بهترین تورهای ماجراجویانه در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین تورهای ماجراجویانه در آنتالیا

آنتالیا شهری زیباست که عمده دلیل معروفیتش، سواحل بسیار دیدنی و همچنین جاذبه‌های تاریخی است که می‌توانید در سفر به این شهر تجربه کنید. با این حال شهری با این محبوبیت در سطح جهانی، بدون شک مراکز تفریحی متنوعی دارد که می‌توانید در آن‌ها، ساعاتی را به خوشگذرانی مشغول شوید. ما اما امروز چیزهای متفاوتی را به شما معرفی خواهیم کرد. ماجراجویی‌های یک روزه یا نیم روزه‌ای که هیجان و البته تنوع را چاشنی تور آنتالیا خواهد کرد و تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم می‌زند.

 

تور قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌هایی که هنگام سفر به آنتالیا می‌توانید در آن شرکت کنید، همین تور قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان است که اغلب به مقصد دره کوپورلو انجام می‌شود. از نکات خوب چنین تورهایی این است که هم می‌توان آن را به صورت خانوادگی در مسیرهای آرام‌تر تجربه کرد و هم اگر اهل هیجان باشید، می‌توانید همراه با تیمی که برایتان مشخص می‌شود، به دل بخش‌های خورشان آب زده و یک تجربه هیجان‌انگیز را تجربه نمایید.

این سفر یک روزه به پارک ملی کوپورلو انجام می‌شود که حدودا ۱۴ کیلومتر طول دارد و ۳ مسیر مختلف در درجات سختی متفاوت در نظر گرفته می‌شد. آب این رودخانه بین ۱ تا ۳ متر عمق دارد و البته که شما تجهیزات محافظتی کامل می‌پوشید و مربیان کاربلد نیز همراه شما خواهند بود. در نهایت نیز عکس‌ها و فیلم‌های مختلفی از این سواری به شما داده می‌شود.

هزینه‌ی این تورها عموما حدود ۱۵ یورو برای هر نفر بوده و شامل نهار، ترانسفر، تجهیزات و همچنین راهنما می‌شود و شما می‌توانید بعد از قایق سواری، از نقاط مختلف این پارک ملی نیز دیدن نمایید. اگر می‌خواهید به صورت خانوادگی تور قایق سواری را تجربه کنید، در نظر بگیرید که کودکان زیر ۳ سال و همچنین زنان باردار امکان انجام آن را ندارند. همچنین بردن لباس شنا، لباس اضافه، آب، کرم ضد آفتاب و چیزهایی از این دست به شما پیشنهاد می‌شود. از بدی‌های این تور نیز می‌توان به مسافت نسبتا زیاد بین آنتالیا تا کوپورلو اشاره کرد که البته برای چنین تجربه‌ای، واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

 

۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا

سافاری جیپ

سافاری جیپ یکی از پرطرفدارترین روش‌های طبیعت گردی در اطراف آنتالیا است. این تورها به شکل‌های مختلف و به مقاصد متفاوتی برگزار می‌شود و حتی کیفیت ماشین‌ها نیز در این تورها کاملا متفاوت هستند. اگر بخواهیم در مورد قیمت بگوییم، به طور متوسط چیزی حدود ۳۰ یورو برای یک سافاری ۷ ساعته باید بپردازید که این هزینه نهاری که به شما داده می‌شود را نیز پوشش می‌دهد.

اما این سفر دقیقه به چه صورت خواهد بود؟ بسته به سفری که انتخاب می‌کنید، به جاهای متفاوتی از طبیعت آنتالیا خواهید رفت، اما محبوب‌ترین تورهای جیپ سواری به کوه‌های توروس و به وسیله‌ی لندروورهای چهار محوره برگزار می‌شود. در این مسیر شما به دیدن مراکز طبیعی می‌روید، از دهکده‌های قدیمی بازدید می‌کنید، در رودخانه‌ها و آبشارها آبتنی خواهید کرد و در نقاط مختلف به عکاسی می‌پردازید. در هر کدام از این محل‌ها، ساعتی توقف می‌کنید و همراه با همسفرانتان به تفریح خواهید پرداخت و دوباره با ماشین به راه  می‌افتید.

اصلا یکی از ویژگی‌های رفتن به سافاری جیپ در آنتالیا، شنا کردن در آبشارهای دیدنی آنتالیا و رودخانه‌های فوق‌العاده‌ی این شهر است. فقط چند نکته را باید برای رفتن به این تور در نظر بگیرید. اول این که جاده‌ها خاکی هستند و باید لباس مناسب برای چنین مسیری داشته باشید. لباس شنا همراه داشته باشید و همچنین با توجه به روباز بودن جیپ‌ها، بد نیست کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی نیز همراه ببرید. هزینه‌ی این سفرها برای کودکان 7 تا 12 سال هم نصف خواهد بود.

تور غواصی

همیشه در نوشته‌هایمان گفته‌ایم که طبیعت زیر آب مقاصد ساحلی ترکیه، به اندازه طبیعت جنگلی و سواحل آن زیبا هستند. همین باعث شده که تورهای غواصی و اسنورکلینگ طرفداران بی‌شماری در میان گردشگران خارجی دارند. این تورها با تمام هزینه‌هایشان چیزی بین ۶۰ تا ۱۰۰ یورو هزینه در پی خواهند داشت و به سنین ۱۵ سال به بالا پیشنهاد می‌شود.

 

۲ تور معروف غواصی در سفر تابستانی به آنتالیا

شرکت‌های زیادی تور غواصی در آنتالیا برگزار می‌کنند و هر کدام شرایط متفاوتی داشته و شما را به سایت‌های غواصی معروف می‌برند. این تورها از چند بخش تشکیل می‌شود که عموما با یکی دو ساعت آموزش همراه بوده، سپس با قایق‌های تندرو به سایت اول غواصی می‌روید و همراه مربی به آب خواهید رفت. سپس نهار و استراحت و رفتن به سایت دوم و دوباره برنامه‌ی غواصی و در نهایت برگشتن به اسکله که همه و همه در نهایت 8 ساعت به طول خواهد انجامید.

البته اگر ترس رفتن به عمق آب را دارید، می‌توانید در تورهای اسنورکلینگ که در واقع غواصی در سطح به وسیله‌ی عینک‌های مخصوص تنفس هستند نیز شرکت نمایید. با این حال پیشنهاد ما برای اوج هیجان و تماشای زیبایی‌های دریاست، رفتن به غواصی عمیق است.

تور ماهیگیری

این تورها هم طرفداران خود را دارند و شاید هیجانی که در آن‌ها تجربه می‌کنید مثل قایق سواری در آب‌های خروشان نیست، اما هیجانی کاملا متفاوت و از جنس خودش را دارد. اول از همه باید بگوییم که تورهای مایگیری تنها در ماه‌هایی خاص برگزار می‌شود و تنها در فصول شکار این اجازه به شما داده می‌شود که برای ماهیگیری به آب بروید. نکته دیگر این که تمام تجهیزاتی که برای ماهیگیری می‌خواهید، در این قایق‌ها گنجانده شده و نیازی نیست که شما قبل از سفر چیزی همراه ببرید. برای رفتن به این تورها، تنها باید لباس مناسب بپوشید و یک دست لباس اضافه نیز همراه ببرید.

تورهای ماهیگیری از ساعت ۶ صبح آغاز شده و شما بسته به انتخاب‌هایی که از ابتدا می‌کنید، به جاهای خاصی برای گرفتن ماهی برده خواهید شد. همراه شما نیز یک ماهیگیر کاملا کار بلد و با تجربه خواهد بود که سوار بر قایقی مخصوص شما را به محل مورد نظر برده و جزییاتی که برای گرفتن ماهی باید بدانید را به شما گوش زد می‌کند. اگر با یک تور اسم و رسم دار به این سفر بروید، حتما می‌بینید که بهترین تجهیزات در اختیار شما قرار داده خواهد شد و ماهی‌هایی که می‌گیرید، در عمق ۳۰ تا ۶۰ متری آب زندگی می‌کنند.

هزینه‌ی تورهای ماهیگیری عموما بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو هستند و شامل ترانسفر فرودگاهی، تجهیزات، راهنما و همچنین وسایل نگهداری ماهی نیز می‌شوند. همچنین با توجه به این که این تورها به نقاط زیبایی نیز برگزار می‌شوند، شما جدا از ماهیگیری از فضای آن‌جا نیز لذت خواهید برد.

 

پیشنهاد اسپا و ماساژ در سفر به آنتالیا

سافاری موتور چهار چرخ

سافاری‌های ATV یا موتورهای چهار چرخ به خاطر هزینه‌های کم، امکان دو نفره سوار شدن و همچنین لذتی که دارند، از جمله دیگر سافری‌های بسیار محبوب در آنتالیا هستند. این سفرها ساعات کم‌تری دارند و عمومی در جمع‌هایی با ۱۰ تا ۱۵ موتور برگزار می‌شوند. این تورها بین ۲۵ تا ۵۰ یورو هزینه دارند و هر شرکت سه نوبت در طول روز آن‌‌ها را برگزار می‌کند.

بهترین انتخاب برای سافار موتور چهار چرخ به خاطر آفتاب گرم آنتالیا، صبح است. در این سفر شما از ساعت ۹ صبح به راه می‌افتید و از جاهایی همچون آبشار کورسونلو دیدن می‌کنید و در آن‌جا شنا می‌کنید، از رودخانه‌ها و فضاهای سبز می‌گذرید و با موتور خود مانور می‌دهید! نوبت بعد از ظهر نیز بد نیست اما چون شلوغ‌ترین زمان برای رفتن به چنین سافاری‌هایی است، ممکن است آنقدری که باید، نتوانید از سفر خود لذت ببرید.

چند نکته مهم در مورد سافاری موتور چهار چرخ وجود دارد. اول این که مبلغ تور هر چقدر باشد، اگر یک نفر اضافه سوار کنید باید ۱۰ یورو بیشتر پرداخت نمایید. در نظر داشته باشید که مسیر خاکی بوده و موتورها هیچ حفاظی دور خود ندارند و حتما در آب و خاک لباس شما گلی خواهد شد! برای شنا در آبشار نیز حتما لباس شنا با خود ببرید و از داشتن کرم ضد آفتاب نیز مطمئن شوید.

تور دره ساپادره

تور دره ساپادره مثل دیگر انتخاب‌های ما در این لیست نیز و از بسیاری جهات یک سفر یک روزه معمولی به حساب می‌آید. با این حال به بیشتر‌به خاطر فعالیت‌های هیجان انیگزی که در دره می‌توانید انجام دهید، آن‌جا را به شما معرفی کرده‌ایم. این مکان حدودا ۴۰ کیلومتر با آنتالیا فاصله داشته و شما در نهایت به دره‌ای ۳ کیلومتری می‌رسید که ۳۶۰ متر عمق داشته و در آن‌جا می‌توانید انواع فعالیت‌ها از جمله شنا در زیر آبشاری زیبا را تجربه کرده، به دیدن غارهای مختلف بروید و در بخش‌های تفریحی آن‌جا به انجام بازی‌های مختلف بپردازید.

 

۹ رستوران دریایی در محله kemer آنتالیا

این تورها که به وسیله‌ی ماشین‌های چهار محوره برگزار می‌‌شود، شما را به قلب طبیعت کوهستانی ترکیه خواهد برد. جایی که در کنار تمام فعالیت‌های تفریحی که گفتیم، امکان گشت و گذار در طبیعت را نیز خواهید داشت. هزینه‌ی این تورها حدودا ۲۰ یورو یا کم‌تر هستند و شامل وعده نهار نیز می‌شوند. البته شما باید ورودی این دره که کم‌تر از ۲ یورو است را خودتان پرداخت نمایید. بعضی دیگر از نقاط خاص دره همچون غار اصلی این مکان نیز هستند که ورودی‌های جاداگانه دارند. لباس شنا را هم در موقع بستن وسایل برای رفتن به ساپادره، فراموش نکنید.

به طور کلی تورهای یک روزه از آنتالیا، همیشه یکی از انتخاب‌های عالی در سفر به این شهر است. البته ما تنها به تورها و سافاری‌های هیجان انگیز اشاره کردیم، جاهای آرامش بخش و زیبایی همچون پاموکاله، افسوس و سواحل زیبا و بکر در اطراف شهر هستند که به آن‌جاها نیز می‌توانید مراجعه کنید و از سفر خود لذتی دو چندان ببرید.

۰۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران