دسترسی به جزیره‌های زیبای ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
دسترسی به جزیره‌های زیبای ایران

ایران یکی از بزرگترین و زیباترین کشورهای جهان است که طبیعت فوق‌العادهای دارد. یکی از جاذبه‌هایی که گردشگران زیادی را از اکثر نقاط دنیا جذب میکند، جزایر جنوبی کشورمان است که هر کدام به اندازه چندین روز و هفته دیدنی و جالب هستند. در صورتی که قصد سفر به آب‌های خلیج فارس را داشته باشید، همراه شدن با تور کیش، یکی از گزینه‌هایی است که خواهید توانست از امکانات بینظیر این منطقه استفاده کنید. در این متن، جزایر مهم و دیگر جنوب کشور را به شما معرفی میکنیم و دسترسی هر کدام را به صورت جداگانه و خلاصه توضیح میدهیم تا از هر کدام از آنها که بخواهید بتوانید به راحتی دیدن کنید.


جزایر خلیج فارس

جزایر خلیج فارس در ایران، به تعداد ۴۰ می‌رسد. این جزایر به خاطر موقعیت طبیعی، دریایی و جوی یکسان نیستند. برخی از آنها بکر، دست‌نخورده و بدون سکونت و در آرامش هستند و بعضی هم به جهت ثروت‌های عظیم طبیعی و منابع مورد بهره‌برداری یا موقعیت راهبردی نظامی در رفت و آمد و مرکز توجه هستند. برخی از این جزایر به علت تغییرات اقلیمی، پوشیده از گل و لای شده‌اند. جزیره ابوموسی از جزایر سه‌گانه ایرانی با کاربری نظامی در جنوبی‌ترین قسمت و نزدیک به خط استوا است، به همین خاطر گرما و رطوبت و شرجی بسیار بالا است. دسترسی این جزیره فقط برای افراد دارای مجوز امکان پذیر است. تردد گردشگران به جزیره لاوان، جزیره مرجانی و زیبای هرمزگان، معروف به مروارید خلیج فارس، مجاز است. راه رسیدن به جزیره لاوان از طریق بندر مقام توسط کشتی و قایق است. هندورابی از توابع بخش کیش و بندر لنگه است و مابین جزیره کیش تا لاوان قرار دارد. دسترسی گردشگران به این جزیره از طریق دریایی و از جزیره کیش، به صورت تورهای یک روزه با شناور امکان پذیر است. شیدرو، جزیره بکر و دست‌نخورده دیگری نیز در آب‌های خلیج فارس وجود دارد که غیر قابل سکونت است. برای علاقه‌مندان طبیعت‌ و ماجراجویان، گذراندن شبی درساحل آرام و بی‌هیاهوی شیدور با نام دیگر ماران و تماشای آسمان می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. سواحل لارک، بکر و مناسب برای پیاده‌روی هستند. برای رفتن به این جزیره بهترین راه جزیره قشم و هرمز توسط قایق محلیان است. علاوه بر این‌ها چند جزیره مهم کشورمان از نظر گردشگری فعال هستند و سالانه افراد زیادی برای گشت و گذار و تفریح به این مناطق سفر می‌کنند.

 

هتل ۵ ستاره پارمیس کیش

 

کیش

جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری است که سالانه گردشگران بسیاری از سرتاسر ایران و جهان به این جزیره سفر می‌کنند. در این شهر به نسبت شهرها و جزایر دیگر ایران، افراد آزادی‌های اجتماعی بیشتر، نمایش‌های عمومی سرگرم‌کننده، و برنامه‌های تفریحی خوبی را تجربه می‌کنند. کیش مملو از درختان نخل، درختان کهور ایرانی، کنار و درختان کمیاب لور است. وسعت این جزیره حدود ۴۴ کیلومتر مربع می‌باشد و از بندرعباس ۲۵۰ کیلومتر، از بندر لنگه ۹۰ کیلومتر و از هندورابی ۲۸ کیلومتر فاصله دارد. کیش از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات و از غرب به بحرین و عربستان منتهی می‌شود. نزدیک‌ترین بندر ایران به کیش، بندر آفتاب است که مسیر ورود با ماشین به جزیره، لندینگ کرافت نیز هست. ساده‌ترین و راحت‌ترین مسیر رسیدن به کیش با هواپیماست.

قشم

قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان و خلیج فارس است. این جزیره به عنوان برجسته‌ترین نقطه گردشگری هرمزگان، حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و از ۲۲ کشور دنیا بزرگ‌تر است. جزیره قشم، از شمال به بندرعباس، از شمال شرق به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی محدود می‌شود. به همین دلیل از نظر جغرافیایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای سفر با تور قشم می‌توانید از طریق هوایی از فرودگاه شهر خود به فرودگاه قشم پرواز کنید. راه دیگر دسترسی به این جزیره، سفری دریایی است که از بندرعباس با لنج، قایق و شناور، از سمت جزیره هرمزه، با شناور، اتوبوس‌های دریایی و قایق و از جزیره هنگام با قایق به این جزیره بزرگ راه پیدا کنید.

 

بهترین اسکله‌های تفریحی جزیره کیش

هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین و خاص‌ترین جزایر ایران با مساحت ۴۲ کیلومتر مربع در هشت کیلومتری بندرعباس واقع شده است. در جزیره هرمز کوه‌هایی با رنگ سفید، زرد و سرخ وجود دارند که بسیار دیدنی هستند. برای رفتن به هرمز، هم از شهر قشم و هم از بندرعباس شناورهایی وجود دارند که روزانه در ساعت‌های مشخصی حرکت می‌کنند.

هنگام

جزیره هنگام، یکی از پرطرفدارترین جزایر جنوبی برای طبیعت ‌دوستانی است که خوششان می‌آید در ساحل کمپ بزنند. برخی نیز برای سفری یک روزه به هنگام سفر می‌کنند. بهترین دسترسی این جزیره از طریق جزیره قشم است. بهتر است برای سوار شدن به قایق‌ها با افراد محلی مشورت کرده و بنا به جزر و مد دریا ساعت‌های رفت و برگشت خود را هماهنگ کنید.

 

طبیعت گردی در کیش برای گردشگران

 

۰۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران