سفر به ترابزون برای افرادی که اولین بار است به این شهر می روند

جاذبه‌های گردشگری ترابزون
سفر به ترابزون برای افرادی که اولین بار است به این شهر می روند

هر مطلبی در مورد ترابوزان باید با این گفته آغاز شود که شما با شهری بسیار متفاوت در ترکیه مواجه هستید. این شهر نه شبیه به آنتالیا است و نه شبیه به استانبول و یک شخصیت و روح متفاوت و یکتایی دارد که باعث می‌شود آن را به مسافران تور ترکیه پیشنهاد کنیم.

ما در نوشته‌ای که امروز برایتان فراهم کرده‌ایم، مختصری در مورد نحوه‌ی سفر، دانستنی‌هایی که باید در مورد ترابزون بدانید و همچنین مهم‌ترین دیدنی‌های شهر گفته‌ایم که امیدواریم برای کسانی که اولین بار است به تور ترابزون می‌روند، کمکی کند.

 

ترابزون کجاست؟

ترابزون در شمال شرقی ترکیه واقع شده است. شهری زیبا در ساحل دریای سیاه که دقیقا در سمت مخالف استانبول در نقشه‌ی ترکیه قرار می‌گیرد و تا مرز گرجستان و ارمنستان تنها دو ساعت با ماشین فاصله دارد. نام ترابزون البته به شهر، دهکده‌های اطرافش و بخشی از مناطق کوهستانی اختصاص دارد و وقتی که به این مکان سفر می‌کنید، تنها به آن بخش کوچک شهری نرفته‌اید، بلکه امکان بازدید از سواحل، محیط‌های جنگلی و بخش‌های کوهستانی آن را خواهید داشت.

 

 بازدید از جاذبه‌های دیدنی ترابزون 

ترابزون

 

چطور به ترابزون برویم؟

این که بخواهید ابتدا به استانبول یا آنتالیا سفر کنید و سپس به ترابزون بروید، با توجه به بعد مسافت زمان زیادی از شما خواهد برد. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از تور ترابزون استفاده کرده و سفر خود را تنها برای دیدن زیبایی‌های این شهر برنامه‌ریزی کنید. ترابزون یک فرودگاه بین‌المللی مدرن دارد که پروازها به مقصد خود این شهر انجام می‌پذیرد.

 

ترابزون

 

بهترین زمان برای سفر به ترابزون چه وقتی است؟

آب و هوای ترابزون نسبت به غرب و جنوب ترکیه کاملا متفاوت است. از نوامبر تا مارس باران زیاد یا حتی ممکن است برف در این منطقه ببارد و کار را برای رفتن به مناطقی همچون اوزونگول سخت می‌کند. گرم‌ترین زمان برای بازدید از ترابزون جولای تا آگوست است که هوا هنوز گرم است، اما شما می‌توانید ژوئن هم به این شهر سفر کنید فقط در نظر بگیرید که شب‌ها در این ماه کمی سرد است.

 

 راهنمای مختصر از سفر به ترابزون در ترکیه 

ترابزون

 

غذاهایی که در سفر به ترابزون حتما باید امتحان کنید

طبع غذایی متفاوت مردم منطقه دریای سیاه، باعث شده تا غذاهایی خاص و متفاوت در این منطقه رواج داشته باشد و غذاهایی را در ترابوزان تجربه کنید که جای دیگر ترکیه کم‌تر دیده می‌شود. غذاهایی که به لطف ماهیگیریان محلی، بخش زیادی از آن‌ها غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه است. کیوماک، لاز بورگی و ... از جمله این غذاها هستند. البته بسیاری از غذاهای معروف ترکی نیز در منوی رستوران‌ها وجود دارند که بعضی با کمی تفاوت در ترابزون پخت می‌شوند.

 

ترابزون

 

نکاتی که بهتر است بدانید

اگر طرفدارفندوق هستید، احتمالا از ترابزون خوشتان خواهد آمد چون این شهر بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فندق در ترکیه است. همچنین این شهر یک تیم فوتبال محبوب در ترکیه دارد که بسیاری نام شهر را با این تیم می‌شناسند. مردم محلی ترکیه برای فرار از گرمای تابستان ارتفاعات ترابوزان را برای سفر انتخاب می‌کنند، اما در میان مردم محلی، بسیاری جوانان از شهر رفته به جاهایی همچون استانبول مهاجرت کرده‌اند.

 

ترابزون

 

فعالیت‌ها و مناطق دیدنی ترابوزان

  • صومعه سوملا: این صومعه که مربوط به قرن ۴ میلادی می‌شود، یکی از نمادها و مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ترابزون به حساب می‌آید. صومعه‌ای در لبه‌ی صخره‌ای بزرگ که کمی از شهر دور است و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. دیدن معبد چه از بیرون و چه در محیط داخلی، از جمله تجربه‌هایی هست که در کم‌تر جایی در دنیا نصیبتان خواهد شد.
  • خانه آتاتورک: این خانه که ساخت آن به قرن ۱۹ باز می‌گردد، منزلگاهی برای مصطفی کمال آتاتورک برای زمانی که به این شهر می‌آمد بود. بنیانگذار ترکیه مدرن شخصیتی ماندگار در تاریخ این کشور است و به همین خاطر خانه با همان شمایل و با همان وسایل به شکل یک موزه نگهداری می‌شود و شما می‌توانید عکس‌های مختلفی از دوره‌ی زندگی وی و حتی عکس‌های عروسی او را ببینید.

 

ترابزون

 

  • ایاصوفیه: اشتباه نکنید، این مکان در قرن ۱۳ ساخته شده و بسیار کوچک‌تر از ایاصوفیه استانبول است، با این حال جایی زیبا به جا مانده از دوره‌ی بیزانس است و بازدید ازآن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • تلکابین بزتپه: این تلکابین بسیار جذاب، در مسیری حرکت میکند که باعث می‌شود شما از ارتفاعی زیاد، خط ساحلی دریای سیاه را ببینید. جایی که تله‌کابین بنا شده، رستوران، کافه و مغازه‌هایی هستند که در مجموع می‌توانند نیم روزی شاد را برایتان بسازند.

 

ترابزون

 

  • اوزونگول: اوزونگولیکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این منطقه از ترکیه به حساب آمده و جایی است که خود ترک‌ها نیز برای سفر، این مکان را انتخاب می‌کنند. جایی جنگلی و بسیار جذاب که خانه‌های چوبی آن میزبان شما خواهند بود. می‌توانید در میان درختان قدم زده، از مناظر دیدنی طبیعی لذت ببرید و یک روز کامل را به گشت زدن در آن‌جا بپردازید. البته پیشنهاد ما به شما این است که شب را در همین جا مانده و صبح را در فضای جذاب اوزونگول با یک صبحانه عالی آغاز کنید.

البته دیدنی‌های ترابزون بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و شما تنها این را بدانید که این شهر، از جمله دیدنی‌ترین مناطق ترکیه است و سفر به آن یک اتفاق فوق‌العاده در تاریخچه‌ی سفرهایتان خواهد بود.

۰۹ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران