معرفی جشن‌ها و فستیوال‌های بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
معرفی جشن‌ها و فستیوال‌های بالی

تور بالی از جمله تورهایی است که به دلیل آب و هوا و طبیعت این جزیره زیبا مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی که در این جزیره رویایی وجود دارند جشن‌ها و فستیوال‌های آن نیز مورد توجه همگان واقع شده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله مهم‌ترین و مشهورترین جشن‌ها و فستیوال‌های بالی را معرفی کنیم. اگر به حضور در این فستیوال‌ها علاقه‌مند هستید همراه ما باشید.

 

فستیوال هنرهای بالی (Bali Arts Festival)

Bali Arts Festival از جمله محبوبترین فستیوال‌ها در جزیره بالی می‌باشد. آنچه در این فستیوال چشمگیر است اجرای موسیقی و رقص در سرتاسر جزیره می‌باشد. البته اصلی‌ترین مکان برگزاری این مراسم از سمت معروف‌ترین میدان بالی به نام Puputan Renon می‌باشد. بومیان بالی از همه مناطق به سمت این میدان می‌آیند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. معمولا یکی از روزهای ماه‌های June یا Julay را برای این جشن اختصاص  می‌دهند و روز دقیقی ندارد. اگر دوست دارید در این مراسم شرکت کنید بهتر است از قبل روز دقیق این فستیوال را بررسی کنید.

 

رستوران‌های دریایی مقرون به صرفه در بالی

 

فستیوال بادبادک بالی (Bali Kite Festival)

Bali Kite Festival از جمله سرگرم‌کننده‌ترین فستیوال‌ها در بالی می‌باشد. این جشنواره هر ساله در یکی از روزهای ماه‌های میلادی June یا August با استقبال سیلی از مردم جشن گرفته می‌شود. همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این فستیوال همه مردم دور هم جمع می‌شوند و بادبادک‌های متنوع و گوناگونی را با ابعاد بسیار بزرگ به پرواز در می‌آورند. یکی از نکاتی که در این فستیوال جلب توجه می‌کند لباس‌های محلی است که بومیان بالی بر تن می‌کنند.

 

 

فستیوال روز سکوت نایپی (Nyepi Day Festival)

Nyepi Day Festival یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین فستیوال‌هایی هست که گردشگران می‌توانند در بالی مشاهده کنند. این فستیوال به معنای روز سکوت و خاموشی است. به همین دلیل در این روز کل شهر ساکت و خاموش می‌شود. به غیر از اورژانس‌ها و مراکز امنیتی هیچ مکانی را نمی‌توانید پیدا کنید که کار می‌کنند. حتی مردم هیچ چراغ و نوری را در این روز روشن نمی‌کنند. با تاریک شدن هوا عروسک‌هایی از دیوها و شخصیت‌های افسانه‌ای بالی برای اجرای نمایش به خیابان‌ها می‌آیند. اگر بتوانید برنامه سفر خود با تور بالی را طوری تنظیم کنید که در Nyepi Day خاص‌ترین روز در جزیره بالی حضور داشته باشید تجربه بسیار جالب و خاصی را به دست خواهید آورد.

 

شب‌گردی در بهترین کلاب‌های شبانه بالی

 

فستیوال گالونگان و کونینگان (Galungan & Kuningan Festival)

فستیوال گالونگان و کونینگان از جمله جشن‌ها محلی بالی می‌باشد که دو بار در سال برگزار می‌شود. آنچه در نگاه اول در این فستیوال جلب توجه می‌کند زنان با سبدهای میوه به دست هستند که به صورت پشت سر هم در سطح شهر حرکت می‌کنند. این مراسم تقریبا ۱۰ روز طول می‌کشد. بومیان بالی معتقدند که این جشن نمادی از پیروزی همیشگی خوبی بر بدی است.

 

 

فستیوال نوسا دوعا (Nusa Dua Festival)

Nusa Dua Festival یکی دیگر از فستیوال‌های سرگرم‌کننده و جالبی است که در جزیره بالی به طور سالانه برگزار می‌شود. این مراسم در یکی از روزهای ماه‌های میلادی October یا November برگزار می‌شود و روز مشخصی ندارد. اگر قصد حضور در این فستیوال را دارید می‌توانید از قبل تاریخ برگزاری آن را بررسی کنید. این جشن حدود یک هفته با مراسم افتتاحیه و اختتامیه با شکوهی برگزار می‌شود. از جمله اصلی‌ترین مراسم این جشن می‌توان به نمایش‌های سنتی، نمایشگاه‌های متنوع و مسابقات ورزشی اشاره کرد. همچنین در طول این یک هفته شاهد موسیقی‌های زنده و خیابانی خواهید بود.

 

۷ ساحل و جزیره زیبا در لومبوک بالی

 

فستیوال روستای سانور (Sanur Village Festival)

Sanur Village Festival از جمله فستیوال‌های قدیمی و سنتی بالی است. این جشن به صورت سالیانه در بالی برگزار می‌شود. از جمله ویژگی‌های این جشن می‌توان به پرواز بادبادک‌ها، پخت و به نمایش گذاشتن غذاهای محلی بالی ، بازی‌های رقابتی و موسیقی و رقص اشاره کرد. این فستیوال یکی از مراسم شاد بالی محسوب می‌شود.

 

 

فستیوال بهاری بالی (Bali Sprit Festival)

از جمله پرطرفدارترین فستیوال‌های بالی در بین بومیان و حتی گردشگران فستیوال بهاری بالی می‌باشد. این جشن در فصل بهار و در ماه مارچ برگزار می‌شود. از اصلی‌ترین برنامه‌های این فستیوال حضور استادان و کاآموزان یوگا می‌باشد. همچنین در آن غذاهای گیاهی و بسیار سالمی آماده و پذیرایی می‌شود. همچنین گردشگران می‌توانند در طی این مراسم شاهد اجرای موسیقی‌ شاد از خواننده‌های معروف و بین‌المللی باشند.

 

بازدید از جنگل میمون‌ها در منطقه اوبود بالی

 

فستیوال پرانگ پاندان (Perang Pandan Festival)

فستیوال پرانگ پاندان فرصتی برای به نمایش گذاشتن پارچه‌های سنتی و زیبای بالی می‌باشد. در این جشن مسابقاتی مثل کشتی سنتی بومیان بالی برگزار می‌شود و مردم را سرگرم می‌کند. این مسابقات کشتی با هر آنچه که شما در تصور خود دارید متفاوت می‌باشد و حالتی طنز و خنده دارد. این فستیوال یک مراسم مذهبی برای مردم این جزیره محسوب می‌شود چرا که با هدف ادای احترام به خدای آسمان برگزار می‌شود. می‌توان گفت فستیوال پرانگ پاندان از محبوب‌ترین مراسم در این جزیره می‌باشد که به غیر از بومیان با استقبال زیاد گردشگران خارجی نیز همراه شده است.

 

 

فستیوال Lively Legian Beach

یکی از جذاب‌ترین و پر شور و ذوق‌ترین فستیوال‌هایی که در تور بالی می‌توانید شرکت کنید فستیوال Lively Legian Beach می‌باشد. این مراسم بیشتر به نفع گردشگران و توریست‌های بالی است. چرا که می‌توانند در این ایام از غذاهای رستوران‌ها و کافه‌های اطراف محل برگزاری این جشن استفاده کنند و از تخفیف‌های بالای آن‌ها به مناسبت این مراسم بهره ببرند. در این مراسم تفریحات آبی و نمایش‌های محلی متنوعی در کنار رقص و موسیقی زنده برگزار می‌شوند و جو بسیار شاد و مفرحی را به مردم القا می‌کنند.

 

۷ سوغاتی ویژه بالی

 

فستیوال Ultra Beach Bali

Ultra Beach Bali یکی از فستیوال‌های شاد بالی می‌باشد که در دسته فستیوال موسیقی قرار می‌گیرد. در این مراسم خواننده‌های معروف دنیا شرکت کرده و کنسرت‌های باشکوهی برگزار می‌کنند. پیشینه این مراسم خیلی قدیمی نیست و تقریبا ۵ سال است که برگزار می‌شود. اگر اهل کنسرت و موسیقی هستید هرگز این فستیوال را از دست ندهید.

 

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران