توجه داشته باشید که در صورت نیاز فردی باتجربه در تمامی این مراحل در کنار شما عزیزان خواهد بود.

 

بهترین سایت‌های پاراگلایدر در ایران

به دلیل محبوبیت بالای پاراگلایدر در بین ایرانیان در حال حاضر مکان‌های مختلفی برای این منظور تعبیه شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به موقعیت خود یکی از این مکان‌ها را انتخاب کرده و روزی هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند:

  • سایت پاراگلایدر جنت آباد تهران

یکی از بهترین سایت‌های پاراگلایدر در ایران بدون شک در تهران، پایتخت کشور خواهد بود. این سایت دارای جاده ماشین رو بوده و دسترسی آسانی دارد. ارتفاع پرواز در آن حدود ۱۲۰۰ الی ۱۸۰۰ پا است.

 

تجربه‌ای متفاوت در خاصترین اقامتگاه‌های ایران

  • سایت پاراگلایدر آب جهان در داراب

در سمت شمال غربی شهر داراب سایت پاراگلایدر سواری وجود دارد. این مکان امکان پرواز در ارتفاع ۳۰۰۰ پا را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. همچنین نحوه دسترسی به آن از طریق جاده ماشین رو بوده که برای افراد هیچ دشواری ندارد.

  • سایت پاراگلایدر گنو در بندرعباس

چنانچه در جنوب زندگی می‌کنید و قصد یک پاراگلایدر سواری هیجان‌انگیز را در ارتفاع زیاد دارید، سایت گنو واقع در بندرعباس توصیه می‌شود. این سایت امکان پاراگلایدر سواری در ارتفاع ۱۲۰۰ الی ۴۵۰۰ پا را فراهم می‌کند.

  • سایت پاراگلایدر توچال در تهران

قطعا توچال به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی کشور که در ارتفاعات قرار دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای لذت بردن از پرواز با پاراگلایدر باشد. با پرواز در توچال می‌توانید به ارتفاع ۲۶۰۰ الی ۳۰۰۰ پا رفته و در باشگاه انقلاب تهران فرود بیایید.

  • سایت پاراگلایدر امام زاده هاشم

از دیگر سایت‌های پاراگلایدر سواری که در تهران قرار دارد، سایت امام زاده هاشم است. این سایت پرواز در ارتفاع ۱۲۰۰ الی ۱۸۰۰ پا را فراهم کرده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق جاده ماشین رو دسترسی آسانی به آن داشته باشند.

  • سایت پاراگلایدر آب سرد دماوند

چنانچه ساکن تهران هستید با رفتن به سمت شرق می‌توانید به سایت پاراگلایدر آب سرد دماوند دسترسی پیدا کرده و تجربه یک پرواز بی‌نظیر برای خود رقم بزنید. این سایت از ارتفاع ۱۸۰۰ الی ۱۹۰۰ پا برخوردار است.

 

مراکز و سایت‌های غواصی در کیش

  • سایت پاراگلایدر لواسان

مورد بعدی از مکان‌های پرطرفدار پاراگلایدر که در تهران واقع شده، سایت پاراگلایدر لواسان است. این مکان دارای ارتفاع ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ پا می‌باشد. توجه داشته باشید که برای دسترسی به آن باید حدود نیمی از راه را پیاده‌روی کنید؛ زیرا بخشی از مسیر قابلیت رانندگی را ندارد.

  • سایت پاراگلایدر عظیمیه در کرج

اگر کمی از تهران خارج شده و به سمت کرج حرکت کنید با سایت پاراگلایدر عظیمیه روبرو خواهید شد. این مکان به راحتی با اتومبیل شخصی قابل دسترسی بوده و امکان پرواز در ارتفاع ۱۵۰۰ پا را فراهم می‌کند.

  • سایت پاراگلایدر چالوس

اگر دوست دارید تا در حین پرواز از مناظر زیبا و طبیعت خیره‌کننده اطراف نیز نهایت لذت را ببرید، سایت پاراگلایدر چالوس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. از مزایای این مکان می‌توان به قابلیت دسترسی به نقطه پرواز به کمک تله کابین اشاره کرد. پرواز در سایت چالوس در ارتفاع ۳۰۰۰ پا انجام می‌گیرد.

  • سایت پاراگلایدر گرک در کلاردشت

از دیگر بهترین سایت‌های پاراگلایدر در ایران، گرک در کلاردشت است. البته این مسیر از جاده نامناسبی برخوردار بوده و برای دسترسی به آن باید خود را آماده کمی پیاده‌روی نیز بکنید. ارتفاع پرواز در گرک ۱۸۰۰ پا است.

  • سایت پاراگلایدر دریاچه ولشت در کلاردشت

چنانچه در کلاردشت به دنبال مکانی برای پاراگلایدر هستید که مسیر رسیدن به آن ماشین رو باشد، می‌توانید مسیر سایت دریاچه ولشت را در پیش بگیرید. ناگفته نماند که ارتفاع پرواز در این محدوده کمی پایین بوده و تقریبا ۹۰۰ پا است.

 

راهنمای سفر به کیش در نوروز ۱۴۰۱

  • سایت پاراگلایدر درازنو در گرگان

گرگان از دیگر شهرهای زیبای ایران است که تجربه پرواز با پاراگلایدر را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. درازنو نام سایت پرواز در گرگان بوده و ارتفاع پرواز در آن ۶۹۰۰ پا است.

  • سایت پاراگلایدر درود در نیشابور

آخرین مورد از بهترین سایت‌های پاراگلایدر که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، سایت درود واقع در نیشابور است. مسیر دسترسی به آن کاملا ماشین رو بوده و ارتفاع پرواز در حدود ۱۲۰۰ الی ۳۰۰۰ پا می‌باشد.

 

 

نکات کلیدی در خصوص پاراگلایدر در ایران

اگر به دنبال پاراگلایدر در ایران هستید یک سری نکات کلیدی را برای داشتن یک پرواز بی عیب و نقص باید رعایت کنید. هر چند که این نکات قبل از پرواز توسط مربیان آموزش داده می‌شوند ما نیز به نوبه خود سعی کرده ایم تا مهم‌ترین آن‌ها را گردآوری کنیم:

  • حتما پرواز دو نفره داشته باشید

چنانچه اولین بار است که قصد پاراگلایدر سواری را دارید به سراغ پروازهای دو نفره بروید. با این کار یک شخص ماهر در کنار شما قرار گرفته و استرس شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. همچنین پروازی عالی و تمام و کمال را تجربه خواهید کرد.

  • به سایت پاراگلایدر معتبر بروید

برای اینکه پرواز شما با نهایت ایمنی و در کنار افراد متخصص در این کار انجام شود توصیه می‌کنیم حتما سایت شناخته شده‌ای را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مکان افراد حرفه‌ای وجود دارند و تجهیزات سالم و استاندارد برای پرواز استفاده می‌شود.

  • پوشیدن تجهیزات ایمنی را جدی بگیرید

چنانچه مراحل پرواز با دقت بالایی دنبال شوند، پاراگلایدر یک ورزش تفریحی بی‌خطری خواهد بود. با این حال بهتر است نکات ایمنی با جدیت بیشتری دنبال شوند. برای این کار پوشیدن تجهیزات ایمنی به خصوص کلاه ایمنی بسیار ضروری می‌باشد. چنانچه قصد دارید تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید حتما وسایل دست اول و نو خریداری کنید.

 

جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در نوروز ۱۴۰۱

۱۰ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران