معرفی فرودگاه بین‌المللی U-Tapao پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
معرفی فرودگاه بین‌المللی U-Tapao پاتایا

پاتایا از جمله مهم‌ترین و پربازدیدترین شهرهای گردشگرپذیر در تایلند به حساب می‌آید و نقشی اساسی در صنعت توریسم در این کشور ایفا می‌کند. به همین خاطر فرودگاه این شهر ساحلی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ما هم قصد معرفی آن را داریم تا در سفر با تور پاتایا، موقع ورود از همه چیز باخبر باشید.

 

کوتاه در مورد فرودگاه پاتایا

فرودگاه U-Tapao با کد UTP، در عین حال که فرودگاهی مدرن به حساب می‌آید، اما در اختیار ارتش تایلند نیز قرار دارد و به همین خاطر در تمامی ساعات روز، پروازهای تجاری به آن صورت نمی‌گیرد و عموما از مسافران درخواست می‌شود تا از محیط بیرونی و باند فرودگاه عکاسی نکنند. با این اوصاف این فرودگاه چندین پرواز داخلی و خارجی را طی روز به خود می‌بیند و جمعیت گردشگرانی که تعریف جاذبه‌های پاتایا را شنیده‌اند را به سواحل این شهر زیبا می‌رسانند.

 

راهنمای گشت و گذاری زنانه در پاتایا

فرودگاه بین‌المللی U-Tapao پاتایا

دلیل به وجود آمدن این فرودگاه، لبریز شدن گنجایش فرودگاه‌های بانکوک بود، اما در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۷۰ هزار مسافر از این طریق وارد تایلند می‌شدند در صورتی که سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر رسید و هر ساله رشد قابل توجهی کرد تا کم کم به مرز گنجایش ۳ میلیون مسافر در سال فرودگاه نزدیک شود. این فرودگاه امکانات مناسبی برای مسافرین دارد و مسیر رفت و آمد از آن به شهر و حتی بانکوک فراهم است.

 

شماره تماس: +6638245595

وبسایت: https://www.utapao.com/en/home

لیست زنده‌ی پروازها: https://www.utapao.com/en/flights/International-Arrivals

 

مکان قرار گیری فرودگاه

فرودگاه پاتایا در بان چانگ و در نزدیکی ساحل قرار گرفته و تا خود بانکوک حدود ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر از مرکز شهر پاتایا به سمت فرودگاه حرکت کنید، حدود ۴۵ دقیقه در راه خواهد بود که می‌توانید این مسیر را با مینی بوس، تاکسی یا ماشین شخصی طی کنید.

 

ساختمان فرودگاه پاتایا

U-Tapao دارای دو ترمینال است که هر دو هم برای پروازهای داخلی و هم خارجی کار می‌کنند. در ابتدا تنها یک ترمینال در فرودگاه خدمات ارائه می‌کرد که با مساحت ۳ هزار متر مربعی، در آن واحد تنها گنجایش ۴۰۰ مسافر را داشت، حالا این ترمینال به ترمینال ۱ تغییر نام داده شده و هم به گنجایش خود آن اضافه و هم با اضافه شدن ترمینال دوم، حالا این فرودگاه می‌تواند ۱۲۰۰ مسافر در لحظه را پشتیبانی کند و به طور کلی در سال توان خدمات دهی به ۳ میلیون مسافر را خواهد داشت. همچنین باند فرودگاه این مکان نیز می‌تواند تا ۴۹ هواپیما را میزبانی کرده و بزرگ‌ترین هواپیمای جهان (A۳۸۰ ایرباس) نیز می‌تواند روی این باند بنشیند.

 

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پاتایا

رفت و آمد به پاتایا

بسیاری از هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره پاتایا، امکان جا به جایی رایگان یا با دریافت هزینه از فرودگاه را به مسافرین خود ارائه می‌دهند. با این حال شما به راحتی می‌توانید از طریق تاکسی‌های خصوصی که در فرودگاه هستند به هتل خود مراجعه کنید. البته مینی‌بوس‌هایی هم هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مبلغ بسیار پایینی برای رفت و آمد طلب می‌کنند، اما با توجه به شلوغی و داشتن بار، پیشنهاد می‌کنیم از تاکسی استفاده کنید که نسبتا قیمت مناسبی نیز دارند.

 

راهنمای سفر تنهایی به پاتایا جزیره زیبایی‌های تایلند

pattaya-airport-guide

فروشگاه‌ها و رستوران‌های فرودگاه پاتایا

اگر چه ترمینال‌های این فرودگاه به بزرگی فرودگاه‌های بانکوک نیست، با این حال از زمان گشترش U-Tapao، امکانات و همچنین فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلفی به آن اضافه شد. به غیر از چند فرودگاهی که تنها اگر مجبور شدید باید با قیمت‌های گرانی که دارند از آن‌ها خرید کنید، رستوران‌ها و فست فودهای زیادی همچون KFC، Segafredo و ... در کنار چند کافه بسیار خوب نیز در فرودگاه پاتایا هستند که می‌توانید برای خوردن غذا یا نوشیدنی‌های گرم و سرد به آن‌ها مراجعه نمایید. البته فروشگاه Central DFS که برای فروش سوغات تایلندی همچون زیورآلات، دکور و ... در نظر گرفته شده نیز برای خرید سوغات دقیقه نودی، جای بدی نیست.

pattaya-airport-guide

 

نکاتی که باید بدانید

  • با توجه به این که این فرودگاه در اختیار نیروهای نظامی نیز هست، ممکن است در موقع ورود و خروج به فرودگاه افراد یونیفرم پوش را در خود باند یا در محیط فرودگاه ببینید. از دیدن آن‌ها تعجب نکنید و اصلا نگران نباشید.
  • مراحل ورود و خروج به فرودگاه بسیار سریع انجام می‌شود و اگر شما مدارک خود را کامل در دست داشته باشید، طولی نمی‌کشد که از هواپیما به تاکسی رسیده و عازم هتل شوید
  • از آوردن وسایل غیر مجاز به داخل هواپیما خودداری کنید تا در موقع ورود به هواپیما دچار مشکل نشوید. با توجه به این که این فرودگاه کاربرد نظامی دارد، اگر چه سخت گیری بیشتری نسبت به معمول صورت نمی‌گیرد، اما در موقع دیدن وسایل غیر مجاز، سوار شدن به هواپیما دچار مشکل خواهد شد.
۲۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران