۱۰ شهر استثنایی در هند، که حداقل یک بار در طول عمر خود باید ببینیدشان

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۰ شهر استثنایی در هند، که حداقل یک بار در طول عمر خود باید ببینیدشان

هند کشوری رنگارنگ و متفاوت است که شبیه به هیچ جای دیگری در دنیا نیست. سفر با تور هند شما را با بخش‌های متفاوتی از هستی آشنایی می‌کند. سفری که تا همیشه در ذهنتان خواهد ماند و برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد که به نمایش بگذارد. از نقاط تاریخی تا سواحل بی‌نظیر دریای آندمان.
نقاط مختلفی در این کشور هستند که ارزش سفر کردن دارند، اما ۱۰ نقطه استثنایی در هند است که تمام آن‌ها که اهل سفر هستند، حتما باید یک بار هم که شده از آن‌ها بازدید کنند.

 


۱- آگرا


آگرا یکی از پربازدیدترین نقاط هند است. جایی که تاج‌محل رویایی در آن واقع شده و باور داشته باشید یا نه، اما به واقع جایی جادویی محسوب می‌شود. غیر از تاج محل با آن بنای مرمرین که یکی از عجایب هفتگانه باستانی نیز محسوب می‌شود، این بخش از هند دیدنی‌های بسیاری دارد. از فاتح پور سیکری تا قلعه آگرا، مقبره اکبر یا قلعه سیکاندرا، دیدنی‌های آگرا پایانی ندارد. از بابت ابنیه با شکوه و بخشی از تاریخ که این شهر به دوش می‌کشد، شکی نیست که هر کس حداقل یک بار باید این مکان را به چشم ببیند.

 

همه‌‌ی دانستنی‌های آگرا برای سفری دل‌انگیز در هند

 

 

آگرا

 


۲- کشمیر


کشمیر با بخش زیادی از هند کاملا متفاوت است و به سوییس هند مشهور شده است. جایی با آب و هوای خنک و مناظری کوهستانی و چشم‌نواز. دیدنی‌های این بخش از هند شامل قلعه‌های برفی در زمستان، دشت‌های سبز زمردین در تابستان و کلیساها و آبشارها و دریاچه‌ها و باغاتی که هر زمان از سال به دیدنشان بروید، زیبا هستند. اگر به کشمیر رفتید، فراموش نکنید که حتما سوار بر قایق در دریاچه‌ی دای در سریناگار چرخی بزنید تا یکی از بهترین خاطرات سفر خود را در این قسمت از شبه قاره هند رقم بزنید.

 

 

کشمیر

 


۳- آمریتسار


آمریتسار را به معبد طلایی و زیبایش می‌شناسند که به سری هارماندیر صاحب معروف است. این معبد که واقعا از طلا ساخته شده است، از نظر مذهبی برای هندوها ارزش زیاده داشته و نشانی از برادری و برابری بین آن‌هاست، اما از نظر گردشگران، جایی رویایی است که شکوه و زیبایی آن مخصوصا وقتی در کنار برکه‌ی پر آبش قرار دارد، دو چندان می‌شود. حتما صبح خیلی زود به این مکان بیایید تا طلوع آفتاب را از پشت این بنای طلایی ببنید تا جادوی آن چشمان شما را به خود خیره کند.

 

آکشاردام؛ سومین معبد بزرگ هند با ۵هزار سال قدمت

 

 

 آمریتسار

 


۴- جیپور


جیپور یکی از نقاط رنگارنگ هند است که در آن سایت‌های تاریخی متعددی واقع شده است. شما در این نقطه بسیار زیبا که در تور مثلث طلایی هند همیشه در دسترس است، شما می‌توانید از قلعه آمبر دیدن کنید که انگار از دل قصه‌های تخیلی بیرون آمده است. بنای صورتی حوا محل را نیز نباید از یاد برد که جزوی از نماد‌های شهر است و آن را با نام "کاخ بادها" صدا می‌زنند. جیپور نه تنها خود بلکه در اطرافش نیز دیدنی‌های بسیاری دارد، به همین خاطر در چند روزی که از این شهر دیدن می‌کنید، با طیف وسیعی از انواع دیدنی‌ها سر و کار خواهید داشت.

 

جیپور؛ شهر صنایع‌دستی و جواهرات هندوستان

 

 

جیپور

 


۵- جودپور


"شهر آبی" یکی دیگر از شهرهای خاص هند است که دیدنش بدون شک از خاطرات خوش شما در سفر به نقاط مختلف دنیا خواهد بود. در این مکان می‌توانید یکی از شاهکارهای معماری در هند یعنی قلعه مهرانگاره را ببینید. این قلعه بر بالای صخره‌ای سنگی بنا شده است که ۴۰۰ پا از زمین فاصله دارد و نمایی خارق‌العاده را پدید آورده است. همین نماهای زیبا به همراه انواع دیدنی‌هایی که در جودپور می‌بینید باعث شده این مکان در لیست ما قرار گیرد.

 

 

جودپور

 


۶- گوا


سواحل زیبا، اقامتگاه‌های دلفریب، پوشش گیاهی منحصر به فرد و جشن‌هایی که تمامی ندارند از گوا شهری ایده‌آل در هند ساخته است. این شهر مملو از تفریحات آبی و بازی‌های مختلف است، اما غیر از طبیعت زیبا، چیزی که این مکان را به جایی عالی بدل کرده است، جو شاد و پر جنب و جوش دبی است و تفاوت فرهنگی مردم و شهر نسبت به دیگر نقاط هند است. گوا سال‌ها دست پرتغالی‌ها بود و به همین خاطر از معماری تا غذای مردم این شهر، تاثیرپذیر از پرتغالی‌هاست.

 

جاذبه‌های دیدنی گوا ؛ شهر فرنگ و تاریخ هند

 

 

گوا

 


۷- دهلی نو


دهلی نو با توجه به شلوغی زیاد و مشکلاتی که این شلوغی به بار می‌آورد، جایی مناسب برای همه نباشد، اما از طرفی آن را می‌توان رمِ آسیا نامید. شهری مملو از ساختمان‌های تاریخی که تاریخ هند را به دوش می‌کشند و بازدید از آن‌ها، بازدید از سیر تاریخی منطقه و همچنین تماشای تفاوت‌های مذهبی و باورهای دینی هندوها نسبت به دیگر مناطق دنیا است.

 

 

دهلی نو

 


۸- هامپی


هامپی آنقدر زیباست که قلب شما را به تسخیر خود در می‌آورد. محیط آرامش بخش هامپی با توجه به زیبایی‌های محیطی و مزارع برنج جذاب آنقدر شما را جذب خود می‌کند که دوست دارید دوباره به این محل برگردید و مدت بیشتری در آن بمانید. هامپی نیز ویرانه‌های تاریخی زیادی دارد، اما مهم‌‌ترین بنای تاریخی که در هامپی باید به دیدنش بروید، معبد میمون است که در بالای یک بلندی واقع شده و از آن‌جا می‌توانید نمایی پانوراما از تمام شهر را زیر پای خوب ببینید.

 

بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟

 

 

هامپی

 


۹- دارجیلینگ


اگر عاشق چای باشید، حتما نام چای دارجیلینگ را شنیده‌اید. این منطقه زیبا در کوه‌پایه‌‌ای زیبا بنا شده و در هر منطقه تا چشم کار می‌کند باغ‌های چای است. مردم به این مکان "ملکه تپه‌ها" می‌گویند و الحق که این نام برازنده‌ی جایی است که معروف‌ترین چای دنیا در آن کشت می‌شود. حتی اگر به چای هم علاقه نداشته باشید، باز هم باید به دیدن این مکان بروید. در این شهر معابد زیبایی بودایی و بخش‌های جذابی از نظر معماری هستند که بدون شک دیدن از آن‌ها ارزش سفر به این بخش از هند را دارد.

 

 

دارجیلینگ

 


۱۰- بمبئی


و اگر از بمبئی دیدن نکرده باشید، انگار هند را ندیده‌اید. شهری با ظواهر پنهان و پیدا که از زندگی شاهانه‌ای که در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید در آن پیدا می‌شود تا فقیرترین محله‌هایی که شاید در کلان‌شهرهای دنیا بی‌سابقه باشد. بمبئی چیزهای زیادی در خود دارد، از مراکز تاریخی، تا گالری‌های هنری و البته مراکز تفریحی. در جنوب شهر هم نمای زیبایی از دریای عمان را خواهید دید تا همه چیز در این شهر به کمال نزدیک شود.

 

پربازدیدترین مکان‌ها در بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد

 

 

 بمبئی

۰۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران