فستیوال‌ گل‌های لاله در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
فستیوال‌ گل‌های لاله در استانبول

فستیوال‌های بهاری، همیشه بهترین‌ها برای شرکت کردن هستند و فضای شاد و جذابی را در شهر راه می‌اندازند و خوشبختانه استانبول نیز یکی از بهترین فستیوال‌های بهاری در منطقه را دارد که حل محور گل‌های لاله می‌چرخد. هر ساله در ماه آوریل، پارک‌های استانبول با گل‌های زیبا و رنگارنگ لاله آراسته می‌شود و میلیون‌ها گل دیدنی، این شهر را زیباتر از پیش می‌کند. به همین دلیل است که در این ماه، استانبول میزبان فستیوال‌ گل‌های لاله بوده و مردم منطقه و جهان برای شرکت در آن، با تور ترکیه سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید امسال یا حتی سال‌های آینده به این فستیوال بروید، امروز اطلاعاتی برای شما گردآوری کرده‌ایم که امیدوارم برایتان مفید باشد.

 

گل‌های لاله چه زمانی از سال در استانبول باز می‌شوند؟

تاریخ دقیق باز شدن گل‌های لاله در استانبول دقیقا مشخص نیست و بیشتر به وضعیت آب و هوایی و شرایط بارش ها این شهر بستگی دارد، اما به طور کلی پایان ماه مارس و اوایل ماه آوریل زمانی خواهد بود که شما می‌توانید در تور استانبول، این گل‌های رنگارنگ را مشاهده کنید. گل‌ها برای چند هفته باقی خواهند ماند و تا اوایل ماه می می‌توانید از دیدنشان لذت ببرید.

زمان برگزاری فستیوال گل‌های لاله

عموما فستیوال تمام ماه آوریل را در بر می‌گیرد، با این حال بسته به سالی که در آن هستید، امکان دارد زمان فستیوال کمی جا به جا شود. اما برنامه‌های خاص هر سال درست چند هفته قبل از آن اعمال خواهد شد پس باید برای برنامه‌ریزی در سفر، مدتی را صبر کنید. اما در مجموع، برنامه‌هایی که برای فستیوال گل‌های لاله استانبول در نظر گرفته می‌شود، مجموعه‌ای از کنسرت‌ها، برنامه‌های هنری، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هاست و با توجه به این که در مدتی طولانی همه‌ی این‌ها برگزار می‌شوند، اگر آوریل به استانبول سفر کنید، حداقل می‌توانید در بخشی از آن‌ها شرکت نمایید.

 

پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

چرا لاله به نماد استانبول بدل شده است

لاله یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای استانبول به شمار می‌رود. این گل‌ قرن‌ها پیش از ایران به استانبول آورده شد و سپس در باغ‌ها و پارک‌های مختلف این شهر آن را کاشتند. حالا اما اگر در ماه آوریل، به هر باغ و پارکی و فضای سبزی از استانبول بروید، می‌توانید این گل‌های رنگارنگ را مشاهده کنید. همین مهم‌ترین دلیل برای این است که گل لاله به نمادی برای این شهر بدل شده است.

به کدام پارک‌های استانبول برویم؟

اگر به دنبال جایی هستید تا بیشترین و متنوع‌ترین گل‌ها را ببینید، ما چند جای مختلف در شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا برای بازدید به آن‌ها مراجعه کنید.

پارک امیرگان: پارک امیرگان بدون شک بهترین جا برای بازدید از گل‌های لاله در استانبول است. این پارک در ماه آوریل، میلیون‌ها گل را به خود می‌بیند و شما از آن‌جا می‌توانید یک نمای جذاب از تنه بسفور را نیز مشاهده کنید.این پارک مرکز اصلی فستیوال نیز به حساب آمده و در سن بزرگی که در آن تهیه دیده شده است، کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار شده و هنرمندان معروف ترک برای اجرا به آن‌جا می‌آیند. یکی دیگر از برنامه‌هایی که در پارک امیرگان نباید آن را از دست بدهید، نمایشگاه عکس است که از در آن مجموعه‌ای بزرگ از عکس‌هایی که از ترکیه گرفته شده، نمایش داده خواهد شد.

 

رویایی‌ترین پارک‌های استانبول در فصل بهار

پارک ییلدیز: این پارک در نزدیکی قصر ییلدیز واقع شده و به همین دلیل آن را به این اسم می‌‌خوانند. این مکان زمانی محل شکار خصوصی سلطان بوده و شامل بخش جنگلی نیز می‌شود. اما در ایام فستیوال گل‌های لاله در استانبول، شما می‌توانید مجموعه‌ای جذاب و پرتعداد از انواع گل‌های لاله را در این محل مشاهده کنید.

میدان سلطان ‌احمد: شاید این مکان بیشترین تعداد گل‌های لاله را نداشه باشد، اما یکی از نقاط مهم درفستیوال محسوب شده که مردم به آن‌جا می‌آیند تا عکس‌های زیبا از خود در کنار گل‌های لاله بگیرند.

نکاتی درباره فستیوال گل‌های لاله در استانبول

  • در این فستیوال شما می‌توانید پیاز انواع گل‌های لاله در رنگ‌های مختلف را خریداری کنید.
  • برنامه‌های رقص محلی از جمله پرطرفدارترین برنامه‌های هنری در فستیوال گل‌های لاله استانبول به حساب می‌آید.
  • غیر از گل‌های لاله، گل‌های زیبا و رنگارنگ دیگری نیز در پارک امیرگان و دیگر پارک‌های استانبول کشت می‌شود.
  • برای بازدید از پارک امیرگان می‌توانید بین ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب مراجعه کنید.

 

ایستینه پارک، مرکز خریدی مدرن در قلب استانبول

۱۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران