۱۰ چیزی که در سفر به هند باید خریداری کنید

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۰ چیزی که در سفر به هند باید خریداری کنید

سفر به هند یک ماجراجویی شگفت‌انگیر است. سفر به کشوری که تاج محل را میزبانی می‌کند و دومین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. اگر چه گشت زدن در نقاط تاریخی و دیدن زیبایی‌های فرهنگی هند جذابیت بسیار زیادی دارد، اما در هر صورت وقتی به سفر می‌روید، حتما باید بخشی از زمان خود را برای خرید کردن صرف کنید.

در نوشته امروز ما می‌خواهیم ۱۰ چیزی که حتما باید به فکر خرید آن‌ها در هند باشید بپردازیم و پیشنهاد می‌کنیم، شما نیز قبل از سفر با تور هند لیست ما را مطالعه نمایید.

 

۱- لباس‌های هندی

یکی از چیزهایی که بانوان هندی به آن معروفند، لباس‌های زیبا و رنگارنگی است که می‌پوشند. شما در سفر به هند می‌توانید این گونه لباس‌ها را بخرید که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین در جنس‌های متفاوت به فروش می‌رسند. خرید لباس‌ها و روسری‌های ابریشمی اصیل هندی را به شدت به شما توصیه می‌کنیم. البته آقایان نیز لباس‌های خوب با قیمت مناسبی برای خرید در هند پیدا خواهند کرد. اگر اهل تی‌شرت‌های طرح‌دار هستید، در بازارهای دهلی، گوا یا بمبئی، چیزهای زیادی برای خرید پیدا خواهید کرد.

 

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

۲- پارچه

بازارهای متعددی مختص به پارچه در شهرهای مختلف هند وجود دارند که ورود به آن‌ها، شما را با دنیایی از انتخاب‌های رنگارنگ مواجه خواهد کرد. به طور کلی خرید پارچه در هند یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود، زیرا شما می‌توانید پارچه‌های کتان، ابریشمی، پشمی و ... را در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و با قیمت مناسبی خریداری نمایید. حتی اگر دنبال خرید روتختی، روبالشی یا چیزهایی از این دست هم باشید، می‌توانید در بازارهای پارچه هند به سراغشان بروید.

۳- زیورآلات

بانوان هندی عاشق زیورآلات هستند. همین دلیلی عالی برای تنوع بیش از حد دسته از اجناس در بازارها و مراکز خرید هند است. از سنگ‌ها و فلزات قیمتی گرفته تا بازه‌ی گسترده‌ای از زیورآلات ارزان قیمت که می‌توانید در همه‌ی شهرها آن‌ها را تهیه کنید. جیپور برای خرید سنگ‌های قیمتی بهترین نقطه در هند است و شما می‌توانید سنگ‌های خاص و زیبا را با قیمتی مناسب در این شهر تهیه نمایید.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

۴- چای

اگر چه ایران یکی از صادر کنندگان چای در جهان است، اما در نهایت خرید چای هندی به عنوان سوغات، گزینه‌ی خوبی در سفر به این سرزمین زیبا خواهد بود. چای دارجیلینگ معروف‌ترین چای در هند است که به راحتی می‌توانید آن را برای خرید پیدا کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که چای آسام را امتحان نمایید. جایی که عملا صنعت چای در هند از آن‌جا آغاز شد.

۵- شال پشمی

شال‌های پشمی بسیار خوبی در هند به فروش می‌رسد که از پشم طبیعی بز از هیمالیا درست شده‌اند. این شال‌ها قیمت بسیار خوبی حول و حوش ۵۰۰ روپیه دارند که هزینه‌ی زیادی به ریال نمی‌شود.

 

۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند

۶- محصولات معطر

محصولات معطر یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای خرید سوغات از هند محسوب می‌شود. جایی که انواع عطر طبیعی به شدت هواخواه دارد و شما می‌توانید از گل و گیاهان معطر تا انواع ادویه جات، صابون، عطر، اود و خیلی چیزهای دیگر را خریداری نمایید.

۷- آثار هنری و صنایع دستی

به طور کلی در سفر به بسیاری کشورهای آسیایی، خرید صنایع دستی باید در اولویت شما قرار بگیرید. هر کدام از کشورهای قاره‌ی کهن صنایع دستی مخصوص به خود را دارند و در هند نیز هر منطقه به شکلی متفاوت و در دسته بندی خاص این محصولات را می‌سازد. چیزهایی که در دهلی و بمبئی و آگرا پیدا می‌کنید با نواحی هیمالیایی متفاوت بوده، اما در مجموع همیشه چیزهای جالب و خاصی برای خرید پیدا می‌کنید که قیمت پایینی هم عموما دارند.

 

۱۰ واقعیت در مورد معبد طلایی هند

۸- محصولات مراقبت از پوست

اگر به دنبال ترکیب‌های گیاهی برای مراقبت از پوست هستید، هند یکی از بهترین جاها برای خرید چنین محصولاتی است. البته جدا از محصولات دست ساز، برندهای بسیار خوبی هستند که حتما به سراغ آن‌ها باید بروید. برندهایی هچون Biotique، Himalaya  و Shahnaz Herbal که محصولات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند.

۹- کیف و کفش

خرید کیف و کفش و کمربند و چیزهایی شبیه به این در نقاط مختلف هند با قیمتی بسیار خوب به فروش می‌رسند. اما پیشنهاد می‌کنیم به بازارهای چرمِ دهلی، بمبئی یا جاهای دیگر بروید تا محصولات چرم طبیعی که عموما به شکل دست دوز ارائه می‌شوند را با کیفیتی عالی و قیمتی باورنکردنی برای خود بخرید.

 

جشنواره جذاب فیل‌های جیپور هند

۱۰- کتاب

با توجه به این که بخش زیادی از مردم هند قادر به خواندن و صحبت کردن زبان انگلیسی هستند، کتاب‌های انگلیسی زبان به وفور در این کشور به فروش می‌‌رسد. از نوشته‌های روز دنیای ادبیات، مجلات مختلف و کتاب کودکان بگیرید تا انواع آثار کلاسیک چند جلدی را می‌توانید در هند خریداری نمایید.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران