جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
جاذبه های کمتر دیده شده در دبی

دبی مقصدی محبوب برای گردشگرانی است که می‌خواهند بزرگترین، بلندترین و ثروتمندترین‌های جهان را ببینند. برای نمونه دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید و برج خلیفه در دبی بلندترین ساختمان جهان محسوب می‌شوند. برخی از ثروتمندترین میلیونرهای دنیا برای استراحت و گرفتن آفتاب به دبی سفر می‌کنند و تعطیلات خود را در این شهر می‌گذرانند. اما دبی فقط معطوف به این موارد نشده و چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. برای افرادی که به دنبال کشف زوایای دیگر تاریخی و جذاب دبی هستند انتخاب‌هایی وجود دارد. در اینجا فهرستی از جاذبه های کمتر دیده شده و تجربه‌های فراموش نشدنی در تور دبی را معرفی می‌کنیم.

 

بازار نایف دبی

در حالی که بیشتر توریست‌های تور دبی برای خرید طلا و ادویه به بازار طلا دبی و ادویه می‌روند، بازار نایف یکی از نقاط گردشی و ماجراجویانه محسوب می‌شود که از دید بیشتر مسافران دور می‌ماند. شما در این بازار می‌توانید اقلام متنوع و مختلفی از جمله لباس‌های الهام بخش پر زرق و برق عربی تا فرش ایرانی، از شیرینی‌های محلی، خرما تا غرفه‌های غذای هندی انتخاب‌ها زیاد، گیج کننده و جذاب هستند. شما با گشت و گذار در این بازار می‌توانید نگاهی اجمالی به زندگی معمولی و عامه مردم این شهر کویری داشته باشید و تجربه فرهنگی جذابی کسب کنید. اگر نظر ما را بپرسید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه دوربین‌تان را در هتل جا نگذارید.

 

معرفی ۸ اسپای برتر لاکچری در دبی

آدرس: Deira Street, Naif area, near Naif police Station, Dubai

سیتی سنتر میردیف

سیتی سنتر میردیف که در سال ۲۰۱۰ در منطقه میردیف دبی افتتاح شده پتانسیل آن را دارد که از دبی مال هم بزرگ‌تر شود اما در حال حاضر در دسته نقاط دیده نشده دبی قرار گرفته است. در حالی که مسافران دبی باید این مرکز را بشناسند و برای دیدن آن بروند. این بازار فضای دوستانه و خانوادگی دارد و از تجملات افراطی تا حدودی به دور است. شما با رفتن به این بازار می‌توانید به جای محیطی پر از توریست‌های سراسر دنیا خانواده‌های اماراتی را ببینید که مشغول خریدهای خود هستند. سیتی سنتر میردیف مرکز خریدی شامل همه چیز است. شما در اینجا می‌توانید فروشگاه‌های برندهای شناخته شده و معروف، کافه‌های بامزه و دوست داشتنی، رستوران‌های درجه یک و مغازه‌های توریستی را به راحتی و وفور پیدا کنید.

آدرس: Sheikh Mohammed Bin Zayed Road, Dubai

پارک ساحلی الممزر دبی

اکثر توریست‌های دبی به ساحل الجمیرا و JRB می‌روند در حالی که ساحل الممرز جایی فوق‌العاده برای قدم زدن و گرفتن آرامش است. در واقع شما در اینجا به جای ساحلی شلوغ و پر از گردشگری با جایی تمیز، پارک سرسبز، خانواده‌های محلی و حتی غرفه‌های غذایی خوشمزه روبرو خواهید بود. به علاوه زنانی که می‌خواهند حجاب خود را حفظ کنند و یا بدون حضور مردان از شنا لذت ببرند می‌توانند در روزهای مخصوص بانوان از ساحلی زنانه و شنا در آب‌های آزاد لذت ببرند. بنابراین اگر گروهی خانوادگی هستید که می‌خواهید به دور از جمعیت از گردشی ساحلی لذت ببرید و دلبندتان را آزاد بگذارید تا بازی کند، این ساحل مخصوص شماست.

 

۷ غذای عربی فوق‌العاده در دبی

آدرس: Al Mamzar Beach Street, Al Mamzar Dubai, Dubai, United Arab Emirates

مرکز حفاظت کویر دبی

هیچ سفری به دبی بدون گشت و گذار در صحرا کامل نخواهد بود اما این که بدانید به کدام تور اعتماد کنید و کجا هزینه کنید سخت و دشوار است. توصیه می‌کنیم به جای پرداخت پول‌های گزاف به تورهای خصوصی از مرکز حفاظت کویر دبی حمایت کنید که هدف آن آموزش زندگی حیوانات وحشی محلی در بیابان و همچنین ارائه تورهای هدایت شده به کویر برای تجربه کویر و فرهنگ اصیل امارات است. شما در این تورها سوار شترها خواهید شد، از نزدیک با شاهین‌ها روبرو می‌شوید و حتی یک شب را برای یادگیری اکوسیستم سنتی دبی در بیابان سر خواهید کرد.

موزه دبی

در حالی که بسیاری از گردشگران، دبی را به عنوان شهری مدرن و حتی آینده‌نگر برای شهروندانی از سراسر دنیا می‌شناسند، بسیاری فراموش می‌کنند که دبی دارای گذشته ای تاریخی و سنتی است که همه اماراتی‌ها به آن افتخار کرده و همچون گنج از آن محافظت می‌کنند. به جای اینکه در جنبه‌های متریالیستی شهر گیر بیفتید، چرا نباید از موزه دبی واقع در قلعه باستانی الفاهیدی برای یک تجربه فرهنگی دیدن کنید و در مورد زندگی امارات بادیه نشین و فرهنگ محلی سنتی اطلاعات کسب کنید؟ نه تنها از این تجربه پشیمان خواهید شد بلکه با رضایت کامل خاطره آن را با خودتان به خانه خواهید برد.

 

جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

آدرس: Al Fahidi St., Bur Dubai، Opposite Grand Mosque – Dubai – United Arab Emirates

۲۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران