بایدها و نبایدهای سفر به هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بایدها و نبایدهای سفر به هند

در سفر به هر مقص گردشگری آشنایی ابتدایی با برخی آداب و رسوم و فرهنگ آن مکان الزامی است. به خصوص اگر سفر به کشورهای دیگر را در سر دارید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که اختلاف فرهنگ بین دو مکان می‌تواند کیفیت سفر شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. از آنجایی که تور هند یکی از پرطرفدارترین تورها بین گردشگران ایرانی است و از طرفی دیگر مذهب‌ها و سنت‌های مختلفی را می‌توان در این سرزمین پیدا کرد در ادامه قصد داریم تا شما را با بایدها و نبایدهای سفر به هند آشنا کنیم.

 

با احتیاط غذا بخورید

یکی از سرگرمی‌های اصلی در هر سفری شکم‌گردی مسافران است. اما این موضوع در سفر به هند صادق نخواهد بود. چرا که عادات غذایی هند با ما کمی متفاوت‌تر است. مخصوصا اینکه هندی‌ها علاقه بسیاری به خوردن فلفل و غذاهای تند دارند و این برای ما ایرانیان چندان مورد پسند نیست. پس برای اینکه در طول سفر دچار بیماری و مریضی ناشی از خوردن غذاهای ناآشنا نشوید در انتخاب و خوردن غذاها کمی دقت کنید. ناگفته نماند که مردمان هند تمایلی به خوردن غذاهای گوشتی ندارند. چرا که در برخی از ادیان موجود در سرزمین هندوستان خوردن گوشت چندان توصیه نمی‌شود. به همین دلیل اغلب غذاها به صورت تماما گیاهی طبخ می‌شوند.

 

نکات طلایی در اولین سفر به گوا

 

مخلوط چای و شیر بنوشید

گردشگران تور هند می‌توانند انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها را در این سفر تجربه کنند. اما در بین تمامی این موارد مخلوط چای و شیر در بین هندی‌ها طرفداران بیشتری دارد. به طوری که در خیابان‌ها نیز می‌توانید دیگ‌های بزرگی را که مملو از شیر و چای هستند را مشاهده کنید. علاوه بر آن آب نارگیل تازه و نوشاه کوکاکولا از دیگر نوشیدنی‌های پرطرفدار در این سرزمین محسوب می‌شوند.

 

غذا خوردن با دست را فراموش نکنید

یکی از عادت‌های عجیب هندی‌ها غذا خوردن با دست است. البته امروزه تحت تاثیر فرهنگ غربی مردمان آن نیز به استفاده از قاشق و چنگال حین غذا خوردن روی آورده‌اند. اما در رستوران‌های سنتی هند می‌توانید بومیان را در حالت خوردن غذا با دست تماشا کنید. پس شما نیز خجالت نکشید و تجربه خوردن غذاهای محلی هندی با دست را در طول سفر خود در کنار مردمان این سرزمین تجربه کنید.

 

بازدید از معابد هند را از دست ندهید

یکی از بایدهای سفر به هند بازدید از معابد هند است. چرا که در این سرزمین رنگارنگ معابد باشکوه و دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که یکی از جنبه‌های گردشگری ان به حساب می‌آیند. معابد هندی به صورت بسیار و با معماری منحصر به فردی طراحی و ساخته می‌شوند. البته توجه داشته باشید که عکاسی درون معابد ممنوع بوده و پوشیدن لباس‌هایی به نسبت پوشیده و متعارف در حین بازدید الزامی است. همچنین تمامی بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به هر معبدی کفش‌های خود را درآورده و پابرهنه وارد شوند.

 

در حین خرید باید تخفیف بگیرید

یکی از عادت‌های جالبی که فروشندگان هندی دارند، بیان قیمت‌هایی نجومی و دور از انتظار در حین معامله است. به همین دلیل توریست‌ها باید قبل از نهایی کردن خرید خود به حد کافی با فروشندگان چانه بزنند. در برخی از موارد دیده شده که قیمت‌ نهایی با قیمت اولیه حدود ۵۰ درصد تفاوت داشته است.

 

۸ راه برای کم کردن هزینه‌ها در سفر به هند

 

هرگز اعتقادات مردم هند را مسخره نکنید

از دیگر بایدهایی که در سفر به هند باید در نظر گرفت احترام به عقاید و باورهای آن‌ها است. چرا که هندی‌ها مردمانی با ایمان هستند و به سنت‌ها و مذهبی که دارند احترام و تعصب شدیدی قائل هستند. به همین دلیل هر گونه بی‌احترامی به اعتقادات آن‌ها می‌تواند سبب آزردگی و ناراحتی گردد. پس توجه داشته باشید که هر چه قدر هم که مراسم و سنت‌های عجیب و غریبی را در هندوستان مشاهده کردید هرگز در مورد آن‌ها انتقاد نکنید.

 

پول زیادی با خود حمل نکنید

هر چند که هندی‌ها مردمانی سالم و بی‌خطری هستند اما در بین آن‌ها می‌توان شاهد برخی افراد بود که اقدام به دزدی می‌کنند. پس اگرپول زیادی با خود به هند برده‌اید آن‌ها را در هتل نگه‌داری کنید و در طول روز مبلغ کمی را با خود در خیابان‌ها و حین گشت و گزار حمل کنید. همچنین توصیه می‌شود طلا و زیورآلات ارزشمند را از خود آویزان نکنید.

 

معرفی ۱۰ اسنک خوشمزه در سفر به هند

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا چند مورد از بایدها و نبایدهای سفر به هند را با شما توریست‌هایی که قصد سفر به این سرزمین را کرده‌اید در میان بگذاریم. رعایت این موارد سبب خواهند شد تا سفری کاملا ایمن و بی‌دردسری را سپری کرده و لحظاتی خوش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. مقتدر سیر نیز در انتخاب یک تور مناسب و ایده‌آل برای شما عزیزان نهایت سعی خود را خواهد کرد. پس برای انتخاب تور مناسب خود همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

۳۱ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران