۷ غذای عربی فوق‌العاده در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۷ غذای عربی فوق‌العاده در دبی

غذاهای عربی اگر چه مثل غذاهای چینی و ژاپنی شهرت خیلی زیادی ندارند، اما به مرور با توجه به سفرهای زیادی که این سال‌ها به این کشورها انجام می‌گیرد، بیشتر نزد مردم جهان شناخته شده است. ما در زیر چند نمونه از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای عربی در دبی را به شما معرفی می‌کنیم. این غذاها البته به کشوری خاص محدود نیستند و تقریبا در تمامی کشورهای عربی می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید، اما در سفر با تور دبی، رستوران‌های متعددی هستند که بهترین آن‌ها را برایتان فراهم می‌کنند.

 

حمص با نان پیتا

حمص را باید معروف‌ترین غذای عربی بر شمرد، اما ما ترکیب آن با نان پیتا را به شما معرفی می‌کنیم که نمونه‌هایی از بهترین‌های آن را می‌توانید در بهترین رستوران‌های دبی تجربه نمایید. معنای کلمه حمص همان نخود است و این غذا از نخود پخته شده که با ارده، روغن زیتون، آب لیمو، نمک و سیر کوبیده می‌شود. این غذا با نان پیتا عالی می‌شود. پیتا کلمه‌ای یونانی است که به معنای صاف بوده، اما گول این اسم را نخورید، پیشینه‌ی این نان صد در صد عربی است. حمص آنقدر خوشمزه و محبوب است که نه تنها گیاه‌خواران، بلکه کسانی که عاشق غذاهای گوشتی هستند نیز، از آن لذت بسیار خواهند برد.

هالومی

هالومی نوعی پنیر تازه‌ی بز است که در کشورهای عربی غذایی بسیار محبوب به حساب می‌آید. پنیری که آن را به صورت گریل شده استفاده می‌کنند و در سالاد‌های مختلف از آن بهره می‌برند. یکی از شکل‌های استفاده از این پنیر در غذایی است که با بادمجان و گوجه کبابی درست می‌شود.

 

نوش جان کردن غذا بر فراز آسمان دبی

ماناکیش

همانطور که در این عکس می‌بینید، ظاهر ماناکیش به پیتزا شباهت بسیار دارد. این غذا اصلیتی لبنانی دارد و نان آن نوعی نان پیتا است که روی آن را با گوشت و سزیجات پر می‌کنند و به فر می‌فرستند. اما این سال‌ها ماناکیش به یکی از غذاهای محبوب عربی در دبی بدل شده که گردشگران در دبی به دنبال آن می‌گردند. دراین غذا از نوعی ادویه معروف استفاده می‌شود که زعتر نام دارد که از ترکیب سماق، آویشن، پونه کوهی، دانه‌های کنجد و کمی نمک به صورت پودر درست شده است. این غذا را هم در رستوران‌های دبی و هم در بعضی غذاهای خیابانی دبی می‌توانید پیدا کنید.

شاورما

وقتی در مورد غذاهای عربی صحبت می‌کنیم، شاورما را نیز باید جزو این غذاها بنامیم. غذایی که البته پیشینه‌اش به ترکیه بر می‌گردد و هنوز هم در ترکیه محبوبیت زیادی دارد، اما در نسخه عربی کمی تغییر داده شده و در جایگاه خودش محبوب است. تکه‌های گوشت و مرغ در اندازه‌ی بزرگ دور گریل طی ساعت‌ها پخته می‌شوند و سپس با ادویه‌جات، فلفل و سس مخصوص مخلوط شده و در نان پیچیده می‌شوند. این ساندویچ‌های خوشمزه و مقوی که قیمت زیادی ندارند، برای یک وعده‌ی غذایی بسیار خوب در دبی، مناسب و به صرفه هستند.

 

معرفی ۱۰ غذای سنتی دبی در دبی

شیش تاووک

شیش تاووک نوعی کباب عربی است که هم در میان محلی‌ها و هم گردشگران محبوبیت بالایی دارد. البته این که از چه گوشتی در کباب و همچنین از چه سبزیجاتی در کنارش استفاده شود، در رستوران‌های مختلف متفاوت بوده و گاهی خود می‌توانید گوشت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تبوله

خیلی‌ها هنوز هم اعتقاد دارند که غذاهای عربی تنها به غذاهای گوشتی مختص می‌شود، در صورتی که این باور کاملا غلط است. در ادامه ما چند غذای کاملا گیاهی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در بهترین رستوران‌های مخصوص گیاه‌خواران دبی میل کنید. از جمله این غذاها می‌توان به سالاد تبوله اشاره کرد که طعم عالی نعنا را برایتان به همراه خواهد داشت و با توجه به این که غذایی سبک است، یک غذای عالی در سفر محسوب می‌شود. در این سالاد از ریحان، نعنا، گوجه، پیاز و بلغور استفاده شده و برای سس نیز ترکیبی از روغن زیتون، آب لیمو و نمک و فلفل بهره برده می‌شود.

 

شکم‌گردی در دبی با کامیونت‌های فروش غذا

فول مدمس

گیاه‌خواران یا آن‌ها که به غذاهای گیاهی علاقه‌مند هستند، می‌توانند یکی از غذاهای مصری معروف به نام فول مدمس را در دبی امتحان کنند. غذای معروفی که از لوبیا، کره، سیر، پیاز و چند نوع ادویه درست می‌شود و طعم خوش آن، شما را برای امتحان دوباره اش مشتاق خواهد کرد. این غذا را هم باید داغ میل کنید و هم همراه کمی فلفل، زیرا در نهایت به کم شدن دمای بدن شما منجر می‌شود و این برای کسانی که در سفر دبی هستند، مخصوصا در ماه‌های گرم سال، خیلی کمک می‌کند.

۱۶ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران