بهترین خوردنی‌های لذیذ در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین خوردنی‌های لذیذ در آنتالیا

اگر با تور آنتالیا سفر می‌کنید، متوجه خواهید شد که غذا خوردن در این شهر عالمی دارد و بیشتر شبیه یک گشت و گذار به یادماندنی است. ماهی‌های تازه دریایی، انواع گوشت‌های کبابی شگفت انگیز و صبحانه ترکی که شما را ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد، بخشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌آیند. در این مقاله، به معرفی خوردنی‌های لذیذی که باید در آنتالیا امتحان کنید می‌پردازیم و با بهترین مکان‌هایی که این خوراکی‌ها را سرو می‌کنند آشنا خواهیم شد.

 

صبحانه در Mermerli

صبحانه یکی از آیتم‌های مهم برای شروع یک روز دلپذیر در برنامه روزمره مردم ترکیه است، به همین دلیل بیشتر رستوران‌ها صبحانه نیز سرو می‌کنند. و اما یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه، رستوران Mermerli است که از دکوراسیونی زیبا برخوردار بوده و در حوالی ساحل و مشرف به خلیج واقع شده است. اگر دوست دارید قبل از شنا در دریا صبحانه ترکی بخورید، این جا بهترین گزینه برای شماست. پیشنهاد می‌کنیم از مارمالادهای خانگی، عسل، پنیر و زیتون ارگانیک این رستوران غافل نشوید. بعلاوه بور‌ک‌های اینجا نیز هواخواهان بسیاری دارد. برای آشنایی بیشتر با گزینه‌های موجود جهت صرف صبحانه، مقاله صبحانه ترکی در بهترین رستوران‌های آنتالیا با منظره‌ای از ساحل و جنگل را مطالعه کنید.

غذای دریایی در Balık Evi

Balık Evi یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی در آنتالیاست که البته چشم انداز شگفت انگیزی به مدیترانه دارد. در این رستوران می‌توانید ماهی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کنارش مقداری ذرت یا میگوی خوابانده در سس زغفران را تست کنید.

 

طبق ذائقه‌تان در آنتالیا غذا نوش جان کنید

غذاهای گیاهی در Rokka و Vanilla

این رستوران زیبا و کوچک باعث می‌شود احساس کنید در خانه خودتان هستید. منوی این رستوران عمدتا شامل غذاهای گیاهی بسیار باکیفیت و لذیذ است، هر چند که گزینه‌های گوشتی را نیز می‌توانید در اینجا تجربه کنید. پیتزاهای این رستوران با طعم خوب و اندازه مناسب و همچنین ساندویچ‌های بادمجان و قارچ محبوبیت فراوانی دارند و لیمونادهای گوارا در گرماگرم تابستان به داد گردشگران تشنه خواهند رسید. جالب است بدانید که قیمت‌ها، با توجه به سطح خدمات و غذاها بسیار ارزان هستند.

رستوران مشهور و پرطرفدار دیگر در میان گیاهخواران، Vanilla است. فضای اینجا بسیار زیبا بوده و طیف وسیعی از غذاهای گیاهی در اینجا سرو می‌شوند. منو، شامل غذاهای متنوعی از سراسر جهان همراه با غذاهای سنتی ترکیه است. دسرها بسیار ساده و در عین حال به طرزی شگفت انگیز خوشمزه‌اند. شما در هنگام صرف غذا می‌توانید از موسیقی زنده لذت ببرید و از خدمات پیشخدمت‌های حرفه‌ای و مهربان بهره‌مند شوید.

گوشت گریل در 7 Mehmet

7 Mehmet یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آنتالیا است که بر روی تپه‌ای مشرف به ساحل زیبای کنییالتی واقع شده است. همانطور که انتظار می‌رود، در منوی این رستوران بی‌نظیر همه گزینه‌های معروف غذای ترکی خصوصا گوشت‌های کبابی مانند کوزو تندیر (گوشت بره پخته شده) و iç pilavı (گوشت گوساله گریل شده همراه با برنج، کشمش، آجیل و جگر خرد شده) سرو می‌شود.

 

بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

دسر در Çikolata Evim

این کافه در مرکز آنتالیا واقع شده و انواع متنوعی از دسرها را با کیفیتی خوب به فروش می رساند. اگر در حوالی کنیالتی قدم می زنید کافی است بوی شکلات را دنبال کنید تا این کافه کوچک و البته محبوب را پیدا کنید. این مکان دارای دکوراسیون عالی است و دسرها و قهوه هایش طرفداران بسیاری دارد. بستنی ها بسیار تازه و بزرگ بوده و قیمتی مناسب دارند.

بورک در Börekçi Tevfik

بورک یک شیرینی خوشمزه است که شامل یک ورق خمیر فوق العاده نازک است و با مواد مختلف از جمله گوشت چرخ کرده یا پنیر پر شده و با پودر قند پوشانده می‌شود. توصیه می‌کنیم که برای چشیدن طعم بهترین بورک‌ها به کافه Börekçi Tevfik در آنتالیا بروید و این خوراکی مقوی و ترد را امتحان کنید.

 

لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

شیش کباب در Şişçi Ramazan

شیش کباب مدتهاست که در رستوران  Şişçi Ramazan ارائه می‌شود و برای تهیه آن گوشت بره و یا مرغ به سیخ کشیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در کنار این غذا که به صورت آبدار کباب و سرو می‌شود، حتما piyaz (سالاد لوبیا به سبک آنتالیا) را نیز امتحان کنید.

ینگه در Evren Büfe

اینجا یک مکان سنتی است که غذاهای فست فود ترکی را ارائه می‌دهد و بسیار مورد علاقه مردم محلی و گردشگران آنتالیا است. در اینجا ینگه‌ای عالی را خواهید یافت. این غذا به صورت یک ساندویچ سنگین با پنیر ذوب شده، سالامی، سوسیس، سوجوک، گوجه فرنگی و ترشی و البته سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های لوکس آنتالیا

بال کبابی در Kanatçı Ali Asker

این کافه رستوران، سس مخصوصی دارد که با آن بال مرغ کبابی را سرو می‌کند و مردم محلی و بازدید کنندگان به دستور پخت سری آن علاقمندند. با امتحان نخستین بال کبابی مشتاق این غذای خوشمزه خواهید شد، فقط مواظب باشید که زیاده روی نکنید زیرا این طعم لذیذ هوش از سرتان خواهد برد.

سوپ پاشا در Paçacı Şaban

سوپ پاشا نوعی آبگوشت است که علاوه بر مغز گوسفند، از سر یا پاچه و گیاهان مختلفی تهیه می‌شود. ما به شما اطمینان می‌دهیم که این غذا فوق العاده لذیذ است و همچنین خاصیت درمانی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه این غذای خوشمزه با بهترین کیفیت در آنتالیا از  ۷ صبح تا ۴:۳۰ صبح به Paçacı Şaban بروید.

مرغ گریل در Parlak

Parlak به دلیل وجود منوی بسیار ساده، اما عالی خود در آنتالیا محبوبیت فراوانی یافته است. مرغ کاملا کباب شده همراه با برنج کره‌ای یا بلغور شما را عاشق خود خواهد کرد. شما اجازه دارید که از نزدیک شاهد پخت این غذای بی‌نظیر و برشته شدن مرغ‌ها روی ذغال باشید و بدین ترتیب اشتهای شما قبل از خوردن غذا حسابی تحریک خواهد شد.

 

۱۰ تفریح خاص که در آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

در این مقاله خوردنی‌های لذیذی که باید در آنتالیا امتحان کنید را معرفی کردیم. واقعیت این است که آنتالیا شهر بندری ترکیه است که به خاطر سواحل با طراوت و غذاهای لذیذی که سرو می‌کنند شهرت دارد. مکان‌های بی‌شماری در اینجا وجود دارند که سرشار از غذاهای خوشمزه ترکیه و غذاهای محلی آنتالیا هستند. بنابراین کافی است نام غذای موردنظرتان را کشف کنید و در میان طیف وسیعی از غذاکده‌ها، به رستورانی بروید که آن غذا به بهترین نحو سرو می‌کنند.

۲۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران