بهترین بستنی‌ فروشی‌های آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین بستنی‌ فروشی‌های آنتالیا

با نزدیک شدن به فصل‌های خوش آب و هوای سال اغلب گردشگران به دنبال مقاصدی هستند تا بتوانند نهایت استفاده را از تفریحات تابستانی بکنند. یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تابستانی، شهر زیبای آنتالیا است. چرا که آنتالیا با داشتن خط ساحلی فوق‌العاده زیبای خود انواع تفریحات آبی و ساحلی را در اختیار گردشگران قرار داده و آن‌ها را شیفته خود می‌کند. هر چند که تفریحات آبی آنتالیا می‌توانند به قدر کافی شما را از گرمای تابستان نجات دهند اما در این میان ترکیب آن با بستنی‌های خوشمزه ترکی سفری همه چیز تمام را رقم خواهد زد. پس اگر شما نیز دوست دارید تا هر روز خود را در سفر با تور آنتالیا با بستنی‌های خوشمزه آن شیرین کنید، حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی بستنی‌های آنتالیا

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بستنی‌فروشی‌های آنتالیا بپردازیم، بهتر است نگاهی کوتاه به بستنی‌های معروف آن بیاندازیم. کشور ترکیه از لحاظ خورد و خوراک بهشت گردشگران بوده و تنوع بسیار زیادی را در این زمینه برای آن‌ها ب ارمغان می‌آورد. به طوری که پیدا کردن طعمی مشابه آنچه که در شهرهای ترکیه نوش جان می‌کنید در دیگر مقاصد گردشگری ممکن نیست. بستنی هم از این قاعده مستثنی نبوده و مسافران تور آنتالیا با بستنی‌های مختلف ترکی روبرو خواهند بود. از جمله معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • بستنی جلاتو (Gelato Dondurma)

هر چند که بستنی جلاتو ریشه در کشور ایتالیا دارد اما در آنتالیا نیز می‌توان خوشمزه‌ترین نوع آن را پیدا کرد. جلاتو شاید از لحاظ ظاهری شبیه به بستنی‌های معمولی باشد اما در اصل تفاوت‌های زیادی با آن دارد. به طوری که بافت جلاتو غلیظ و سفت‌تر بوده و همچنین از حالت کشسانی بیشتری برخوردار است. این بستنی دیرتر آب شده و در طعم‌ها و رنگ‌های پسیار متنوعی اعم از میوه‌ها، شکلاتی، وانیلی و ... تهیه می‌شود.

 

رمانتیک‌ترین نقاط آنتالیا برای عکاسی

  • بستنی ماراش (Maras Dondurma)

ماراش سنتی‌ترین بستنی کشور ترکیه بوده و در بین گردشگران تور آنتالیا محبوبیت بسیار زیادی دارد. در کنار طعم فوق‌العاده خوشمزه ماراش، نحوه ارائه آن به مشتریان سبب شهرت این بستنی خاص شده است! به این صورت که بستنی ماراش حالتی چسبنده داشته و به همین دلیل بستنی‌فروشی‌ها همراه با شوخی‌های خنده‌دار آن را سرو می‌کنند. به عنوان مثال با چوب بلندی بستنی را به سمت مشتریان دراز کرده و ناگهان از آن‌ها دور می‌کنند. اگر تنها قصد تست کردن یک بستنی را در آنتالیا داشته باشید، آن چیزی جز بستنی ماراش ترکی نخواهد بود.

  • یانیک دوندورما (Yanik Dondurma)

یانیک دوندورما که به بستنی سوخته ترجمه می‌شود یکی از معروف‌ترین گزینه‌هایی از که در آنتالیا وجود دارد. از آنجایی که این نوع بستنی فقط در آنتالیا یافت می‌شود، هرگز نباید از چشیدن طعم لذیذ آن غافل شوید. علت اینکه به آن سوخته می‌گویند به این دلیل است که در حین تهیه بستنی، ته آن را عمداً می‌سوزانند تا طعم دودی به آن بدهد.

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا

 

بستنی‌فروشی‌های آنتالیا

اکنون که با بستنی‌های خوشمزه‌ای که در آنتالیا در انتظار شما هستند را شناختید، وقت آن رسیده تا با بهترین بستنی‌فروشی‌های آن نیز آشنا شوید. هر چند که در قدم به قدم خود در تور آنتالیا بستنی فروشی‌های مختلفی را خواهید دید اما موارد معرفی شده در زیر محبوب‌ترین آن‌ها در بین گردشگران هستند:

  • بستنی‌فروشی دندورما دوکانی، آنتالیا (Dondurma Dükkanı, Antalya)

که یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خوردن بستنی در آنتالیا، دورندورما دوکانی است. به طوری که در هر زمان از روز مملو از مشتری بوده و با بستنی‌های متنوع و خوش طعم عاشقان بستنی را شیفته خود می‌کند. جلب‌تر از همه اینکه این بستنی فروشی هر هفته طعم‌های جدیدی به آن اضافه می‌کنند، که ممکن است دفعه بعد نتوانید آن‌ها را پیدا کنید. این باعث می شود مشتریان با علاقه زیادی بستنی‌ها را سفارش داده و با هیجان منتظر طعم‌هایی که قرار است هفته آینده سرو گردند، باشند. از همه چیز مهم‌تر اینکه آنها از هیچ رنگ، شیرین کننده، طعم دهنده یا افزودنی شیمیایی در تهیه بستنی‌های خود استفاده نمی‌کنند. نکته قابل توجه اینکه این مکان امکان سفارش آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. از دیگر امکانات آن می‌توان به صندلی‌های چیده شده در فضای باز اشاره کرد که به خصوص در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد.

 

۴ روش مختلف برای رفتن از استانبول به آنتالیا

آدرس: Gürsu Mahallesi Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No:15-B, Antalya Türkiye

 

  • بستنی‌فروشی زامورا، آنتالیا (ZAMORA Dondurmaci, Antalya)

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از تخصص‌های آنتالیا در تهیه بستنی سوخته یا همان Yanık Dondurma است. زامورا که یکی از قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی‌های آنتالیا است، در تهیه بستنی سوخته تخصص بسیار زیادی داشته و بدون شک خوشمزه‌ترین نوع آن را به مشتریان عرضه می‌کند. بنابرین حتی اگر اهل بستنی هم نیستید، در سفر خود به تور آنتالیا سری به این مکان زده و برای داشتن تجربه‌های جدید یک قاشق هم که شده، طعم یانیک دوندورما را بچشید. مطمئن باشید هرگز از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. بستنی فروشی زامورا نه تنها در حوزه بستنی بلکه در فروش انواع مختلفی از دسرهای ترکی نیز شهرت دارد. به طوری که اغلب مردم محلی برای خرید دسرهای مورد علاقه خود مسیر Zamora را در پیش می‌گیرند.

بستنی فروشی زامورا در تمامی روزهای هفته از ۹ صبح باز بوده و تا ۱۱ شب آماده ارائه سرویس به مشتریان خود است. این مکان دارای فضایی تمیز و نسبتا مدرن بوده و مشتریان می‌توانند سفارشات خود را در این محل نوش جان کرده و با با خود به بیرون ببرند. صندلی‌ها در هر دو فضای بسته و باز قرارگرفته و مشتریان بسته به شرایط آب و هوایی آنتالیا و سلیقه خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

آدرس: Zerdalilik, Gürsel Apt, Cebesoy Cd. 55/C, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

 

  • کوناک دوندورما، آنتالیا (Konak Dondurma, Antalya)

مورد بعدی از بهترین مکان‌هایی که در آنتالیا می‌توانید بستنی‌های خوشمزه‌ای را در آن پیدا کرده و نوش جان کنید، کوناک دوندورما است. این بستنی فروشی بی‌نظیر بیشتر به خاطر بستنی‌های تهیه شده از شیر بز شناخته می‌شود. چرا که بستنی‌های تهیه شده از شیر بز طعم و عطر فوق‌العاده بی‌نظیری را خواهند داشت. ناگفته نماند که بسیاری از افراد فکر می‌کنند شیر بز مزه خوش آیندی نداشته باشد اما تنها باید بستنی‌های این مکان را بچشید تا متوجه آنچه که می‌گوییم، باشید.

به شما این اطمینان را می‌دهیم که با یک بار امتحان کردن بستنی‌های کوناک دوندورما تا آخر عمر طعم خوشمزه آن را فراموش نکرده و در تمام طول سفر دوباره به آنجا برای خرید بستنی باز خواهید گشت. دستور تهیه بستنی‌ها و به خصوص خامه‌هایی که بر روی بستنی‌ها قرار داده می‌شوند، کاملا منحصر به این بستنی فروشی بوده و راز  تهیه آن‌ها را کسی نمی‌داند. ساعات کاری کوناک دوندورما در تمامی روزهای هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱:۴۵ شب بوده و تنها یکشنبه‌ها از ۱۲ ظهر خدمات خود را شروع می‌کند.

 

اقامت در هتل‌های رمانتیک آنتالیا

آدرس: Yeşilbahçe, Metin Kasapoğlu Cd. No:44, 07160 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

 

  • چیلگین دوندورما، آنتالیا (Cilgin Dondurma, Antalya)

نمی‌توان در مورد بهترین بستنی‌ فروشی‌های آنتالیا صحبت کرد اما نامی از  چیلگین دوندورما نبرد. شاید بتوان گفت معروف‌ترین بستنی فروشی که گردشگران برای خوردن بستنی‌های آن صف می‌کشند همین مکان در آنتالیا است. به طوری که نه تنها در آنتالیا بلکه در ترکیه و در حال حاضر در کل دنیا آوازه این بستنی فروش پخش شده است. حتی اگر اهل دنیای مجازی هستید، حتما بارها فیلم‌های این بستنی فروشی را دیده‌اید. چیلگین دوندورما با ارائه بستنی ماراش ترکیه معروف بوده اما شهرت اصلی آن به خاطر نوآوری است که در سرو این بستنی دارد.

همان طور که گفته شد، بستنی ماراش ترکیه با یک سری شوخی‌ها و کارهای سرگرم‌کننده به مشتریان سرو می‌شود. در چیلگین دوندورما فروشنده بستنی آن‌ها را مجبور به رقص کرده و در انتها بستنی را به آن‌ها می‌دهد. بسیاری از گردشگران صرفا برای تماشای رقص مشتریان مسیر این بستنی‌فروشی را در پیش می‌گیرند. پس شما هم اگر اهل بستنی نیستید حتما در سفر به آنتالیا سری به این بستنی فروشی زده و دقایق شادی را برای خود رقم بزنید. قبل از رفتن به آنجا می‌توانید نام Cilgin Dondurma را در اینستاگرام خود جست و جو کرده و فیلم‌های شاد و دوست داشتنی این بستنی فروشی را تماشا کنید.

آدرس: Kemerağzı Mahallesi Yaşar Sabutay Bulvarı Akkapark Avm önü, 07112 Aksu/Antalya, Türkiye

 

  • گیلی دوندورما، آنتالیا (Giliğ Dondurma, Antalya)

یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی‌های آنتالیا که در لیست ۱۰ مورد از بهترین مکان‌ها برای خوردن بستنی در کل ترکیه قرار دارد، Giliğ Dondurma است. این بستنی‌فروشی به خاطر سرو بستنی سوخته شهرت داشته و می‌توان گفت خوشمزه‌ترین نوع آن را سرو می‌کند. گفته می‌شود که قدمت این بستنی فروشی به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد. به طوری که موسس آن ابتدا بستنی‌های خود را بر روی یک چرخ دستی به فروش می‌رساند که بعدها در سایه بستنی‌های خوشمزه خود پیشنرفت کرده و امروزه نه تنها در آنتالیا بلکه در کل ترکیه شناخته می‌شود. مشتریان در این مکان با انواع مختلفی از بستنی‌ها روبرو خواهند شد. از جمله خوشمزه‌ترین و البته پرطرفدارترین این بستنی‌ها می‌توان به بستنی بزی آن اشاره کرد.

ناگفته نماند امروزه Giliğ به سرو بستنی بسنده نکرده و دسرهای خوشمزه متنوعی را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند. پس اگر حتی اهل بستنی نیستید، می‌توانید در سفر خود به آنتالیا سری به این مکان زده و در آنجا از خوردن دسرهای خوشمزه که برخی از آن‌ها با بستنی تلفیق شده‌اند نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا

آدرس: Kiremitli Mahallesi, Korkuteli 07800, Antalya, Türkiye

 

منبع

 

۲۵ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران