پیست اسکی شاه داغ آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
پیست اسکی شاه داغ آذربایجان

آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران همواره مقصد گردشگری پرطرفداری در بین ایرانیان بوده است. از این رو تور باکو به یکی از پرفروش‌ترین تورهای آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهر از سایر امکانات تفریحی در طول سفر خود استفاده کنند. از جمله هیجان‌انگیزترین تفریحات در تور باکو رفتن به پیست اسکی شاه داغ آذربایجان و گذراندن یک روز بی‌نظیر در آن است. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که قصد دارید در روزهای سرد سال از این کشور زیبا دیدن کنید حتما رفتن به پیست اسکی شاه داغ را جز برنامه‌های خود قرار دهید. همراه ما باشید تا شما را با جزئیات بیشتر این پیست اسکی و امکانات آن آشنا کنیم.

 

پیست اسکی شاه داغ آذربایجان  (Shahdag Ski Resort)

پیست اسکی شاه داغ از جمله مکان‌های تفریحی شناخته شده در بین مسافران تور باکو می‌باشد که حدودا ۱۰ سال پیش (در سال ۲۰۰۹ میلادی) توسط رئیس جمهور وقت آذربایجان افتتاح شد. از آن روز این پیست اسکی به قدری در بین خود آذری‌ها و گردشگران محبوب شده است که توانسته است در بین پیست‌های اسکی کشورهای همسایه مثل گرجستان عرض اندام کند. موقعیت جغرافیایی کشور آذربایجان از لحاظ کوهستان‌هایی که در اطراف آن قرار گرفته‌اند آن را به یک مکان ایده‌آل جهت خوشگذرانی در روزهای سرد سال تبدیل کرده است. البته ناگفته نماند که با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های برف‌ساز در شاه داغ به کار گذاشته‌اند تا در تمامی طول سال بتوان از تفریحات این پیست اسکی بهره‌مند شد. همچنین امروزه امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری نیز در این منطقه تدارک دیده‌اند تا به صورت همه جانبه به مکانی مناسب برای گردشگران تبدیل شود.

 

 یانار داغ، دیدنی‌ترین کوه باکو در آذربایجان 

 Shahdag Ski Resort

 

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی شاه داغ آذربایجان  

وقتی صحبت از پیست اسکی می‌شود طبیعی است که روزهای سرد سال به خصوص فصل زمستان را پیشنهاد کنیم. اما نکته جالب اینجاست که برای خوشگذرانی در پیست اسکی شاه داغ آذربایجان نیازی نیست نگران تاریخ سفر خود با تور باکو باشید. چرا که ۱۶۰ عدد دستگاه برفساز در این منطقه کارگذاشته شده است. از طرفی نیز به دلیل کوهستانی بودن منطقه هموار دمای آن خنک‌ می‌باشد. لذا در هر روز از سال می‌توان برای برف‌بازی و اسکی به شاه داغ رفت و لحظات خوشی را برای خود رقم زد.

 

 ۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید

 Shahdag Ski Resort

 

امکانات پیست اسکی شاه داغ آذربایجان

از آنجایی که پیست اسکی شاه داغ آذربایجان یکی از بهترین پیست‌های اسکی منطقه می‌باشد گردشگران می‌توانند هر گونه امکانات رفاهی و تفریخی را در این مکان پیدا کنند. از جمله این امکانات می‌توان به مواردی مثل تله کابین، تله سیژ، بالابرها، مربی‌های آموزش اسکی برای مبتدی‌ها، فروشگاه‌های لوازم اسکی، خدمات پزشکی و رستوران‌ها و کافه‌ها اشاره کرد. علاقه‌مندان به اسکی می‌توانند به کمک تله کابین‌ها و یا بالابرها به قله کوه بروند و از آنجا به سمت پایین سر بخورند. همچنین فروشگاه‌های لوازم اسکی وسیله‌های لازم و ضروری را به فروش می‌رسانند و در صورت تمایل حتی می‌توانید وسیله‌هایی که ندارید را کرایه کنید. البته ما توصیه می‌کنیم اگر از قبل برای رفتن به پیست اسکی شاه داغ تصمیم گرفته‌اید وسایل اسکی را با خود حمل نکنید چرا که در طول سفر می‌تواند باعث اذیت شما شود. در عوض با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید آن‌ها را برای یک روز کامل یا چند ساعت کرایه کنید. علاوه بر همه این‌ها سه مسیر آسان، متوسط و دشوار برای اسکی کردن تعبیه شده‌اند که با توجه به مهارت‌های خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

 هزینه سفر به باکو چقدر است؟

Shahdag Ski Resort

 

در کنار تمامی تفریحات و امکاناتی که شمرده شد تفریحات متنوع و زیاد دیگری نیز مثل دوچرخه سواری، زیپ لاین، اسب سواری و ... در این مکان گذاشته شده است تا به صورت تمام و کمال بتوانید یک روز فراموش نشدنی را در کنار دوستان خود تجربه کنید.

 

مسیر رفتن به پیست اسکی شاه داغ آذربایجان

پیست اسکی شاه داغ آذربایجان از پایتخت آذربایجان که یکی از شهرهای توریستی آن محسوب میشود تقریبا ۲۱۰ کیلومتر فاصله دارد. به همین دلیل مسافران تور باکو می‌توانند با پیمودن مسیر ۲ یا ۳ ساعته از باکو خود را به این پیست اسکی برسانند.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو 

Shahdag Ski Resort

 

برای رفتن به این مکان می‌توانید از وسیله‌های مختلفی مثل کرایه اتومبیل یا وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم تا از اتوبوس برای رفتن به پیست اسکی شاه داغ استفاده کنید. چرا که روشی ارزان‌تر محسوب می‌شود. اما اگر هزینه برای شما مهم نیست و یا تعداد هم سفرهایتان بالا است تاکسی روشی راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند باشد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران