۵ فروشگاه خرید صفحات گرامافون در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ فروشگاه خرید صفحات گرامافون در استانبول

استانبول شهر قرارهای عاشقانه، شهر شور و حال عارفانه، شهر رویدادهای شورآفرینانه، یکی از بهترین نقاط ترکیه برای سفر است. شهری که تنگه‌ی بسفر را در خود جای داده است و زیبایی‌های بی‌اندازه‌ای دارد. شهری پر از گالری و موزه برای آنهایی که عاشق بازدیدهای هنرمندانه هستند. شهری با برترین مساجد و بناهای تاریخی برای آنهایی که عاشق بازدید از نقاط باشکوه هستند. شهری که بهترین کافه‌های ترکیه را در خود جای داده است تا پاتوق‌های خاطره‌انگیز برای شهروندانش ایجاد کند. در سفرتان با تور استانبول اگر اهل موسیقی هستید و نوستالژی برایتان مهم است همراه ما باشید تا ۵ فروشگاه عالی این شهر برای خرید صفحات گرامافون خدمتتان معرفی کنیم.


گرامافون یکی از بهترین اختراع‌های ادیسون

زمانیکه توماس ادیسون مخترع برق، دریافت برای ضبط اصوات باید دستگاهی وجود داشته باشد که امواج صوتی را بر خود ذخیره کند، داشت زمینه‌های اختراع دستگاهی که احساسات و خاطرات ما را با صدا در خود ذخیره می‌کرد شکل می‌گرفت. صدا به عنوان تنها چیزی که از انسان باقی می‌ماند وقتی از گلو بیرون می‌زد، جایی برای حبس شدن باید پیدا کند و چه سلولی بهتر از یک دیسک که به آن صفحه گرامافون می‌گویند. ادیسون در طول حیاتش گرامافون را به عنوان دستگاهی که صدا را ضبط و پخش می‌کرد اختراع نمود و وسیله‌ای برای ما پدید آورد که امروزه برای خیلی‌هایمان بسیار باارزش و خاطره‌انگیز است. دستگاه گرامافون از ۱۸۷۰ تا ۱۹۸۰ یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین دستگاه‌های ضبط صدا در جهان به شمار می‌آمد و صداهای بسیاری از خوانندگان بزرگ جهان بر روی صفحات مربوط به آن ضبط شده است. اگر شما جزو علاقه‌مندان به گرامافون هستید و آن را در خانه دارید در این مطلب همراه ما باشید. همراه ما باشید تا فروشگاه‌های معروف استانبول برای خرید بهترین صفحات گرامافون را خدمتتان معرفی کنیم. فروشگاه‌هایی که در آنها می‌توانید صفحات اورجینال از بزرگترین خوانندگان و گروه‌های موسیقی جهان را بیابید.

 

توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول (قسمت اول)

استانبول

۱- Analog Kultur

این فروشگاه یک فروشگاه زیرزمینی در استانبول به شمار می‎‌آید که با رفتن به آن می‌توانید غرق شوید در دنیایی از صفحات. صاحب این فروشگاه یکی از علاقه‌مندان سرسخت به موسیقی است که با رفتن به فروشگاهش می‌توانید این امر را متوجه شوید. فردی که به نوعی یکی از دایره‌المعارف‌های ناطق موسیقی در کشور ترکیه به شمار می‌آید و شما هر سوالی درباره موسیقی و تاریخچه‌اش در ترکیه داشته باشید می‌توانید از او بپرسید. البته اطلاعات این فرد فقط به ترکیه محدود نمی‌شود و روی موسیق جهان نیز اشراف خوبی دارد. با رفتن به این فروشگاه می‌توانید ببینید که علاقه‌ی فردی چگونه سبب به وجود آمدن یک مجموعه رویایی می‌شود. این فروشگاه در خود یک استودیوی ضبط موسیقی نیز دارد و همچنین در روزهای مختلف سال در آن ورکشاپ‌های آموزشی برگزار می ‌شود.

Analog Kultur

نشانی: Şahkulu Mahallesi, Seraskerci Çıkmazı Sk. 4/A, 34421 Beyoğlu

 

۲- Lale Plak

این فروشگاه در خیابان Galip Dede واقع شده است که در آن سازهای موسیقی فروخته می‌شوند. فروشگاهی قدیمی که یکی از مهمترین فروشگاه‌های فروش صفحه در استانبول به شمار می‌آید. اگر اهل موسیقی هستید در سفرتان به استانبول به شما پیشنهاد می‌کنیم به این خیابان تشریف ببرید و در آن قدمی بزنید. در این قدم زدن از این فروشگاه نیز دیدن کنید و صفحه‌هایی را که می‌خواهید را خریداری نمایید. علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک و راک می‌توانند روی صفحات این فروشگاه حساب باز کنند.

 

قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول

Lale Plak

۳- Zihni Muzik

این فروشگاه در بخش آسیایی شهر استانبول و در پاساژ آکمار واقع شده است. فروشگاهی که با رفتن به آن می‌توانید غرق شوید در هزاران صفحه‌ی موسیقی و هرکدامش را که خواستید خریداری نمایید. این فروشگاه به دلیل تنوع محصولات و طبقه‌بندی کردن آنها به دسته‌های مختلف از جمله خوانندگان و سبک‌ها، یکی از بهترین فروشگاه‌های خرید صفحه به شمار می‌آید.

Zihni Muzik

۴- Deform Muszik

این فروشگاه متعلق به یکی از دی‌جی‌های استانبول است که در آن می‌توانید هرچه صفحه در ترکیه ضبط شده است را بیابید. همچنین این فروشگاه میزبان رویدادهای صحنه‌ای زیادی از پرفورمنس‌های موسیقیایی است. بنابراین در سفرتان به استانبول به شما توصیه می‌کنیم به آن تشریف ببرید و از نزدیک پرفورمنس‌هایی که در آن برگزار می‌شوند را تماشا کنید. پرفورمنس‌هایی که جزو دسته‌های خیابانی قرار می‌گیرند و تماشای آنها آزاد است.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

Deform Muszik

نشانی: Kuloğlu Mh., Turnacıbaşı Cd. No:45, 34433 Beyoğlu


۵- Mono Plak

در یک فروشگاه آنتیک فروشی عالی در کوکورکوما که شما می‌توانید طیف وسیعی از صفحه‌ها، مخصوصا از خوانندگان امروزی را در آن بیابید و خریداری نمایید. اگر عاشق موسیقی پاپ، جاز و راک هستید و می‌خواهید صفحات مربوط به آنها را داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم به این فروشگاه تشریف ببرید.

Mono Plak

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران