معرفی فست‌فودهای زنجیره‌ای در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی فست‌فودهای زنجیره‌ای در ایروان

در یک دهه اخیر، آنقدر فست فودها در فرهنگ غذایی مردم جا افتاده که حتی کشوری مثل ارمنستان با گنجینه‌ای از انواع غذاهای محلی هم، مملو از رستوران‌های فست فود است و مسافران نیز هر از چند گاهی دوست دارند که از این دست غذاها بخورند. کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی در سراسر ارمنستان هستند که فست فودهای با کیفیتی عرضه می‌کنند که ما در نوشته‌ی امروز به سراغ چند تا از بهترین‌هایشان رفته‌ایم. 

 

Tashir Pizza

 

هیچ فست فودی به اندازه پیتزا محبوب نیست و Tashir Pizza‌چندین شعبه در ایروان و بعضی از کشورهای ارمنستان دارد. رستوران‌های زنجیره‌ای بسیار محبوبی که از سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرده و حالا رستوران‌هایش به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید هر زمان از روز که خواستید به آن‌ها مراجعه کنید. البته این مکان تنها برای سفارش پیتزا نیست و چندین نوع سالاد و نوشیدنی‌های مختلف نیز در آن عرضه می‌شود. Tashir Pizza نسبتا ارزان است، کیفیت غذاهایش بسیار خوب بوده و جایی تمیز محسوب می‌شود، اما در تمامی شعب آن انتظار جمعیت زیادی را باید داشته باشید.

 

 خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید 

 

Tashir Pizza

 

 

Mr. Gyros

یکی دیگر از فست فودهای زنجیره‌ای ارمنستان که محبوبیت زیادی در این کشور دارد، Mr. Gyros است. محبوب‌ترین غذای آن نیز Gyros است که در واقع چیزی شبیه شاوارامای خود ارمنی‌ها یا تاکو است که با مخلفات مختلف عرضه می‌شود. البته در منوی آن انواع پیتزاها و ساندویچ‌های دیگر را نیز پیدا خواهید کرد که هم قیمت مناسبی دارند و هم این که از قیمت خوبی برخوردار هستند.

 

 ۷ رستوران عالی برای خوردن بهترین پیتزاهای ایروان

 

Mr. Gyros

 

 

Tumanyan Shawarma

اولین رستوران این فست فود در ۱۹۸۸ در ایروان بازگشایی شد و حالا ۵ شعبه از آن در پایتخت وجود دارد. این فست فود در بین کسانی که طرفدار شاواراما هستند، به شدت محبوب است و گردشگران نیز عاشق این غذای خوشمزه هستند. اگر چه در منوی این رستوران چیزهای دیگری هم وجود دارد، اما شما در انتخاب شاواراما برای خوردن به هیچ وجه شک نکنید.

 

 

Tumanyan Shawarma

 

 

KFC

این برند آمریکایی، محبوب‌ترین فست فود زنجیره‌ای در میان مردم محلی ارمنستان است که تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ این کشور یک شعبه دارد. البته KFCهای این کشور، بعضی از غذاهای محلی را نیز به صورت فست فود ارائه می‌کنند. رستوران‌های KFC در ارمنستان قیمت مناسبی داشته و جایی عالی با انتخاب‌های متنوع محسوب می‌شود.

 

 ۷ رستوران ارزان و مقرون به صرفه در ایروان شهر کلیساهای تاریخی 

 

KFC

 

 

Karas National Food Chain

این مکان یک فست فود کامل از نظر منو است و در آن می‌توانید انتخاب‌های محبوب از میان ساندویچ‌ها و پیتزاها در سراسر کشور را پیدا کنید. در واقع رستوران‌های زنجیره‌ای Karas به گونه‌ای در نظر گرفته شده‌اند که هر کس از هر کشوری بتواند به راحتی در آن غذای مناسب خود را انتخاب کند. Karas 11 شعبه در ارمنستان دارد که چند تای آن‌ها در ایروان واقع شده‌اند و جدا از سرویس دهی بسیار خوبش، می‌توانید از هتل نیز غذا را سفارش دهید تا برایتان بیاورند.

 

 ۳ تور شگفت‌انگیز در سفر به ایروان

 

Karas National Food Chain

 

 

Artashi Mot

این فست فود خاص، کار خود را با جایی کوچک آغاز کرد و سپس به سرعت محبوب شد و شعبه‌ای دیگر در ایروان برای خود دست و پا کرد. Artashi Mot از آن دست رستوران‌هایی است که می‌توانید فست فود را با مواد اولیه مخصوصا گوشت بسیار خوب در آن سفارش دهید. این رستوران نیز از آن‌ جاهایی است که گردشگران از خوردن شاواراما در آن بسیار لذت خواهند برد.

 

 

Artashi Mot

 

 

Ponchikanots

اهل دونانت هستید؟ پس عاشق Ponchikanots خواهید شد. این مکان که در میدان ماشتوتز ایروان قرار گرفته، یکی از محبوب‌ترین‌ها در ارمنستان برای خورددن دونات به حساب می‌آید که محلی‌ها به شدت از آن استقبال می‌کنند. دونات‌های این مجموعه با طعم‌های مختلفی عرضه می‌شوند و مواد اولیه آن نیز همگی از بهترین‌ها هستند. در کنار این دونات‌ها امکان سفارش نوشیدنی‌های مختلف را نیز دارید.

 

 گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان 

 

Ponchikanots

 

 

فود کورت SAS

آخرین پیشنهاد ما به شما، فود کورت SAS است که جایی تمیز، بزرگ و عالی برای غذاهای مختلف به شمار می‌رود. این فود کورت در میدان آرشاکونیاتز واقع شده و همیشه جمعیت زیادی در آن حضور دارند، پس پیدا کردنش به هیچ وجه سخت نیست. قیمت‌ها بسیار خوبند و غذاها نیز جلوی چشم مشتری‌ها آماده می‌شود و به طور کلی از آن دسته فود کورت‌هایی است که به شدت برای جمع‌های خانوادگی پیشنهاد می‌شود.

 

 کارت گردشگری ایروان؛ امکانی برای گشت و گذار ارزان و هیجان‌انگیز در این شهر 

 

فود کورت SAS

 

 

البته برندهای دیگری نیز در ارمنستان هستند که بر خلاف نمونه‌هایی که عنوان کردیم، گاها به شدت ناامیدتان می‌کنند. برندهایی مثل مک دونالد که شعبه ایروان آن‌ها اصلا خوب نیست یا حتی برگر کینگ که غذاهایش معمولی هستند، پس ابتدا به فکر گزینه‌هایی باشید که در این نوشته آورده‌ایم.

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران