۱۱ مکان زیبا در هلند که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری هلند
۱۱ مکان زیبا در هلند که باید ببینید

آمستردام بدون شک اولین ایستگاهی است که گردشگران در هلند به سراغش می‌روند. یکی از زیباترین شهرهای دنیا که جاذبه‌های گردشگری متعددی را در دل خود حفظ کرده است. با این حال سفر با تور اروپا به هلند که کشوری کوچک به شمار می‌آید، این فرصت را به شما می‌دهد تا از زیبایی‌های مناطق دیگر این کشور نیز بازدید کنید. زیبایی‌هایی که به واسطه‌ی سیستم ریلی عالی این کشور به راحتی در دسترس شما هستند و ما می‌خواهیم بهترین‌هایشان را به شما معرفی نماییم.

 

Giethoorn

این شهر را با عنوان ونیز هلند یاد می‌کنند. یکی از زیباترین نقاط این کشور و حتی اروپا که بازدید از آن در سفر به هلند، حتما به شما پیشنهاد می‌شود. اگر در بهار به Giethoorn سفر کنید، می‌توانید گل‌هار نگارنگ را ببینید که در کنار کانال‌های آبی رشد کرده‌اند، در هوایی عالی روی پل‌های چوبی قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید و با قایق در زیبایی‌های این شهر گردش کنید. Giethoorn با مزارع متعددی که دارد، یکی از نقاط خاص هلند برای خوردن غذاهای گیاهی نیز به حساب می‌آید. البته سفر در زمستان نیز از بابت اسکی روی آب‌های یخ زده و جاذبه‌های متفاوتی که در Giethoorn خواهید دید، باز هم جذابیت‌های خودش را خواهد داشت.

 

 معرفی زیباترین جاذبه‌های هلند

 Giethoorn

 

Beemster

تنها ۱۳ مایل دورتر از آمستردام و در شمال این شهر، استان Beemster واقع شده که مملو از زمین‌های سرسبز، برکه‌های مختلف و زمین‌های زراعی زیباست. این منطقه دارای چندین بنای فرهنگی و تاریخی نیز هست که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو نیز به حساب می‌آیند. مناظر زیبا مهم‌ترین دلیلی است که باید به Beemster بروید. جایی که کانال‌های آبی، آسیاب‌های بادی و زمین‌های زراعی همچون تابلوهای نقاشی چشمان شما را محصور خود خواهند کرد.

 

 Beemster

 

Utrecht

Utrecht شهری زیباست که این مکان نیز به کانال‌های آبی‌اش معروف شده است. شهری قدیمی که از مدت‌ها پیش به عنوان مرکز مذهبی کشور برای مسیحیان برشمرده می‌شد. دو مسیر کلی برای کانال‌های آبی این شهر وجود دارد که در کنارشان انواع کافه‌ها و رستوران‌ها خواهید دید که فضایی ایده‌آل برای خوردن یک نوشیدنی گرم یا غذایی خوشمزه به حساب میآیند. برج "دام" یا موزه Centraal نیز بخش‌های مهمی در Utrecht هستند که در آن‌ها می‌توانید از گذشته‌ی شهر چیزهای زیادی یاد بگیرید.

 

  بررسی بهترین هتل‌های آمستردام هلند 

 Utrecht

 

پارک ملی De Hoge Veluwe

این پارک ملی جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد که هر کدامشان می‌توانند دلیلی برای سفر به این منطقه از هلند باشند. De Hoge Veluwe با مساحتی بالغ بر 5400 هکتار، بزرگ‌ترین پارک ملی هلند به حساب می‌آید که بعضی از گونه‌های حیوانی آن در دنیا کمیاب هستند. همچنین  موزه‌ی Kröller-Müller نیز در این منطقه واقع شده که یکی از مهم‌ترین بناهای هنری هلند بوده و آثار نقاشی مهمی از قرن‌های ۱۹ و ۲۰ از جمله آثار متعددی از ون گوگ در آن به نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید برای گشتن در این پارک ملی، از دوچرخه‌هایی که برای کرایه در اختیارتان قرار می‌گیرند، استفاده نمایید.

 

 De Hoge Veluwe

 

Delft

Delft شهری زیباست که حلقه‌ای از کانال آبی که انشعاب‌های زیادی پیدا می‌کند، آن را فرا گرفته است. شهری که زادگاه نقاش بسیار معروف، Johannes Vermeer است و موزه‌ای نیز به نام همین هنرمند بزرگ در شهر ساخته شده که آثار نقاشی بسیار ارزشمندی از جمله آثار وی در آن به نمایش گذاشته شده است. این شهر جدا از کانال زیبای آبی‌اش، چندین بنای مهم با معماری چشم‌گیر دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بنای جذاب شهرداری اشاره کرد.

 

  بهترین شهرهای اروپایی برای سفر به انتخاب لونلی پنلت 

 Delft

 

جزیره Texel

چیزی که در جزیره Texel می‌بینید با تمام چیزهایی که در دیگر جاهای هلند خواهید دید متفاوت است. از همین رو دیدن این جزیره را حتما در سفر به هلند به شما پیشنهاد می‌کنیم. جایی که شما می‌توانید شن‌زارهای بزرگ و دشت‌های سرسبز که مملو از گل‌های اسطوخودوس هستند را مشاهده کنید و در کنار دریایی زیبا، بر روی ساحل شنی سفید رنگ استراحت کرده و به انجام تفریحات آبی مشغول شوید.

 

 جزیره Texel

 

Rotterdam

رتردام به عنوان دومین شهر بزرگ هلند، از جمله مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر در این کشور محسوب می‌شود. کشوری که خوراک عکاسان است و هتل‌های خاصش در دنیا زبانزد هستند. با این حال نباید از رستوران‌های متعدد و فضای شهری این شهر زیبا به راحتی گذشت. در سفر به رتردام شما گردشگران زیادی خواهید دید که روی پل Erasmus به گرفتن سلفی مشغولند یا شب‌ها از دیدن رقص چراغان LED در Market Hall لذت می‌برند.

 

  ۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا 

 Rotterdam

 

Kinderdijk

چیزی که دهکده Kinderdijk به آن معروف است، آسیاب‌های بادی خاصی هستند که از قرن ۱۸ میلادی در این ناحیه ساخته شده و در فضای بسیار زیبا و طبیعت دلنشین Kinderdijk، نمایی استثنایی را پدید می‌آورند. این آسیاب‌ها حالا به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند و Kinderdijk نیز یکی از زیباترین نقاط هلند است که بسیاری از گردشگران از آن بازدید به عمل می‌آورند.

 

 Kinderdijk

 

Thorn

این شهر خاص در نزدیکی مرز بلژیک، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای هلند به حساب می‌آید. شهری که خیابان‌ها و کوچه‌هایش، همه سنگ فرش هستند، خانه‌های آن با آجرهایی به رنگ سفید درست شده و دو رود Meuse و Witbeek در کنارش جریان دارند. جدا از زیبایی‌های Thorn که آن را به یک کارت پستال زنده تبدیل کرده، این محل یک کلیسای قرن دهمی نیز دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

  معرفی ۵ کشور پر بازدید اروپایی 

 Thorn

 

The Hague

شاید آمستردام پایتخت هلند باشد، اما پارلمان این کشور در شهر زیبایی در نزدیکی دریای شمال قرار دارد. این شهر را باید به نوعی پایتخت فرهنگی هلند نیز به حساب آورد، جایی که معماری گوتیک در هر گوشه‌ای چشمان شما را به خود خیره خواهد ساخت و چندین موزه‌ی مهم کشور که از بهترین‌ها نیز به شمار می‌آیند، در این مکان واقع شده است.

 

 The Hague

 

Alkmaar

آلکمار نیز از نظر معماری از خیلی جاهای هلند کم ندارد و مراکز فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری متفاوتی نیز هست که در این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اما گردشگران برای یک چیز به آلکمار می‌آیند و آن یک چیز، پنیر است! بازار پنیر این شهر را اولین در اروپا محسوب می‌کنند و هنوز هم از آوریل تا سپتامبر، هر جمعه در محلی مخصوص برگزار می‌شود. شما پنیرهای متنوع و بسیاری در این محل خواهید دید که شما را متعجب خواهد ساخت.

 

  انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا 

Alkmaar

۲۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران