راهنمای سفر از جزیره کیش به قشم

جاذبه‌های گردشگری داخلی
راهنمای سفر از جزیره کیش به قشم

کیش و قشم دو جزیره بسیار زیبا هستند که همواره مورد توجه توریست‌های داخلی واقع شده‌اند. این دو جزیره در دریای خلیج فارس و فاصله کمی از هم قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران دوست دارند تا در سفر خود فرصت بازدید از هر دو را داشته باشند. اگر شما نیز دوست دارید با یک تیر دو نشان زده و در سفر با تور کیش یا تور قشم از دیگری نیز دیدن کنید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم. چرا که قصد داریم در مورد نحوه سفر از جزیره کیش به قشم و بلعکس صحبت کنیم.

 

مسافت بین جزیره کیش تا قشم و بلعکس

فاصله بین دو جزیره کیش و قشم را می‌توان از دو مسیر مختلف اندازه گرفت؛ چرا که مسیر رفتن به آن‌ها دو مورد می‌باشد. اول اینکه توریست‌ها می‌توانند بندر چارک را برای رفتن از قشم به کیش و یا برعکس انتخاب کنند. در بندر چارک مسافران می‌توانند از شناورهای مسافربری و یا لندینگ کرافت‌ها استفاده کنند. در این صورت باید فاصله‌ای در حدود ۲۷۵ کیلومتر از سمت کیش تا قشم پیموده شود. به عنوان گزینه دوم می‌توان از بندر آفتاب استفاده کرد. البته سفر از طریق بندر آفتاب کمی طولانی‌تر است و مسافران باید حدود ۵ کیلومتر بیشتر در راه باشند. هر دو مسیر دارای چشم‌انداز زیبای آب‌های نیلگون خلیج فارس بوده و مسافران سفری به یادماندنی و سرگرم‌کننده را تجربه خواهند کرد.

 

سفر دریایی هیجان‌انگیز از بندرعباس به قشم

مدت زمان لازم برای سفر از جزیره کیش تا قشم و بلعکس

علاقه‌مندان به سفر از جزیره کیش تا قشم و بلعکس باید بخش اصلی مسیر خود را به صورت دریایی طی کنند. به همین دلیل سرعت حرکت آن‌ها از سفر زمینی یا هوایی کمتر خواهد بود. در عوض می‌توانند سفری متفاوت و سرگرم‌کننده‌ را تجربه‌ کنند. اگر تصمیم گرفته‌اید تا به کمک شناور مسافربری از سمت جزیره کیش تا بندر چارک حرکت کنید باید حدود ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت را در مسیر باشید. این مدت زمان با انتخاب شناورهای لندنیگ بین ۲.۵ تا ۳ ساعت خواهد بود. از طرفی دیگر اگر گزینه سفر با لندینگ کرافت از سمت جزیره کیش تا بندرآفتاب را انتخاب کنید مدت زمان سفر شما چیزی در حدود ۳ ساعت و یا بیشتر خواهد بود.

البته مسافران بین این دو جزیره دیدنی باید بخشی از سفر خود را نیز به صورت زمینی بپیمایند. مدت زمان این مسیر از بندر چارک تا بندر پل بین ۲.۵ تا ۳ ساعت و بین بندر لافت قشم تا بندر پل ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت خواهد بود. اگر جمع‌بندی از تمامی این ساعت‌ها داشته باشید باید بگوییم که برای سفر از جزیره کیش تا جزیره قشم و بلعکس باید مدت زمانی در حدود ۷.۵ ساعت در نظر گرفته شود.

ناگفته نماند که برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا کل مسیر را به صورت دریایی  طی کنند. در این صورت باید خود را برای سفری طولانی آماده کنند؛ چرا که مسافت بین کیش تا قشم از طریق دریا تقریبا ۲۲۵ کیلومتر است. این فاصله توسط لنج‌های مخصوص مسافربری حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. البته برخی از افراد برای پیمودن سریع مسیر قایق‌های تندرو را ترجیح می‌دهند که از لحاظ امنیتی گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود.

 هزینه سفر از جزیره کیش تا قشم و بلعکس

افرادی که با اتومبیل شخصی خود قصد سفر به جزیره کیش را دارند جهت انتقال اتومبیل از چارک به کیش هزینه ۴۵۰ هزار تومان از جزیره کیش به چارک ۱۷۰ هزار تومان خواهد بود. علاوه بر آن باید مبلغی در حدود ۲۵ هزار تومان نیز جهت عوارض خودرو پرداخت شود. در کنار این هزینه‌ها ۵۰ هزار تومان نیز برای هر شخص جهت انتقال از کیش به چارک دریافت می‌شود.

اگر تا کنون تجربه سفر دریایی را نداشته‌اید و فرصت سفر از جزیره کیش به قشم یا برعکس را دارید بهتر است حتما اقدام به چنین کاری کنید. چرا که تجربه‌ای کاملا متفاوت و به یادماندنی در انتظار شما و خانواده خواهد بود. از طرفی دیگر می‌توانید با مبلغی کمتر نسبت به یک سفر جداگانه از هر دو جزیره دیدنی واقع در جنوب ایران بازدید کنید. توصیه می‌کنیم اگر احساس می‌کنید که احتمال دارد دچار دریاگرفتگی در طول سفر شوید قرص و داروهای لازم را به همراه داشته باشید تا بدون ایجاد مشکلی خاص از لحظه به لحظه خود بر روی آب‌های زلال خلیج فارس استفاده کنید.

 

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران