بازدید از جاذبه‌های دیدنی ترابزون

جاذبه‌های گردشگری ترابزون
بازدید از جاذبه‌های دیدنی ترابزون

ترابزون به دلیل بقایای تاریخی فراوان و مناظر طبیعی زیبا، یکی از مهم‌ترین مناطق حاشیه دریای سیاه شناخته می‌شود. از صومعه‌ها گرفته تا دهکده‌های کوهستانی، قلعه‌ها تا کلیساها، جاذبه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که هنوز توسط بازدیدکنندگان کشف نشده‌اند. موقعیت این شهر در جاده تاریخی ابریشم همچنین به معنای آن بوده که قرن‌ها محل برگزاری دیدار ادیان، زبان‌ها و فرهنگ‌ها بوده است. امروزه، ترابزون و استان آن با بقایای این گذشته غنی، از جمله کلیساهای زیبا، صومعه‌ها، قلعه‌ها و موارد دیگر پر شده است.

 

صومعه سوملا (Sumela)

اگرچه تاریخ ساخت صومعه سوملا واقع در منطقه Maçka در ترابزون دقیقا مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که بین سال‌های ۳۶۵ تا ۳۹۵ میلادی ساخته شده است. در واقع گفته می‌شود در جایی که صومعه ساخته شده دو راهب در یک شب حضرت مریم و مسیح را در آن‌جا دیده‌اند. بعد از آن صومعه در آن مکان ساخته شد. امروزه این صومعه مکانی توریستی است که به خاطر معماری و نمای خیره‌کننده‌اش توریست‌های تور ترابزون از آن بازدید می‌کنند.

 

Sumela

 

قلعه ترابزون

قلعه ترابزون بر روی بلندترین تپه شهر واقع شده است. حتما می‌توانید حدس بزنید که این قلعه با چنین محل قرارگیری ساخته شده تا از حمله دریایی به شهر جلوگیری کند. این قلعه شامل سه بخش فوقانی، میانی و پایینی می‌شود. این قلعه که یک طرف آن با دریا و طرف دیگر آن با فضای سبز احاطه شده است، یکی از توریستی‌ترین مکان‌هایی است که باید در ترابزون از آن بازدید کرد.

 

قلعه ترابزون

 

موزه ایاصوفیه

پادشاه مانوئل اول از خانواده Comnenus، امپراتوری ترابزون آن را به عنوان کلیسایی بین سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ بنا کرده بود. اما در سال‌های بعد با تغییر کاربری اول به عنوان بیمارستان و بعد به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. این کلیسا امروزه جایی تاریخی و مرمت‌کاری شده است که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

 

موزه ایاصوفیه

 

ارتفاعات ترابزون

ترابزون شهری تاریخی با طبیعت بسیار زیبای دیدنی است. این شهر با ارتفاعات زیبای خود که هر کدام پنجره‌ای رو به زیبایی هستند با جاذبه‌های دیدنی پر شده‌اند. به ویژه ارتفاعات لاپازان، ارتفاعات گارستر، ارتفاعات هالدیزن، روستای Şerah و ارتفاعات Şekersu چند مورد از این موارد هستند که برای طبیعت‌گردی فوق‌العاده‌اند. برخی از ارتفاعات مهم این شهر که تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند شامل کوه دریاچه سرا (Sera)، ارتفاعات Maçka-Mavura و ارتفاعات Maçka-Kiraz است.

 

ترابزون

 

اوزونگل

Uzungöl (Long Lake) در نتیجه تبدیل بستر رودخانه به یک سد طبیعی به دلیل لغزش و رانش زمین تشکیل شده است. این منطقه با جنگل‌های انبوه و زیبایی طبیعی، مکانی بسیار جذاب برای گردشگران است. همچنین این فرصت برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری برای دوستداران طبیعت را فراهم می‌کند. بنابراین کوله خود را ببندید و همراه با گروه خود به کشف این ناحیه بپردازید. حتی خانواده‌ها می‌توانند با کمی لوازم بیشتر بساط پیک‌نیک به پا کنند. اگر هم اهل عکاسی هستید پس خوش به حال شما، زیرا در اینجا تا دلتان بخواهد زیبایی برای شکار و ثبت وجود دارد.

 

اوزونگل

 

صومعه پریسترا

این صومعه که بر روی صخره‌ای به ارتفاع ۲۵۰ متر واقع شده یکی از جاذبه‌های اصلی ترابزون محسوب می‌شود ه از دور هم خودنمایی می‌کند. این صومعه در سال ۷۵۲ ساخته و حالا با داشتن منظره پانورامای دیدنی و هوای فوق‌العاده بین گردشگران محبوبیت پیدا کرده است.

 

صومعه پریسترا

 

صومعه وازلون

اگرچه تاریخ تأسیس صومعه وازلون دقیقا مشخص نیست، اما گفته می‌شود که در سال ۲۷۰ بعد از تولد مسیح ساخته شده و در کتاب مقدس به جان باپتیست اختصاص داده شده است. صومعه وازلون به عنوان قدیمی‌ترین صومعه منطقه، یکی از مکان‌های تاریخی و توریستی برجسته ترابزون است که بی‌شک ارزش بازدید را دارد.

 

صومعه وازلون

 

The Bedesten

بدستن بازار سرپوشیده‌ای از دوره عثمانی است. این بازار که در مرکز شهر ترابزون واقع شده یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌هلی شهر هم هست. فندانسیون اولیه این بنا توسط گلبهار خاتون مادر یاووز سلطان سلیم بنا شد. این بازار تنها نمونه طاقی سبک ترکی با یک کنبد است که وجود دارد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین جاهایی که در ترابزون باید از آن دیدن کنید این بازار به ظاهر ساده اما منحصر به فرد است.

 

The Bedesten

 

بزتپه، قرشهر

اگر می‌خواهید منظره‌ای دیدنی و جذاب از دریای سیاه و ترابزون را در دسترس داشته باشید حتما باید از بزتپه دیدن کنید. این تپه که منظره‌ای بسیار دیدنی و خیره‌کننده دارد به خاطر آب و هوای پاک و سبک و غروبی به شدت دیدنی و خیره‌کننده بین مردم شناخته شده و محبوب است. اگر به دنبال گردشی آرامشبخش هستید رفتن به اینجا را از قلم نیاندازید.

 

بزتپه

۱۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران