سفر فرهنگی به حیدرآباد در تور هند

جاذبه‌های گردشگری هند
سفر فرهنگی به حیدرآباد در تور هند

آیا می‌خواهید یک تعامل فرهنگی کامل و همگرایی مردم را در هند مشاهده کنید؟ پس حیدرآباد مقصد شماست. در این شهر رو به رشد که مرکز ایالت آندرا پرادش با جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر است، تنوع فرهنگی زیادی وجود دارد. بیشتر مردم آن را هندوئیسم و مسلمانان تشکیل می‌دهند، اما شما می‌توانید در بین آن‌ها پیروان مسیحی و بودایی و دیگر افراد از زمینه‌های مختلف نژادی و مذهبی را که در هماهنگی کامل زندگی می‌کنند، پیدا کنید. و امروزه حیدرآباد یکی از شهرهای رو به رشد نه تنها در هند بلکه دنیا است که کم کم به عنوان یک شهر گردشگری در تور هند شناخته می‌شود. این شهر قدیمی 500 ساله در کناره ساحل جنوبی رودخانه موسی واقع شده است. در این مقاله ما به معرفی جاذبه‌های توریستی این شهر تاریخی می‌پردازیم.

 

افلاک‌نمای بیرلا، موزه علم

افلاک‌نمای بیرلا یک موزه علمی مهم نه تنها در حیدرآباد، بلکه شناخته شده در کل هندوستان است که در سال 1985 با ذهنی مدرن و با هدف تقویت علم و دانش در نسل‌های آینده تاسیس شد. این موزه شگفت‌انگیز برای هر دو نسل قدیمی و جدید دارای جاذبه و محبوبیت است. همچنین در صورت خستگی از نمایش‌های آسمانی، می‌توانید در باغ زیبای آن قدم بزنید.

 

در یک نگاه عاشق جیپور شوید!

چارمینار

چارمینار یکی از مناطق مهم شهر است که گردشگران به محض ورود به حیدرآباد از آن بازدید می‌کنند. این محل با معماری نفس‌گیر خود آینه‌ای از معماری گذشته‌ی این شهر تاریخی را به تصویر می‌کشد. مسافران هنگام بازدید از چارمینار شیفته قوس‌های غول‌پیکر، مناره‌های چند ضلعی و میدان وسیع آن خواهند شد. محل قرارگیری چارمینار به گونه‌ای است که به تمام نقاط دیدنی دیگر نزدیک بوده و می‌توانید به راحتی به جاهایی مثل کالی کامان و یا مسجد مکه بروید. در این میان بازهای پر جنب و جوش این شهر به زیبایی‌های آن می‌افزاید.

قصر چاومحل

کاخ Chowmahalla که از شکوه و عظمت قرن هجدهمی برخوردار است از کف صاف و کاشی کاری شده با مرمر سفید تا لوسترهای بلور بلژیکی و درخشان خود چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این کاخ زیبا داری چهار حیاط باغ است که اسم قصذ ار آن‌ها گرفته شده است. در واقع چو به معنی چهار و محل به معنی قصر یا کاخ است. این مکان روزگاری محل استقرار خاندان بزرگ آصف جاهی و مکانی بود که میهمانان سلطنتی خود را در آن پذیرایی می‌کردند. با گشت و گذار در این قصر می‌توان زیبایی تاریخی و ظرافت هنرهای معماری، کاشی کاری و کنده‌کاری را از نزدیک تماشا کنید.

 

۱۰ ورزش هیجان‌انگیز در ساحل گوا

قلعه گلکندا

آنطور که محلی‌ها می‌گویند قلعه گلکندا به تنهایی یک شهرک کوچک بوده و در اوج شکوفایی خود مرکز تجارت الماس در حیدرآباد بوده است. یکی از جاذبه‌های مبهوت کننده برای بازدید‌کنندگان سیستم آکوستیک شهر بوده به گونه‌ای که یک صدای ضعیف می‌تواند تا مایل‌ها دورتر منعکس شود.

دریاچه حسین ساگار

دریاچه حسین ساگار که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشی حیدرآباد است یکی از بزرگ‌‌ترین دریاچه‌های ساخته شده به دست بشر در دنیاست. آب و هوای مطلوب و غروب زیبای خورشید در آن باعث شده جوی عاشقانه داشته باشد. از این رو، محلی پرطرفدار برای گردش عاشقانه بوده و بسیاری از مردم هندی در این محل به خواستگاری از محبوب خود اقدام می‌نمایند. جدای از این‌ها در وسط دریاچه یک مجسمه بودای زیبا قرار گرفته و در اطراف دریاچه نیز امکانات تفریحی مختلفی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. از این رو به تنها گردشگران بلکه افراد بومی نیز در تعطیلات و آخر هفته اوقات خود را با خانواده در این محل می‌گذارنند و از نمایشگاه‌های دایر در اطراف دریاچه استفاده می‌کنند.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

سد ناگارجونا ساگار

سد ناگارجونا ساگار یکی از بزرگ‌ترین سدهای موجود در کل هند و همچنین مقصد گردشی توریست‌ها در حیدرآباد محسوب می‌شود. در کنار جنبه تحصیلی و آموزش تولید برق از جریان آب که در این محل انجام می‌پذیرد، گردشگران می‌توانند از آبشار زیبای اتیپوتالا و درختان زیبای آن استفاده کرده و یک پیک‌پیک خانوادگی و دوستانه را در فضای آرام آن تجربه کنند. همچنین برخی معابد و اماکن تاریخی در نزدیکی آن وجود دارد که می‌توانند شما را یک روز کامل سرگرم کنند.

پورانا پل

پورانا پل یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌های موجود در حیدرآباد بوده که محل اتصال دو شهر حیدرآباد و گلکندا است. صدها سال پیش، این پل به علت سهولت رفت و آمد مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. گردشگران می‌توانند در اطراف به گشت و گذار پرداخته و برای خرید به بازار آن بروند. همچنین مسجد میشق هم در همان نزدیکی واقع شده.

پورانی هاولی

پورانی هاولی که حالا به عنوان عمارت قدیمی شناخته می‌شود در اواخر قرن شانزدهم ساخته شد و محل سکونت نخست وزیری حکومت محمد قلی قطب شاه بود. در قرن هجدهم شاه نظام سوم این عمارت را بازسازی کرده و آراست و به پسرش اسکندرجاه هدیه داد. آنچه در این عمارت بزرگ حائز اهمیت است، همگرایی معماری اروپایی و فرهنگ هندی در کنار یکدیگر است. وجود مبلمان‌های اروپایی در حیاط‌های بزرگ سبک هندی از نمونه بارز آن می‌توان مثال زد. گردشگران در تور پورانی هاولی گردی از قفسه عظیم لباس‌های نظام دیدن می‌کنند، جایی که باید برای دسترسی به طبقات بالایی آن از بالابر استفاده کرد.

 

۷ توصیه برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به آگرا

پارک اوما ناگار

از آثار باستانی و تاریخی و بازارها خسته‌اید؟ تمام مکان‌های دیدنی حیدرآباد سرگرم‌کننده و لذت‌بخش هستند، یکی از جاهایی که می‌توانید برای استراحت و تجدید قوا به آنجه بروید پارک اوما ناگار است. یک عصر عالی و آرام را در کنار عزیزان خود ترتیب داده و از تپه‌های سرسبز و جذاب دیدن کنید. پیاده‌روی در میان گل‌ها و نشستن در زیر سایه درختان باطراوت از زیبایی‌های بی‌نظیر این پارک است.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران