آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

شهر ازمیر قبل از هر چیزی به خاطر داشتن سواحل زیبا و طبیعت بکر آن موفق شده دل توریست‌ها را مجذوب خود کند. به طوری که سالانه گردشگران بسیاری برای لذت بردن از دریا و سواحل این شهر ساحلی تور ازمیر را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. به خصوص در فصل تابستان این شهر با سیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف دنیا روبرو می‌شود. اگر شما نیز دوست دارید تا به یکی از شهرهای دیدنی ترکیه سفر کرده و در عین حال از سواحل منحصر به فرد آن دیدن کنید تور ازمیر را پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با سواحل ازمیر بیشتر آشنا کنیم.

 

سواحل چشمه (Cesme Beach)

اولین مورد از بهترین سواحل ازمیر که معرفی آن به گردشگران این شهر ساحلی الزامی است سواحل چشمه می‌باشد. در اصل چشمه شبه جزیره‌ای متعلق به شهر ازمیر می‌باشد که خود از سواحل متعدد و زیبایی تشکیل شده است. خط ساحلی این شبه جزیره امتدادی به طول ۲۹ کیلومتر دارد و علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند از سواحل شنی زیبا و آب‌های زلال و شفاف‌ آن نهایت استفاده را بکنند. چشمه سالانه میزبان بسیاری از فستیوال‌های محلی ازمیر می‌باشد که اگر خوش شانس باشید فرصت شرکت کردن در آن‌ها را نیز خواهید داشت.

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است؟

 

ساحل ایلیجا (Ilica Beach)

اگر به شنا و ورزش‌های آبی به خصوص شیرجه زدن علاقه دارید ساحل ایلیجا بهترین انتخاب برای شما در سفر به شهر ازمیر خواهد بود. چرا که این ساحل دارای موقعیت بسیار مناسبی برای شیرجه ورزشکاران حرفه‌ای است. علاوه بر آن در این محدوده رستوران‌های دریایی متنوعی به چشم می‌خورند که توریست‌ها فرصت امتحان کردن غذاهای خوشمزه دریایی را بعد از یک روز شنا و تفریح خواهند داشت. علاوه بر موارد گفته شده ایلیجا دارای چشمه‌های آب گرم بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از خواص درمانی آب‌ها و گل‌های اطراف آن‌ها استفاده کنند. بومیان بر این باور هستند که گل‌های ایجاد شده در کنار چشمه‌های آب گرم اکسیر جوانی بوده و باعث جوان‌سازی پوست می‌گردد.

 

ساحل پیرلانتا (Pirlanta Beach)

پیرلانتا در زبان ترکی به معنای الماس بوده و این ساحل نا خود را از شن‌های سفید رنگ و درخشش آن‌ها هم چون یک الماس زیبا گرفته است. شن‌های این ساحل سفید رنگ بوده و دارای باد ملایمی در اغلب روزهای سال است. به همین دلیل این ساحل اغلب از طرف کسانی که به موج سواری علاقه دارند ترجیح داده می‌شود. شما می‌توانید در این مکان تجهیزات لازم برای موج سواری را تهیه کرده و آموزش‌های لازم را از مربیان حرفه‌ای این کار که در ساحل پیرلانتا حضور دارند دریافت کنید.

 

ساحل آلتین کوم (Altinkum Beach)

آلتین در زبان ترکی به معنای طلا و کوم به معنای خاک است. وجود شن‌های طلایی رنگ این ساحل زیبا سبب شده تا آن را با نام آلتین کوم بشناسند. از مهم‌ترین مزایای این ساحل زیبا نزدیکی آن به مرکز شهر چشمه است که در حوالی ازمیر قرار دارد. آب این ساحل همواره بسیار زلال و خنک می‌باشد. بنابراین اغلب افراد برای فرار از گرمای تابستان این ساحل زیبای ازمیر را برای شنا و تفریحات آبی انتخاب می‌کنند. ساحل آلتین کوم دارای تخت‌های مخصوص برای حمام آفتاب هستند که در صورت تمایل می‌توانید هزینه آن‌ها را پرداخت کرده و روزی همراه با آرامش در شهر ازمیر برای خود رقم بزنید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره ازمیر

 

ساحل آلیشا (Alisa Beach)

یکی دیگر از سواحل ازمیر که از محبوبیت بالایی بین بومیان و البته گردشگران برخوردار است، ساحل آلیشا می‌باشد. علاوه بر ساحل زیبا و طبیعت بکر این ساحل دسترسی آسان آن به وسایل حمل و نقل عمومی سبب جذب گردشگران بسیاری شده است. به طوری که همواره مملو از گردشگران مشغول به آبتنی و حمام آفتاب است. به خصوص در روزهای تعطیل آخر هفته بسیار شلوغ می‌باشد. به همین دلیل رفتن به آن برای کسانی که به دنبال مکانی دنج و آرام هستند توصیه نمی‌شود.

 

ساحل دیکیلی (Dikili Beach)

دیکیلی در حقیقت نام منطقه‌ای از شهر ازمیر است که خود شامل چندین ساحل متعدد است. علاوه بر سواحل زیبا گردشگران می‌توانند در دیکیلی از چشمه‌های آب گرم و طبیعت زیبای آن نیز نهایت استفاده را بکنند. اغلب بومیان ازمیر در اوقات فراغت خود به دیکیلی می‌روند تا از خواص درمانی چشمه‌های آب گرم آن استفاده کنند. ساحل دیکیلی مسیری به درازای ۴۰ کیلومتر داشته و بهترین انتخاب برای فرار از گرمای سوزناک تابستان است. چرا که معمولا دمای دیکیلی از مرکز شهر ازمیر پایین‌تر می‌شود.

 

ساحل فوجا (Foca Beach)

فوجا محلی در حوالی قسمت شمالی شهر ازمیر از که بهترین سواحل این محدوده را در خود جای داده است. از جمله تفریحات رایج در این سواحل ازمیر می‌توان به قایق‌رانی اشاره کرد. به طوری که قایق‌های آماده متعددی در امتداد ساحل به چشم می‌خورند که آماده کرایه کردن هستند. علاوه بر سواحل زیبا در فوجا می‌توان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله آسیاب‌های بادی قدیمی، صخره‌های سیبدار و رستوران‌های دریایی رفت. همچنین در این مکان اقامتگاه‌ها و هتل‌های گوناگونی با سواحل اختصاصی خود بنا شده‌اند که توریست‌ها می‌توانند در صورت تمایل یکی از آن‌ها را رزرو کرده و لحظات به یادماندنی را در تور ازمیر برای خود رقم بزنند.

 

ساحل کارابورون (Karaburun Beach)

از دیگر سواحل ازمیر که می‌تواند برای گردشگران جذابیت‌های بسیاری داشته باشد، ساحل کارابورون است. این مکان با فراهم کردن فرصت‌های تفریحی متعددی از قبیل غواصی، پیاده‌روی‌های در طبیعت، رفتن به روستا‌های اطراف آشنایی با کشاورزان و فرهنگ مردم ترکیه توانسته جایگاه ویژه‌ای در دل گردشگران ایجاد کند. تقریبا می‌توان گفت آب‌های این منطقه از لحاظ زلالی زبان‌زد بوده و شما می‌توانید تجربه یک غواصی به یادماندنی را برای خود ایجاد کنید. همچنین اگر به خوردن غذاهای دریایی علاقه دارید در رستوران‌های ساحل کارابورون فرصت خوردن تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را خواهید داشت.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

 

ساحل مندرس (Menderes Beach)

سواحل زیبای مندرس در بخش جنوبی شهر ازمیر قرار گرفته و مساحتی به طول ۴۳ کیلومتر را در حاشیه دریا به خود اختصاص داده‌اند. سالانه گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف ترکیه و دنیا مسیر ازمیر را برای استفاده از تفریحات آبی ساحل مندرس در پیش می‌گیرند. این مکان علاوه بر سواحل زیبا و تفریحات آبی سرگرم کننده دارای پیشینه تاریخی طولانی نیز می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید با رفتن به این مکان با یک تیر دو نشان زده و جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز علاوه بر مکان‌های دیدنی طبیعی بهره ببرید.

 

ساحل اوزدره (Ozdere Beach)

در میان سواحل ازمیر، اوزدره دارای طبیعتی منحصر به فرد از درختان سرسبز، سواحل زیبا و آب‌های نیلگون است. از لحاظ شرایط آب و هوایی نیز این محدوده بسیار دلنشین بوده و انتخاب اول اغلب افرادی است که دوست دارند از آلودگی‌ها و مشغله‌های زندگی شهری فرار کنند. این ساحل زیبا تنها در فاصله ۷ کیلومتری از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند تنها با چند دقیقه رانندگی کوتاه به آنجا دسترسی پیدا کنند. گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا علاوه بر تفریحات آبی به تفریحات متعدد دیگری از قبیل کمپینگ و پیک نیک نیز در این محدوده بپردازند. علاوه بر توریست‌ها بومیان ازمیر نیز ساحل اوزدره را به عنوان مقصد گردشگری خود در تعطیلات آخر هفته در فصل تابستان انتخاب می‌کنند.

 

بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

 

ساحل گومولدور (Gümüldür Beach)

ساحل گومولدور از دیگر سواحل ازمیر است که به دلیل درختان زیبای نارنگی‌های ساتسومایی شهرت دارد. این ساحل زیبا در فاصله ۳۵ کیلومتری از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر قرار گرفته و درسترسی به آن آسان و بدون دردسر است. بنابراین گردشگران می‌توانند با کرایه تاکسی در عرض چند دقیقه‌ به آنجا رفته و از طبیعت و دریای زیبای گومولدور لذت ببرند. ماهیگیری، شنا، تفریحات هیجان انگیز آبی از جمله کارهایی است که توریست‌ها فرصت انجام در این مکان را خواهند داشت.

 

ساحل آیایورگی (Ayayorgi Beach)

یکی از پیشنهادهای ما برای کسانی که در روزهای گرم تابستان تور ازمیر را برای سفر کردن انتخاب کرده‌اند، ساحل آیایورگی است. این ساحل دارای طبیعتی بکر، تفریحات آبی متنوع، کافه‌ها و رستوران‌های گوناگون می‌باشد. بنابراین توریست‌ها می‌توانند لحظات به یادماندنی را در این مکان برای خود رقم بزنند. از جمله کارهایی که توصیه می‌کنیم در ساحل آیایورگی حتما انجام دهید، تماشای غروب زیبای خورشید در آن است. اگر سفری خانوادگی به ازمیر را داشته و به دنبال ساحلی دنج و آرام هستید این مکان جز بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

 

ساحل بویالیک (Boyalık Beach)

ساحل بویالیک در مسیر به امتداد ۲ کیلومتر در حاشیه دریا قرار داشته و دارای محیطی دنج و بکر است. همین موضوه سبب شده تا افرادی که از شلوغی شهر فرار کرده‌اند این ساحل را برای لذت بردن از تفریحات دریایی انتخاب کنند. علاوه بر ساحل آرام توریست‌ها در این مکان فرصت رفتن به کافه‌های دنج و آرامش بخش را نیز برای خوردن یک فنجان نوشیدنی مورد علاقه خود در کنار ساحل زیبای بویالیک خواهند داشت.

 

ساحل ماوی کوی (Mavi Koy Beach)

بدون اغراق می‌توان گفت که ماوی کوی زلال‌ترین آب را در میان سواحل ازمیر دارد. آب این منطقه به قدری شفاف و زلال است که بومیان آن را با نام آکواریوم نیز می‌شناسند. شما می‌توانید حین شنا کردن ماهی‌های درون آب را مشاهده کرده و تجربه‌ای جالب را برای خود رقم بزنید. در این محدوده قایق‌های مسافربری نیز وجود دارند که در صورت علاقه می‌توانید آن‌ها را کرایه کرده و به گشت و گذار در آب‌های نیلگون اقیانوس بزنید.

 

بهترین جاذبه‌های تاریخی ازمیر

۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران