مکان‌های دیدنی در خیابان مشروطیت استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مکان‌های دیدنی در خیابان مشروطیت استانبول

خیابان مشروطیت که در منطقه بی‌اوغلو واقع شده خانه مدرن‌ترین ساختمان‌های استانبول در قرن نوزدهم و منعکس کننده ویژگی‌های اروپایی استانبول عثمانی بود. در دوره عثمانی، منطقه بی‌اوغلو استانبول بیشتر «پرا» نامیده می‌شد. می‌بینید که این سنت هنوز به نام هتل‌ها و موزه‌های خیابان مشروطیت زنده نگه داشته می‌شود. در قرن نوزدهم، معروف‌ترین وسیله حمل و نقلی که گردشگران را به تور استانبول می‌برد، قطار Orient Express بود که بین پاریس و استانبول حرکت می‌کرد. مسافرانی که با این قطار می‌رسیدند به ایستگاه راه آهن سیرکچی در شهر قدیمی می‌رسیدند و از آنجا به پرا می‌آمدند. محبوب‌ترین هتل دهه ۱۸۰۰ هتل Pera Palace در اینجا بود. علاوه بر این، هنوز هم می‌توانید بسیاری از ساختمان‌های نئوکلاسیک و باروک مربوط به دهه ۱۸۰۰ را در خیابان مشروطیت ببینید.

 

  • مکان‌های دیدنی در خیابان مشروطییت ۲۰۲۲

در میان مکان‌هایی که در خیابان مشروطیت باید دید، هتل‌ها و موزه‌هایی با قدمت چند صد ساله وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید برخی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای استانبول را در اینجا بیابید.

شهرداری بی‌اوغلو

شهرداری بی‌اوغلو در دهه ۱۸۰۰ به عنوان اولین شهرداری مدرن استانبول مورد بهره‌برداری قرار گرفت. تالار شهر که در این دوره طراحی شده است هنوز هم با زیبایی تمام دیده می‌شود. این ساختمان زیبا در جنوبی‌ترین قسمت خیابان مشروطیت واقع شده است. ساختمانی که در مجاورت ایستگاه مترو سیشانه قرار دارد، همچنین نقطه شروع مسیر گشت و گذار است که در این مقاله دنبال خواهیم کرد.

 

بهترین نقاط عکاسی در استانبول

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول در اوایل دهه ۲ هزار با طراحی مجدد یک انبار قدیمی در کنار دریا افتتاح شد. این موزه که در ساحل بسفر واقع شده بود، در مجاورت بندر کروز نیز قرار داشت. بعدا تصمیم گرفته شد که موزه بازسازی شود و در مرکز بندر جدید استانبول قرار گیرد. طراحی موزه جدید توسط معمار ایتالیایی رنزو پیانو ساخته شده است. استانبول مدرن چندین سال است که در مکان موقت خود در خیابان مشروطیت خدمات رسانی می‌کند. با این حال، زمانی که ساخت موزه جدید در داخل گالاتاپورت استانبول به پایان برسد، آثار نیز به آنجا منتقل خواهند شد.

Soho House Hotel

هتل سوهو هاوس در سال ۲۰۱۴ در ساختمانی که قبلا کنسولگری آمریکا بود افتتاح شد. علاوه بر هتل، یک رستوران ایتالیایی به نام Cecconi’s Istanbul نیز در مجموعه وجود دارد. خودنمایی ترین ساختمان مجموعه هتل، ساختمانی است که توسط معمار ایتالیایی جاکومو لئونی برای یک تاجر جنوائی در دهه ۱۸۷۰ ساخته شد. ساختمانی به نام Palazzo Corpi واقعا زیباست.

 

انتخاب بهترین کروزهای شبانه استانبول

Pera Palace Hotel

هتل پرا پالاس استانبول در دهه ۱۸۹۰ برای میزبانی از گردشگرانی که با اورینت اکسپرس به استانبول آمده بودند ساخته شد. Pera Palace اکنون بخشی از هتل‌های زنجیره‌ای جمیرا است. همچنین این مکان را باید به لیست بهترین هتل‌های تکسیم استانبول نیز اضافه کنیم که به شدت جذاب و محبوب است. محبوبیت این هتل تا جایی است که افراد سرشناس زیادی به آن رفته‌اند. از مهمانان معروف کاخ پرا می‌توان به آگاتا کریستی، ارنست همینگوی، گرتا گاربو، آلفرد هیچکاک و مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار ترکیه) اشاره کرد. همچنین، این هتل اخیرا با سریال نتفلیکس به نام Midnight at the Pera Palace دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

رستوران میکلا

رستوران Mikla در دهه ۲ هزار افتتاح شد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول تبدیل شد. این رستوران در تراس هتل The Marmara Pera در وسط خیابان مشروطیت واقع شده است. رستوران میکلا تعبیر جدیدی به غذاهای آناتولی که قلب غذاهای ترکی هستند، آورده است. این مفهوم که "آشپزی جدید آناتولی" نامیده می‌شود، مورد علاقه بسیاری از خوراک شناس‌های محلی بوده است. در واقع مادر مهمت گورس (بنیانگذار رستوران) اسکاندیناویایی و پدرش ترک است. سرآشپز معروف با ترکیب غذاهای ترکی با تکنیک‌های آشپزی اسکاندیناویایی سبک جدیدی خلق کرده است. رستوران نه تنها منویی فوق‌العاده دارد بلکه محیط شیک و مدرن آن با پنجره‌های شیشه‌ای سراسری سقف تا کف مناظری بسیار جذابی از استانبول ارائه می‌دهد که هر ساعتی از روز جلوه‌ای از خودش را به نمایش می‌گذارد. بنابراین رفتن به این رستوران اساسا باید در برنامه استانبول گردی شما باشد زیرا که این رستوران در رده یکی از برترین رستوران‌های شهر هم هست.

 

خرید ارزان و تفریح در استانبول مال

موزه پرا

موزه پرا استانبول، یکی از بهترین موزه‌های هنری این شهر، دارای مجموعه‌ای از نقاشی‌های شرق‌شناس است. در این بخش می‌توانید زندگی شرق در قرن ۱۸ و ۱۹ را از نگاه نقاشان غربی ببینید. موزه پرا همچنین میراث عثمان حمدی بیگ، بنیانگذار موزه‌های باستان‌شناسی استانبول را حفظ می‌کند. مربی لاک پشت اثر عثمان حمدی بی، بوروکرات و نقاش عثمانی نیز در اینجا به نمایش گذاشته شده است. در اینجا شما به زیبایی می‌توانید هنر هنرمندان شرقی و غربی را به خوبی تماشا کرده و از تفاوت‌ها و سبک‌های مختلف آن‌ها غرق شعف و شگفتی شوید. مخصوصا برای افرادی که از هنر سررشته دارند واقعا رفتن به این موزه از بهترین تجارب سفر با تور استانبول خواهد بود. نهایتا می‌توانید بازدید از این موزه را با چند عکس زیبا از نمای بنا به پایان برسانید.

اوداکوله

اوداکوله در واقع نام یک آسمان خراش با دفاتر تجاری است. با این حال، حیاط ساختمان، به عنوان گذرگاه بین خیابان استقلال و خیابان مشروطیت مورد استفاده استانبولی‌ها قرار گرفته است. اگر می‌خواهید کمی طعم بیشتری به سفر خود در خیابان مشروطیت بدهید، می‌توانید از Odakule به طرف مقابل بروید و از کلیسای سنت آنتونی پادوآ در خیابان استقلال دیدن کنید. این تغییر مسیر فوق‌العاده را در این گردش از دست ندهید.

 

آشنایی با تفریحات آبی استانبول

پاساژ هازو پولو

پاساژ Hazzo Pulo یکی دیگر از این جاهای فوق‌العاده و در واقع یک گذرگاه بین خیابان مشروطیت و استقلال است. با این حال، این حیاط خانه برخی از بهترین مکان‌های غذاخوری و نوشیدنی در منطقه است. به عنوان مثال، رستوران Hazzo Pulo، یکی از بهترین خانه‌های نوشیدنی استانبول، اینجاست. کافه‌های زیادی در حیاط پاساژ وجود دارد که در محیطی صمیمی و دنج امکان نشستن و لذت بردن از هم صحبتی و رفع خستگی را برای شما فراهم می‌آورد. استفاده از انواع گیاهان در این حیاط دنج حال و هوای جذابی فراهم کرده که لذت حضور در آن را دوچندان کرده است. در سمت پاساژ هازو پولو روبروی خیابان استقلال، جواهرفروشی‌های ساده و ارزانی وجود دارد که می‌توانید از آنجا سوغاتی هم بخرید و با خودتان به خانه ببرید. دیگر چه چیزی بهتر از این؟

کلیسای سنت هلنا

کلیسای سنت هلنا کلیسایی است که قدمت آن به دهه ۱۵۸۰ باز می گردد. حیاط این کلیسا که در مجاورت کنسولگری بریتانیا قرار دارد، اکنون توسط رستورانی به نام Chapelle استفاده می‌شود. همچنین رستوران Chapelle بخشی از Rixos Pera استانبول، یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها در خیابان مشروطیت است و حال و هوای حیاط، کسانی را که در خیابان مشروطیت قدم می‌زنند مانند آهنربا جذب می‌کند. این حیاط خلوت با صندلی‌های حصیری و مبله راحت و گلدان‌های سرسبز، بسیار دوست داشتنی و دنج است و برای استراحت کردن و رفع گرسنگی انتخابی عالی در این خیابان محسوب می‌شود. احتمالا خوردن کمی غذای لذیذ بعد از چند ساعت پیاده روی و گردش حال شما را بهتر خواهد کرد.

 

با تپه پیر لوتی استانبول آشنا شوید

Grand Hotel de Londres

هتل Grand Hotel de Londres یکی از ساختمان‌هایی است که شکوه پرا را در دهه ۱۸۰۰ منعکس می‌کند. در واقع Grand Hotel de Londres، یکی از سه هتل قدیمی منطقه است، که هنوز به خدمات خود ادامه می‌دهد و پذیرای مهمانانی است که شیفته طراحی و شکوه دهه ۱۸۰۰ استانبول هستند. در قرن نوزدهم، سه هتل معروف پرا به ترتیب Pera Palace، Hotel Bristol و Grand Hotel de Londres بودند. با این حال، هتل بریستول بعدا به موزه پرا تبدیل شد.

کنسولگری بریتانیا

کنسولگری بریتانیا در سال ۱۸۵۰ به عنوان ساختمان سفارت در استانبول، پایتخت امپراتوری عثمانی ساخته شد. این سازه یک ساختمان کاخ مانند است که به نام خانه پرا نیز شناخته می‌شود. پس از تأسیس جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳، این ساختمان به عنوان سرکنسولگری بریتانیا شروع به کار کرد. کنسولگری در گوشه‌ای که خیابان مشروطیت ختم می‌شود واقع شده است. اگر مسیر پیاده‌روی را تا به حال دنبال کرده‌اید، می‌توانید در کافه Corner Irish Pub روبروی کنسولگری استراحت کنید و نوشیدنی سفارش دهید. اینجا مکانی عالی برای تماشای افرادی است که در حال عبور هستند.

 

۱۱ مقصد جذاب برای سفرهای نیم روزه از استانبول

آوروپا پاساژی

آروپا پاساژی (گذرگاه اروپایی) در سال ۱۸۷۴ توسط معمار اتریشی Domenico Pulgher به سبک رنسانس ساخته شد. اینجا مکانی نوستالژیک است که می توانید در انتهای خیابان مشروطیت خرید کنید. در حالی که در پاساژ هستید، می توانید و باید از مجسمه‌های شگفت‌انگیز در ورودی مغازه‌ها لذت ببرید. علاوه بر این، این پاساژ بازار ماهی بی‌اوغلو را به خیابان مشروطیت متصل می‌کند.

سخن پایانی

در خاتمه، خیابان مشروطیت یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در استانبول است. خیابانی که نمادی از غربزدگی قرن نوزدهم در استانبول عثمانی است، نوید سفر در زمان را به ما می‌دهد. در خیابان مشروطیت مکان‌هایی مانند میکلا، Meze By Lemon Tree و Hazzo Pulo Wine House وجود دارد که از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول هستند. علاوه بر این، خیابان همسایه اسمعلی مسید، کافه‌های فوق‌العاده دارد. به طور کلی گشت و گذار در خیابان مشروطیت هرگز نه وقت تلف کردن است و نه کسی از رفتن به آن پشیمان شده پس اگر زمان کافی برای گردش در این شهر بزرگ دارید خیابان مشروطیت را در فهرست کارهایتان قرار دهید و از حضور در اینجا نهایت لذت و استفاده را ببرید.

 

نکاتی برای بازدید از کاخ دلما باغچه استانبول

۲۶ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران