بهترین زمان سفر به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا

شهر زیبای آنتالیا به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور ترکیه شناخته می‌شود. به طوری که در اغلب روزهای سال مملو از گردشگران بوده و مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای گذراندن یک تعطیلات همه چیز تمام راهی این شهر ساحلی می‌شوند. اما برای اینکه بتوان نهایت استفاده را از تفریحات و جذابیت‌های این شهر دوست داشتنی برد چه زمانی را باید برای سفر به آن انتخاب کنیم. ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا شرایط این شهر توریستی را در تمامی ماه‌های سال با نهایت جزئیات بررسی کرده و بهترین زمان سفر به آنتالیا را معرفی کنیم. پس برای انتخاب بهترین تور در بهترین زمان تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

 

بررسی ماه‌های سال برای بهترین زمان سفر به آنتالیا

انتخاب بهترین زمان سفر با تور آنتالیا بسته به شرایط و انتظارات گردشگران از سفر می‌تواند متفاوت باشد. به این معنا که بسته به اینکه به چه نوع تفریحاتی علاقه‌مند هستید و یا چه چیزهایی برای شما در الویت هستند، می‌توانند در انتخاب زمان سفر تاثیرگذار باشند. از همین رو ما در ادامه نگاهی جزئی به هر دوازده ماه سال در آنتالیا می‌اندازیم تا بتوانید بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب کنید:

 

برترین هتل‌های آنتالیا برای ماه عسل در ۲۰۲۳

عکس: wikipedia.org

 

سفر به آنتالیا در ژانویه

ماه ژانویه مصادف با اواسط دی تا اواسط بهمن بوده و فرصتی عالی برای گشت و گذار در آنتالیا بدون شلوغی است. این ماه احتمال دارد با یک الی دو روز بارندگی در آنتالیا همراه باشد که اگر خوش شانس باشید درگیر آن نخواهید بود. بنابراین توصیه می‌شود حتما در چمدان خود لباس‌های گرم و مناسب هوای بارانی قرار دهید. از جمله بهترین تفریحاتی که در سفر به آنتالیا در ژانویه می‌توانید لذت ببرید، مربوط به تفریحات فضای بسته از قبیل خرید، بازدید از آکواریوم آنتالیا، رفتن به سینمای سه بعدی و بازدید از موزه یخ است.

عکس: tourwix.de

 

سفر به آنتالیا در فوریه

فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند) جز ماه‌های پر بارش در آنتالیا است. به طوری که هر یک روز در میان ممکن است شاهد بارندگی در آن باشید. البته دمای هوا چندان پایین نبوده و معمولا در بالای ۱۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. با این حال آب دریا و سواحل مناسب شنا نبوده و نمی‌توان آن را بهترین زمان سفر به آنتالیا برای لذت بردن از تفریحات دریایی و ساحلی دانست. در عوض می‌توان بدون اذیت شدن از گرمای هوا در یک روز بدون بارندگی به پیاده‌روی در شهر باستانی ترمسوس رفت و از آنجا به تماشای چشم انداز زیبای شهر از میان ابرها رفت.

 

بهترین هتل های آنتالیا با تفریحات آبی

عکس: dailysabah.com

 

سفر به آنتالیا در مارس

مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) آغاز فصل گردشگری برای توریست‌های زرنگ در آنتالیا است! چرا که در این ماه شرایط آب و هوایی نسبتا خوب بوده و از طرفی هنوز فصل اوج گردشگری در آنتالیا آغاز نشده است. بنابراین مسافران تور آنتالیا می‌توانند بدون اذیت شدن از گرمای هوا و البته شلوغی در جاذبه‌های گردشگری و سواحل سفری به یاد ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنند. از دیگر امتیازهای سفر در این ماه می‌توان به قیمت پایین پروازها و همچنین رزرو هتل و تفریحات در آنتالیا اشاره کرد. چرا که هنوز خبری از جمعیت زیاد گردشگران نبوده و از همین رو قیمت‌ها هنوز افزایش نیافته است. از جمله فعالیت‌های پیشنهادی برای سفر با تور آنتالیا در ماه مارس می‌توان به یک گشت و گذار عالی در سطح شهر بدون اذیت شدن از گرمای هوا و به خصوص بازدید از جاذبه‌های فضای آزاد نظیر شهر باستانی پرگه اشاره کرد.

عکس: tui.co.uk

 

سفر به آنتالیا در آوریل

اگر به دنبال بهترین زمان سفر به آنتالیا هستید، توصیه می‌کنیم ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) را حتما در بین تاریخ‌های انتخابی برای سفر خود قرار دهید. در این ماه نه متوجه گرمای هوا و نه متوجه سرمای هوا در آنتالیا خواهید شد و در نتیجه می‌توانید بهترین لذت را از سفر خود به این شهر دوست داشتنی ترکیه ببرید. البته ناگفته نماند که همچنان در آوریل آب دریا سرد بوده و برای شنا مناسب نیست. بنابراین اگر قصد شما از همراه شدن با تور آنتالیا لذت بردن از تفریحات دریایی و ساحلی آن است باید کمی دیگر صبر کنید. در عوض کلاب‌های شبانه آنتالیا فعالیت‌های پرشور و پرجنب و جوش خود را آغاز کرده و علاقه‌مندان به تفریحات شبانه سفری به یادماندنی را تجربه خواهند کرد. علاوه بر آن طبیعت‌گردی و سوار شدن به تله کابین آنتالیا از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این ماه سراغ آن بروید.

عکس: tui.co.uk

 

سفر به آنتالیا در می

ماه می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) آخرین فرصت برای بازدید از آنتالیا است قبل از اینکه بسیار شلوغ و بسیار گرم شود، است. در این ماه فرصت برای لذت بردن از تفریحات دریایی کم کم آغاز شده و میانگین دما در آن حدود ۲۷ درجه سانتی گراد خواهد بود. بنابراین می‌توان می را بهترین زمان سفر به آنتالیا از همه نظر (تفریحات آبی، هزینه‌ها، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی) دانست. از جمله فعالیت‌های پیشنهادی در این ماه می‌توان به بازدید از مناره معروف Yivli Minare اشاره کرد که بدون اذیت شدن از شرایط آب و هوایی می‌توانید به بالای این برج ۳۸ متری رفته و به تماشای منظره پانوراما از شهر بپردازید.

 

قایق سواری در رودخانه‌های آنتالیا

عکس: whereandwhen.net

 

سفر به آنتالیا در ژوئن

با فرا رسیدن ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) تابستان در آنتالیا آغاز می‌شود. به طوری که میانگین دما در این ماه به ۳۱ درجه سانتی‌گراد رسیده و تنها راه برای فرار از گرمای تابستان رفتن به سراغ تفریحات آبی و ساحلی در آن است. از آنجایی که آنتالیا جز مقاصد ساحلی ترکیه به حساب می‌آید کم کم جمعیت گردشگران وارد آن شده و فضای شهر حالتی شلوغ پیدا می‌کند. بنابراین رفتن به سراغ کلاب‌های ساحلی و لذت بردن از فضای آن بهترین کاری است که می‌توانید در این ماه در آنتالیا انجام دهید. ناگفته نماند که هزینه‌های سفر به آنتالیا در این ماه کم کم رو به افزایش می‌رود.

عکس: traveloffpath.com

 

سفر به آنتالیا در جولای

اوج فصل گردشگری در آنتالیا که از نظر علاقه‌مندان به دریا بهترین زمان سفر به آنتالیا نیز به حساب می‌آید، ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) است. تنها کاری که می‌توانید در طول روز در این ماه انجام دهید، دراز کشیدن در کنار سواحل آنتالیا و نوش جان کردن یک نوشیدنی خنک است. چنانچه قصد سفر با تور آنتالیا را در این ماه دارید باید خود را آماده شلوغی در سواحل و البته افزایش قیمت‌ها بکنید. به طوری که حتی قیمت خرید بستنی نیز می‌تواند در این ماه به نسبت دیگر روزهای سال گران‌تر شود. از دیگر فعالیت‌های پیشنهادی در این ماه می‌توان به بازدید از آبشارهای دودن که مکان ایده‌آلی برای خنک شدن و لذت بردن از طبیعت آنتالیا است، اشاره کرد.

عکس: budgetyourtrip.com

 

سفر به آنتالیا در اوت

اوت (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) آخرین ماه گرمای شدید و اوج فصل گردشگری در آنتالیا است. چنانچه علاقه‌مند به تفریحات ساحلی و آبی هستید، اوت می‌تواند بهترین زمان سفر به آنتالیا برای شما باشد. تنها تفریحی که در این ماه می‌توانیم برای شما پیشنهاد دهیم، رفتن به سواحل شهر، دراز کشیدن زیر آفتاب و لذت بردن از نوشیدنی‌های خنک است. علاوه بر آن بعد از تاریک شدن هوا می‌توان به گشت و گذار در خیابان‌های شهر و سر کشیدن به کلاب‌های شبانه پر جنب و جوش اشاره کرد.

 

نزدیک‌ترین شهرهای توریستی به آنتالیا

عکس: theturkeytraveler.com

 

سفر به آنتالیا در سپتامبر

اگر کودک مدرسه‌ای ندارید، سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) بهترین زمان برای سفر با تور آنتالیا برای شما خواهد بود. چرا که گردشگران در این ماه کم کم آنتالیا را ترک می‌کنند اما آب دریا همچنان برای شنا و لذت بردن از تفریحات آبی مناسب است. بنابراین می‌توانید بدون قرار گرفتن در صف‌های طولانی بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا و رستوران‌های شلوغ فصل تابستان سفری ایده‌آل و به یادماندنی را در این شهر ترکیه تجربه کنید.

عکس: propertyturkey.com

 

سفر به آنتالیا در اکتبر

اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) ماه مورد علاقه بسیاری از توریست‌ها برای بازدید از آنتالیا است. چرا که در این ماه شرایط آب و هوایی متعادل بوده و از طرفی دیگر خبری از شلوغی نیست. مهم‌تر از همه اینکه قیمت‌ها تقریبا شکسته شده و شما می‌توانید با بودجه‌ای پایین تجربه سفری به آنتالیا را داشته باشید. البته ناگفته نماند که در این ماه دیگر امکان شنا در آب دریا و سواحل نبوده این موضوع باید مورد توجه شما در رزرو تور قرار بگیرد. اگر در ماه اکتبر به آنتالیا سفر کردید، توصیه می‌کنیم فرصت بازدید از منطقه کاس در آنتالیا را که یک تفرجگاه زیبا با رستوران‌های درجه یک بسیار زیاد است را از دست ندهید.

عکس: propertyturkey.com

 

سفر به آنتالیا در نوامبر

ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) آغاز فصل سرما در آنتالیا بوده و از همین رو نمی‌توان آن را بهترین زمان سفر به آنتالیا دانست. به طوری که گاها با بارندگی و کاهش دمایی زیادی روبرو خواهید بود. در عوض سطح شهر خالی از گردشگران بوده و می‌توانید به تنهایی از اغلب جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کرده و عکس‌های زیبایی بدون جمعیت توریست‌ها بگیرید. ناگفته نماند که نوامبر را می‌توان یکی از ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به آنتالیا دانست. 

سفر به آنتالیا در دسامبر

ترک‌ها نیز سال نو را همزمان با کریسمس جشن گرفته و از همین رو ماه دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی) می‌تواند زمان خوبی برای حضور در آنتالیا برای شرکت در جشن سال نو باشد. در این ماه دمای هوا پایین بوده و گاها نیز می‌توان شاهد بارندگی در آن بود. پس اگر در این ماه قصد سفر به آنتالیا را داشتید باید لباس‌های گرم به همراه داشته و بدون رفتن به سواحل به بازدید از جاذبه‌های سرپوشیده و مراکز خرید بسنده کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به آنتالیا

عکس: netgazete.com.tr

 

جمع‌بندی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بودید با شرایط سفر با تور آنتالیا در هر کدام از ماه‌های سال آشنا شده‌اید. طبق گفته‌های فوق می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین زمان سفر به آنتالیا برای هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت که مرداد اوج فصل توریستی در آنتالیا بوده و ماه‌های خرداد، تیر و شهریور زمان‌های مناسبی برای داشتن یک سفر هوشمندانه و همه چیز تمام بدون درگیر شدن با شلوغی و قیمت‌های بالا در این شهر ساحلی است. از طرفی دیگر برای کسانی که اصراری به شنا و تفریحات آبی در آنتالیا ندارند ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان می‌توانند زمان‌ه

عکس: dailysabah.com

 

منبع

 

۲۳ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 مرداد 1402)

نظرات کاربران