۲۰ تا از مشهورترین موزه های دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۲۰ تا از مشهورترین موزه های دبی

اگر از علاقمندان به تاریخ هستید و می‌خواهید کشف کنید چگونه دبی که زمانی یک شهر ماهیگیری ساده بود، امروزه به چنین منطقه شگفت انگیزی بدل شده است، هیچ راهی بهتر از گشت و گذار در میان مشهورترین موزه های دبی وجود ندارد.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه های دبی

در سفر با تور دبی درخواهید یافت این شهر، داستان‌های تاریخی بسیاری برای گفتن دارد. بازدید از موزه ‌های دبی یکی از تفریح های دبی است که به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ و سنت‌هایی که این شهر زیبا را شکل داده‌اند آشنا شوید.

موزه دبی

اینجا یک از قدیمی‌ترین موزه های دبی بوده و بین مغازه‌ها و خیابان‌های شلوغ بر دبی، در قلعه الفهیدی قرار گرفته است. این موزه، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند تحولات شهر تاریخی دبی و تبدیل آن به شهری مدرن امروزی را از نزدیک شاهد باشند.

گفتنی است بنای الفهیدی در اواخر قرن ۱۸ ساخته شد و در ابتدا، بعنوان قلعه‌ای برای محافظت از شهر در برابر حملات خارجی کاربری داشت. تا سال ۱۸۹۶، بعنوان اقامتگاه حاکم و بعدها بعنوان زندان مورد استفاده بود. در سال ۱۹۷۱ نیز، به موزه تبدیل شد تا تاریخ و سنت‌های دبی را به نمایش بگذارد. در اینجا مدل‌هایی از افراد، حیوانات، مصنوعات شگفت انگیز و مکان‌هایی که داستان دبی را توضیح می‌دهند را شاهد خواهید بود.

  • هزینه ورودی: ۳ درهم
  • ساعات کار: شنبه تا پنجشنبه از ۸:۳۰ صبح تا ۲۰:۲۰ جمعه ها از ۱۴:۳۰ تا ۲۰:۳۰
  • آدرس: Al Fahidi Street, Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirate

عکس: en.wikipedia.org

 

موزه اتحاد

موزه اتحاد دبی که در خیابان جمیرا ۱ قرار دارد، یکی از جدیدترین و چشمگیرترین موزه های دبی به شمار می‌آید . این موزه، داستان امارات متحده عربی را در مورد دوره‌ای روایت می‌کند که ۷ امارت، تصمیم گرفتند گرد هم آیند و امارات متحده عربی را تشکیل دهند.

کل موزه، ۲۵۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و به غرفه‌های متعددی تقسیم شده که نمایشگاه‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند. موزه اتحاد، نمادی از معماری مدرن است و به جای به تصویر کشیدن چیزهایی از گذشته باستان، بر دوره پس از رونق نفت تمرکز دارد. به خصوص، بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ و تشکیل امارات متحده عربی.

این موزه در لیست برترین موزه های دبی، در جمیرا، در کنار خانه اتحادیه، جایی که قانون اساسی در آنجا امضا شد واقع شده است. بعلاوه ۷ ستون طلایی در تالار اصلی، نشانگر قلم‌هایی هسند که برای امضای قرارداد استفاده شده‌اند و سقف سفید منحنی، کاغذی است که روی آن امضا شده است. یک کتابخانه با بیش از ۳۰۰۰ عنوان، یک باغ زیبا و یک کافه نیز، بخشی از موزه به شمار می‌آیند.

  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۵ درهم، برای دانشجویان ۱۰ درهم و برای کودکان رایگان است.
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰
  • آدرس: 1Jumeirah St, Dubai, United Arab Emirates

 

دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

عکس: artsandculture.google.com

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم

یکی دیگر از مهمترین موزه های دبی، خانه شیخ سعید آل مکتوم است که در سال ۱۸۹۶ ساخته شد. این خانه، در تاریخ دبی از اهمیت بالایی برخوردار است. این خانه اقامتگاه رسمی شیخ سعید، امیر سابق دبی و پدر بزرگ امیر کنونی بود که از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۵۸ در اینجا سکونت داشت. مرحوم شیخ سعید، آخرین حاکمی بود که در این مکان زندگی می‌کرد. پس از نقل مکان خانواده به یک اقامتگاه جدید، این خانه به موزه تبدیل شد.

این بنا دارای ۳ حیاط باشکوه است که توسط ۳۰ اتاق و ۴ برج بادگیر احاطه شده و معماری شگفت انگیزش به قرن نوزدهم باز می‌گردد. هم اکنون این موزه در فهرست برترین موزه های دبی، عکس‌های تاریخی شگفت انگیز از خانواده سلطنتی، مجموعه‌ای از جواهرات، سکه‌ها و تمبرها را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۵ درهم و برای دانش آموزان (۵ تا ۲۴ سال) ۵ درهم
  • ساعات بازدید: ۸ صبح الی ۲۰:۳۰
  • آدرس: 779R+72F, Al Fahidi, Dubai, United Arab Emirates

عکس: planetofhotels.com

 

موزه قهوه  

عرب‌ها رابطه‌ای طولانی با قهوه داشته‌اند. گفته می‌شود که آنها اولین کسانی بودند که از قهوه، بعنوان یک نوشیدنی تفریحی استفاده کردند و آنها بودند که فرهنگ قهوه را به سایر نقاط جهان منتقل کردند.

و اگر از عاشقان قهوه هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور دبی حتما سری به این مکان بزنید که از جاهای دیدنی دبی است. موزه قهوه که در محله تاریخی الفهیدی واقع شده، یکی از جذاب‌ترین موزه های دبی و بزرگ‌ترین موزه قهوه در خاورمیانه محسوب می‌شود. این مکان در ساختمانی تاریخی قرار دارد و به گردشگران، فرصت زندگی در دبی قدیمی را می‌دهد.

این موزه، دارای بهترین مجموعه از آثار باستانی و وسایلی است که فرهنگ قهوه بین المللی و داخلی را به نمایش می‌گذارند. شما می‌توانید شاهد سرو قهوه به سبک قهوه عربی، قهوه ایرانی، قهوه اتیوپی، قهوه ژاپنی و بسیاری دیگر باشید و از نوشیدن یک فنجان قهوه گوارا لذت ببرید.

  • هزینه ورودی: ۱۰ درهم
  • زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷
  • آدرس: Villa 44, Al Fahidi Historical Neighborhood, Bastakiya, Dubai, United Arab Emirates

 

تفریحات ساحلی دبی

عکس: coffeemuseum.ae

 

موزه آینده

موزه آینده دبی که در سال ۲۰۲۲ با معماری زیبا و جالب توجهی افتتاح شد، بلافاصله به یکی ازمحبوب‌ترین موزه های دبی بدل گشت. خوشنویسی زیبای کنار ساختمان، یک نقل قول خوش بینانه در مورد آینده را به نمایش می‌گذارد: "ما ممکن است صدها سال زندگی نکنیم، اما محصولات خلاقانه‌مان می‌توانند مدت‌ها پس از رفتن‌مان بعنوان میراثی برجای باشند."

این موزه نشان می‌دهد که چگونه فناوری و هوش مصنوعی، می‌توانند در دو دهه آینده تکامل یابند. این مکان، توسط بنیاد آینده دبی تاسیس شده و همچنین به درک تغییرات احتمالی آب و هوا در سال ۲۰۵۰ کمک خواهد کرد. بعلاوه موزه کارگاه‌ها، گفتگوها و دوره‌های ویژه‌ای را با استفاده از فناوری‌های موجود ترتیب می‌دهد.

  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۴۹ درهم و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۲۱:۳۰
  • آدرس: Trade Centre 2, Dubai, United Arab Emirates

عکس: visitdubai.com

 

موزه نایف

در ادامه گشت و گذار در میان مشهورترین موزه های دبی، سری می‌زنیم به موزه Naif که در دیره و در ساختمان قدیمی قلعه نایف قرار دارد که زمانی بعنوان زندان و مقر پلیس عمل کاربری داشت. در سال ۱۹۹۷، شیخ محمد آل مکتوم دستور داد بال این بنا به موزه بدل شود.

امروزه این مکان، پیشرفت نیروی پلیس در دبی را همراه با سیستم قضایی به نمایش می‌گذارد. این بنا که در سال ۱۹۳۹ با استفاده از خاک رس ساخته شد، مدل‌ها، نمایشگاه‌ها و پرفورمنس‌هایی در اندازه واقعی، اتاق‌های بازداشت قدیمی، مدارک ضروری و احکام مربوط به پلیس را ارائه می‌دهد.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • زمان بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۴
  • آدرس: Sikkath Al Khail Road Naif Opp Hyatt Regency Hotel, Dubai, United Arab Emirates

 

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی برای عروسی در دبی

عکس: edition.cnn.com

 

موزه مروارید

در حال حاضر اقتصاد منطقه، عمدتا به نفت وابسته است. با این حال، در گذشته دبی به صید مروارید معروف بود. بطور کلی امارات، سابقه تولید برخی از بهترین مرواریدهای تاریخ جهان را داراست. بسیاری از این شگفتی‌های طبیعی، اکنون در موزه مروارید به نمایش گذاشته شده‌اند که یکی از برترین موزه های دبی محسوب می‌شود. موزه مروارید، اطلاعات گسترده‌ای در مورد مرواریدها ارائه می‌دهد.

این موزه، همچنین زندگی غواصان و تجهیزات استفاده شده توسط آنها را در معرض دید عموم قرار داده است. برای بازدید از این مکان، باید از قبل با بانک ملی دبی هماهنگ کنید و در گروه‌های کوچک ۸-۱۰ نفره به این موزه بیایید.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • ساعات بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵
  • آدرس: 15th floor, Emirates NBD Headquarters, Deira, Dubai, United Arab Emirates

عکس: sanddollardubai.com

 

موزه تاریخ سینما

اگر از علاقمندان به صفحه نمایش نقره‌ای سینما و تکنولوژی‌های مربوطه هستید، پس این موزه که از مشهورترین موزه های دبی است، مناسب شماست. موزه تاریخ سینما در نزدیکی جاده شیخ زاید، که سابقا با عنوان موزه تصاویر متحرک دبی شناخته می‌شد، دستگاه‌های تصاویر متحرک با قدمت دهه ۱۷۳۰ را به نمایش می‌گذارد که متعلق به مجموعه اکرم میکناس هستند.

بازدیدکنندگان در این مکان، می‌توانند درباره عتیقه‌هایی که تاریخ سینما را حکایت می‌کنند، چیزهای بیشتری بدانند. گفتنی است تنها چند موزه بر روی زمین وجود دارند که به تاریخ سینما اختصاص داده شده‌اند و این موزه، یکی از بهترین‌هاست.

  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۰ درهم، برای دانشجویان ۲۵ درهم و برای کودکان و دانش آموزان ۲۰ درهم است.
  • آدرس: 1st Floor, MCN Hive Building, Al Barsha - Dubai - United Arab Emirates

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: comingsoon.ae

 

موزه شتر

امارات به دلیل عشقش به شتر نیز شهرت دارد و موزه شتر، یکی از جذاب ترین و پربازدیدترین موزه های دبی محسوب می‌شود. این موزه برای نمایش تاریخ غنی پیوند انسان و حیوان در این منطقه ساخته شده و تمرکز اصلی آن نشان دادن زیست اصیل، منحصر به فرد و سنتی جهان عرب است.

موزه شتر در سال ۱۹۴۰ ساخته شد و در حال حاضر، دارای طیف گسترده‌ای از گونه‌های شتر است. در این موزه منحصر به فرد می‌توانید شاهد فناوری، تاریخ و میراث باشید.

  • هزینه ورودی: رایگان
  • ساعات بازدید: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴
  • آدرس: Al Shandagha Historical District, Dubai, United Arab Emirates

عکس: holidify.com

 

موزه سلفی سه بعدی جهانی

موزه‌ی سلفی دبی، از جاذبه‌های جدید شهر و از محبوب‌ترین موزه های دبی است که در زمینی به مساحت  ۲۱۰۰۰ فوت مربع گسترده شده است. اینجا نه تنها اولین موزه در نوع خود در منطقه است، بلکه بزرگ‌ترین موزه هنر سه بعدی جهان نیز به شمار می‌آید. مجموعه‌ای از ۲۰۰ اثر هنری سه بعدی در ۹ قسمت، نویدبخش ساعاتی مفرح برای افراد در هر رده سنی است.  

هر یک از آثار هنری سورئال و غول‌پیکر که در اینجا دیده می‌شوند، جلوه‌ای استثنایی و تعاملی را به نمایش می‌گذارند که تخیل مخاطب را به سطح جدیدی می‌برند. به نظر می‌رسد که می‌توانید وارد یک نقاشی یا پرتره شده و در داستان این اثر مشارکت داشته باشید و بخشی از آن شوید. بدون شک این فضای اینستاگرامی، یکی از بهترین مکان‌ها برای ثبت عکس‌های شگفت انگیز از سفر با تور دبی خواهد بود.

  • هزینه ورودی: برای یک بزرگسال و یک کودک ۱۴۵ درهم، برای ۲ بزرگسال و ۲ کودک ۲۹۰ درهم، برای یک بزرگسال ۸۹ درهم، برای یک کودک (۳-۱۱ ساله) ۶۵ درهم و برای کودکان کمتر از ۳ سال رایگان است.
  • ساعات بازدید: یکشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰
  • آدرس: Behind Mashreq Bank, Sheikh Zayed Rd, Al Quoz, Al Quoz 4, Dubai, United Arab Emirates

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: dubai-tickets.co

 

در نهایت از دیگر مشهورترین موزه های دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روستای هریتیج
  • موزه عتیقه
  • موزه خانه بانوان
  • موزه ساروق الحدید
  • موزه توهمات
  • موزه بی نهایت نور
  • موزه مادام توسو
  • موزه آل شیندقا
  • موزه سکه
  • موزه بازی‌های تجربی الی الی

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۹ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 16 آبان 1402)

نظرات کاربران