تجربه بانجی جامپینگ در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
تجربه بانجی جامپینگ در ایران

بانجی جامپینگ (Bungee jumping) یکی از فعالیت‌های هیجان انگیزی بوده که در طی سال‌های اخیر طرفداران بی‌شماری در دنیا پیدا کرده. یکی از دلایل محبوبیت این فعالیت در بین مردم، نیاز نداشتن به تمرینات خاص برای تجربه‌ی آن است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای چنین تجربه‌ای باید به خارج از کشور سفر کرد اما شما می‌توانید در تهران یا تورهای داخلی، جاهای بسیار خوبی برای بانجی جامپینگ پیدا کنید و از پرشی هیجان انگیز لذت ببرید.

در نوشته‌ی امروز اطلاعاتی در مورد خود بانجی جامپینگ و جاهایی که در ایران می‌توانید پرش را انجام دهید، گردآوری کرده‌ایم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

بانجی جامپینگ چیست؟

بانجی جامپینگ اصطلاحی است که برای پرش از جایی بلند اطلاق می‌شود و شما در این فعالیت با طنابی که حالت کشسانی دارد، به تجهیزاتی مستحکم متصل هستید و بعد از رسیدن به پایین‌ترین نقطه کمی به بالا برمی‌گردید تا در نهایت حالت ایستا پیدا کنید و به آرامی روی زمین قرار بگیرید. این ورزش ابتدا در سال ۱۹۷۹ ابداع شد و خیلی سریع به یک فعالیت محبوب بدل گشت به شکلی که حالا در تمام کشورهای جهان می‌توانید آن را به انجام برسانید. نکته جذاب در مورد بانجی جامپینگ این است که تجهیزات آن را می‌توان در هر جایی ساخت. هم در یک پارک بازی می‌توانید آن را تجربه کنید و هم بالای یک رودخانه خروشان یا حتی در کوهستان ...

 

دسترسی به جزیره‌های زیبای ایران

تجهیزاتی و پیش‌نیازهای برای بانجی جامپینگ

برای پرش در هر جای دنیا، شما باید از تجهیزاتی استفاده کنید که در زیر برایتان لیست کرده‌ایم و همگی از طرف ارائه کنندگان این پرش‌ها برای شما آماده خواهد شد:

  • طناب اصلی با حالت کشسانی
  • هارنس که شما می‌پوشید و طناب به آن متصل می‌شود
  • تجهیزات ایمنی از جمله زانوبند، قوزک بند و ... و در بعضی موارد کلاه ایمنی نیز برای بستن به شما داده می‌شود

اما برای این که بتوانید این پرش را انجام دهید، شرایطی هستند که حتما باید آن را دارا باشید:

  • حداقل ۱۷ سال سن (در بعضی موارد افراد ۱۴ سال به بالا نیز می‌توانند پرش را انجام دهند)
  • وزن کم‌تر از ۹۰ کیلو
  • سلامت کامل (نداشتن بیماری‌های خاص، ناراحتی قلبی، دردهای مفصلی، مشکلات استخوانی و انجام عمل جراحی در تاریخی نزدیک به پرش)
  • عدم استفاده از مسکن‌های قوی، مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی

بانجی جامپینگ در ایران چقدر برایتان هزینه در پی خواهد داشت

نمی‌توان یک قیمت واحد برای بانجی جامپینگ در شهرهای مختلف ذکر کرد اما در حال حاضر متوسط قیمت چیزی حدود ۱۰۰ هزار تومان است. البته پیشنهاد می‌کنیم، حتما در سایت‌های تخفیفی به دنبال بلیط مکان مورد نظر خود باشید، چون خیلی اوقات می‌توانید، بلیط بانجی جامپینگ در تهران، کیش یا مشهد را با تخفیف‌های بسیار خوبی خریداری نمایید.

 

جذاب‌ترین آکواریوم‌های ایران

بهترین مکان‌ها در ایران برای انجام بانجی جامپینگ

تهران

تهران چندین جای مختلف برای انجام این کار دارد که البته بانجی جامپینگ توچال با ارتفاع ۴۰ متری یکی از بهترین‌ها در ایران به شمار می‌رفت، اما حالا شهرهای مختلف سکوهای بلندتری نیز دارند. این سکوی پرش بخشی از مجموعه‌ای بزرگ است که چندین فعالیت هیجان‌انگیز دیگر را نیز برای شما تهیه دیده است. همچنین شما برای پرش می‌توانید به سکوی بوستان ولایت، باشگاه انقلاب یا بانجی جامپینگ کرج پل بیلقان مراجعه نمایید.

کیش

باشگاه بانجی جامپینگ جاذبه یکی از انتخاب‌های عالی در جزیره محسوب می‌شود که شما در طول سفر با تور کیش می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. جدا از دو سکوی ۴۰ متری و ۶۰ فوق‌العاده‌ عالی بانجی جامپینگ، این مجموعه چندین فعالیت هیجان انگیز دیگر را نیز برای شما تدارک دیده است.

 

هتل ایران کیش برای گردشگران

همدان

بانجی جامپینگ گنجنامه همدان جایی است که شما می‌توانید در این شهر زیبا، پرش از ارتفاع ۴۲ متری را تجربه کنید. این مکان حتی برای انجام مسابقات نیز در نظر گرفته شده و منظره‌ی زیبایی نیز هنگام پرش پیش روی شما قرار خواهد داد.

مشهد

سکوی بانجی جامپینگ چالیدره نیز ارتفاع ۴۰ متری داشته و در یکی از جاهای زیبا در شهر واقع شده است. بد نیست بعد از زیارت حرم امام رضا (ع) برای تفریح در تور مشهد به مجموعه چالیدره رفته و پرش از بالای سکوی جذاب آن‌جا را هم تجربه نمایید.

 

برترین پیست‌های اسکی در ایران

آیا خانم‌ها نیز می‌توانند بانجی جامپینگ را در این تجربه کنند؟

بله، در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و بانوان نیز می‌توانند مثل آقایان به بانجی جامپینگ بروند. محدودیت‌ها بیشتر در زمینه‌ی سنی و وزنی است و مثلا در بعضی سکوها، نباید زیر ۴۵ کیلو و بالای ۹۰ کیلو وزن داشته باشید تا بتوانید پرش را انجام دهید.

۰۵ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران