مشکلات رایج گردشگران در سفر با تور هند

جاذبه‌های گردشگری هند
مشکلات رایج گردشگران در سفر با تور هند

اگر چه هند کشوری جذاب برای سفر به حساب می‌آید، اما مثل هر کشور دیگری ایراداتی نیز دارد و البته تفاوت‌های فرهنگی مردمش با مردم کشورهای دیگر نقاط جهان نیز مشکلاتی را برای گردشگران به وجود می‌آورد و باید از آن‌ها با خبر بود تا در زمان سفر، به مشکل بر نخورد. با این تفاسیر با هم به مرور مشکلات رایجی می‌پردازیم که عموما توریست‌ها در تور هند به آن بر می‌خورند.

 

گدایی

با این که اقتصاد هند هر ساله رشد خوبی دارد، اما با این حال تعداد فقرا در این کشور رقمی بسیار بالاست. از دیرباز گدایی در هند یک مشکل بزرگ بوده و هنوز هم اگر به ایستگاه‌های قطار، بازارها و جاهای دیگر بروید، تعداد زیادی گدا را خواهید دید که گاهی اوقات تعدادشان از یک حد معقول می‌گذرد. آن‌ها ممکن است اصرار زیادی کنند و گاهی اوقات پاپیچ شما شوند، اما به هیچ وجه بهشان پولی ندهید، چون باعث می‌شود تعداد بیشتری از گدایان به سمت شما جذب شوند.

 

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

بهداشت

این مشکل در گذشته خیلی حادتر بود اما حالا در خیلی از نقاط گردشگرپذیر و مراکز خرید این مشکلات حل شده است، اما هنوز در سطح شهر، شما با تعداد زیادی از مردم مواجه می‌شوید که به درستی بهداشت را رعایت نمی کنند. این مهم یکی از چیزهایی است که برای خیلی‌ها در سفر به هند آزاردهنده خواهد بود.

کلاه برداری

امکان ندارد با تور هند سفر کنید و گذرتان به چند مورد از این افراد برنخورد که می‌خواهند چیزهای بی‌ارزش را با قیمتی بالا به شما بفروشند. یک قانون نانوشته وجود دارد که اگر فروشنده‌ای خود به سمت شما آمد و قصد فروش جنسش را به شما داشت، احتمالا قرار است سر شما را کلاه بگذارد. در زمینه‌ی فروشنده‌های دوره گرد خیلی باید مراقب باشید تا چنین مشکلی گریبان شما را نگیرد.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

مقوله زمان!

به طور کلی مردم هند، درک متفاوتی از مقوله زمان دارند و این برای بعضی از گردشگران واقعا عجیب و در بعضی موارد مشکل آفرین خواهد شد. ترافیک شهرهای بزرگ و شلوغی‌ها، عموما باعث می‌شود که کارها دیر به انجام برسد و شما می‌بینید که مردم با این مسئله مشکلی ندارند. مضاف بر این که عموما وقتی یک هندی به شما می‌گوید ده دقیقه‌ی دیگر، شما می‌توانید انتظار نیم ساعت یا حتی بیشتر را داشته باشید. زمان نهار خیلی جاها بسته خواهد بود و اگر کارتان به ادارات برخورد، امکان دارد که خیلی زمان ببرد تا چیزی که مد نظر دارید، انجام شود.

می‌گویند "بله" اما منظورشان "نه" است

از نظر فرهنگی، به طور مستقیم "نه" گفتن، کار خیلی درستی در میان هندی‌ها نیست، به همین دلیل خیلی اوقات شما از آن‌ها جواب مثبت می‌شنوید اما در حقیقت منظور آن‌ها جواب منفی است. با این که ما خودمان تعارف کردن و کارهای اینچنینی داریم، اما در بعضی موارد فهمیدن منظور دقیق بعضی افراد در هند کار سختی می‌شود.

 

پنج دلیل برای بازدید از مثلث طلایی هند

صف‌های طولانی

در یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان که هر روزه به تعداد جمعیتش اضافه می‌شود، انتظار این که صف‌های طولانی را در همه جا از جمله ایستگاه قطار ببینید، اصلا بعید نیست. در شهرهای بزرگ جمعیت در هر جایی موج می‌زند و این خود یکی از مشکلات رایج سفر به هند است.

خیره شدن و توجه بیش از اندازه

اگر می‌خواهید بدانید که معروف شدن چه حسی دارد، هند آن جایی است که کاملا این حس را تجربه خواهید کرد. خیلی از هندی‌ها با این که گردشگران زیادی را در طول سال می‌بینند، اما اگر متوجه لباسی متفاوت یا چهره‌ای غیر هندی شوند، به شما خیره می‌شوند و کنجکاوی‌شان گل می‌کند. برای مثال کسانی که موی بلوند دارند، خیلی از توجهات را به خود جلب می‌کند. این مشکل برای بانوان در بسیاری از موارد سخت خواهد بود و به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌شود که حداقل یک مرد در گروه بانوانی که به هند سفر می‌کنند، وجود داشته باشد.

 

تجربه‌ی غذاهای تند و آتشین هندی

جیب بری

در نهایت این نکته آخر را هم بگوییم و مقاله را به پایان برسانیم. در شهرهای بزرگ هند جیب بری امری نسبتا معمول است. مخصوصا اگر در بازارهای شلوغ، ایستگاه قطار یا جاهایی از این دست باشید. به هیچ وجه نباید در این مکان‌ها غافل از جیب‌های خود شوید و تا جای ممکن پول‌ها و کارت اعتباری خود را در جیب‌های دکمه‌دار یا زیپ دار بگذارید. همچنین اگر در هتل‌های خیلی ارزان‌ قیمت سکونت می‌کنید، تا حد امکان وسایل قیمتی را در هتل رها نکرده و خود بیرون بروید.

۱۶ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران