معرفی معروف‌ترین پارک‌های ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی معروف‌ترین پارک‌های ایروان

همواره پارک‌ها به عنوان جایی برای استراحت و آرامش برای تمامی افراد محسوب می‌شوند. چرا که امکان ندارد کسی طرفدار فضای سبز و هوای تمیز نباشد. ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان دارای دو پارک بسیار معروف است. گردشگران می‌توانند با هدف استراحت و بازدید به این پارک‌ها بروند و لذت سفر خود را چند برابر کنند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی دو تا از معروف‌ترین پارک‌های ایروان پرداخته‌ایم تا مسافران تور ارمنستان بتوانند در طول سفر خود از این پارک‌ها دیدن کنند.

 

معرفی پارک‌های ایروان 

قطعا برای هر کسی پیش آمده است که در طول سفر خسته شود و به دنبال مکان مناسبی برای استراحت بگردد. ایروان دارای دو پارک بسیار زیبا و معروفی می‌باشد که گزینه مناسبی برای استراحت و همچنین تفریح در تور ارمنستان برای مسافران است. در زیر به معرفی این دو پارک پرداخته‌ایم:

 

پارک‌های ایروان

 

  • پارک عشاق ایروان (Yerevan Lovers Park)

 پارک عشاق ایروان یکی از معروف‌ترین پارک‌های ارمنستان محسوب می‌شود که در میان خود ارمنی‌ها نیز بسیار محبوب است. این پارک در قرن ۱۸ام تشکیل شد. از آن تاریخ به بعد همواره شاهد داستان‌های عاشقانه زیادی بوده است. همین امر نیز باعث شده است تا نام پارک عشاق را به خود بگیرد. در طول تاریخ زوج‌های جوان و عاشق همواره این پارک‌ را برای قرار‌های مخفی و عاشقانه خود در شهر زیبای ایروان انتخاب می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند تا مراسم عروسی خود را در این پارک که سنبل تمامی عاشقان می‌باشد برگزار کنند.

 

۲ پارک عالی ایروان برای پیکنیک خانوادگی لذت‌بخش

 

این پارک زیبا و خاص دارای طبیعتی فوق‌العاده و زیبا می‌باشد. آنچه باعث شده است تا زیبایی‌های این پارک بیشتر شود آبشارها، مجسمه‌های بی‌همتا، رودخانه‌ای که از میان پارک عبور می‌کند و درختان قدیمی آن می‌باشد. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌هایی که در این پارک قرار داده شده است مجسمه شاعر معروف ارمنی به نام جورج امین می‌باشد که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

  • امکانات پارک عشاق ایروان 

در پارک عشاق ایروان فکر همه‌چیز را کرده‌اند و فضایی بسیار دلنشین و کاملی را برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تمامی نکات این پارک امکان دسترسی به اینترنت رایگان وجود دارد. تمامی افراد می‌توانند در گوشه‌ای از آن بنشینند و کارهای مربوط به اینترنت را انجام دهند.
  • رستوران و کافه‌ای درون پارک تعبیه شده است. بازدید کنندگان می‌توانند در این رستوران یا کافه بنشینند و شکم خود را سیر کنند.
  • پارک عشاق دارای یک آمفی‌تئاتر می‌باشد که در برخی روزها نمایش‌های دیدنی در آن اجرا می‌شود.
  • در برخی روزهای سال فستیوال‌های بسیار شاد و سرگرم‌کننده‌ای در این پارک برگزار می‌شود. اگر خوش‌شانس بودید و در یکی از این روزها با تور ارمنستان به شهر ایروان سفر کردید بازدید از پارک عشاق را هرگز از دست ندهید.

 

آشنایی با پارک آبی واتر ورلد ایروان یکی از برترین پارک‌های آبی ارمنستان

 

  • راه رسیدن به پارک عشاق ایروان

 راه دسترسی به پارک عشاق ایروان بسیار آسان است. زیرا دقیقا در چند متری این پارک ایستگاه مترو به نام مارشال باقرمیان قرار دارد. پس فقط کافی است تا خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو اطراف خود برسانید و از آنجا مسیر این ایستگاه را در پیش بگیرید. البته اگر طرفدار استفاده از مترو در کشوری غریب نیستید می‌توانید از تاکسی‌ استفاده کنید و آدرس پارک عشاق را به راننده تاکسی بدهید.

گردشگران می‌توانند در تمامی روزهای هفته از این پارک دیدن کنند. درهای این پارک از ساعات ۷ تا ۲ بامداد در تمامی روزهای هفته به جز روز یکشنبه به روی گردشگران باز می‌باشد. در یکشنبه‌ها پارک عشاق ۲ ساعت زودتر از سایر روزهای هفته تعطیل می‌شود.

 

 

  • پارک پیروزی ایروان (Yerevan Victory Park)

 یکی دیگر از معروف‌ترین پارک‌های ارمنستان که در پایتخت این کشور قرار گرفته است پارک پیروزی می‌باشد. ارمنستان قبل‌ها جز کشورهای اتحادیه شوروی بود. به همین دلیل بعد از اینکه روسیه توانست در جنگ جهانی دوم پیروز شود اتحادیه شوروی این پارک را ساخت و آن را که سنبل پیروزی در جنگ بود پارک پیروزی نامید.

پارک پیروزی ایروان بر روی تپه‌ای قرار گرفته است. این تپه هزار پله یا کاسکاد نام دارد. علاوه بر آن بر روی بلندی این پارک مجسمه‌ بزرگ زنی با ارتفاع تقریبا ۴۳ متر قرار داده شده است. به طوری که تقریبا از تمامی قسمت‌های شهر می‌توان این مجسمه را مشاهده کرد. این مجسمه با در دست داشتن شمشیری، پیروزی در جنگ را نشان می‌دهد.

 

معرفی مرکز خرید ریو در ایروان

 

  • امکانات پارک پیروزی ایروان

 برای اینکه بازدید کنندگان پارک پیروزی بتوانند نهایت لذت را از این پارک ببرند یک سری امکانات رفاهی در آن فراهم شده است. از جمله این امکانات عبارتند از:

  • وجود رستوران‌ها و کافه‌های متنوع در آن که بازدیدکنندگان می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی از این رستوران‌ها را برای لذت بردن از غذاهای لذیذ ارمنی انتخاب کنند.
  • یکی از مواردی که حال و هوای این پارک‌ را بسیار شاد و دوست داشتنی می‌کند موسیقی‌های زنده‌ای است که در آن وجود دارد. گردشگران شاهد آوازهای شاد و رقص‌های ارمنی‌ها در این پارک خواهند بود.
  • پارک پیروزی دارای دریاچه‌ای می‌باشد که قایق‌هایی درون آن قرار داده‌اند. مسافران می‌توانند سوار بر این قایق‌ها شوند و از قایق‌سواری در این پارک لذت ببرند.
  • کودکان و بزرگسالانی که عاشق شهربازی هستند می‌توانند به شهربازی پارک بروند و لحظات شادی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

 

۲۵ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران