خیابان‌ های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خیابان‌ های استانبول

استانبول از جمله شهرها مدرن و زیبای ترکیه به حساب می‌آید که این روزها مورد توجه گردشگران از اغلب نقاط دنیا قرار گرفته است. به طوری که در این کلان شهر ترکیه از خیابان‌گردی گرفته تا خرید، رستوران‌گردی و حتی تفریحات ساحلی را می‌توان انجام داده و از تک تک آن‌ها نهایت لذت را برد. در میان همه این تفریحات گشت و گذار در خیابان‌ های استانبول و کوچه پس کوچه‌های آن بیش از هر کار دیگری مورد توجه توریست‌ها بوده و می‌تواند از جنبه‌های مختلف باعث سرگرم شدن آن‌ها شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی خیابان‌های معروف استانبول از لحاظ گردشگری، اقامتی، خرید و ... بپردازیم.

 

برترین خیابان های استانبول برای گشت و گذار

اولین هدف هر مسافری از سفر به هر مقصدی گشت و گذار در آن و بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف است. بنابراین در تور استانبول نیز اولین کاری که به ذهن‌ها می‌رسد رفتن به خیابان و در پیش گرفتن مسیر بناهای تاریخی و جاذبه‌های آن است. چنانچه شما نیز به دنبال چنین کاری در سفر خود با تور ترکیه هستید، توصیه می‌کنیم گشت و گذارهای خود را از خیابان‌های زیر شروع کنید:

 

۱. خیابان و میدان سلطان احمد

میدان سلطان احمد که به آن میدان اسب دوانی نیز گفته می‌شود در سایه قرار گرفتن مسجد آبی، ایاصوفیه و همچنین چند موزه معروف از جمله توپکاپی از اهمیت بسیار بالایی در بین توریست‌ها برخوردار است. به طوری که می‌توان آن را یکی از توریستی‌ترین خیابان های استانبول دانست. اگر قرار باشد تنها از یک خیابان در استانبول دیدن کنید آن جایی جز محدوده سلطان احمد نخواهد بود!

عکس: mrm-style.com

 

۲. خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول که با تراموای قدیمی و قرمز خود توانسته در بین گردشگران محبوبیت بالایی پیدا کند از دیگر مناطق دیدنی در استانبول است. این خیابان معمولا در تمامی ساعات شبانه روز پر جنب و جوش بوده و کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوع باعث سرگرم شدن توریست‌ها می‌گردد.

 

بازار مصری‌ها در استانبول

عکس: itinari.com

 

۳. میدان تاکسیم

البته که نمی‌توان درمورد معروف‌ترین خیابان‌ های استانبول صحبت کرد اما نامی از میدان تاکسیم استانبول به میان نیاورد. این منطقه تقریبا از تمامی نقاط شهر قابل دسترسی بوده و بیشتر به دلیل جو پرهیاهو و زنده‌ای که دارد توانسته در بین توریست‌ها پرطرفدار شود. در ساعات شب صدای موسیقی را می‌توانید از کلاب‌ها و بارهای این منطقه بشنوید.

عکس: en.wikipedia.org

 

۴. خیابان اورتاکوی

 استانبول در سایه تنگه بسفر به یکی از خوش منظره‌ترین مقاصد گردشگری توریست‌ها تبدیل شده که ترک استانبول بدون تماشای چشم‌انداز این نمای زیبا ناتمام خواهد بود. یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای این منظور محدوده خیابان اورتاکوی است. به طوری که شما می‌توانید زیباترین عکس‌های خود را در تور استانبول در میدان اورتاکوی و در کنار مسجد معروف آن بگیرید. همچنین برای استراحت می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های دوست داشتنی آن را انتخاب کنید.

عکس: fairmontquasaristanbul.com

 

۵. میدان امینونو

یکی دیگر از معروف‌ترین خیابان های استانبول که در مسیر گشت و گذارهای هر توریستی قرار می‌گیرد، محدوده میدان امین اوغلو است. این میدان بین پل گالاتا و مسجد جدید قرار گفته و علت اصلی شهرت آن قرار گرفتن بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه در آن است. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های دوست داشتنی نیز در همین حوالی قرار دارند.

 

معرفی هتل‌های هیلتون استانبول

عکس: en.wikipedia.org

 

لاکچری‌ترین خیابان های استانبول

استانبول یک شهر کاملا مدرن و لوکس است که توانسته در کنار حفظ بناهای تاریخی و بافت سنتی، خود را ارتقا دهد. در نتیجه مسافرانی که به دنبال تور ترکیه لاکچری هستند در استانبول تفریحات و مکان‌های متعددی را می‌توانند انتخاب کرده و از لحظه به لحظه خود استفاده کنند. اگر شما نیز دوست دارید در مناطقی از استانبول گشت و گذار کنید که توسط سلبریتی‌های شهر ترجیح داده می‌شوند، مسیر خیابان‌های معرفی شده در زیر را در پیش بگیرید:

 

 ۶. خیابان بِبِک

در بین لوکس‌ترین خیابان های استانبول، خیابان Bebek استانبول شهرت بسیار زیادی داشته و بیشتر به دلیل منظره زیبا و همچنین آب و هوای دوست داشتنی خود بین سلبریتی‌ها و ثروتمندان محبوب شده است. این خیابان در قسمت اروپایی استانبول و همچنین حوالی تنگه بسفر قرار داشته و از لحاظ رستوران‌گردی و کافه‌گردی نیز موقعیت بسیار خوبی دارد.

عکس: istanbul.com

 

۷. خیابان نیشان تاشی

از دیگر خیابان‌های به اصطلاح بالا شهر استانبول، نیشان تاشی نام دارد. این خیابان جز مناطق گران شهر محسوب شده و شما می‌توانید باکلاس‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها را در آن پیدا کنید. بنابراین اگر دوست دارید از معروف‌ترین و گران‌ترین برندهای دنیا ویترین‌گردی و حتی خرید کنید، حتما در تور ترکیه به مقصد استانبول مسیر نیشان تاشی را در پیش بگیرید. نکته مهم دیگر اینکه نیشان تاشی چند خیابان لوکس دیگر را نیز در خود جای داده که عبدی ایپکچی (Abdi Ipekci) از معروف‌ترین آن‌ها است. 

۸. خیابان باکرکوی

از دیگر خیابان های استانبول که می‌توان آن را در لیست باکلاس‌ترین مناطق شهر قرار داد، خیابان باکرکوی (Bakirkoy) است. اغلب افراد مرفه و ثروتمند استانبول در این خیابان ساکن هستند. از امتیازهای باکرکوی قرار گرفتن آن در نزدیکی دریای مرمره است. بنابراین می‌توانید رستوران‌های ساحلی بسیار شیک و باکلاسی را برای خوردن غذاهای دریایی خوشمزه و باکیفیت در آن پیدا کنید. همچنین این خیابان برای کسانی که اهل خرید در برندهای لاکچری و گران هستند نیز مناسب است.

 

بهترین فست‌فودها و پیتزا در استانبول

 عکس: righthome.com.tr

 

۹. خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول که در بین مردم شهر با نام Bagdad Cadesi به معنای جاده بغداد شناخته می‌شود از دیگر مناطق لوکس شهر است که در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. بنابراین اگر در قسمت اروپایی شهر اقامت دارید، توصیه می‌کنیم حتما سوار بر کشتی‌های مخصوص شده و خود را برای گشت و گذار در این خیابان که در کل ساعات شبانه روز زنده و پر جنب و جوش است، برسانید. اغلب خیابان بغداد با تفریحات شبانه خود در بین مردم محلی و توریست‌ها شهرت دارد. 

۱۰. خیابان اتیلر

از دیگر خیابان های استانبول که به خصوص در بین جوانان برای لذت بردن از تفریحات پرجنب و جوش شبانه شهرت دارد، می‌توان به اتیلر (Etiler) اشاره کرد. به طوری که این خیابان لوکس شهر در طول روز برای رفتن به رستوران‌ها یا کافه‌های لوکس و همچنین خرید از برندهای معروف شهرت داشته و در طول شب برای همراه شدن با موسیقی‌های روز دنیا در بین مردم پرطرفدار می‌شود.  

 عکس: istanbul.tips

 

برترین خیابان های استانبول برای خرید

خرید و استانبول دو کلمه جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. به طوری که وقتی صحبت از سفر با تور استانبول می‌شود به صورت غیر ارادی مراکز خرید متعدد، فروشگاه‌های رنگارنگ و بازارهای سنتی ارزان آن به ذهن‌ها می‌رسد. اما برای اینکه بتوان خرید خوبی را در استانبول تجربه کرد باید مسیر خیابان‌های درست را در پیش بگیرید. از جمله بهترین این خیابان‌ها عبارتند از:

۱۱. خیابان سردار اکرم

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان زده و در کنار بازدید از برج گالاتا خریدهای خوب و قیمت مناسبی در سفر به ترکیه داشته باشید، قطعا خیابان سردار اکرم (Serdar ekrem street) برای شما مناسب خواهد بود. در این مکان می‌توان بوتیک‌ها و مغازه‌های متعددی را پیدا کرد که در سرتاسر خیابان گسترده شده‌اند. اغلب لباس‌های این خیابان از برندهای باکیفیت ترک بوده و برای خرید سوغاتی نیز مناسب هستند.

عکس: yabangee.com

 

۱۲. خیابان چوکور جوما

اگر به دنبال اجناس عتیقه و آنتیک هستید، چوکور جوما (Cukurcuma) قطعا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین در این خیابان می‌توانید سوغاتی‌های استانبول و یادگاری‌های ارزشمند و خوبی را نیز برای دوستان و حتی خودتان پیدا کنید. چنانچه در بین خیابان های استانبول این منطقه را برای خرید انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم حتما به موزه لورهان پاموک که موزه معصومیت (Masumiyet Muzesi) نیز نام دارد سر بزنید.

علاوه بر موارد معرفی شده فوق، خیابان‌های استقلال، عبدی ایپکچی، بغداد و نیشان تاشی نیز در بین بهترین مناطق برای خرید قرار دارند که ‌پیشتر به آن‌ها اشاره شده بود.

 

۱۰ استیک‌هاوس‌ معروف در استانبول

 عکس: awayn.com

 

برترین خیابان های استانبول برای اقامت گردشگران

انتخاب یک خیابان و البته محل خوب می‌تواند تا حد زیادی کیفیت سفر شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال منطقه‌ای که برای اقامت در سفر انتخاب می‌شود باید به جاذبه‌های گردشگری شهر نزدیک بوده علاوه بر آن امکان دسترسی آسان به دیگر نقاط را داشته باشد. پس اگر قصد سفر با تور استانبول را داشته و به دنبال محدوده شهری خوب برای اقامت خود هستید، انتخاب هتل در یکی از خیابان‌های زیبا می‌تواند برای شما مناسب باشد:

۱۳. خیابان بشیکتاش

بشیکتاش از جمله خیابان‌های نسبتا لوکس و دوست داشتنی استانبول است که اقامت در آن برای توریست‌ها توصیه می‌شود. چرا که با اقامت در محله بشیکتاش استانبول به برخی از بهترین مراکز خرید شهر و همچنین جاذبه‌های گردشگری معروف دسترسی آسانی خواهید داشت. علاوه بر آن این منطقه جز محله‌های شلوغ شهر به شمار می‌آید که حس و حال خوبی برای توریست‌ها القا می‌کند. در نهایت نیز نه تنها بابت رستوران‌گردی و کافه‌گردی هیچ مشکلی در این خیابان نخواهید داشت بلکه بهترین‌ها را می‌توانید در آن پیدا کنید.

عکس: expatguideturkey.com

 

۱۴. خیابان آکسارای

در بین خیابان های استانبول برای اقامت نام آکسارای به چشم می‌خورد. این یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول بوده و امروزه با تاسیس هتل‌های متعدد و مراکز خرید گوناگون به مکانی محبوب در بین توریست‌ها تبدیل شده است. ناگفته نماند که محله آکسارای استانبول برای عاشقان خریدهای ارزران بسیار مناسب بوده اما اگر قصد تجربه تفریحات شبانه استانبول را دارید چندان توصیه نمی‌شود.

 عکس: en.wikipedia.org

 

۱۵. خیابان کادیکوی

برای کسانی که به دنبال مکانی برای اقامت در بخش آسیایی استانبول هستند، محدوده خیابان کادیکوی (Kadikoy) می‌تواند مناسب باشد. این خیابان از قدمت بالایی برخوردار بوده و بافتی مدرن و جدید دارد. همچنین از آلودگی‌های قسمت اروپایی دور بوده و به نسبت قیمت هتل‌ها در آن ارزان است.

 علاوه بر این موارد، خیابان‌های بی‌اوغلو و تاکسیم نیز که در ابتدای مقاله معرفی شدند می‌توانند برای اقامت گردشگران در استانبول مناسب باشند.

 

۱۰ بستنی‌فروشی محبوب در استانبول

عکس: oddviser.com

 

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 18 مهر 1402)

نظرات کاربران