معرفی جزیره پالم جمیرا در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
معرفی جزیره پالم جمیرا در دبی

دبی به عنوان پرگردشگرترین مقاصد جهان، دیدنی‌های زیادی دارد. یکی از منحصر به فردترین مناطق آن که می‌توانید در تور دبی از آنجا دیدن کرده و یا اقامت کنید، نخل جمیرا Palm Jumeirah است. پالم جمیرا یکی از سه جزیره خلیج‌فارس است که جزایر پالم نام دارند و به دست بشر ساخته شده‌اند. این جزیره که شبیه به یک درخت نخل است شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های تفریحی با امکانات عالی و سرگرم‌کننده و رستوران‌های لوکس می‌باشد. شما در این منطقه می‌توانید از انواع تفریحات آبی و ساحلی بهره ببرید.

پالم جمیرا یکی از نمادهای اصلی دبی است. نمی‌توانید به این شهر بروید و از این منطقه دیدن نکنید. ساخت جزیره نخل جمیرا که حدود ۵۲۰ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است در سال ۲۰۰۱ شروع شد و یکی از بهترین و زیباترین طراحی‌های جزایر مصنوعی دنیا را دارد. در این جزیره یک تونل در زیر دریا ایجاد شده است که توانسته جزیره را به ساحل‌های موج شکن متصل کند. همچنین در زیرساخت پالم جمیرا، سنگ‌هایی با وزن بیش از شش تن، در زیر شن و ماسه‌های ضد فرسایش، به کار برده شده‌اند که مانع از تخریب و پوسیدگی آن توسط آب می‌شود و از این سازه در برابر تغییرات جزر و مدی محافظت می کند.

 

اقامتی لاکچری در لوکس‌ترین هتل‌های دبی

پالم جمیرا

در جزیره نخل جمیرا، معروف‌ترین مراکز خرید دبی، خانه‌های ویلایی و هتل‌های مجلل برای ساکنان دبی و گردشگران ساخته شده است. اگر به پالم جمیرا از بالا نگاه کنیم، می‌توان مناطق مختلفش را اینطور توضیح داد که تنه اصلی نخل، توسط مونوریل و یک تونل ۶ مسیره به منطقه الصفوح دبی وصل می‌شود. در قسمت شرقی جزیره، ویلاهای ساحلی و در قسمت غربی، ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها و هتل‌های در حال توسعه وجود دارند. بخش برگ‌های نخل نیز مسکونی هستند. در بخش هلالی جزیره، هتل‌های بسیار زیبایی با ویوی خیلج‌فارس برای اقامت و استراحت گردشگران ساخته شده است.

پالم جمیرا

یکی از هتل‌های ۵ ستاره مشهور پالم جمیرا، آتلانتیس است که می‌توانید علاوه بر اقامت، از پارک آبی آن استفاده کرده و شنای دلفین‌ها را تماشا کنید. هر چند که قیمت اتاق‌های این هتل بسیار زیاد است. اگر جزو افرادی هستید که از چیزهای خاص و متفاوت خوشتان می‌آید و قیمت اتاق هم برای شما اهمیت کمی دارد، می‌توانید در یکی از اتاق‌های آن به نام رویال بریج سوئیت Royal Bridge Suite و یا Neptune Suite ، که مبلغ یک شب آن ممکن است به حدود ۲۵ هزار دلار آمریکا معادل با ۹۲۰۰۰ درهم برسد، اقامت گزینید. این اتاق با ویوی دنیای زیر آب است و شب بسیار خاطره‌انگیزی را برای شما رقم می‌زند.
هتل‌هایی نظیر Anantara The Palm Dubai Resort ، Dukes Dubai ، Fairmont The Palm ، Jumirah Zabeel Saray ، The Palm Rixos ، Sofitel The Palm و هتل‌های موفق دیگری نیز در این جزیره وجود دارند که از امکانات رفاهی بسیار خوب، استخر، رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز تفریحی برخوردارند.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در نخل جمیرا انجام دهید

پالم جمیرا

در بخش شرقی جزیره، در خط ساحلیShoreline ، کلاب ویستا میر Club Vista Mare، یکی از موفق‌ترین مجتمع‌های پالم قرار گرفته است. این مجموعه شامل رستوران و کافه‌های متنوعی از جمله کافه ساحلی بریز Breeze، کافه تپ هاوس The Tap House ، سیمپلی ایتالین Simply Italian، رستوران عربی سنتی ابیات Abyat، غذای دریایی ابن البحر Ibn AlBahr و گورشا Gursha به عنوان اولین رستوران اتیوپیایی منطقه می‌باشد. کلاب ویستا میر یک محیط آرام با نمای دریا را در اختیار شما قرار می‌دهد تا غذاهای مورد علاقه و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را در بهترین شرایط امتحان کنید.

 

بهترین تفریحات شبانه در دبی (بخش اول)

پالم جمیرا

یکی از رستوران‌های بریتانیایی که در بخش دوک قرار دارد، رستوران گریت بریتیش Great British Restaurant است که فیش‌اند‌چیپس‌های فوق‌العاده‌ای را سرو می‌کند. اگر مهمان ژاپنی دارید و یا به طعم غذاهای آنها علاقه‌مندید، می‌توانید به رستوران Kyo Restaurant & Lounge در گلدن مایل بروید و سوشی‌های خوشمزه‌ای بخورید. رستوران ایتالیایی کوچک مشهوری نیز در تنه اصلی نخل جمیرا به نام Il Faro وجود دارد که می‌توانید انواع پیتزاها را سفارش دهید.
در جزیره نخل جمیرای دبی، به غیر از بهترین تفریحات روزانه، زیباترین شب‌های زنده دبی را نیز تجربه خواهید کرد که می‌تواند از بهترین خاطرات سفر دبی شما باشد.

۰۱ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران