۱۰ فعالیت شبانه‌ی عالی در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۰ فعالیت شبانه‌ی عالی در پکن

اگر برنامه‌ی سفر با تور پکن را دارید، حتما باید فکر شب‌های زیبای پایتخت چین را نیز کرده باشید. نباید هیچ لحظه‌ای از سفر شما به راحتی از دست برود. به همین منظور ما یک لیست از ۱۰ فعالیتی که می تواند شب‌های پکن را برای شما هیجان انگیز تر کند تهیه کرده‌ایم که احتمالا می‌تواند همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دهد.

 

بازدید از میدان تیان‌آنمن

بازدید از این میدان مهمِ تاریخی، اگر چه در طول روز نیز یکی از فعالیت‌های مهم در سفر به پکن محسوب می‌شود، اما در طول شب با نورپردازی زیبای ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف این مکان نیز، دیدنش فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. رنگ‌بندی زیبا در کنار جمعیتی که شب‌ها به میدان تیان آنمن می‌آیند، این مکان را به جایی عالی برای تفریح شبانه در پکن تبدیل می‌کند.

 

خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

میدان تیان‌آنمن

خیابان سانلیتون (Sanlitun)

اگر اهل تفریحات شبانه هستید و می‌خواهید با صدای موسیقی و نوشیدن شب‌های سفر خود به پکن را سر کنید، حتما سری به این خیابان معروف بزنید که چند نمونه از بهترین‌ها مکان‌های تفریحی پکن، در آن‌جا پیدا می‌شوند. این مکان نه تنها در بین جوانان چینی بسیار پرطرفدار است، بلکه گردشگران نیز می‌دانند برای شب‌ها باید به این مکان بیایند.

Sanlitun

تماشای نمایش کنگ فو

کنگ فوی چینی، یکی از استایل‌های خاص ورزش‌های رزمی است که در فیلم‌های سینمایی زیادی از آن استفاده می‌شود. این ورزش بر اساس یک فلسفه خاص چینی بنا شده و تنها مربوط به مسابقات نمی‌شود و نمایش‌های زیبایی نیز از آن به اجرا در می‌آید. شما می‌توانید یکی از شب‌هایی که در سفر پکن هستید، به سالن تئاتر قرمز (Red Theater) بروید که بهترین نمایش زنده‌ی کنگ فو را به تصویر می‌کشد. این نمایش افسانه کنگ فو (the Legend of Kung Fu) نام دارد و روایتی از یک داستان قدیمی و بسیار زیباست.

 

مهم‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در پکن برگزار می‌گردد

Red Theater 

منطقه Shichahai

یکی از نقاط بسیار زیبای پکن در شب‌ها، Shichahai است که به معنی "۱۰ معبد برکه" است.این برکه در طول‌ سال‌های مختلف تغییرات زیادی کرده است و در دوره‌ی مینگ، به سه برکه متصل به هم بدل گشته که زیبای خاص و منحصر به فردی دارد. این مکان مخصوصا برای شب‌های تابستان در پکن فوق‌العاده عالی خواهد بود و شما می‌توانید در رستوران‌ها و مراکز تفریحی مختلف آن‌جا، ساعات خوبی را سر کنید.

Shichahai

تور شبانه به دیوار بزرگ در سیماتای

به صورت کلی بازدید از دیوار بزرگ چین تنها در روز ممکن است، اما بخشی از دیوار بوده که در طول شب باز می‌شود و تورهای بسیار محبوبی به آن‌جا انجام می‌پذیرد. منظره‌ی زیبای شبانه به همراه فانوس‌های روشن در طول دیوار، یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های شما از سفر به پایتخت خواهد بود. تورهای خاص دیگری هم هستند که امکان گذراندن شب در این مکان را برایتان به همراه خواهند داشت که برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند، پیشنهاد می‌شود.

 

بهترین بازارهای پکن برای آن‌ها که عاشق مد هستند

 سیماتای 

تماشای نمایش آکروباتیک

به طور کلی، رفتن به سالن‌های نمایش به هنگام شب‌‌هایی که در سفر پکن به سر می‌برید، از بهترین‌ انتخاب‌ها برایتان خواهد بود. از جمله نمایش‌های پرطرفدار چینی، نمایش آکروباتیک است که در The Pearl of Oriental Art می‌توانید یکی از برترین‌ها با قدمتی طولانی را مشاهده کنید. هنرمندانی که در این نمایش شرکت می‌کنند، همگی از توانایی بسیار بالایی برخوردار بوده و نمایش حیرت‌انگیز را به صحنه می‌برند. البته نمایش‌های آکروباتیک بسیار بیشتری در پکن برگزار می‌شود که بسیاری از آن‌ها می‌توانند شبی خاطره‌انگیز را برای شما و خانواده‌تان بسازند.

The Pearl of Oriental Art

ورزشگاه‌های لانه‌ی پرنده و مکعب آب

این دو ورزشگاه تاریخ‌ساز که در ایام المپیک مدال‌های بسیار زیادی در آن‌ها توزیع شده، حالا به یکی از جاذبه‌های گردشگری پکن بدل گشته‌اند. هر دوی این ورزشگاه‌ها با نورپردازی بسیار جذابی که دارند، شب‌های به زیبایی می‌درخشند و منظره‌ای زیبا را پدید می‌آورند. اگر چه دیدن جایگاهی که مایکل فلپس آمریکایی توانسته بود به تنهایی در آن ۸ مدال المپیک بگیرد، به خودی خود مهم جلوه می‌کند، اما این معماری چشم‌نواز ورزشگاه‌های المپیک پکن است که حقیقتا ارزش دیدن دارد.

 

۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

ورزشگاه‌های لانه‌ی پرنده 

خرید شبانه در پکن

شب‌ها در پکن شما انتخاب‌های زیادی دارید و وقتی پای خرید وسط بیاید، این انتخاب‌ها خیلی بیشتر هم می‌شود. مثلا اگر به  Sanlitun بروید، هم بازارها و هم مراکز خریدی هستند که می‌توانید برای خرید به آن‌جاها مراجعه کنید. در مجموع بازارهای شبانه انتخابی عالی برای کسانی است که می‌خواهند خریدهای ارزان انجام دهند و غذای خیابانی بخورند. در کنار آن، بسیاری از مراکز خرید لوکس پکن نیز تا ۱۰-۱۱ شب باز هستند و شما می‌توانید در کنار خرید از برندهای برتر بین‌المللی و چین، از مراکز تفریحی و سینماهای آن‌ مراکز نیز بهره ببرید.

خرید شبانه در پکن

The Place

The Place در واقع دو ساختمان بسیار لوکس است که در وسط آن‌ها مسیری طولانی وجود داشته که بالای آن نمایشگرهای با کیفیت نصب شده است. یکی از بهترین کارهایی که در پکن می‌توانید انجام دهید، این است که شب به این محل رفته و از هنر مدرنی که روی این نمایشگرها به تصویر در می‌آید بازدید نمایید. همچنین در کنار گرفتن عکس و یا خرید لاکچری نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در این محل می‌توانید انجام دهید، زیرا بسیاری از برندهای خاص و مهم دنیا، فروشگاهی در The Place دارند.

 

تجربه خرید در بهترین مراکز خرید پکن

The Place 

Solana

آخرین پیشنهاد ما به شما، Solana است. یک مجموعه‌ی خرید و تفریحی که انگار از وسط اروپا برداشته شده و در گوشه‌ای از پکن قرار گرفته است. این مجموعه در کنار انتخاب‌های متنوع در خرید (بیش از هزار برند بین‌المللی) و همچنین انواع رستوران و کافه و فست فود، یک مکان تفریحی عالی در جایی خوش آب و هواست. شب‌ها بهترین زمان برای رفتن به Solana محسوب می‌شود چون می‌توانید صدای موسیقی و جمع‌های شاد را در نقاط مختلف ببینید، بازی کنید، نوشیدنی بنوشید و در هوای عالی این بخش از پکن، کمی خرید کنید.

Solana

۱۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران